Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nsky86

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:09

kans is best groot dat er een bokker in zat. Veel jonge gezinnen/mensen zaten in het vliegtuig

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:09

Las ik ook en wist ik niet.
Heel mooi aangepast logo en zwarte rand.

Net beelden van al die rouwauto's gezien. Pfffff wat veel. Nu al en dit zij er pas 40. Geeft nog meer besef hoeveel levens er vverlorn zij gegaan. 298 blijft maar een getal tot je het complete plaatje ziet
Laatst bijgewerkt door Salsa op 23-07-14 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:10

Ik was ook gelijk wakker toen ik las dat er een bokker in zat. Weet iemand wie?

Karin

Daks schreef:
Ik moet straks in de auto langs de kazerne in Hilversum, ben echt benieuwd wat ik daar aan tref.

Houd anders even de berichtgeving op http://www.gooieneemlander.nl in de gaten. Ik kan me voorstellen dat een en ander wordt afgesloten om een vrije doorgang te garanderen, er worden nu iig hekken geplaatst om de bermen vrij te houden.

Dit is daar het laatste nieuws: http://www.gooieneemlander.nl/regionaal ... se-kazerne

Ik woon op fietsafstand van de kazerne, ik kom er vrij regelmatig langs. Er is een oproep gedaan om bloemen te komen leggen om 19 uur, maar ik vraag me af of dat tijdstip er het juiste moment voor is. Er liggen nu al wel wat bloemen, zag ik op Twitter.

SophievdV

dat las ik ook jolliegirl..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:11

Jolliegirl schreef:
Vjestagirl schreef:
Hier heeft de gemeente besloten vandaag 3 bomen neer te halen, dus ik hoor al de hele dag kettingzagen en n hoop geschreeuw.... Belachelijk

Kan je de gemeente niet even bellen? :)

Ik heb ze gemaild, bellen vermijd ik liever.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:12

Salsa schreef:
Las ik ook en wist ik niet.
Heel mooi aangepast logo en zwarte rand.

Net beelden van al die rouwauto's gezien. Pfffff wat veel. Nu al en dit zij er pas 40. Geeft nog meer besef hoeveel levens er vverlorn zij gegaan. 293 blijft maar een getal tot je het complete plaatje ziet

Dat had ik dus toen op het journaal voor het eerst alle namen werden getoond. 't is zo onwerkelijk.

Vanuit kantoor kan ik het vliegveld zien. Rond 4 uur kijk ik denk ik wel een keertje extra naar buiten ...

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:19

... en hoe 'blij' ik ook ben dat er nu eindelijk een groot gedeelte van de overledenen uit 'die hel' waar vooral de hardheid heerst, ik realiseer me ook donders goed dat het leed nog lang niet geleden is ... deels de opluchting dat vele Nederlanders nu eindelijk alsnog thuis mogen komen, maar tegelijkertijd ook het besef dat velen nog héél ver weg van huis zijn ... ook bv. die ene Canadees, ook die vele Australiërs en Maleisiërs .... Er zijn nog zoveel meer mensen die met smart wachten op de thuiskomst van hun dierbaren, hoop dat uiteindelijk iedereen de kans zal krijgen om hun dierbaren thuis te laten komen ...

Overigens: mijn respect voor iedereen die direct betrokken is bij het vervoeren en identificeren; een verdomd zware opgave, ook al kun je op deze manier veel betekenen voor de nabestaanden .... het blijft zwaar ..
Laatst bijgewerkt door Wanderers op 23-07-14 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:20

God wat verschrikkelijk.. bij mij komt het nu een beetje binnen..
Al die lijkwagens, jeetje wat indrukwekkend en naar!

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:22

Ik heb gewoon even de televisie uitgezet. Word er gewoon naar van. Rond 4 uur gaat ie pas weer aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:22

Die auto's allemaal vond ik ook erg indrukwekkend, in Leeuwarden stellen de ringstekend zich rond 15.55 allemaal op om zo een soort erehaag te vormen, dat zal ook wel indrukwekkend zijn..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:26

Een beetje een dubbele dag vandaag voor mijn familie.. Mijn broertje is vandaag 18 jaar geworden dus er stond voor vanavond een groot feest op de planning, maar eigenlijk is niemand van ons in de feeststemming :n

Netjes van Bokt dat ze op het verzoek van 'Bokt op zwart' hebben ingespeeld.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:27

Vind ik ook erg netjes.

De bokker die in het vliegtuig zat moet in dit topic genoemd zijn.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:32

Ik heb vanmorgen in de auto de radio uitgezet, kon er echt niet tegen. Elk liedje wat je hoort krijgt nu een andere betekenis. Op het werk stond de radio ook aan en ik werd er zo naar van dat ik naar huis ben gegaan. De hele dag denk ik (en de meeste wel denk ik) eraan.
Mijn gedachten zijn constant bij de vriend van mijn broer, zijn familie, en de rest van de nabestaanden.

Wat was de speech van minister Timmermans mooi, prachtig.
Citaat:
How horrible must have been the final moments of their lives, when they knew the plane was going down. Did they lock hands with their loved ones, did they hold their children close to their hearts, did they look each other in the eyes, one final time, in an unarticulated goodbye? We will never know.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:33

Seleenntjee schreef:
Vind ik ook erg netjes.

De bokker die in het vliegtuig zat moet in dit topic genoemd zijn.

Ik heb dit topic toch aardig gevolgd, maar ben dit niet tegengekomen. Iemand die hier iets weet?

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:33

xConnie schreef:
Ik heb vanmorgen in de auto de radio uitgezet, kon er echt niet tegen. Elk liedje wat je hoort krijgt nu een andere betekenis. Op het werk stond de radio ook aan en ik werd er zo naar van dat ik naar huis ben gegaan. De hele dag denk ik (en de meeste wel denk ik) eraan.
Mijn gedachten zijn constant bij de vriend van mijn broer, zijn familie, en de rest van de nabestaanden.

Citaat:
How horrible must have been the final moments of their lives, when they knew the plane was going down. Did they lock hands with their loved ones, did they hold their children close to their hearts, did they look each other in the eyes, one final time, in an unarticulated goodbye? We will never know.

mooiste afspraak die ik ook gehoord heb uit de mond van een Nederlandse ministeren... Tevens eindelijk weer een die zijn ballen toont!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:35

Ik vind sowieso wel dat Timmermans het goed doet :j

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:39

Sammie, ik heb ook meeste dingen meegelezen maar heb daar ook niks over gelezen. Zag het in een ander topic staan.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:40

xConnie schreef:

Citaat:

Zo zit ik ook op mijn werk. Ik ken geen slachtoffers persoonlijk, maar vind het echt verschrikkelijk wat er is gebeurd..

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:41

Seleenntjee schreef:
Sammie, ik heb ook meeste dingen meegelezen maar heb daar ook niks over gelezen. Zag het in een ander topic staan.

welk topic?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:42

Volgens mij werd er alleen maar gespeculeerd dat er zoveel mensen op Bokt zijn dat er vast wel 1 tussen zat in het vliegtuig.

Het wil dus niet zeggen dat het zo is.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:43

Sammie schreef:
Ik vind sowieso wel dat Timmermans het goed doet :j

Inderdaad! Ben onder de indruk! En die speech, die was echt mooi. Ook in perfect engels!

A_nouk

Gisteren heb ik de toespraak bij de VN nog zitten kijken, en echt mijn complimenten voor de ontzettend mooie en emotionele speech. Wat moet dat moeilijk zijn geweest voor Timmermans..

Heel wat pagina's terug zei ik al je hoopt altijd dat dit een heel ver van mijn bed show blijft.
Helaas zat er ook voor mij een bekend in het vliegtuig, ook ik zit met kantoor & met mijn woning in de aanvlieg route van het vliegveld hier in Eindhoven. Het blijft allemaal zo onwerkelijk. Straks vliegen ze hier gewoon boven mij ( en een heleboel andere) door..

Ik hoop van harte dat de nabestaande na identificatie van de lichamen het heel langzaam een plekje kunnen geven en wil nogmaals iedereen die het kan gebruiken sterkte wensen Y;(

Vandaag de dag door met een hele grote brok in mijn keel :\

Salsa

Timmermans doet het super. Rutte trouwens ook. Terwijl ik geen Rutte fan ben.

Opvallend wel dat bepaalde anti Europa politici zich nu heel stil houden. Altijd voorop als er wat te zeuren valt maar bij echte belangrijke crisis. .......niks

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:44

Salsa schreef:
Timmermans doet het super. Rutte trouwens ook. Terwijl ik geen Rutte fan ben.

Opvallend wel dat bepaalde anti Europa politici zich nu heel stil houden. Altijd voorop als er wat te zeuren valt maar bij echte belangrijke crisis. .......niks

Dat valt me nu inderdaad dus ook op :n