Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:russel schreef:Silvana, het is nu net Maddie geworden, afvragen waarom zij en niet een ander zal iedereen doen in haar omgeving. Makkelijker? Ik weet niet, donker, weinig mensen op straat, voordeur open, ouders net wezen kijken, want wellicht stond er iemand op de uitkijk en waarom zou zo iemand niet alleen opereren?
Hoho, die voordeur was los, niet open, dat moet je weten, dat kun je niet zien. En je moet om bij het appartement te komen, wel een trap achter een poortje op en het heeft buren naast (aan een kant) en boven. Het is dus niet gewoon een deur aan de straat en vanaf het park (zwembadgedeelte) kijken ze ook nog op die deur en daar hangt wel een lantaarn in de nis. Vanaf de straat is het eigenlijk niet te zien.
Lusitana schreef:Als hier dan zo'n type zit, waarom zijn er dan niet meer kinderen verdwenen? Portugal heeft geen geschiedenis van kinderen die aan de lopende band verdwijnen.
Wel worden er regelmatig pedofielen opgepakt, maar die hebben geen smaak voor buitenlandse blonde meisjes van nog geen 4, maar meer voor jongetjes van rond de 10...
Dit is de pagina van vermiste personen in Portugal, waarvan slechts 9 kinderen, waarvan de twee jongens op de bovenste rij dus gespot zijn. De een op een internetsite van pedofielen en de ander in Zwitserland.
http://www.pj.pt/htm/pessoas.htm
Als hier werkelijk een man liep die op bestelling kindertjes pikte voor een pedofielen netwerk of zichzelf, waren er meer weg en korter op elkaar...denk ik dan zelf.
russel schreef:Oke, los of open, met open bedoel ik natuurlijk niet op slot.
marielleaartsen schreef:daarnaast laat je toch geen spuit op het kastje liggen terwijl de kids in diezelfde kamer slapen.
russel schreef:Zo hebben veel mensen een buitenlamp bij hun voordeur, vinden ze inbraakwerend, het voordeel is dat de inbreker geen zaklamp meer nodig heeft om in te breken, dus het is maar wat je belangrijk vind.
russel schreef:Misschien is zo een type juist wel weggegaan uit Portugal of dat deel van Portugal na al die publiciteit. Maar ik weet niet hoe het in de arme gebieden in Portugal is. Stel dat daar kinderen verdwijnen, zal je misschien niet zo snel iets van horen?
russel schreef:Hoe kunnen ze nou zoiets denken?? Misschien omdat ze zo dicht bij Marokko zitten en dat het daar wel gebruikelijk is (was) ? en dat dan daardoor het denken ook wat anders is? Portugal is ooit een arm land geweest. Landsaard heeft natuurlijk ook wel zijn invloed, ik denk dat Portugese landsaard en Engelse landsaard heel erg uit elkaar liggen en dat er heel snel gevoelens van niet begrijpen ontstaan wederzijds.
Lusitana schreef:marielleaartsen schreef:daarnaast laat je toch geen spuit op het kastje liggen terwijl de kids in diezelfde kamer slapen.
De spuit lag in de slaapkamers van de ouders.
randalinpony schreef:Wat voor middel zat er eigenlijk in de spuit in de slaapkamer?
Geloof niet dat ik dat ooit gelezen heb of ik heb eroverheen gelezen?
jacimatho schreef:russel schreef:Hoe kunnen ze nou zoiets denken?? Misschien omdat ze zo dicht bij Marokko zitten en dat het daar wel gebruikelijk is (was) ? en dat dan daardoor het denken ook wat anders is? Portugal is ooit een arm land geweest. Landsaard heeft natuurlijk ook wel zijn invloed, ik denk dat Portugese landsaard en Engelse landsaard heel erg uit elkaar liggen en dat er heel snel gevoelens van niet begrijpen ontstaan wederzijds.
Ze kunnen en mogen gewoon geen enkele mogelijkheid uitsluiten, omdat niet in het plaatje zou passen.
De mens is tot vreemde dingen in staat, het siert de onderzoekers alleen maar dat ze echt alle opties nagaan, dus ook een mogelijke verkoop.
Lusitana schreef:http:
Het alibi van Michaela voor de avond van de verdwijning klopt niet. Ze zou op een bijeenkomst van Jehova's getuigen zijn geweest, maar iemand beweert dat ze daar een jaar geleden is uitgegooid en niet meer teruggekomen. Het lijkt mij dat het makkelijk na te gaan is als je aan de anderen vraagt die op die bijeenkomst waren of ze er was (ipv van aan een knakker te vragen die met zo'n bewering komt)?
Let op. Dit komt oorspronkelijk uit de engelse bladen. Ik wacht wel tot de PJ het nagezocht heeft.