Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:De kans op date rape is echt niet groot als jezelf op let.
NRC schreef:In Nederland zijn geen recente (post-Tinder) cijfers van date rape bekend. De NISSO groep, kenniscentrum voor seksualiteit, liet in 2009 zien dat 4,2 procent van de mannen en 17,8 procent van de vrouwen tot 25 jaar ooit was gedwongen tot seks. Dringt een bekende aan, dan blijkt men zich minder te verzetten en achteraf meer te schamen. Dat verbaast. Ook al hebben we andere verleidingsrituelen en een vrije seksuele moraal in Nederland, de cijfers, de schaamte en het lage percentage aangifte (20 procent, volgens zedenmisdrijf.nl) zijn niet veel beter dan in de Verenigde Staten.
Citaat:Zowel in de Verenigde Staten als in Nederland circuleren culturele ‘scripts’ over hoe mannen en vrouwen zich zouden gedragen. De dubbele moraal. Vrouwen moeten seksueel aantrekkelijk zijn en mannen seksueel actief. Bovendien, de scripts over vrouwelijke seksualiteit botsen. De vrouw is van het zwakke geslacht en dient beschermd te worden. Maar doorbreekt zij de tradities, dan is ze vogelvrij. Dan komen de verkrachtingsmythes weer om de hoek kijken. Ze liegt. Ze vraagt erom. Ze lokt het uit. Had ze maar niet met die jongen(s) moeten meegaan. Had ze maar niet zo veel moeten drinken.
Blue_Eyes schreef:Remy schreef:Jammer dat je zo op de man speelt. Ik ben hier duidelijk niet degene die verbitterd is en uithaalt naar iedereen die een andere mening heeft.
Emma speelt op de man?Oh ja... Want het was toch allemaal haar eigen schuld. Wacht even. Hier gaat iets mis.
Citaat:Dan nog is het HARTSTIKKE fout als de kerel doorgaat als je nee zegt, absoluut
Citaat:Wat een ontzettend naar, verbitterd persoon moet je zijn om verkrachting af te schuiven op het slachtoffer. Ik hoop echt met heel mijn hart dat je dochters nooit zoiets mee hoeven te maken, of dit soort berichten van je lezen op het internet
Shadow0 schreef:My sentiments exactlyWelke normen en waarden precies?
Immers: in dit draadje zijn geweld, verkrachting, eigenrichting, discriminatie en intimidatie al goedgepraat. De rechtstaat wordt alleen maar gewantrouwd, net als de democratie.
Redelijkheid, nuance, overleg, rationaliteit, feitelijkheid en vrijheid zijn het ook al niet, die zijn ook allemaal overboord gezet. Goedbeschouwd zou ik zeggen dat jullie niet veel verder van bv de Grondwet (dat zijn toch onze waarden?) af kunnen.
Ik zie dus eigenlijk niet zo'n groot verschil tussen de verschrikkingen van een fundamentalistische islamitische staat, of het soort beeld dat jullie van de maatschappij schetsen, wat op mij overkomt als een soort fascistische dictatuur / politiestaat.
Het lijken me allebei verschrikkelijke werelden om in te leven, het ene niet fundamenteel beter dan het andere eigenlijk.
bruintje123 schreef:Ga de cijfers maar eens opzoeken in algemeen onvrijwillig seks met insect erbij kom je ook daarop uit
NRC schreef:Ruim 40 procent van de vrouwen tussen 12 en 25 jaar heeft ooit een onvrijwillige seksuele ervaring gehad, van kussen tot penetratie. Voor jonge mannen is dat ruim 20 procent. Dat blijkt uit Nederlands onderzoek dat maandag is gepubliceerd in het wetenschapstijdschrift PLOS ONE.
Bij jonge mensen die al seksueel actief zijn, zijn die percentages onvrijwillige seks nog hoger: 56 procent bij jonge vrouwen, 29 procent bij jonge mannen. Van de seksueel actieve jonge vrouwen heeft een op de zeven weleens onvrijwillig te maken gehad met vaginale penetratie, een op de acht met orale seks. Een op de twintig is het slachtoffer geweest van ongewenste anale penetratie.
bruintje123 schreef:[naam]
Wel naïef in het ad staan.
Daar vergelijk maken met Keulen.
En dan verbaasd zijn dat het op internet staat.
Brutale vraag.
Denk jij ooit na over de consequenties van de dingen die je doet?
Geen aanval. Een vraag.
bruintje123 schreef:De kans op date rape is echt niet groot als jezelf op let.
Met onbekende naar niet openbare plek is inderdaad wel een groot ingrediënt voor de kans op fout.
Citaat:Doe je de deur niet op slot en je huis wordt leeg gehaald noemen mensen je terecht dom.
Ook al zeg jij. Iedereen weet toch dat het niet mag.
Sammie schreef:Een insect is toch wat anders hoorSeks met een insect zou ik zelfs zeer knap vinden.
Verder begrijp ik de reactie op het stuk van Blue_eyes (date rape) ook niet wbt incest.. ? Blue eyes plaatst een stukje naar aanleiding van "De kans op date rape is echt niet groot als jezelf op let." Wat heeft incest hier meer te maken? Of is dat dan ook weer niet zo groot als je op jezelf let?