pien_2010 schreef:Scherp exitium en volgens diezelfde redenering zoekt het westen oorlog en provoseert het westen Rusland met die economische sancties.
Als ik naar Oekraïne kijk, dan begrijp ik dat Poetin "zijn handen in onschuld was". "Want een naziland die Russen aanvalt moet bevrijd worden van al die slechte invloeden". Dus veel onwetende russen komen bevrijden en kijken hun ogen uit waarin ze terecht zijn gekomen. Ukraine en haar burgers worden volledig naar de klote gebombardeerd met clusterbommen die op zkh, scholen en flats massaal neerkomen. De Russen maken corridors naar Rusland en Belarus, leggen mijnen neer en beschieten burgers. "Fijn zo'n bevrijding".
Nee, Rusland is niet in oorlog met Ukraine maar Ukraine beleeft dit toch echt anders, en ik beleef dit met ze mee.
Het feit dat er bedrog was rondom Irak ,hetgeen zeer grote schande was, doet niets af aan de zeer nare feiten van Rusland nu.
Oorlog is de meest walgelijke activiteit die de mensheid kent. Klinkt allemaal mooi zaken als oorlogsrecht en de conventie van Geneve. In de praktijk gaat dat heel snel over boord op het moment dat er een serieuze oorlog uit breekt.