Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veronica2 schreef:De docu van Louis Theroux bedoel je waarschijnlijk? Daar ben ik nog mee bezig, ik kijk stukje voor stukje. In het verleden zijn er meer documentaires gemaakt over hetzelfde onderwerp en die waren ook schokkend te noemen. Het blijft uiterst complex en ik vraag me vaak af of er ooit een oplossing zal worden gevonden.
Electra63 schreef:Eens.... Iran is heel gevaarlijk.
Maar gisteren in de docu zag je ook Joden benoemen, dat alle Palestijnen weg moeten enz., het is het beloofde land voor Joden enz. De geboren Joden worden gewoon als tweederangs burgers behandeld, moeten omlopen, mogen niet overal heen, terwijl ze daar geboren zijn.
Zoveel haat vanuit deze Joden, die zich daar vestigen tegenover de Palestijnen die daar geboren zijn.
mysa schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik het al vanaf het begin best vreemd heb gevonden dat Gaza niet direct met de grond gelijk gemaakt is. Het is zo groot als Texel bijvoorbeeld. Dat had dus eigenlijk in een weekje gepiept kunnen zijn.
Waarom hebben ze dat niet gedaan?
mysa schreef:. Ik moet er nog eens over denken maar heb het gevoel dat er meer achter zit. Israël kan precies díegenen opblazen met piepers die op hun lijst staan, ook kunnen ze exact bepaalde mensen en doelen raken in Iran. Waarom konden ze dan niet eerst (het merendeel) van de gijzelaars traceren en veiligstellen om vervolgens alles met de grond gelijk te maken.
Electra63 schreef:Zij kunnen alles voorbereiden, ze hebben de beste geheime dienst ter wereld, zij kunnen van alles met precisie, behalve in Gaza.
Daar vermoorden ze gewoon tienduizenden burgerslachtoffers.
Dan weten of wisten ze het niet.
Gewoon een excuus om Gaza af te pakken van de Palestijnen en daarna volgt de Westbank, stukje bij stukje.
Het is immers het beloofde land voor Joden en niet voor moslims.
BigOne schreef:Bulck, met je eens dat Perzië weer op de kaart mag staan, huidige heersers zijn net zulke bastaarden als andere terroristen. Maar je opmerking ? Zo’n klein democratisch landje die dit durft ? VS staat er volledig achter, leverde en levert miljarden aan wapens en Israël kon kernwapens ontwikkelen na ( dat is het verhaal) het stelen van verreikt uranium uit VS .
Hannanas schreef:“Beloofde land van” is precies het probleem. Loslaten die onzin. Niemand is wat beloofd. Samen leven samen vrede iedereen gelijk.. dat zou toch eens een droom zijn.
Als Iran weer terug kan gaan naar voor de jaren 80 en weer super hip, vrij en modern.. tsja dat zou iedereen wel willen he! Dat je als ballet danser weer mag balletdansen. Mooie documentaire over, jaren geleden eens bekeken.
https://www.avrotros.nl/archive/dans-in ... ~daqlbjt1/
Denk alleen niet dat geweld wat oplost, en ook de focus op kern niet. Dat maakt het land niet ineens vrij van Kamenei en klaar voor een democratie. Je zaait nu ook extra haat.