Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:53

gekvanfleur schreef:
is er al wat beketn over de identiteit van de slachtoffers?
leeftijden enz? en weet iemand wat er met dat meisje is gebeurd dat over de weg schoot, kan dat beeld maar niet uit mijn hoofd zetten.

IK heb nog neits gehoord op het nieuws..... dus gok dat er niet veel bekend is.
en ik zou als ik jou was, niet teveel aannemen, van bokt niet, van geenstijl.nl niet... gewoon het journaal afwachten

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:54

lammie2701 schreef:
als ie zwaar gehandicapt eruit kwam...dan hadden we met zijn allen zijn leven lang moeten betalen (wij zijn namelijk allemaal belastingsbetalers) voor de medische zorg die hij nodig heeft en zijn verblijf in een instelling mogen bekostigen...dus wat dat betreft misschien maar beter dat ie dood is...kost ie ook geen geld meer...

Frapante opmerking := Dan denk je toch dat je lekker voor iets anders belasting betaald :+
Of het nu naar de JSF gaat of wat dan ook... die man had zijn motief moeten kunnen geven, onderzoeken hadden dan meer zin gehad!
Nu is het waarschijnlijk alleen maar gissen en dat vind ik erger dan de belastingcentjes! Hier zijn wel doden en nabestaanden mee gemoeid![/quote]
Ja we betalen allemaal hoe dan ook belastingsgeld en ik vind het zeker erg voor de nabestaanden en de slachtoffers, maar als ie als kastplantje onder medische zorg zou leven zou je nog niet de reden weten van zijn daad en is het dan zinvol om hem klauwen vol geld te laten kosten zonder dat je ook maar iets meer te weten komt, dan zie ik het nut daar niet van in? dan denk ik maar zo van dat het zo maar misschien beter is...

Shani_1984

Re: Drama in Apeldoorn: 17 gewond, 5 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:56

Als hij er zwaar gehandicapt uit was gekomen, was het nog maar de vraag of hij kon praten en zijn motief kon vertellen.......
Dus misschien waren we dan nog niet verder gekomen :n

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:58

rowo schreef:
Dat heb ik dus ook. Zoveel nabestaande en slachtoffers hebben wel een paar euro over voor zo iemand om ook maar te weten te komen WAAROM. Ik geloof dat de emotionele waarde hieraan vele malen erger is dan een paar cent meer of minder.

Ja ik ook helemaal, maar iemand die hersendood is zal als een kastplantje kunstmatig in leven worden gehouden en zal je nooit wat van horen dus waarom zou je er dan nog geld instoppen...zo bedoel ik het...
als er maar een kleine kans was geweest dat er nog nuttige informatie uit die man zou komen dan had ik die paar rotcenten ook heus wel overgehad....

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:58

Eyecatcher schreef:
Als hij er zwaar gehandicapt uit was gekomen, was het nog maar de vraag of hij kon praten en zijn motief kon vertellen.......
Dus misschien waren we dan nog niet verder gekomen :n

in die context bedoelde ik dat dus ook...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:00

wij gaan vanavond mischien ook bloemen leggen :)

heb gister de hele dag tot het laatste stuk erover voor de tv gezeten, om het te volgen.
en we wonen niet mega ver weg van apeldoorn, dus een kleine moeite voor ons :)

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:02

ChantalSmook schreef:
saannee1 schreef:
Moderatoropmerking:
Link naar schokkende foto verwijderd

maar er zijn er die duidelijker zijn, maar weet zo ook niet meer waar.
Ze hebben hier gisteren ook in het topic gestaan.

JEMIG! wat er om te zien, dat meisje .. vreselijk! :(:)

Wat ik zo bizar vind aan deze foto is dat je de politieagent nog ergens anders heen ziet kijken, het publiek nog super vrolijk is, maar als je ziet wat er op de voorgrond gebeurd, het is allemaal zò snel gebeurd! En zo heftig is..
Heeft het meisje in de bodywarmer het overleefd eigenlijk ?[/quote]

Dat vind ik ook het bizarre, heb een paar keer deze foto gezien en je kunt je gewoon niet voorstellen hoe snel het gaat. De mensen erachter lijken het nog niet eens in de gaten te hebben.
Vind het overigens erg jammer dat de dader is overleden, de nabestaanden en slachtoffers krijgen nu geen antwoord op hun vraag waarom dit is gebeurd.
Vreselijk allemaal .. :n
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 01-05-09 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:03

Waarom zou hij als kasplantje verder leven... dat is helemaal niet ter sprake geweest evenals dat het gerucht rondging dat hij hersendood zou zijn ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:15

_Laura schreef:
imd schreef:
Ik moet ook zeggen dat ik een aantal fotografen en verslaggevers wel heel onrespectloos vindt hoor, gewoon proberen om de gewonden van dichtbij te fotograferen, en ook nooit luisteren als de politie zegt wegwezen he. Misselijk. Dat vind ik trouwens ook van de reactie van die vrouw in dat ene artikel: ik vind niet dat ze koniginnedag adam moeten aflassen, het leven gaat door :oo Mijn god wat een verschikkelijk mens moet dat zijn, hoe kún je dat nou zo bot zeggen?

Ben het met je eens imd! En wat betreft het feest in A'dam. Dat is op dezelfde dag, je gaat toch ook geen feest vieren als er net meerdere mensen overleden zijn door een achterlijk ongeluk? Dat is geen 3-4 maanden, maar op dezelfde dag :\

Toen dat meisje dat zei, was ze op het museumplein. Niemand had er daar een benul van wat er was gebeurd. Aanvankelijk dacht ik: ow, een ongeluk. Kan gebeuren. Voor mij ging ook alles door, want er gebeuren dagelijks ongelukken. Niemand op het museumplein wist precies wat er was gebeurd, ook de crew en medewerkers van 538 niet. Pas later werd bekend dat het echt om een aanslag/bijzonder ongeluk ging.
Toen hebben ze heel snel moeten besluiten wat ze doen; afgelasten (en 8(!)ton kwijt zijn, chaos en paniek creëeren, een grote hoeveelheid straalbezopen mensen loslaten in amsterdam. Dat wás gewoon geen optie. Op het museumplein staan de mensen veilig, en het zou een grote chaos worden in heel amsterdam en zeker op de stations als alle mensen tegelijk naar huis moesten. Dáarom is besloten door te gaan met het feest. Het is echter wel vroeger gestopt, en een aantal artiesten hebben zelf afgezegd. Ook is er wel bij stilgestaan hoor. Toen het bekend werd gemaakt was het even compleet stil op het terrein, heel bijzonder. Daarna is er nog een minuut stilte gehouden. Het ging allemaal heel respectvol. Ik vind niet dat je 538 iets kunt verwijten, want dit was imo, en in hun ogen, het enige juiste wat ze konden doen.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:21

Ben net even bij de Naald geweest..... hangt echt een heel nare sfeer!
Bij het Canada beeld leggen mensen allemaal bloemen en de bloemen die voor het defilé gebruikt zouden worden hebben ze om de bomen neer gelegd.... Het is echt heel apart allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:22

krijg er gewoon kippenvel van.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:22

Pff, als je al ziet hoeveel impact dit op ons maakt. Laat staan voor de mensen die erbij waren geweest.

Nogmaals van mij ook heel veel sterkte voor alle betrokkenen die ook in dit topic meelezen.

Vind het wel heel jammer dat ik zover van Apeldoorn af woon en geen auto heb, anders was ik ook wel een bloemetje gaan leggen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:25

Ik hoorde het gister op de radio en dacht nog 'Misschien is die man wel onwel geworden', later hoorde ik dat het een aanslag was. Vreselijk wat er gebeurd is. Zag vanmorgen de Spits en daar stonden ook foto's op de voorpagina van 2 vrouwen die op de weg lagen. Van hetzelfde waren dat de vrouwen die overleden zijn.. Vind dat echt respectloos.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:25

verootjoo schreef:
_Laura schreef:
Ben het met je eens imd! En wat betreft het feest in A'dam. Dat is op dezelfde dag, je gaat toch ook geen feest vieren als er net meerdere mensen overleden zijn door een achterlijk ongeluk? Dat is geen 3-4 maanden, maar op dezelfde dag :\

Toen dat meisje dat zei, was ze op het museumplein. Niemand had er daar een benul van wat er was gebeurd. Aanvankelijk dacht ik: ow, een ongeluk. Kan gebeuren. Voor mij ging ook alles door, want er gebeuren dagelijks ongelukken. Niemand op het museumplein wist precies wat er was gebeurd, ook de crew en medewerkers van 538 niet. Pas later werd bekend dat het echt om een aanslag/bijzonder ongeluk ging.
Toen hebben ze heel snel moeten besluiten wat ze doen; afgelasten (en 8(!)ton kwijt zijn, chaos en paniek creëeren, een grote hoeveelheid straalbezopen mensen loslaten in amsterdam. Dat wás gewoon geen optie. Op het museumplein staan de mensen veilig, en het zou een grote chaos worden in heel amsterdam en zeker op de stations als alle mensen tegelijk naar huis moesten. Dáarom is besloten door te gaan met het feest. Het is echter wel vroeger gestopt, en een aantal artiesten hebben zelf afgezegd. Ook is er wel bij stilgestaan hoor. Toen het bekend werd gemaakt was het even compleet stil op het terrein, heel bijzonder. Daarna is er nog een minuut stilte gehouden. Het ging allemaal heel respectvol. Ik vind niet dat je 538 iets kunt verwijten, want dit was imo, en in hun ogen, het enige juiste wat ze konden doen.

ik vind dat jij helemaal gelijk hebt verootje als je alles in 1 keer had afgelast had je geen stad meer over daarna. Rotterdam is alles wel afgeslast maar ja daar zijn ze blij met elk excuus :P (niet beledigend bedoeld voor de goede rotterdammers) vaak is het daar een ramp met the queens bday

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:26

Wat ik me bedacht.... zou misschien iemand van het 6e zintuig niet meer uit deze zaak kunnen halen???

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:29

jumpgirl schreef:
Wat ik me bedacht.... zou misschien iemand van het 6e zintuig niet meer uit deze zaak kunnen halen???

Dat schoot vanochtend inderdaad ook door mijn hoofd!!

rowo

Mayflower_ schreef:
Ik hoorde het gister op de radio en dacht nog 'Misschien is die man wel onwel geworden', later hoorde ik dat het een aanslag was. Vreselijk wat er gebeurd is. Zag vanmorgen de Spits en daar stonden ook foto's op de voorpagina van 2 vrouwen die op de weg lagen. Van hetzelfde waren dat de vrouwen die overleden zijn.. Vind dat echt respectloos.

Tja, maar wat doe je eraan? Het hele internet is bezaaid met foto's en filmpjes, dat voorkom je niet. Vooral die foto van die man en dat meisje staat bij iederen op het netvlies. De foto's maken het wel weer de harde waarheid.

Mies

jumpgirl schreef:

Zou kunnen maar daar is het nu nog veel te vroeg voor.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:30

Waarom te vroeg?

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:30

wat raar om nu er langs te rijden.. zo raar allemaal..
Geen woorden voor.. Denk dat we nog wel beelden krijgen van de bloemen enzo.. ik denk ook foto's van de overledene..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:31

rowo schreef:
Mayflower_ schreef:

Tja, maar wat doe je eraan? Het hele internet is bezaaid met foto's en filmpjes, dat voorkom je niet. Vooral die foto van die man en dat meisje staat bij iederen op het netvlies. De foto's maken het wel weer de harde waarheid.

Ja dat is zo, maar ik vind het ook wel weer sensatiebelust.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:31

Zo gaat dat nou eenmaal in de media, je voorkomt het niet. Alle kranten gebruiken foto's waarvan AD volgens mij het heftigst is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:33

kirri schreef:
verootjoo schreef:

ik vind dat jij helemaal gelijk hebt verootje als je alles in 1 keer had afgelast had je geen stad meer over daarna. Rotterdam is alles wel afgeslast maar ja daar zijn ze blij met elk excuus :P (niet beledigend bedoeld voor de goede rotterdammers) vaak is het daar een ramp met the queens bday

Vriendje werkt bij 538 en stond op het vipdeck ;) Dus heeft alles vanuit 538 van dichtbij meegemaakt. Het is echt heel weloverwogen gedaan hoor :)
Ik heb overigens de beelden pas om 23.00uur 'savonds gezien, en pas toen drong het tot me door wat er allemaal gebeurd was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:34

Dus hij is overleden, dat is mooi klote. Nu zullen de nabestaanden er nooit achetrkomen wat zijn motief is geweest.
Mocht hij zijn kinderen niet meer zien, had ik zoiets nu gehoord?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:35

Ik wilde net een krant kopen, maar in ons dorp was vrijwel geen krant meer te krijgen. De sigarenboer was na 15 minuten al haast door zijn voorraad heen geweest. Iedereen hoopt op net dat beetje meer info volgens mij, maar dat is er nog niet en ik vraag me af of we ooit alles zullen weten. Denk het niet eigenlijk.