Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sassy4barrel schreef:dat er niet uit kunnen klinkt ook best eng... want eigenlijk kan een wolf overal in als hij echt wil. Maar hoe reageert hij in paniek als hij er niet meer uit kan.. we willen qua wolfwerendhekwerk het gallagher advies aanhouden maar dan wel niet met het gallagher merk voor alles. Even qua prijzen vergelijken.
josien_m_ schreef:Een hond zorgt alleen, zonder de vader voor de pups. Wolven vormen een gezin en de vader heeft een belangrijke taak bij het grootbrengen. Dus ja, ondanks dat ze verwant zijn, zijn er ook verschillen.
Maar zoals hier eerder al benoemd hebben alle wolven die ze onderzochten een fractie honden dna. Dat maakt verder toch niet uit?
Jessix schreef:Sassy4barrel schreef:dat er niet uit kunnen klinkt ook best eng... want eigenlijk kan een wolf overal in als hij echt wil. Maar hoe reageert hij in paniek als hij er niet meer uit kan.. we willen qua wolfwerendhekwerk het gallagher advies aanhouden maar dan wel niet met het gallagher merk voor alles. Even qua prijzen vergelijken.
Ja als de wolf er in kan en de uitweg niet meer zo makkelijk vindt dan heb je een probleem. Vergelijkbare situatie met de man in Wapse vorig jaar, of is het al 2 jaar geleden(?). Ik weet niet wat voor een hekwerk je wil zetten, maar een paard kan er in paniek natuurlijk wel doorheen, zeker als het enkel schrikkoord of lint betreft.
tienus63 schreef:Aflevering 12 podcast Geleidewolf is te beluisteren.Citaat:Nieuwe aflevering!
Even een stuk land omheinen met een wolfwerend hek klinkt makkelijk, maar is het niet. Karin, van paardenverzorgcentrum De Wildtshof, wil het risico niet langer nemen om de paarden waar zij met haar bedrijf voor zorgt op een ombeschermd stuk weiland in de omgeving te zetten. Haar eigen terrein kan ze beveiligen, maar dit betekent wel dat er voor minder paarden plek is.
Luister naar haar verhaal in aflevering 12 van Geleidewolf. Meer informatie via: https://ferry.fm/podcastproductie/geleidewolf/
#Geleidewolf #Geleidehonden #podcast #FerryFM #Wolf #paardrijden #Paarden
Bron Ferry.fm
https://www.facebook.com/share/v/192397Ujii/?
Keebish schreef:Ik ga binnenkort een weekend weg met paard naar de Veluwe (het noorden). Niet helemaal over nagedacht dat de wolf daar rondloopt, omdat ik zelf niet uit de regio kom en de berichten mij daardoor ook niet bereiken.
Paard overdags op de weide en 's nachts op stal; is dat veilig genoeg, denken jullie?
En overdags een lange rit maken, wat is jullie ervaring de laatste tijd geweest? Ik kan het zo moeilijk inschatten, maar begin wel zenuwachtig te worden
SusanH schreef:Ik heb vorig jaar een tijd met jagers uit België staan praten over de wolven hier. Hun conclusie op basis van gedrag is dat het allemaal hybriden zijn, zeker degenen die mensen benaderen en achtervolgen. De wolven die in de Hoge Venen leven zijn veel schuwer. Die zien ze nooit.
Citaat:Achtung!!!
Langerwehe-Jüngersdorf.
NRW.
Übergriff auf 600 Stk. Herde Schafe. Weiteres folgt.
Tote, bzw. verletzte. Tiere waren gekoppelt.
Citaat:Uddel Gelderland
07-11-2024
Schapen gedood op 2 verschillende locaties in Uddel, op 1 locatie stonden ze achter een wolfwerend raster.
Betrouwbaarheid hoog.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Oosterwolde Friesland
07-11-2024
Vandaag 11 schapen gedood in Oosterwolde.
Betrouwbaarheid hoog
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Keebish schreef:Ik ga binnenkort een weekend weg met paard naar de Veluwe (het noorden). Niet helemaal over nagedacht dat de wolf daar rondloopt, omdat ik zelf niet uit de regio kom en de berichten mij daardoor ook niet bereiken.
Paard overdags op de weide en 's nachts op stal; is dat veilig genoeg, denken jullie?
En overdags een lange rit maken, wat is jullie ervaring de laatste tijd geweest? Ik kan het zo moeilijk inschatten, maar begin wel zenuwachtig te worden
Citaat:Elspeet, Gelderland
08-11-2024
Vannacht 14 schapen gegrepen in Elspeet.
7 waren al overleden. Nog 7 schapen moesten geëuthanaseerd worden.
Stonden achter wolfwerend raster.
#geenwolf