Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Electra63

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:27

Precies ShadowO.
Ik geloof dat het land nu toch al een aantal maanden niet geregeerd wordt.
En hoe lang gaat het nog duren?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:36

Mooi gesproken, Shadow0. Ik sluit me er helemaal bij aan.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:50

janderegelaa schreef:
Nicolletje schreef:
Ik kwam hier een best treffend stukje over tegen van die Marokkaan Moussi el Kandoussi ofzo in gesprek met Martin Simek:

Dit stukje is zo ontzettend goed. Simek legt zo treffend de vinger op de zere plek en biedt tegelijkertijd ook de oplossing aan dat Moussi niets meer te zeggen weet. Om vervolgens net zo hard te discrimineren als waar wij van beticht worden :D

Ook heel leuk filmpje voor de anti- Wilders lobby trouwens. Kunnen jullie gerust kijken.

Ik vind het een schitterend filmpje. Het probleem & de oplossing in 8 minuten. Als je niet snapt wat ik daar mee bedoel dan is dat jammer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 00:00

Je neemt Moussi toch niet echt serieus?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 00:16

Dus nu wordt ons standpunt aangetoond en opeens moeten we de knuffel Marokkaan Moussi niet meer serieus nemen....

Maar het ging ook niet om Moussi, Simek gaf de oplossing...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 00:18

Jij gelooft dat Moussie echt niets meer te zeggen had?
Google hem maar eens, dat doen jullie sowieso graag.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 00:49

Electra63 schreef:

Je moet er niet zo omheendraaien. Simek gaf de oplossing. Dat was het punt. Namelijk dat de groep ( waar je bij hoort ) het individu moet corrigeren om het voor de groep leefbaar te houden.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:27

janderegelaa schreef:
Electra63 schreef:

Je moet er niet zo omheendraaien. Simek gaf de oplossing. Dat was het punt. Namelijk dat de groep ( waar je bij hoort ) het individu moet corrigeren om het voor de groep leefbaar te houden.

En de groep, is dit regio gebonden?
Het lijkt me dat een groep juist gecrëeerd wordt om bescherming te bieden tegen weerstand van buitenaf.
Denk niet dat de groep sancties uit zal voeren op correcties door buiten opgelegd.
Dan komt de zekerheid van de groep in het geding.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:05

janderegelaa schreef:

En daarna zegt Simek: dat werkt omdat het 1 Olek was. Als er 3000 Tsjechen waren waarvan 30 zich misdragen is het al heel anders.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:07

Het enige dat er anders werkt is dat de groep krachtiger op moet treden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:11

Dit houdt dan dus in, dat wij Nederlanders, ook iedereen moeten corrigeren als groep? Wordt een beetje lastig.
Als het zo gemakkelijk zou zijn?

Krachtiger optreden tegen welke misstand dan ook is prima, maar niet afhankelijk van kleur/geloof.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:15

Ik denk ook dat je problemen bij de basis moet gaan oplossen. Althans, daar ook. Het is net als paardrijden, als de basis niet goed is... komt er niet zoveel van terecht in veel gevallen. Je kunt dan later wel gaan bijsturen, maar dat is best lastig.
En als je het over groepen hebt, om die aan te pakken, lijkt me ook lastig inderdaad, binnen een groep heb je altijd weer verschillen zitten waardoor 1 aanpak waarschijnlijk niet effectief zal zijn. Nee, zo simpel zal het echt niet zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:29

Ik lees net, dat Wilders wil dat de politiechef moet worden ontslagen om haar tweet.
Hoe zit het dan met de vrijheid van meningsuiting? Geldt die alleen voor Geert of voor iedereen?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:34

Het was al meerdere keren gebleken.. maar toch. Wat ontzettend hypocriet. Zelf de Islam tot op het bot beledigen en als iemand dan een mening over de PVV heeft die de mond snoeren.. En dan claimen democratisch te zijn!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:52

Krips schreef:
Het was al meerdere keren gebleken.. maar toch. Wat ontzettend hypocriet. Zelf de Islam tot op het bot beledigen en als iemand dan een mening over de PVV heeft die de mond snoeren.. En dan claimen democratisch te zijn!!

Hoe heet die partij ook alweer...... :?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:40

Electra63 schreef:

wie zijn jullie?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:45

Electra63 schreef:
Dit houdt dan dus in, dat wij Nederlanders, ook iedereen moeten corrigeren als groep? Wordt een beetje lastig.
Als het zo gemakkelijk zou zijn?

Krachtiger optreden tegen welke misstand dan ook is prima, maar niet afhankelijk van kleur/geloof.

Het gaat er om dat je als groepering iedereen die een grote misstap begaat af moet keuren. En dat geld voor iedereen. gangster'marrokanen hebben de reputatie hun 'eigen' mensen een hand boven het hoofd te houden. Zo ook hooligans en andere asocialen. Wanneer je toevallig een goede hooligan bent en je mede hooligans plegen misdrijven, dan is het misschien een goed idee om bij een andere groepering te gaan horen. Je wordt nou eenmaal geassocieerd met waar je bij hoort. En volgens mij kunnen Marokkanen wel iets beter hun best doen om hun imago te veranderen dan waar ze nu mee bezig zijn. En de oplossing wanneer ze het wel goed doen? Een hele dikke kus op je wang, ook al wil je hem niet, maar stiekem toch wel ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:45

janderegelaa schreef:

Dat is jouw conclusie, maar niet die van Simek.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:31

Shadow0 schreef:
janderegelaa schreef:

Dat is jouw conclusie, maar niet die van Simek.

Simek kijkt wel dwars door die jongen heen, laat dat duidelijk zijn. En zijn aanpak is subliem, al moet hij daar wel enkele beledigingen voor incasseren.
ik ben het met je eens dat het niet de conclusie van Simek is. Echter zijn oplossing: "wat kunnen wij samen doen om dit op te lossen?" Is simpelweg perfect. De oplossing is medewerking van de marokkaanse gemeenschap. De oplossing is bereidheid van alle partijen om een veiligere en leefbare omgeving te creëren in ONS Nederland. Echter wanneer die bereidheid er structureel niet is (de boosheid van beide partijen) dan moet er misschien eens een duidelijker standpunt worden gemaakt. En daar ben ik Wilders wel dankbaar voor. Hij heeft mensen aan het denken gezet, aan de discussie geholpen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:45

christel1857 schreef:
En daar ben ik Wilders wel dankbaar voor. Hij heeft mensen aan het denken gezet, aan de discussie geholpen.

Dat had Pim al gedaan. Wilders polariseert alleen maar zodat de groepen steeds meer tegenover elkaar komen te staan in plaats van te leren samen te leven.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:08

christel1857 schreef:
Simek kijkt wel dwars door die jongen heen, laat dat duidelijk zijn. En zijn aanpak is subliem, al moet hij daar wel enkele beledigingen voor incasseren.
ik ben het met je eens dat het niet de conclusie van Simek is. Echter zijn oplossing: "wat kunnen wij samen doen om dit op te lossen?" Is simpelweg perfect. De oplossing is medewerking van de marokkaanse gemeenschap. De oplossing is bereidheid van alle partijen om een veiligere en leefbare omgeving te creëren in ONS Nederland. Echter wanneer die bereidheid er structureel niet is (de boosheid van beide partijen) dan moet er misschien eens een duidelijker standpunt worden gemaakt. En daar ben ik Wilders wel dankbaar voor. Hij heeft mensen aan het denken gezet, aan de discussie geholpen.

Hier ben ik het wel mee eens.

sarabande schreef:
Dat had Pim al gedaan. Wilders polariseert alleen maar zodat de groepen steeds meer tegenover elkaar komen te staan in plaats van te leren samen te leven.

Jammer genoeg ging die dood nog voordat hij wat heeft kunnen doen. Of je het eens bent of niet, Wilders zit in die kamer en Fortuyn helaas niet.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:24

sarabande schreef:
christel1857 schreef:
En daar ben ik Wilders wel dankbaar voor. Hij heeft mensen aan het denken gezet, aan de discussie geholpen.

Dus je bent wel voor Pim? Want dan heb ik nog wel wat pikante uitspraken van Pim voor je als je wilt. :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:27

christel1857 schreef:
Dus je bent wel voor Pim? Want dan heb ik nog wel wat pikante uitspraken van Pim voor je als je wilt. :+

Nee ik was geen voorstander van Pim, ik geef alleen aan dat hij diverse dingen al op de kaart gezet had, waarvoor Geert nu geroemd wordt
Overigens keurde Geert in die tijd de uitspraken van Pim nog hardgrondig af, met name de uitspraken van Pim over de Islam.

http://www.eo.nl/programma/knevelenvand ... e=11835023

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:45

Jouw hele punt is dus dat ik Wilders niet dankbaar mag zijn voor het heropenen van een discussie omdat Pim Fortuyn dat jaren geleden al heeft gedaan? En dat wilders er toen op tegen was?

Het gaat mij er om, dat er in 2010 een zeer interessante politieke situatie is ontstaan. Waardoor álle partijen worden gedwongen na te denken over oplossingen, omdat wilders met de problemen komt. Hij gooit alle sh*t op tafel en dwingt daarmee iedereen tot discussie over oplossingen. Hij zet ieder weldenkend mens in nl aan het denken. En dat vind ik per saldo een goede ontwikkeling. Wilders aan de macht is niet eens iets wat ik wil. Wilders meer inspraak, daar zeg ik ja tegen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:48

sarabande schreef:
christel1857 schreef:

Nee ik was geen voorstander van Pim, ik geef alleen aan dat hij diverse dingen al op de kaart gezet had, waarvoor Geert nu geroemd wordt
Overigens keurde Geert in die tijd de uitspraken van Pim nog hardgrondig af, met name de uitspraken van Pim over de Islam.

http://www.eo.nl/programma/knevelenvand ... e=11835023

Marten Luther King riep ook dingen die anderen later ook deden. Dat iemand doodgeschoten wordt betekend niet dat zijn woord niet verder verspreid mag worden. Dus ik ben alleen maar blij dat Geert nu - met kogelvrij vest - de kastanjes voor de Nederlandse bevolking uit het vuur haalt.