Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 17:36

Over de ruggen van de consumenten worden er absurde winsten gemaakt. Daarnaast pakt de overheid ook aardig mee.

Duitsland heeft volgens mij en vele anderen een probleem aankomende winter. De oplossing is niet de Oekraine opgeven, want dan komt het volgende land dat ingevallen wordt in beeld.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 17:46

nikkel schreef:
Over de ruggen van de consumenten worden er absurde winsten gemaakt. Daarnaast pakt de overheid ook aardig mee.

Duitsland heeft volgens mij en vele anderen een probleem aankomende winter. De oplossing is niet de Oekraine opgeven, want dan komt het volgende land dat ingevallen wordt in beeld.

Ik vind het echt schandalig dat de overheid geen beperkingen stelt aan verhogingen die bedrijven als Shell mogen doorvoeren. Brandstof is voor de meeste mensen helaas essentieel voor hun werk en hun sociale leven. Dus tanken blijven we allemaal toch wel doen. En daar rekenen die bedrijven ook op. Ik heb geen problemen met bedrijven die winst maken, dat is de essentie van ondernemen. Ik heb wel moeite met de torenhoge winsten die worden behaald in Nederland door bedrijven die hier geen belasting betalen, door allerlei mazen van de wet schieten en dan glashard beweren dat veel winst maken zwaar op de schouders drukt, want "het brengen ook een verantwoordelijkheid met zich mee". Nee, nu vind ik het echt minder erg dat de brandstofprijzen achterlijk hoog zijn. Want vergis je niet in de verantwoordelijkheid... :+

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 18:31

Elnienjo:
Die verwachtingen, betreft alleen de aandeelhouders. die moeten gespekt worden. Daarom koopt shell eigen aandelen in, blijft de koers op peil en verminderen ze hun belastbare winst. De olieban gaat west europa meer problemen geven, vooral de diesel rijders zullen dat gaan merken.

De oude situatie met goedkope energie komt niet meer terug.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 08:21

Als voorbeeld bij van het bovenstaande, shell zou 4,3 miljard afgeboekt hebben. door de gestegen prijzen is dat nu niet meer nodig, waardoor de winst omhoog ging met dat bedrag.

purny

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:55

Voor degene die heel benieuwd zijn wat het tussentijdse overleg heeft opgeleverd:
Er zal dit jaar nog weinig mogelijk zijn... was op het nieuws...

Maarrrrrrr
Er kan dus wel nog steeds extra geld naar Oekraïne.
De mens in dit land mag in totale armoede zitten...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:17

Wees maar blij dat je niet bang hoeft te zijn voor bommen of raketten of doodgeschoten te worden.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:21

Nou zeg dat, heb je wel eens goed naar de beelden gekeken daar? Terwijl wij veilig in bed liggen en zeuren om benzine prijzen zijn daar mensen die hun kinderen verliezen Terwijl ze een veilig onderkomen zoeken..

Gelukkig gaat er weer geld die kant op want denk maar niet dat Rusland zomaar stopt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:26

Hoog tijd dat Nederland eerst ns beter voor de eigen bevolking gaat zorgen voor we hier een eigen burgeroorlog veroorzaken doordat mensen niets meer te verliezen hebben en plunderingen aan de orde van de dag zijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 19:32

Babsiej schreef:
Wees maar blij dat je niet bang hoeft te zijn voor bommen of raketten of doodgeschoten te worden.

Tuurlijk is dat erg.

Maar hier op straat komen te staan omdat je je rekeningen niet meer kan betalen is óók geen fijn leven!

Of je nou stress hebt vanwege een mogelijke raket of stress vanwege wéér een onbetaalbare rekening, stress is stress en stress is ongezond!

Dit topic gaat nog steeds over de gevolgen voor ons Nederlanders, dus jouw opmerking is hier een beetje misplaatst.

Graag verder discussies daarover in het algemene Oekraïne topic.

Hier plaatste gemeente Woensdrecht (gemeente waarin ik woon) 2 weken geleden op hun Facebook dat de €500 bovenop de €800 energietoeslag direct zou worden uitgekeerd bij de nog lopende aanvragen en diegene die de €800 al hadden ontvangen, zouden in september automatisch die €500 op hun bankrekening gestort krijgen.

Vandaag een berichtje van gemeente Bergen op Zoom, die de aanvragen en het uitbetalen afhandeld, dat ze eerst nog moeten gaan overleggen met de andere gemeenten en dat je voor die €500 waarschijnlijk een extra aanvraag moet gaan doen. Dus wéér die hele papierwinkel bijelkaar zoeken en natuurlijk wéér 8 weken beslissingstermijn....

Met andere woorden...... de overheid kan dus wel een beslissing nemen, als de gemeente het er niet mee eens is, kan je fluiten naar de extra centen!

Inflatie in de supermarkt is extreem op dit moment.

Betaalde paar jaar geleden €0,55 voor een litertje magere yoghurt, nu gewoon €1,09! Prijs is in no-time dus verdubbeld

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:34

Ik dacht dat die 500 euro van de baan was? Ze zouden toch niks meer doen dit jaar?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:34

Zolang je in een gesubsidieerde woning woont, een uitkering ontvangt waar je niets voor hoeft te doen, een auto etc kan hebben, denk ik niet dat je van iets kan zeggen over dat financiële stress net zo erg is als doodsangst, dag in dag uit.

Alles verliezen, huis, haard, familie kinderen, werk..

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:35

mvdende schreef:
Babsiej schreef:

Tuurlijk is dat erg.

Maar hier op straat komen te staan omdat je je rekeningen niet meer kan betalen is óók geen fijn leven!

Of je nou stress hebt vanwege een mogelijke raket of stress vanwege wéér een onbetaalbare rekening, stress is stress en stress is ongezond!

Dit topic gaat nog steeds over de gevolgen voor ons Nederlanders, dus jouw opmerking is hier een beetje misplaatst.

Graag verder discussies daarover in het algemene Oekraïne topic.

Hier plaatste gemeente Woensdrecht (gemeente waarin ik woon) 2 weken geleden op hun Facebook dat de €500 bovenop de €800 energietoeslag direct zou worden uitgekeerd bij de nog lopende aanvragen en diegene die de €800 al hadden ontvangen, zouden in september automatisch die €500 op hun bankrekening gestort krijgen.

Vandaag een berichtje van gemeente Bergen op Zoom, die de aanvragen en het uitbetalen afhandeld, dat ze eerst nog moeten gaan overleggen met de andere gemeenten en dat je voor die €500 waarschijnlijk een extra aanvraag moet gaan doen. Dus wéér die hele papierwinkel bijelkaar zoeken en natuurlijk wéér 8 weken beslissingstermijn....

Met andere woorden...... de overheid kan dus wel een beslissing nemen, als de gemeente het er niet mee eens is, kan je fluiten naar de extra centen!

Inflatie in de supermarkt is extreem op dit moment.

Betaalde paar jaar geleden €0,55 voor een litertje magere yoghurt, nu gewoon €1,09! Prijs is in no-time dus verdubbeld

God wat vervelend hè? Om 500 extra zomaar te krijgen. Al dat werk terwijl je de hele dag niets te doen hebt ..

Oh en het zijn nog helemaal niet jouw centen. Het is een extra gift die je mogelijk gaat krijgen. Van hardwerkende Nederlanders, die het ook echt niet altijd nog makkelijk hebben. Maar nog altijd veel makkelijker dan in oorlog te leven.
Laatst bijgewerkt door Babsiej op 11-08-22 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Dacht dat die 500 boven op die 800 gegarandeerd was. Mijn inkomen is gelukkig te hoog om hier recht op te hebben maar vind het schofterig als gemeentes hierover dwars gaan liggen.

purny

dat was ook de reden dat ik dit plaatste.
Dat er continu geld naar Oekraïne gaat heeft grote gevolgen voor ons. Gevolgen die ons nog jaren achtervolgd of misschien ons hele leven.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:36

Dit is gewoon een klaagtopic geworden, zonder ook maar enige compassie voor Oekraïne. Kan ik dus ook weer overslaan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:36

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:37

prompter schreef:
Dit is gewoon een klaagtopic geworden, zonder ook maar enige compassie voor Oekraïne. Kan ik dus ook weer overslaan.

Echt hè? Ik word er toch verdrietig van, hoe weinig compassie voor mensen echt in nood. Bizar.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:39

prompter schreef:

Voor compassie met Oekraïne is er een ander topic. Dit gaat over de gevolgen voor de Nederlanders en gezien ons kabinet niet wil compenseren door belastingverlaging op energie (en dan heb ik t niet over die aalmoes op de BTW), is het logisch dat we hier klagen. Als je energierekening van 2000 euro naar 6000 euro gaat hebben de meeste mensen toch echt wel een groot probleem, niet alleen de mensen in de bijstand.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:40

Ja, het egoïsme bij een bepaald groepje viert hoogtij, juist mensen die blij mogen zijn dat we hier zulke goede sociale voorzieningen hebben en waarvoor ik elke maand 50 procent van mijn salaris inlever.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:40

Babsiej schreef:
prompter schreef:

Echt hè? Ik word er toch verdrietig van, hoe weinig compassie voor mensen echt in nood. Bizar.

Zeg dat, 0 inlevingsvermogen ik stap er ook maar eens uit. Ik zeg niet dat de gevolgen erg zijn voor ons, maar de opmerkingen die nu worden gemaakt sta ik dus niet achter. De mensen daar horen gewoon geholpen te worden en met z'n allen staan we sterk, financieel kan Nederland echt wel verder Oekraïne helpen (en zorgen voor hun eigen inwoners)

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:41

elnienjo schreef:
prompter schreef:

Voor compassie met Oekraïne is er een ander topic. Dit gaat over de gevolgen voor de Nederlanders en gezien ons kabinet niet wil compenseren door belastingverlaging op energie (en dan heb ik t niet over die aalmoes op de BTW), is het logisch dat we hier klagen. Als je energierekening van 2000 euro naar 6000 euro gaat hebben de meeste mensen toch echt wel een groot probleem, niet alleen de mensen in de bijstand.

Dit topic ging over gevolgen en die vondt ik ook interessant en belangrijk om bij te houden, het was geen klaagtopic over dat we moeten stoppen met hulp aan Oekraïne.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:43

elnienjo schreef:
prompter schreef:

Volgens mij kan compassie met en het moeilijk vinden dat best hand in hand gaan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:44

K_nolan schreef:
prompter schreef:

Dit topic ging over gevolgen en die vondt ik ook interessant en belangrijk om bij te houden, het was geen klaagtopic over dat we moeten stoppen met hulp aan Oekraïne.

We hoeven niet te stoppen met hulp, maar ons eigen land de afgrond in jagen lijkt me ook niet de bedoeling.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:46

Ik heb het ook al eerder gezegd.
De mensen in Oekraïne hebben hulp nodig. Punt.
En ja daar betaal ik graag aan mee.
Maar zoals geld naar Griekenland, helemaal gestoord.
Geld naar criminelen hier in Budel.
Het enige geld mag daar een enkeltje thuisland zijn.
Geld omdat ze te lang in opvang zitten? Ook gestoord. Het is veilig, er is eten en medische zorg.

Dus ja er moet veel anders.
Maar Oekraïne heeft hulp nodig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:53

Oekraïne heeft idd hulp nodig, maar Nederland ook. Wij hebben hulp nodig met de stijgende kosten. Anders kan vrijwel niemand straks meer rondkomen.
Er worden idioot hoge termijnbedragen genoemd op Twitter. Iemand die van 250 euro naar 970 euro per maand gaat. Iemand die vrijwel de helft van zijn salaris kwijt is aan de energie.
Boodschappen die vrijwel 20% omhoog zijn gegaan.

En dan is het best oneerlijk om te lezen dat er wordt gezegd dat er geen geld extra vrijgemaakt kan worden voor dit jaar maar wel weer geld naar Oekraïne gaat.
Geen geklaag maar de waarheid.