Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anjali schreef:Maar het buitensluiten van bepaalde partijen waar wel heel veel mensen op gestemd hebben vind ik niet democratisch.Dat is mijn mening onafhankelijk van mijn eigen stemkeuze.
anjali schreef:Maar het buitensluiten van bepaalde partijen waar wel heel veel mensen op gestemd hebben vind ik niet democratisch.Dat is mijn mening onafhankelijk van mijn eigen stemkeuze.
juval schreef:[
ik begrijp wel dat het technisch mogelijk is, maar ze zijn demissionair met een zeer goede reden. Ik zou het heel bizar vinden als we straks gewoon doorgaan met Rutte IV, alsof er niets is gebeurd. Zal wel aan mij liggen.
Ik hoop(te) op nieuwe verkiezingen.
Exitium schreef:pien_2010 schreef:
Wij hebben voor Rutte gekozen
Nuanceer dit ajb. De meerderheid heeft voor Rutte gekozen. Laat dat WIJ maar weg.
Minderheid
Exitium schreef:Nee, minderheid. Er zijn ruim tien miljoen stemmen uitgebracht en een kleine twee miljoen zijn naar Rutte gegaan. Dat hij en de VVD de meeste stemmen gehaald hebben van alle partijen, wil niet zeggen dat de meerderheid op hem gestemd heeft.
purny schreef:Als de formatie doorgaat en we krijgen een rutte 4 is dit een grote klap in het gezicht voor een heleboel mensen
Electra63 schreef:purny schreef:Als de formatie doorgaat en we krijgen een rutte 4 is dit een grote klap in het gezicht voor een heleboel mensen
Nee hoor.
VVD is nog steeds de grootste partij en het huidige kabinet heeft weer de meerderheid behaald.
Dus het merendeel van de mensen is toch tevreden of wil geen ander kabinet.