Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nikkel schreef:Over de ruggen van de consumenten worden er absurde winsten gemaakt. Daarnaast pakt de overheid ook aardig mee.
Duitsland heeft volgens mij en vele anderen een probleem aankomende winter. De oplossing is niet de Oekraine opgeven, want dan komt het volgende land dat ingevallen wordt in beeld.
Babsiej schreef:Wees maar blij dat je niet bang hoeft te zijn voor bommen of raketten of doodgeschoten te worden.
mvdende schreef:Babsiej schreef:Wees maar blij dat je niet bang hoeft te zijn voor bommen of raketten of doodgeschoten te worden.
Tuurlijk is dat erg.
Maar hier op straat komen te staan omdat je je rekeningen niet meer kan betalen is óók geen fijn leven!
Of je nou stress hebt vanwege een mogelijke raket of stress vanwege wéér een onbetaalbare rekening, stress is stress en stress is ongezond!
Dit topic gaat nog steeds over de gevolgen voor ons Nederlanders, dus jouw opmerking is hier een beetje misplaatst.
Graag verder discussies daarover in het algemene Oekraïne topic.
Hier plaatste gemeente Woensdrecht (gemeente waarin ik woon) 2 weken geleden op hun Facebook dat de €500 bovenop de €800 energietoeslag direct zou worden uitgekeerd bij de nog lopende aanvragen en diegene die de €800 al hadden ontvangen, zouden in september automatisch die €500 op hun bankrekening gestort krijgen.
Vandaag een berichtje van gemeente Bergen op Zoom, die de aanvragen en het uitbetalen afhandeld, dat ze eerst nog moeten gaan overleggen met de andere gemeenten en dat je voor die €500 waarschijnlijk een extra aanvraag moet gaan doen. Dus wéér die hele papierwinkel bijelkaar zoeken en natuurlijk wéér 8 weken beslissingstermijn....
Met andere woorden...... de overheid kan dus wel een beslissing nemen, als de gemeente het er niet mee eens is, kan je fluiten naar de extra centen!
Inflatie in de supermarkt is extreem op dit moment.
Betaalde paar jaar geleden €0,55 voor een litertje magere yoghurt, nu gewoon €1,09! Prijs is in no-time dus verdubbeld
Telpeva schreef:Ik dacht dat die 500 euro van de baan was? Ze zouden toch niks meer doen dit jaar?
prompter schreef:Dit is gewoon een klaagtopic geworden, zonder ook maar enige compassie voor Oekraïne. Kan ik dus ook weer overslaan.
Babsiej schreef:prompter schreef:Dit is gewoon een klaagtopic geworden, zonder ook maar enige compassie voor Oekraïne. Kan ik dus ook weer overslaan.
Echt hè? Ik word er toch verdrietig van, hoe weinig compassie voor mensen echt in nood. Bizar.
elnienjo schreef:prompter schreef:Dit is gewoon een klaagtopic geworden, zonder ook maar enige compassie voor Oekraïne. Kan ik dus ook weer overslaan.
Voor compassie met Oekraïne is er een ander topic. Dit gaat over de gevolgen voor de Nederlanders en gezien ons kabinet niet wil compenseren door belastingverlaging op energie (en dan heb ik t niet over die aalmoes op de BTW), is het logisch dat we hier klagen. Als je energierekening van 2000 euro naar 6000 euro gaat hebben de meeste mensen toch echt wel een groot probleem, niet alleen de mensen in de bijstand.
elnienjo schreef:prompter schreef:Dit is gewoon een klaagtopic geworden, zonder ook maar enige compassie voor Oekraïne. Kan ik dus ook weer overslaan.
Voor compassie met Oekraïne is er een ander topic. Dit gaat over de gevolgen voor de Nederlanders en gezien ons kabinet niet wil compenseren door belastingverlaging op energie (en dan heb ik t niet over die aalmoes op de BTW), is het logisch dat we hier klagen. Als je energierekening van 2000 euro naar 6000 euro gaat hebben de meeste mensen toch echt wel een groot probleem, niet alleen de mensen in de bijstand.
K_nolan schreef:prompter schreef:Dit is gewoon een klaagtopic geworden, zonder ook maar enige compassie voor Oekraïne. Kan ik dus ook weer overslaan.
Dit topic ging over gevolgen en die vondt ik ook interessant en belangrijk om bij te houden, het was geen klaagtopic over dat we moeten stoppen met hulp aan Oekraïne.