Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Benzz schreef:Het is toch allang bewezen dat die lentekriebels week kinderen veel weerbaarder maakt en leert hun grenzen aan te geven? Hoe kun je als ouder daar nou op tegen zijn?
Oke, er is veel desinformatie door FvD en BBB destijds gegeven over wat de inhoud van deze lessen was.
Libra76 schreef:Wat hoop of verwacht jij Juval van de wolven debat?
Ik vind dat de wolf hier mag blijven. En dat veehouders, zoals schapenhouders, tekort schieten in het voorzien van een veilige plek voor de dieren. Er zijn genoeg subsidies aanwezig voor omheining etc.
ruitje schreef:Benzz schreef:Het is toch allang bewezen dat die lentekriebels week kinderen veel weerbaarder maakt en leert hun grenzen aan te geven? Hoe kun je als ouder daar nou op tegen zijn?
Oke, er is veel desinformatie door FvD en BBB destijds gegeven over wat de inhoud van deze lessen was.
Ik vind, dat bepaalde taken bij de ouders horen en niet bij de overheid of school.
Ik ben niet perse tegen de lentekriebelweek, maar wel tegen het idee dat de overheid zich bemoeit met mijn manier van opvoeden
juval schreef:Libra76 schreef:Wat hoop of verwacht jij Juval van de wolven debat?
Ik vind dat de wolf hier mag blijven. En dat veehouders, zoals schapenhouders, tekort schieten in het voorzien van een veilige plek voor de dieren. Er zijn genoeg subsidies aanwezig voor omheining etc.
ik ben voor afschot. Nederland is te klein. Elke schaap, pony of hond (of kind) die door een wolf wordt aangevallen is er een teveel! Wat heb je aan subsidie als je lievelingspony uit elkaar gescheurd wordt?
BigOne schreef:[
Blijkbaar is het nog steeds nodig dat de lentekriebels er zijn, helaas haken steeds meer scholen af , nu doet nog maar 35 % mee. En dat is zonde, want het is gewoon nog steeds nodig omdat sommige opvoeders hun plicht verzaken. Daar bedoel ik jou zeker niet mee ruitje, hoop dat je me snapt. Toen ik een jaar of 9,10 was hadden we geen lentekriebels, wel kriebels en nieuwsgierigheid, zoals elk kind.
Nog steeds heel dankbaar voor mijn pa die het allemaal goed vertelde zonder allerlei zaken te verdoezelen of niet te vertellen. Dat is nu 55 jaar geleden. Gevolg was wel dat ik een van de weinige meiden was die niet op jonge leeftijd zwanger was en ook gewoon nee zei bij zaken die me niet aanstonden! Ik gun iedereen zo’n vader, of je nu jongen of meisje bent.
prompter schreef:Ik ben een groot natuurliefhebber, maar ons land is volgens mij helemaal niet opgewassen tegen wolven. Te weinig ruimte, te weinig natuurlijke prooien waardoor ze zich op gedomesticeerde prooien in weilanden storten. Ik ben bang dat het wachten is op het eerste kind dat echt aangevallen wordt, omdat er regelmatig wolven in woonwijken worden gesignaleerd. Dat kan gewoon niet goed blijven gaan in zo'n dicht bevolkt land.
Ik neem aan dat we het ook niet gaan toejuichen als er leeuwen of exotische gifslangen Nederland binnen gaan komen.
BigOne schreef:Honden moeten in dat gebied aangelijnd worden op een klein stuk mbt wolf maar verder ook in de rest van het gebied wegens jong wild. En er is 1 hond overleden voor zover ik weet.
prompter schreef:Wat een vreemde vraag Lieser? Ik spendeer heel veel van mijn vrije tijd in de vrije natuur, in bossen en polders, maar omdat ik Nederland te klein vind voor wolven ben ik ineens een dierentuinliefhebber ?!?
Libra76 schreef:Onderzoek wijst uit dat 95% van de gevallen met dode dieren door de wolf, gebeurde achter inadequate omheining.
Lieser schreef:prompter schreef:Wat een vreemde vraag Lieser? Ik spendeer heel veel van mijn vrije tijd in de vrije natuur, in bossen en polders, maar omdat ik Nederland te klein vind voor wolven ben ik ineens een dierentuinliefhebber ?!?
Nee, omdat je blijkbaar niet van het natuurlijke gedrag van de wolf houdt. Wat is jouw definitie van natuur, als schapen aanvallen door wolven (bijvoorbeeld) daar niet onder valt? Dat ís toch natuur?