wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:26

sarabande schreef:
Jade15 schreef:
Versplintering is er toch altijd al geweest? Waarom zou dat nu ineens een probleem zijn.

Er is voor Pim Fortuyn nooit zon grote versplintering geweest. Er zaten altijd 2 partijen in de regering soms aangevuld met een kleintje zoals D66. Nu moeten ze ongeveer 4 partijen bijelkaar harken om een kleine meerderheid te krijgen.
Dat is nogal onwerkbaar.

Dat zou helemaal niet hoeven. Dat komt alleen door de instelling van het CDA en de PVDA, anders hadden we nu een 3-partijenregering gehad. Zoals we er al zovele hadden. De schuld ligt geheel bij het CDA en PVDA die maar niet wil luisteren naar de meerderheid van het volk.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:27

jantergouw schreef:
De schuld ligt geheel bij het CDA en PVDA die maar niet wil luisteren naar de meerderheid van het volk.

Offff het CDA en de PvdA willen het volk behoeden voor onrealistische partijpunten die alleen maar tot de ondergang van Nederland zullen leiden...

gohya

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:29

Ik denk dat als PVV niet in de coalitie komt ze straks een motie van wantrouwen indienen.Ze hoeven dan 76 mensen mee zien te krijgen en het kabinet valt.Nieuwe verkiezingen en Wilders word de grootste partij.Ik denk dat het zo zal gaan eindigen,dit plan heeft Wilders allang in zijn achterhoofd.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:30

Hmmm vraag me af waar die 76 mensen dan vandaan komen :)
Wel een interessante insteek trouwens!
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 20-06-10 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:31

Volgens mij had de PVV 1,5 miljoen stemmers, dat is geen meerderheid van het volk.

jantergouw

sarabande schreef:
De VVD de schuld geven van het feit dat het CDA conclusies trekt uit het verlies en voorlopig regeren even afwijst is wat kort door de bocht.
Andere partijen hebben vooraf aangegeven niet met de PVV te willen regeren, dus geen kiezersbedrog, in tegendeel.
De verdeling van de stemmen zorgt voor deze moeilijke onderhandelingen, niet de politiek.
Vlaams Belang is ook sterk ingekrompen dus ik zeg geef de PVV even de tijd zoals de geschiedenis leert, maar het zou idd sneller gaan als ze in de regering zouden komen :D

Dat zie ik heel anders. Mocht de PVV in de regering komen, dan zullen vele allochtonen hun conclusie trekken. Lees dat maar eens na op de diverse forums van deze groepen. Als die inderdaad wegtrekken uit Nederland, zal dat de PVDA een vrachtwagen vol stemmen kosten. Ze zullen ongeveer gehalveerd worden als ze de massale steun van deze groep niet hebben. Reken voor de rest zelf maar uit wat dat betekent.

Electra63

gohya schreef:
Ik denk dat als PVV niet in de coalitie komt ze straks een motie van wantrouwen indienen.Ze hoeven dan 76 mensen mee zien te krijgen en het kabinet valt.Nieuwe verkiezingen en Wilders word de grootste partij.Ik denk dat het zo zal gaan eindigen,dit plan heeft Wilders allang in zijn achterhoofd.

En wie stemmen er behalve de PVV dan voor de val van het kabinet?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:32

Heino schreef:
Hmmm vraag me af waar die 76 mensen dan vandaan komen :)
Wel een interessante insteek trouwens!

Ja dat weet ik nu ook niet.
Een mens kan veranderen en met Wilders mee gaan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:32

Jantergouw, je gelooft toch echt niet dat er veel allochtonen wegtrekken? Waar naar toe dan?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:33

Electra63 schreef:
gohya schreef:

En wie stemmen er behalve de PVV dan voor de val van het kabinet?

Miss. de VVD?
Rutten wil immers wél met PVV samen gaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:34

lijkt me sterk Gohya, als de VVD dan zelf in het kabinet zit

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:35

Heino schreef:
jantergouw schreef:
De groep wordt steeds groter, heb geduld en ze zijn de grootste.

Denk je dat of hoop je dat?

Dat denk en hoop ik.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:36

Wat vast wel zal helpen is dat een er tenminste één PVV aanhanger is met een meervoudige persoonlijkheid. Dat telt vast minstens driedubbel mee in de peilingen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:36

Electra63 schreef:
lijkt me sterk Gohya, als de VVD dan zelf in het kabinet zit

Rutten kan nu niet eens een kabinet vormen die hij graag zou willen.
Zijn er nieuwe verkiezingen,weet hij wel dat VVD en PVV de grootste zullen worden en dat PVV wel met VVD een kabinet wil vormen.Dan moet er nog 1 partij bij komen en dat zal de D66 dan worden denk ik.
D66 zal ook veel stemmen krijgen dan en groter worden dan ze nu zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:38

Maar D66 wil absoluut niet met de PVV regeren

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:39

jantergouw schreef:
Dat zie ik heel anders. Mocht de PVV in de regering komen, dan zullen vele allochtonen hun conclusie trekken. Lees dat maar eens na op de diverse forums van deze groepen. Als die inderdaad wegtrekken uit Nederland, zal dat de PVDA een vrachtwagen vol stemmen kosten. Ze zullen ongeveer gehalveerd worden als ze de massale steun van deze groep niet hebben. Reken voor de rest zelf maar uit wat dat betekent.

De wens is de vader van de gedachte, die mensen trekken niet in grote getale weg hoor, wat men op forums zegt doet men niet direct, zie ik hier ook veel :D

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:39

Ik zie het inderdaad ook niet gebeuren hoor dat hier bussen vol met allochtonen vertrekken. Uiteindelijk zit je nergens beter dan hier. Ik denk dat de PVV straks gewoon in de coalitie zit en dat we zon paars kabinet krijgen en dat de onpopulaire maatregelen die ze gaan nemen zorgen dat het geen vier jaar standhoudt. De afgelopen 3 kabinetten hebben dat al een beetje laten zien.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:40

De beste man heet trouwens Rutte

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:40

Electra63 schreef:

Nee nu niet, maar later?
Er waren er meer die zeiden niet met de PVV te willen regeren,een enkele partij is daarop terug gekomen.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:41

Kon je er vanmorgen uitkomen Electra?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:42

Heino schreef:
sarabande schreef:

Tja ik wíl wel actie ondernemen, maar weet niet hoe... Met zo'n facebook groep kom je ook niet heel ver denk ik.

Er is geen enkele actie mogelijk die het tij zal doen keren. Dat komt omdat er een groepje raddraaiers is die constant zorgen voor gelazer en daarmee hun eigen belang meer schaden dan Wilders in 100 jaar zal kunnen doen. Vergeet niet dat er wel grond moet zijn om een partij zo te laten doen stijgen. Als er nu een partij opgericht zou worden die bijvoorbeeld zegt dat alle roodharigen het land uit moeten, zal deze geen zetel krijgen omdat daar geen ondersteuning voor is.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 20-06-10 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:42

gohya schreef:
.Dan moet er nog 1 partij bij komen en dat zal de D66 dan worden denk ik.

D66 is pas gaan groeien door het niet aflatende gevecht van Pechtold tegen Wilders. Als D66, hoe kom je trouwens op dat idee, samen zou gaan met de PVV zou D66 zo weer op 3 zetels zitten.

Waarom denken mensen die op Wilders stemmen eigenlijk dat andere partijen net zo makkelijk met hun beloftes omgaan als Wilders dat doet :?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:43

Jade15 schreef:
Kon je er vanmorgen uitkomen Electra?

Ja hoor, no problem.

Alleen mijn man is net thuis, dus over met de rust ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:44

gohya schreef:
Electra63 schreef:

Nee nu niet, maar later?
Er waren er meer die zeiden niet met de PVV te willen regeren,een enkele partij is daarop terug gekomen.

Dat is niet waar iedereen die van te voren gezegd heeft dat niet te willen zegt dat nu ook, Het CDA heeft het in het midden gelaten net zoals de VVD.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:45

sarabande schreef:
gohya schreef:
.Dan moet er nog 1 partij bij komen en dat zal de D66 dan worden denk ik.

D66 is pas gaan groeien door het niet aflatende gevecht van Pechtold tegen Wilders. Als D66, hoe kom je trouwens op dat idee, samen zou gaan met de PVV zou D66 zo weer op 3 zetels zitten.

Waarom denken mensen die op Wilders stemmen eigenlijk dat andere partijen net zo makkelijk met hun beloftes omgaan als Wilders dat doet :?

Dat heeft de geschiedenis uitgewezen (kwartjes van kok enzo)