Oekraïne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:42

enzino schreef:
Tsja, we zijn nu regelrecht neonazi's aan het bewapenen.

Wat is hier nu van waar? Want ik vind dit best een heftige bewering. Er is toch maar een klein deel NN?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:43

Cowboy55 schreef:
Sunnda schreef:
En vergeet niet wat men in Libie en Syrie gedaan heeft. En wie zitten er met de gevolgen? (De enorme vluchtelingenstromen)..het domme Europa waar braaf achter de Amerikanen aanhobbelt.

Poetin is misschien een vreselijke man, maar de NAVO heeft ook zeker geen schone handen.

En dus?

Vergeef mij, ik was even vergeten dat als je bij de NAVO hoort je mag doen en laten waar je zin in hebt. Want je hoort tenslotte bij de 'goeien'

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:45

Sunnda schreef:
Cowboy55 schreef:

En dus?

Vergeef mij, ik was even vergeten dat als je bij de NAVO hoort je mag doen en laten waar je zin in hebt. Want je hoort tenslotte bij de 'goeien'

Ik vroeg me slechts af waar je met je verhaal heen wilde. Of er een punt was dat je wilde maken? Ja? Nee? Misschien?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:48

Wanneer je op een rijtje zet, welke landen, de vredelievende Nato oorlog heeft gevoerd, is dat best wel vreemd. De leden die zich bij de UNO hebben aangesloten hebben zelfs verklaard dat ze niet met geweld landen zullen aanvallen.

De landen die afgelopen jaren in oorlog zijn geweest zitten nu in de chaos.
Het dreigen van Rusland met sancties is natuurlijk onzinnig. Jullie zijn de dupe, en moeten nu hoge prijzen voor benzine betalen. Wel grappig dat Trump dat, tijdens een verkiezingscampagne in 2020 verteld had. Wanneer jullie Biden kiezen zal de bezineprijs omhoog gaan.

Rusland is sterk genoeg om Oekraïne zo binnen korte tijd te veroveren.
De VS hebben er baat bij wanneer Europa en Rusland met elkaar oorlog voeren. Zo krijg je ze beiden zwak.Dat is mijn mening, die totaal niet onderbouwd is en ook niet wetenschappelijk bewezen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:53

Citaat:
Poetin is misschien een vreselijke man, maar de NAVO heeft ook zeker geen schone handen.

Klopt.

Wie van jullie heeft gebruik gemaakt van demonstratie recht toen leugens UK en VS uitkwamen rondom Saddam Hoessein? Ik wel, want echt heel slecht vond ik dat en totaal over de grens.
En vaker gebeuren dit soort dingen. Niet goed te praten.
Dus ja, dat klopt.

Alleen is de leugen vd een niet erger of minder erg als die vd ander.

Kinderen doen dat ook als ze een standje krijgen :"maar hij gooide gisteren mijn broek in het water". Mijn reactie is altijd, "daar wil ik het graag een andere keer met je over hebben maar niet nu. Ik wil het nu met je hebben over.......want dat vind ik niet goed".

Dus ik begrijp niet wat er nu zo moeilijk is met het totaal veroordelen van Rusland voor hun acties nu.

Dus als het westen zou hacken in Rusland (anonymous is niet het westen), het luchtruim zou schenden van Rusland, met onderzeeërs in hun wateren zou varen zonder toestemming, Rusland binnenvallen om het land te bevrijden van die nazi's, clusterbommen op grote (haven steden zou gooien ) etc en/of in Syrië met toestemming van Assad al zijn oorlogstuig op onschuldige mensen zou gooien dan ben ik net zo boos op hen als dat ik nu ben op Rusland.

En als het westen dan Rusland binnen is gevallen om vervolgens binnen paar dagen over een land dat bij Rusland hoort paar keer te vliegen en het luchtruim te schenden......Dan vind ik dat ongehoord provocerend.

Wat dat betreft kan het westen misschien nog iets leren vd Turken, die een Russisch toestel, dat per ongeluk volgens de Russen, hun luchtruim had geschonden, zonder pardon uit de lucht schoot. Waarvan acte Erdoğan!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:56

enzino schreef:
:r waarvan acte, want nu ben je volledig door de mand gevallen. Dit is meer dan heftig!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:57

Al jaren en jaren gaan de benzineprijzen omhoog, dus daar had je geen glazen bol voor nodig.
Maar wellicht wist meneertje Trump allang meer dan ieder ander, want hij zat nogal ver in het achterste van Poetin.

Maar het lijkt erop dat er hier een paar zijn die hetgeen wat Poetin doet aan het schoonpraten is. Echt NAVO, Oekraïne, EU hebben alles verkeerd gedaan en daarom heeft Poetin het recht om dit allemaal maar te doen.
Misschien niet letterlijk zo bedoeld maar zo komt het wel over soms

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:03

pien_2010 dat is hier zelfs in de bondsdag officieel verteld. De ene minister van de oekraine is gewoon een nazi. Daar is niets geheims aan. hij heeft ook een mooie toespraak gehouden over het blanke volk. is officieel ook op internet te vinden.

kiki1976 de nato was er ten tijde van de koude oorlog. Na het terugtrekken van de russen uit oost-duitsland was er de afspraak dat de oost duitsland bij de nato zou gaan en dat het daar bij zou blijven. Daar hebben zich dus een paar niet aan de afspraak gehouden. Nato was er voor de vrede, en niet om landen te bombarderen.

Daarbij is het sowieso moeilijk om een mening over de oorlog te hebben. Want wanneer je geloofd dat in beide partijen eerlijk naar buiten komen, lijkt me echt een Utopie. Je krijgt precies te zien, dat ze willen dat je ziet. Dat geld voor beide kanten.

Exitium

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:07

Cowboy55 schreef:
Daks schreef:
A shipment of NLAW grenade launchers and instructors from #NATO countries arrived in #Kharkiv. The Azov regiment was the first to learn about new weaponry

https://twitter.com/nexta_tv/status/150 ... 58rFw&s=19

Azov regiment -O-

Dat is een stapje verder dan Stingers. Stingers zoeken hittebronnen op. Automatisch. Een NLAW kun je van afstand sturen.

Ze hadden in januari al NLAW's gekregen van het VK, dit zal wel een extra levering zijn

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:07

pien_2010 schreef:
Kinderen doen dat ook als ze een standje krijgen :"maar hij gooide gisteren mijn broek in het water". Mijn reactie is altijd, "daar wil ik het graag een andere keer met je over hebben maar niet nu. Ik wil het nu met je hebben over.......want dat vind ik niet goed".

Even los van het conflict, maar dat herken ik heel erg :D :D :D
Je niet laten verleiden door discussies over "ouwe koeien". Aan deze oorlog moet snel een einde komen want anders gaat dit weer vele generaties "tekenen" in wraak.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:09

@pien_2020
Dat Russiche toestel boven Turks luchtruim, was dat volgens de intenationale grenzen of boven het Turkse landje pik stuk van Syrie?

Ellende is dat Europa elke keer al de rotzooi mag opruimen van het rondroeren in andere landen door de VS en nu door porren hier en reactie daar zich heel stom weer in zo'n situatie heeft gemanoevreerd. Ja wat Rusland nu doet is onacceptabel, maar het gerondroer wat via EU/NAVO/VS hier aan vooraf ging net zo goed. Komt ergens ook neer op de vraag wat vinden we crimineler : oplichting van tig mensen of de moord op 1? De eerste raakt veel meer mensen, maar krijgt minder straf. Waarom is dat? Waarom krijgen beide niet evenveel straf? De ene wegens aantal mensen en 2e omdat geweld in een samenleving toestaan grote impact heeft op de veiligheid van de gehele samenleving. (Net als de armoede die het gevolg is van oplichting trouwens.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:10

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd. Het is niet nodig om aanvallend richting elkaar te posten, vergelijkingen met nazi's of WOII zijn niet op zn plaats
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-03-22 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:12

Ik vind jouw reactie ook eigenlijk alleen maar een hoopje modder gooien. Welk is dan het bewijs voor de neonazi bewapening?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:13

De economische sancties die we Rusland opleggen, hebben maar één doel, Rusland op de knieën dwingen, zodat ze zich uit de oorlog met Oekraïne moeten terugtrekken. Als we dat kunnen realiseren, dan is Rusland impliciet en expliciet verslagen. Laat dat nou hét doel van oorlog zijn, de andere partij verslaan. Dus ja we zijn gewoon in oorlog, alleen met andere middelen. Daar doet de afwezigheid van een oorlogsverklaring niet aan af.

De oorlog is ook niet dat wij het zo zwaar hebben, omdat de benzine zo duur is (een typische enzino verdraaiing, waar hij dan tegenin kan gaan om gelijk te krijgen) De oorlog is dat we Rusland economisch zodanig ontwrichten, zodat ze geen keuze hebben dan de oorlog op te geven.

En nu stop ik weer met het voeden van de trol, want het blijven zinloze discussies met enzino.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:14

Mogen we weer terug naar het het onderwerp Oekraine? En het elkaar uitspraken onfutselen op een ander forum gaan doen. Wordt weer aardig gekaapt dit topic...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:14

The_Cat schreef:
Ik vind jouw reactie ook eigenlijk alleen maar een hoopje modder gooien. Welk is dan het bewijs voor de neonazi bewapening?

Daks schreef dat het Azov regiment als eerste de wapens kreeg, en dan mag jij eens het Azov regiment online gaan opzoeken. Laat het ons weten wat je kan vinden!

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:17

enzino schreef:
pien_2010 schreef:
:r waarvan acte, want nu ben je volledig door de mand gevallen. Dit is meer dan heftig!

Zou je dat ook eens willen onderbouwen?
Of gooi je met modder en hoop je dat er geen reactie komt?
:r :r :r :r :r :r :r

Dit zijn trouwens je Azov vriendjes:

[ [url=m/yiLi4U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Graag foto verwijderen niemand zit op nazi symbolen te wachten en niemand hier kan nagaan of je beweringen kloppen. Ik heb getemd zodat dit topic niet verder gaat ontsporen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:18

Karl66 schreef:
De economische sancties die we Rusland opleggen, hebben maar één doel, Rusland op de knieën dwingen, zodat ze zich uit de oorlog met Oekraïne moeten terugtrekken. Als we dat kunnen realiseren, dan is Rusland impliciet en expliciet verslagen. Laat dat nou hét doel van oorlog zijn, de andere partij verslaan. Dus ja we zijn gewoon in oorlog, alleen met andere middelen. Daar doet de afwezigheid van een oorlogsverklaring niet aan af.

Raar, de overheid spreekt helemaal niet over het "feit" dat we nu in oorlog zijn. Rusland ook niet trouwens. Dus zal ik de overheid geloven of Karl... hmmmm.... :+ :+ :+

Karl66 schreef:
En nu stop ik weer met het voeden van de trol, want het blijven zinloze discussies met enzino.

Zinloos omdat jij je ongelijk toch nooit toegeeft. Meestal reageer je gewoon niet meer, zoals meerdere malen eerder in dit topic waar mensen met bronnen kwamen die bewezen hoe ver je er naast zat.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:21

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:22

tamary schreef:
@pien_2020
Dat Russiche toestel boven Turks luchtruim, was dat volgens de intenationale grenzen of boven het Turkse landje pik stuk van Syrie?

https://www.nu.nl/buitenland/4170765/tu ... syrie.html

Tamary zeg het maar. De Russen beweren boven het Syrisch luchtruim dat ze vlogen, de Turken zeggen boven hun luchtruim dat de Russen vlogen.

Enzino, als jij zegt in dit topic dat nu de neonazi's worden bewapend in Ukraine, dan is dat zo naar in de huidige situatie en zo passend in het straatje vd Russen, dat ik die uitspraak "zum kotsen" vind en jij voor mij als het om je standpunten gaat volledig door de mand bent gevallen. Ik ga je verder negeren want ik vind het niet ok wat je doet.

Karl eens met je laatste Post.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:24

Als ik ongelijk heb dan geef ik dat gewoon toe. Maar ik heb geen zin in oeverloze discussies met een trol die de hele tijd je woorden verdraait om zichzelf maar gelijk te kunnen geven. Vooral niet omdat heel veel mensen aangeven dat ze niet zitten te wachten op die discussie.

Maar als jij dat als een overwinning voor jou wil boeken, be my guest.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:24

enzino schreef:
The_Cat schreef:

Daks schreef dat het Azov regiment als eerste de wapens kreeg, en dan mag jij eens het Azov regiment online gaan opzoeken. Laat het ons weten wat je kan vinden!

Ja, dat de informatie op Wikepedia over het Azov regiment vooral afkomstig is van Al Jazeerah?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:27

Earth schreef:
enzino schreef:

Wat is hier nu van waar? Want ik vind dit best een heftige bewering. Er is toch maar een klein deel NN?

https://www.hln.be/buitenland/dit-is-az ... ~ad0f58f7/
Van de week bij NOS Journaal waar de mislukte evacuatie van Marioepol aan de orde kwam werd het iets minder heftig als extreem rechts benoemd. Maar dat is een soort van synoniem.
https://nos.nl/collectie/13888/artikel/ ... -gaande-is

Ik vind deze ook ingewikkeld. Ik snap waarom ze ingelijfd zijn bij het leger, want ze hebben Marioepol terug veroverd op de Russen/pro-Russische seperatisten. En zijn dus kennelijk pro-Oekraïne. Maar extreem-rechts, tja, -O- -O-

Van de andere kant: Oekraïne is nog maar een hele jong democratie (NB: ook de USA wordt nog als een jonge democratie beschouwd). Nu circa 30 jaar, dat is 6-7x naar de stembus? Wij hebben nu Rutte 4, om het even in perspectief te plaatsen. Het is niet raar dat dit met groeipijnen gepaard gaat.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:29

Kunnen we gewoon weer terug gaan updates etc.
Open aub een apart topic waar jullie verder in kunnen discussiëren

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:31

Bron Nos
Citaat:
Rusland: Oekraïne keurde maar één corridor goed
Volgens Rusland is Oekraïne akkoord gegaan met maar één humanitaire corridor, terwijl Rusland er tien had voorgesteld. Het gaat om de corridor van het noordelijk gelegen Soemy, naar Poltava in het midden van het land en vervolgens naar de Poolse grens.

Het Russische ministerie van Defensie zegt dat er via die route nu 723 burgers geëvacueerd zijn. Onder hen zijn 576 Indiërs, zegt Rusland.

Oekraïne reageerde gisteren kwaad op het Russische plan om verschillende corridors naar Rusland en Belarus te leiden: "Het gaat om Oekraïense burgers, ze moeten het recht hebben om naar andere plekken in Oekraïne te gaan."

Op zich vind ik het niet raar dat de Oekraïne er niet mee akkoord ging, want dan zaten de vluchtelingen in Rusland of in Belarus. Weet niet of dat ze daar wel zo veilig waren