Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:15

Nee klopt inderdaad. En toch kan, los van het feit dat Trump intens debiel aan het reageren is, wel inleven in Trump dat hij stemmen via de Post fraude gevoelig is. Het blijft best vaag natuurlijk..

Aan de andere kant las ik dat stemmen via de post ook weer niet iets nieuws is en dat het voorgaande verkiezingen ook werd gedaan door o.a. mensen in het buitenland.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:15

Amyyy schreef:
Mijn god wat een zooitje daar bij de post. En wij maar klagen over postnl... Ik hoe kun je nou überhaupt 1.700 biljetten kwijtraken?!?! Dat zijn echt stapels.

En dat geeft Trump natuurlijk weer munitie om te zeggen "Zie je nu wel dat er gefraudeerd is"

Het kan nog weleens een chaos worden in de VS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:16

Magrathea schreef:
Amyyy schreef:
Mijn god wat een zooitje daar bij de post. En wij maar klagen over postnl... Ik hoe kun je nou überhaupt 1.700 biljetten kwijtraken?!?! Dat zijn echt stapels.

@loretta, meen je dat? Trump heeft opgeroepen om niet via de post te stemmen, Biden juist wel. Niks merkwaardigs aan

Ik gok dat ze niet "kwijt" waren maar aangezien er zoveel bezuinigd is op de postdienst liep het sorteerproces gewoon enorm achter. Vermoedelijk zijn ze nu doelgericht die enveloppen in de achterstallige postzakken gaan zoeken

Precies. Ze hebben niet voor niets bewust al besloten dat ze stembiljetten die tot 3 dagen later binnenkwamen nog zouden behandelen (zo lang ze gestempeld waren op de verkiezingsdag). Je moet ook niet vergeten dat de gemiddelde staat in de VS even groot, dan niet groter, is dan Nederland en veel minder dicht bevolkt, dus de infrastructuur om zo veel poststukken op 1 plek te krijgen is echt behoorlijk ingewikkeld.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:17

Emmaa_ schreef:
Loretta schreef:
Ik vind het toch wel merkwaardig dat bijna alle poststemmen democratisch zijn

Zo voelt het ook wel, maar het is echt heel goed te verklaren. Ten eerste zijn niet bijna alle poststemmen democratisch, maar een heel groot deel. Democraten zijn van oorsprong al eerder geneigd om via post te stemmen in staten waar het ook buiten COVID kon, omdat stemmen voor hen een minder patriottistische gelegenheid is. Republikeinen willen juist heel graag dat groepsgevoel hebben. Daar komt nog eens bij dat Democraten COVID veel hoger hebben zitten en dus meer geneigd zijn om grote groepen (zoals bij stemmen) te vermijden.

Historisch gezien is election day altijd een enorme oliebol in de VS. Er staan regelmatig rijen van hier tot tokio en het gebeurt echt zeer regelmatig dat stembureau's langer open moeten blijven omdat er nog te lange rijen buiten staan op het moment van sluiten. Gewoon echt urenlang wachten.

Bedankt voor de uitleg. Ik weet echt weinig van de VS.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:18

Loretta schreef:
Ik vind het toch wel merkwaardig dat bijna alle poststemmen democratisch zijn

Deze blijft leuk :') (werd eergisteren gedeeld)

https://vm.tiktok.com/ZSXgPbGA/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:18

HorseTimeXL schreef:
Nee klopt inderdaad. En toch kan, los van het feit dat Trump intens debiel aan het reageren is, wel inleven in Trump dat hij stemmen via de Post fraude gevoelig is. Het blijft best vaag natuurlijk..

Aan de andere kant las ik dat stemmen via de post ook weer niet iets nieuws is en dat het voorgaande verkiezingen ook werd gedaan door o.a. mensen in het buitenland.

Zeker, ook door mensen die gewoon in de VS wonen hoor. Alleen het is nu wel op een veel grotere schaal, Trump bezuinigt al een tijdje flink op de post en door covid is gewoon alles iets ingewikkelder.

Overigens is het ook alles behalve ongebruikelijk dat het zo lang duurt voordat er een conclusieve uitslag is. Voorgaande verkiezingen ging het wel sneller, maar het is nu net de pech dat een aantal key states nog geen uitslag heeft. We wachten altijd wekenlang op staten als Alaska, maar die kan je van tevoren al invullen dus durven kandidaten die al te callen voordat ze daadwerkelijk alles binnen hebben.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-11-20 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:20

USPS is toch gewoon op de vingers getikt dat ze als een speer moesten gaan zoeken in hun gebouwen of er nog ergens plukjes stembiljetten te vinden waren :) Het is ook nogal niet een onderneming zeg, zoveel extra post :(:)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:20

Emmaa_ schreef:
f4bjheu schreef:
Wat gebeurd er eigenlijk als Biden ga houdt maar rest naar trump gaat (dan dus beide geen 270 halen (?))

Dat is echt net hierboven beschreven. Dan moet het Huis van Afgevaardigden stemmen (1 persoon = 1 stem). Die is op dit moment overwegend Democrat.

Klopt niet helemaal, het huis moet dan inderdaad stemmen, maar elke staat delegatie krijgt 1 stem. Dan is een meerderheid van de staten nodig voor verkiezing. Uit de media haal ik dat het voordeel dan naar Trump lijkt te gaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:21

Emmaa_ schreef:
HorseTimeXL schreef:

Zeker, ook door mensen die gewoon in de VS wonen hoor. Alleen het is nu wel op een veel grotere schaal, Trump bezuinigt al een tijdje flink op de post en door covid is gewoon alles iets ingewikkelder.

Overigens is het ook alles behalve ongebruikelijk dat het zo lang duurt voordat er een conclusieve uitslag is. Voorgaande verkiezingen ging het wel sneller, maar het is nu net de pech dat een aantal key states nog geen uitslag heeft. We wachten altijd wekenlang op staten als Alaska, maar die kan je van tevoren al invullen dus durven kandidaten die al te callen voordat ze daadwerkelijk alles binnen hebben.

Sterker nog, Trump heeft in 2016 per post gestemd :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:22

Lieke schreef:
Emmaa_ schreef:
Dat is echt net hierboven beschreven. Dan moet het Huis van Afgevaardigden stemmen (1 persoon = 1 stem). Die is op dit moment overwegend Democrat.

Klopt niet helemaal, het huis moet dan inderdaad stemmen, maar elke staat delegatie krijgt 1 stem. Dan is een meerderheid van de staten nodig voor verkiezing. Uit de media haal ik dat het voordeel dan naar Trump lijkt te gaan.

Ah, dat wist ik dan weer niet, thanks. Ik heb even gekeken en het is idd zo dat het voordeel dan Republikeins zou zijn, maar na deze verkiezingen (en hoe Trump zich nu laat kennen) zou het me tbh ook niet heel veel verbazen als een aantal Republikeinse representatives flippen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:22

Had Trump begin dit jaar ook niet minder geld besteedt aan de post? Als er minder geld en capaciteit was dan is een logisch gevolgd dat het niet goed loopt...

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:24

996981 schreef:
Had Trump begin dit jaar ook niet minder geld besteedt aan de post? Als er minder geld en capaciteit was dan is een logisch gevolgd dat het niet goed loopt...

Ik heb ergens gelezen dat hij dat expres had gedaan omdat hij voorzag dat veel democraten per post zouden stemmen.

Levita

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:24

Voorsprong Biden is nog meer uitgelopen....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:25

996981 schreef:

Exact :') snap je nu waarom het zo bizar is wat er nu gebeurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:25

Overigens ook een belangrijke: stemmen per post is heel normaal en gebruikelijk, maar in veel staten is er nu aparte legislature gekomen. Vooral in staten met een republikeinse inslag zie je dat ze het een stuk moeilijker hebben gemaakt (met oa regels dat ze pas mochten beginnen met poststemmen tellen als de polls zouden sluiten etc) waardoor het allemaal veel langer duurt. Als het tellen eerder was begonnen waren we nu echt allang klaar.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:26

Levita schreef:

Hoe lang zal het nog duren dat er echt duidelijkheid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:27

Loretta schreef:
Levita schreef:

Hoe lang zal het nog duren dat er echt duidelijkheid is.

Tot 1 van de 2 270 stemmen heeft. Dus als Biden Pennsylvania of Georgia + een andere staat wint. Maar concreet hoe lang? Ik denk dat er einde vandaag wel echt meer te zeggen is dan nu.

En zelfs dan mag je rekening houden met nog twee maanden recounts, rechtszaken. Plus serieus nadenken over wat Trump de komende twee maanden de VS gaat aandoen omdat hij het niet pikt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-11-20 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:28

Ik ben CNN en aan het kijken en ik vind hun "herman de schermman" echt fantastisch. Wat een energie :D

Loretta

Magrathea schreef:
996981 schreef:

Tja over op belangrijke voorzieningen zijn we hier in Nederland ook wel mee bekend. Het komt Trump nu wel mooi uit.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 06-11-20 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Levita schreef:
Ik ben CNN en aan het kijken en ik vind hun "herman de schermman" echt fantastisch. Wat een energie :D

Haha en dan valt deze nog mee ten opzichte van John King <3

Levita

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:29

Wellicht kan die ook straks onze verkiezingen in maart weergeven hahaha

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:29

Kan iemand verklaren waarom er in Nevada nog relatief veel geteld moet worden?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:30

Citaat:

Magrathea schreef:
996981 schreef:

Dat weet ik al vier jaar :D
Ik kon me alleen niet meer herinneren of hij echt minder geïnvesteerd had in de post. Maar wel dus...

Wel mooi; een probleem creëren en vervolgens dat probleem aangrijpen om de verkiezingsuitslag aan fraude aan te merken.

Serieus ieder weldenkend mens kan zulke analyse toch voor zichzelf maken? Waarom kunnen Trump-aanhangers dit niet? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:30

Maartje1990 schreef:
Kan iemand verklaren waarom er in Nevada nog relatief veel geteld moet worden?

Niet conclusief, waarschijnlijk verrast door hogere turnout, infrastructuur voor poststemmen is niet zo denderend. Geloof dat ze daar met kleine clubjes vrijwilligers zitten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:32

Emmaa_ schreef:
En zelfs dan mag je rekening houden met nog twee maanden recounts, rechtszaken. Plus serieus nadenken over wat Trump de komende twee maanden de VS gaat aandoen omdat hij het niet pikt.

Als ik die retoriek van de familie Trump hoor dan ben ik bang dat het nog weleens behoorlijk uit de hand kan lopen.
En als ik dan denk aan al die Trump supporters die al maanden met overdreven vlaggen rondrijden en dat Amerikaanse wapenvertoon. Tja, dan weet ik het niet.