Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Ehm..ze had zelf ook nogal ongelukkige uitspraken in de politiek. Om daar nu anderen de schuld voor te geven..(uiteraard keur ik niet hun gedrag goed)
Ik ben geen Kaag fan, ben blij dat ze uit de politiek gaat en hoop dat ze beter op haar plek is in de nieuwe functie.
lies schreef:Ik ben geen fan, waarom zou je fan zijn van een politicus. Maar heb ook wel veel respect voor Kaag en snap de aversie tegen haar totaal niet.
Ja, ze deed wat onhandige uitspraken, maar in de verste verte niet in de categorie kopvoddentax of asieltsunamie. Of 'heks'. Die man die zulke dingen zei kreeg 37 zetels tijdens de laatste verkiezingen..
Avalanche schreef:Elisa2 schreef:Ehm..ze had zelf ook nogal ongelukkige uitspraken in de politiek. Om daar nu anderen de schuld voor te geven..(uiteraard keur ik niet hun gedrag goed)
Ik ben geen Kaag fan, ben blij dat ze uit de politiek gaat en hoop dat ze beter op haar plek is in de nieuwe functie.
Geeft zij anderen de schuld dan? ik heb wat gemist denk ik.
Iedereen heeft weleens ongelukkige uitspraken. Dat maakt haar geen minder kundig politicus imo.
Elisa2 schreef:Nee hoor, niks persoonlijks aan.
Maar als je vindt dat Nederlanders gewoon niet moeten zeuren en in de kou moeten gaan zitten terwijl je zelf 3 huizen bezit en nooit in de kou hoeft te zitten dan heb je het niet helemaal begrepen.
https://www.ewmagazine.nl/nederland/ach ... g-246513w/
Janneke2 schreef:Één opmerking over de energiecrisis, mw Kaag zou gezegd hebben dat we wel meer mogen betalen 'en dan heb je niet door dat je veel mensen in de armoede stort'.
Loretta schreef:Janneke2 schreef:Één opmerking over de energiecrisis, mw Kaag zou gezegd hebben dat we wel meer mogen betalen 'en dan heb je niet door dat je veel mensen in de armoede stort'.
Maar dat is toch juist wat Rechts Nederland zo graag wil. Zoveel mogelijk mensen in de armpede.
Daarom snap ik niet dat uitgerekend rechts Nederland zo boos op haar is.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/s ... -te-willen
pien_2010 schreef:Dank je wel Loretta. Ik kon deze niet meer terug vinden. Ze heeft het gewoon heel goed gedaan. Maar werkelijk beoordeling zin was afwezig want ze kon toch bij voorbaat niets goeds doen. Schande en ik vind het heel veel zeggen over de bekrompenheid, geneuzel, weinig diepgang van de politieke cultuur in Nederland.
Citaat:Met Kaag was toch dat haar man bij de PLO zit of heeft gezeten, en wat voor een organisatie dat is, en dat ze iets heeft gezegd over de joodse illegale kolonisten?
Ik heb geen verstand van wereldpolitiek, dit heb ik zojuist gegoogled..
is er dan iets voor te zeggen of is dat allemaal onzin? (ik heb geen idee)
Loretta schreef:https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/s ... -te-willen
Gelukkig heeft ze ook een heleboel goede dingen voor de onderkant gedaan.
pien_2010 schreef:Elisa2 schreef:Nee hoor, niks persoonlijks aan.
Maar als je vindt dat Nederlanders gewoon niet moeten zeuren en in de kou moeten gaan zitten terwijl je zelf 3 huizen bezit en nooit in de kou hoeft te zitten dan heb je het niet helemaal begrepen.
https://www.ewmagazine.nl/nederland/ach ... g-246513w/
EW is een conservatief liberaal tijdschrift die Kaag veels te links vindt. Staat achter betaalmuur.
Of iemand drie huizen heeft of nul zegt niets over de kwaliteiten van een persoon. Dus vind ik altijd zo flauw. Heb het over de inhoud.
Wat ik me wel kan voorstellen is het volgende. Kaag heeft in het verleden "verbonden" en met lange termijn visie "opgebouwd" in haar functies. Dan kom je opeens in een democratie regering functie.
Bekend is van democratiën (bron kleindochter bijna afgestudeerd diplomaat) dat democratiën beleid hebben voor een aantal jaren. In Nederland is dat vier jaar. De lange termijn visie is er niet want levert geen kiezers op. Dat geldt ongeacht voor welke partij gewonnen heeft cq geregeerd heeft. Een diplomaat geeft geen waarde oordelen. Dus ze heeft dat als feit benoemd en dat heeft zelfs een ingewikkelde naam die ik vergeten ben.
Maar ik ben geen diplomaat. Ik stoor me al jaren aan dat enorme korte termijn denken. Dat is dus blijkbaar inherent aan een democratie. Ik vind dat dus een zwakte aanbod van de democratie.
Terugkomend op Kaag. Het zou wel eens kunnen zijn, dat Kaag met dat korte termijn denken, de oppervlakkigheid van de Nederlandse politiek, moeite mee had, dus niet aan kon passen.
Want zij bleef keurig, deed haar werk met inhoud en ik denk over een tijd dat eruit gaat komen dat ze het als minister van Financiën goed heeft gedaan.
Wilders kon ze aan, hetgeen hij niet kon hebben, vandaar het "Heks" gedoe. Schanda, zo onbeschoft voor de Tweede Kamer.
Er waren geen schandalen in het ministerie van Financiën, het ging allemaal geruisloos, ondanks dat zij zich moest verantwoorden over haar achtergrond hetgeen nog nooit gevraagd is aan haar mannelijke voorgangers.![]()
Zij heeft ook economie gestudeerd dus wist waar ze mee bezig was, heeft ze toch maar verteld na de hausse van kritiek bij haar aanvang.
Van meet af aan waren er problemen. Het begon al met haar man , na haar aankomst in Nederland, die niet zou deugen. Ongekend dat een mannelijke politici op de partner werd afgerekend cq bevraagd door het volk.vond ik ervan.
Ze heeft gelijk na overleg met Joodse organisaties al het vertrouwen gekregen .
De toon was gezet.
Een diplomaat zegt nooit wat ze zelf denken. Dat mag namelijk niet (bron klein dochter). Je vertegenwoordigt je land ongeacht wat je vindt van politici etc. Je eigen achtergrond doet niet ter zake. Het gaat puur over hoe jij je werk doet, je functie, je land vertegenwoordigt vaak onder moeilijke omstandigheden. Denk bv diplomaat zijn in het Midden Oosten, en landen met een dictatuur.
Ik denk zelf dat een diplomaat in de Nederlandse politiek het extra moeilijk heeft gezien bovenstaande.
pien_2010 schreef:Citaat:Met Kaag was toch dat haar man bij de PLO zit of heeft gezeten, en wat voor een organisatie dat is, en dat ze iets heeft gezegd over de joodse illegale kolonisten?
Ik heb geen verstand van wereldpolitiek, dit heb ik zojuist gegoogled..
is er dan iets voor te zeggen of is dat allemaal onzin? (ik heb geen idee)
De man van Kaag was tandarts.
Hier zijn biografie. Hij is van onbesproken gedrag
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Anis_al-Qaq
Eens Loretta.