Shadow0 schreef:kanniet schreef:Alle ideologieen kan ik accepteren, maar een ideologie die als doelstelling heeft het discimineren van vrouwen, homo's, vernietigen van álle andere denkwijzen, grondwettelijke rechten met voeten te treden, in NL uitzonderingen voor zichzelf af te dwingen zodat discriminatie mogelijk wordt, eigen (zeer wrede en nietsontzienende) wetgeving afdwingen binnen de NL wetgeving, dát kan ik in NL niet accepteren.
Maar
- die 'wrede en nietsontziende wetgeving' is nog lang niet af te dwingen
- Wilders verwijst nogal graag naar de joods-christelijke traditie en laat bovendien het bijzonder onderwijs voor niet-moslims intact. Terwijl ook die scholen nog altijd homoseksuelen in hun docentenkorps kunnen weigeren, of meisjes kunnen verplichten rokken te dragen.
- De wereld bevat meer mogelijkheden dan een keuze tussen ofwel 'we huwelijken 1-jarige meisjes uit' ofwel 'we verbieden de koran'.
De argumentering die jullie hanteren is een idealistische. Jullie gaan ervanuit dat de soep niet zo heet gegeten zal worden als Wilders en de zijnen verkondigen. En ik hoop met heel mijn hart dat jullie gelijk hebben. Maar tot dat moment moet er wel een plan B zijn. Jullie hebben er namelijk geen antwoord op mocht er ineens wel een sharia in Nederland ingevoerd worden.
De geschiedenis leert ons dat je echt op je hoede moet zijn. Na de 2e wereldoorlog zei de Nederlandse regering "dit gebeurd nooit meer" en verkorte de dienstplicht drastisch. Toen de 2e wereldoorlog uitbrak zei Nederland " wij zijn neutraal". Ze bedoelden eigenlijk dat ze geen fatsoenlijk leger hadden om de strijd mee te voeren. het gevolg is duidelijk denk ik.
In Atjeh was ook geen Sharia. Toen het ingevoerd werd dachten de bewoners dat het wel mee zou vallen maar nu worden er stokslagen en mensen gestenigd. En nu is het te laat.