Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:22

Is ok afgereageerd op de politiek. Die rellen waren daar tegen gericht en niet tegen de asielzoekers. Die waren en zijn? er nog niet.

Overigens wordt t verhaal weer, zonder verdere diepgang of toelichting, verwezen naar t land der fabelen.

FiveSports

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:27

Of je t met rellen moet afreageren vraag ik me ook af... :p

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:30

Nou dat vraag ik mij niet af := maar het lijkt momenteel wel de enige manier te zijn om indruk te maken.. En om de instanties te laten denken oh misschien niet zon goed idee.... Spijtig.. We willen bijna allemaal dat men netjes praat en overlegd, maar dan lijkt er gewoon niet geluisterd te worden. :(

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:41

In Geldermalsen was het erg heftig, maar het voorstel is nu voorlopig van tafel. Zou dat ook bereikt zijn als dezelfde tegenstanders daar rustig hadden gestaan met een fluitje en spandoeken?

Even voor de duidelijkheid, ik ben tegen dergelijke aanpak. Maar het lijkt nodig te zijn om indruk te maken -O-

Daarnaast heb je helaas ook altijd de afdeling rellers die komen om te rellen.
In Heesch stond in de flyer duidelijk dat het om een vreedzame demonstratie zou gaan. Dan hoef je dus geen eieren, vuurwerk en blokken hout mee te nemen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:43

Natuurlijk is rellen niet goed.
Maar als gewoon praten keer op keer niet lukt?

Dat van het zwemmen is eerder in het nieuws geweest.
Daar ging het toen uiteindelijk niet door.
Maar welke mafkees het in eerste instantie bedacht had?

Ik zou zelf wel anders tegen gezinnen aankijken die hulp willen dan jonge mannen die hun vrouw/ gezin in de steek laten.
In mijn ogen ben je dan geen man maar een lafaard.
Geeft voor mij ook de eerdere discussie aan: Hoeveel een vrouw voor hun betekend.
Dan zijn de rellen in Keulen direct weer duidelijker.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:44

In Geldermalsen werd vooraf ook gezegd dat merendeel van buiten af zou komen.
Dit bleek echter niet het geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:45

Snap niet dat die demonstraties zo uit de hand moeten lopen..

Ben niet voor , ben niet tegen asielzoekers. Heb in ons dorp een prima tijd gehad met asielzoekers , was nog jong maar fietste er vaak heen met post (mam deed toen regiopost , ik als 11 jarig broekje ) . Misschien paar incidenten gehad in het dorp , je had helemaal geen last ervan. Vermoed dat het rond de 500 mensen waren , vind die demonstraties eromheen onnodig. .

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:48

Alles wordt op het platte land gezet, in het bijzonder de kleine dorpen met veel te grote aantallen.

De grote steden worden gespaard, de randstad wordt gespaard...nu moeten er 400 in Utrecht geplaatst worden, kommer en kwel.

Maar van die 400 en 500 in die iniemienie dorpen en gemeenten blijven er weer een paar honderd hangen, waar van alles voor geregeld moet worden want in die gebieden is er niets, helemaal niets, geen uitgaanscentrum, sportcentrum, zwembaden, bioscopen, etc. Dus men hangt rond...en er zullen huizen gebouwd moeten worden omdat die er niet zijn, ook niet voor de bevolking zelf..die krijgrn nu helemaal geen kans meer op een woning in hun eigen buurt.

Het platte land en de dorpsgemeenten zitten inderdaad niet te springen op een enorme groot percentage vluchteling en moslim...en deze groep zal ook nooit zich thuis gaan voelen, als hollander vanuit een andere provincie is integreren al niet makkelijk in die omgevingen.

Als je Heesch kent, dat is ons kent ons, daar zo een grote groep jonge kerels neerzetten, dat past niet..ook daar is helemaal niks te beleven, is een boerendorp...
Hoe verzinnen ze het..

Zet een giga centrum in Amsterdam, de Bijlmermeer heeft nog zat leegstand, multicultureel..en zo zijn er nog genoeg grote steden, maar nee..jet platteland, dan valt het niet op..bekijk de kaart van het COA maar eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 00:06

Dat ze in kleine dorpen geplaatst worden in grote hoeveelheden is inderdaad vervelend. Ik kan me best voorstellen dat in bijvoorbeeld Oranje (400 inwoners, zou een azc met 1500 man komen) wat onrust ontstaat. Maar Geldermalsen is geen inimini dorp :n

Daarbuiten zit er heus wel een gedachtegang achter. Veel van de mensen die wel blijven plakken zullen in de eerste instantie afhankelijk zijn van sociale huur, in kleinere gemeentes zijn die wachtlijsten veel minder lang en is de druk voor sociale huur aanzienlijk minder aanwezig dan in de randstad. Ik woon echt in een randwijk van Utrecht en zelfs hier zijn de wachttijden voor sociale huur rond de 20 jaar. Amsterdam misschien nog wel hoger. Als je heel veel geluk hebt of een urgentiestatus krijgt dan kom je eerder aan een woning, maar makkelijk is het absoluut niet. Juist in die kleine dorpen zal de weerstand dan ook groter zijn. Hier in de grote stad is het voornaamste argument tegen gastarbeiders/migranten/vluchtelingen dat de huizenmarkt al overspoeld is, voor starters is het onmogelijk om een woning te vinden. In kleine dorpen is dat nou eenmaal minder aanwezig.

Overigens ben ik benieuwd naar het hele verhaal achter de moeder die van haar uitkering haar kind niet op zwemles kon doen. In Nederland is de sociale zekerheid ontzettend goed geregeld, iedereen heeft recht op een uitkering op niveau van het sociale bestaansminimum, de bijstandsuitkering ligt op dit moment zelfs op hetzelfde niveau als het minimumloon. Reken daar (in de meeste gevallen) kinderbijslag, huursubsidie, zorgtoeslag etc bij en dan moet het in principe best mogelijk zijn om je kind op zwemles te doen, als je geen hele rare uitgaves hebt.
Daar wil ik overigens niet mee zeggen dat het systeem niet krom is - hier in de grote stad zie je van tijd tot tijd gevallen voorbij komen waarin gezinnen geforceerd worden om een woning te huren die boven hun budget ligt omdat er niet genoeg sociale woningbouw is. In dat geval zou je inderdaad niet genoeg kunnen hebben aan huursubsidie in combinatie met een bijstandsuitkering. Maar dat zijn echt hele, hele zeldzame gevallen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 00:24

Ik zeg niet dat de rellers om te rellen van buitenaf komen, maar meer de afdeling "er is iets te doen, dus we gaan". En er zijn groepen tegenstanders die in principe naar zoveel mogelijk demonstraties gaan, omdat ze het hele beleid hieromtrent in Nederland afkeuren.

Bij de voorlichtingsavond hier moet je jezelf van tevoren aanmelden en je kunnen legitimeren als inwoner. Ik vraag mij echt af hoe dit gaat verlopen...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 00:45

In Geldermalsen is het 15% van de bevolking als daar 1500 vluchtelingenzouden komen. Niet direct weinig.
Oke anders dan 1200 vluchtelingen op 900 zoals in stevensbeek.

Zwemmen zou voor iedereen onder de bepaald inkomen moeten gelden of voor niemand.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 01:03

Sammie schreef:
Is ok afgereageerd op de politiek. Die rellen waren daar tegen gericht en niet tegen de asielzoekers. Die waren en zijn? er nog niet.

Overigens wordt t verhaal weer, zonder verdere diepgang of toelichting, verwezen naar t land der fabelen.

De spandoeken die ik op tv zag waren anti asielzoekers en niet anti politiek... Of heeft het nieuws me misleid?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 08:30

bruintje123 schreef:
In Geldermalsen is het 15% van de bevolking als daar 1500 vluchtelingenzouden komen. Niet direct weinig.

Zwemmen zou voor iedereen onder de bepaald inkomen moeten gelden of voor niemand.

Maar bij gemeente geldermansen gaat het om veeeeel geld wat de gemeente heeft laten verdwijnen door slechte beslissingen.
Nu willen ze geld " verdienen" door een heel groot azc neer te zetten en zo hun verlies wat terug te halen (een deel iig).
Dit beide over de rug van de burgers die geen inspraak in krijgen.
Daar zijn ze boos over. Totaal logisch.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 08:33

Mixje90 schreef:
Sammie schreef:

De spandoeken die ik op tv zag waren anti asielzoekers en niet anti politiek... Of heeft het nieuws me misleid?

Omdat daar de beslissing van de politiek over gaat.
Er is geen overleg, maar wordt er neergezet. Daar gaat het om.
Er is geen keuze in welke groep asielzoekers je krijgt - dus het meeste mannen.... Dan willen mensen dat gewoon helemaal niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:05

Mixje90 schreef:
Sammie schreef:

Een post geleden wist je nog nergens van :? Welke spandoeken op welke tv? Geldermalsen is al even geleden? Heb je ook gezien dat ze met die spandoeken tegen de beslissing van de politiek stonden te demonstreren en dat er geen asielzoeker nog op de stoep stond?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:09

Citaat:

Het AZC Stevensbeek is hier op een paar honderd meter afstand. Ik heb twee tienerdochters die zich geregeld geïntimideerd voelen. Ik zie zelden vrouwen,maar vnl jonge mannen. Heb sinds vorige week een personal alarm gekocht omdat er een onveilig gevoel is. Er is ook zo vaak heibel daar,dan zie je de sirenes weer en hoor je later dat er flinke vecht partijen zijn geweest onder invloed van alcohol. Wil geen vooroordelen hebben naar dat zit echt niet lekker hoor.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:20

bruintje123 schreef:
Je bedoeld het grote deel stoere mannen die hun vrouw en kinderen niet meer beschermen maar hier de boel op stelten komen zetten.
Want al die vrouwen en kinderen zijn niet hier. Maar verhongeren ginds terwijl die geweldige mannen en vaders hier klagen over het eten.

Ja idd het zijn vooral de mannen die hierheen komen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:22

Remy schreef:
Citaat:

Het AZC Stevensbeek is hier op een paar honderd meter afstand. Ik heb twee tienerdochters die zich geregeld geïntimideerd voelen. Ik zie zelden vrouwen,maar vnl jonge mannen. Heb sinds vorige week een personal alarm gekocht omdat er een onveilig gevoel is. Er is ook zo vaak heibel daar,dan zie je de sirenes weer en hoor je later dat er flinke vecht partijen zijn geweest onder invloed van alcohol. Wil geen vooroordelen hebben naar dat zit echt niet lekker hoor.

Ik snap je gevoel, zeker met twee dochters.
Ik heb zelf een dochter die een stuk jonger is, maar als er zoiets hier in de buurt zou zitten, zou ik hetzelfde reageren.
Door heel Europa heen hoor je het ene na het ander incident, en dan is met name de veiligheid van vrouwen in het geding.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 11:11

Een kennis van me woont er ook vlakbij. Zegt hetzelfde als jou.

Kijk je bij alarmeringen dan kijk maar eens hoe vaak de ambulance er moet komen bij onze vredelievende inwoners.

Politie staat er bijna dagelijks.

Maar dat mag niet in de media.
Zoals nu in Keulen ook pas naar buiten komt dat er al lange tijd problemen zijn met buitenlanders.

Want dan discrimineert men blijkbaar ipv benoemen wat er gaande is.
Omgekeerde domme wereld.
En juist daardoor ontstaat er onrust.
Mensen voelen zich niet meer serieus genomen en daardoor ook steeds minder veilig.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 11:43

Precies Bruintje, ik lees hier vanaf het begin al mee en erger me mateloos aan het linkse gebazel van sommigen hier.

Ik heb al een tijdje op mijn handen gezeten maar begin me zo erg te storen aan de salonfähige onzin die hier af en toe verkondigd wordt met vergelijkingen die kant nog wal raken.
En dan de discussie over Tinder... OMG. Ik ben blij dat mijn dochters niet zo naïef zijn. Eentje is 18 jaar, de andere is 15. En ondanks dat ze in een dorp zijn opgegroeid zijn ze zich gelukkig ervan bewust dat je dingen niet moet gaan uitlokken door met een jongen alleen mee naar huis te gaan "om wat te drinken". Soms lijkt het wel of mensen expres in de marge gaan zitten om een punt te maken. De communicatie tussen mannen en vrouwen is al moeilijk genoeg, wees dan ook duidelijk naar mannen toe en geef ze gewoon geen reden om signalen verkeerd op te vatten... :x En dan bedoel ik dus mee naar huis gaan om wat te drinken, niet een kort rokje dragen. Ieder enigzins wereldwijs iemand weet toch dat als je met een kerel alleen mee naar huis gaat om wat te drinken, je een bepaald signaal afgeeft. Dan nog is het HARTSTIKKE fout als de kerel doorgaat als je nee zegt, absoluut, maar ik bedoel, zoek het nou ook niet op just because you can.

Toen ik zelf een tiener was, waren hier de eerste asielzoekers. Die fietsten achter je aan, zaten bij de ingang van de supermarkt, stonden in groepjes onder de fietstunnel, en maar sissen meisssie, meisssie jij meegaan, lekker n*****? Als je ze negeerde werden ze boos want dan was je een arrogante prutsmuts, als je ze vuil aankeek dan gingen ze nog even lekker door. BAH.

Als ik geen kinderen had gehad, dan had het me mijn r*** kunnen roesten, na ons de zondvloed. Maar ik heb wel kinderen en als moeder maak ik me ernstig zorgen over de toekomst. En ik ben bang, heel erg bang voor de anarchie die hier en daar al de kop opsteekt.

Nee, ik zal geen PVV stemmen, maar ik voel me in en in verdrietig om het verlies van wat eens was: een veilig gevoel voor mij en mijn kinderen in ons mooie land.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 11:47

Juist, idem vanaf deze kant.
We geven Nederland weg, compleet met cultuur, normen en waarden.
En zeker ook een stuk veiligheid.
Met name voor mijn dochter/de generatie na ons maak ik mij daar grote zorgen over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:06

Oh dus als ik het goed begrijp is het dus mijn eigen schuld? Ik ben bij een student, in een studentenhuis op de bank gaan zitten en toen ik een paar uur later bloedend en huilend in zijn bed lag heeft hij mijn signalen gewoon wat verkeerd begrepen? Vertel dat maar aan mijn vader die op de vluchtstrook langs de snelweg moest parkeren en getroost moest worden door mensen die dachten dat hij een ongeluk had gehad, of mijn moeder die weer een psycholoog bezoekt, of mijn zusje die bang is geworden voor ook maar een hand op haar been. Wat een ontzettend naar, verbitterd persoon moet je zijn om verkrachting af te schuiven op het slachtoffer. Ik hoop echt met heel mijn hart dat je dochters nooit zoiets mee hoeven te maken, of dit soort berichten van je lezen op het internet.

Ik ga hier verder geen woorden meer aan vuil maken. Een discussie die eerst over vluchtelingen ging gaat nu over hoe dom ik wel niet ben en hoe verkrachting mijn eigen schuld is. Het is mijn eigen schuld omdat ik 'links bazel'. Prima. :evaw:

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:16

Jij noemt het eigen schuld. Het staat daar ook bij, dat die gast harstikke fout zat. Alleen heb je imo wel het risico vergroot, want zulke jongens zijn er. Te doen alsof ze er niet zijn is imo behoorlijk naief.

En jij wil toch ook asielzoekers thuis uitnodigen?
Menig hier, waaronder ik, vind dat ook risico verhogend.
Waarom wil je dat risico (weer) nemen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:16

ravellie schreef:
Juist, idem vanaf deze kant.
We geven Nederland weg, compleet met cultuur, normen en waarden.

Welke normen en waarden precies?

Immers: in dit draadje zijn geweld, verkrachting, eigenrichting, discriminatie en intimidatie al goedgepraat. De rechtstaat wordt alleen maar gewantrouwd, net als de democratie.
Redelijkheid, nuance, overleg, rationaliteit, feitelijkheid en vrijheid zijn het ook al niet, die zijn ook allemaal overboord gezet. Goedbeschouwd zou ik zeggen dat jullie niet veel verder van bv de Grondwet (dat zijn toch onze waarden?) af kunnen.

Ik zie dus eigenlijk niet zo'n groot verschil tussen de verschrikkingen van een fundamentalistische islamitische staat, of het soort beeld dat jullie van de maatschappij schetsen, wat op mij overkomt als een soort fascistische dictatuur / politiestaat.
Het lijken me allebei verschrikkelijke werelden om in te leven, het ene niet fundamenteel beter dan het andere eigenlijk.

Een vrouw wordt er niet echt veiliger op als een deel van de verkrachtingen toch gewoon als eigen schuld bestempeld wordt. Je kunt niet veiliger over straat als de politie je willekeurig mag oppakken, desnoods met geweld, alleen op basis van gevoelens en vooroordelen. De samenleving is niet een prettigere plek als je zomaar ineens, gewoon omdat je een kenmerk deelt met andere mensen, als groep wordt veroordeeld, uitgescholden, bedreigd.

Welke waarden zijn het dan precies die je wel wilt beschermen? Op welke punten hebben jullie het idee dat de wereld beter wordt van al dat geweld dat jullie graag zouden willen zien?

Citaat:
Met name voor mijn dochter/de generatie na ons maak ik mij daar grote zorgen over.

Ik zou me voor je dochter een stuk meer zorgen maken over de mensen die date rape goedpraten. Uiteindelijk is het namelijk een stuk waarschijnlijker dat ze op die manier te maken krijgt met seksueel geweld. De meeste vrouwen die slachtoffer geworden zijn, worden niet op straat van hun fiets gesleurd, maar hebben die ervaring bij bekenden. Dit wordt hier echter gewoon goedgepraat, eigen schuld. HOE maak je het daar precies veiliger mee voor je dochter?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:33

sneeuwpop schreef:
Jij noemt het eigen schuld. Het staat daar ook bij, dat die gast harstikke fout zat. Alleen heb je imo wel het risico vergroot, want zulke jongens zijn er. Te doen alsof ze er niet zijn is imo behoorlijk naief.

En jij wil toch ook asielzoekers thuis uitnodigen?
Menig hier, waaronder ik, vind dat ook risico verhogend.
Waarom wil je dat risico (weer) nemen?

Helemaal mee eens!

Shadow

De kans op date rape is echt niet groot als jezelf op let.
Met onbekende naar niet openbare plek is inderdaad wel een groot ingrediënt voor de kans op fout.

Doe je de deur niet op slot en je huis wordt leeg gehaald noemen mensen je terecht dom.
Ook al zeg jij. Iedereen weet toch dat het niet mag.

Gaat het om iets belangrijkers zoals je eigen lijf mag er van een naïeve actie niets gezegd worden. Dan bestaat er ineens een mooie wereld waar mensen wel de grenzen kennen. :?

En nog steeds geen vergelijk met de doofpot waarin de burgemeester wilde weg stoppen wie en hoeveel daders er waren die elke willekeurige vrouw aan vielen.
En niemand verzon dat vergelijk als Emma zelf.