Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amyyy schreef:Mijn god wat een zooitje daar bij de post. En wij maar klagen over postnl... Ik hoe kun je nou überhaupt 1.700 biljetten kwijtraken?!?! Dat zijn echt stapels.
Magrathea schreef:Amyyy schreef:Mijn god wat een zooitje daar bij de post. En wij maar klagen over postnl... Ik hoe kun je nou überhaupt 1.700 biljetten kwijtraken?!?! Dat zijn echt stapels.
@loretta, meen je dat? Trump heeft opgeroepen om niet via de post te stemmen, Biden juist wel. Niks merkwaardigs aan
Ik gok dat ze niet "kwijt" waren maar aangezien er zoveel bezuinigd is op de postdienst liep het sorteerproces gewoon enorm achter. Vermoedelijk zijn ze nu doelgericht die enveloppen in de achterstallige postzakken gaan zoeken
Emmaa_ schreef:Loretta schreef:Ik vind het toch wel merkwaardig dat bijna alle poststemmen democratisch zijn
Zo voelt het ook wel, maar het is echt heel goed te verklaren. Ten eerste zijn niet bijna alle poststemmen democratisch, maar een heel groot deel. Democraten zijn van oorsprong al eerder geneigd om via post te stemmen in staten waar het ook buiten COVID kon, omdat stemmen voor hen een minder patriottistische gelegenheid is. Republikeinen willen juist heel graag dat groepsgevoel hebben. Daar komt nog eens bij dat Democraten COVID veel hoger hebben zitten en dus meer geneigd zijn om grote groepen (zoals bij stemmen) te vermijden.
Historisch gezien is election day altijd een enorme oliebol in de VS. Er staan regelmatig rijen van hier tot tokio en het gebeurt echt zeer regelmatig dat stembureau's langer open moeten blijven omdat er nog te lange rijen buiten staan op het moment van sluiten. Gewoon echt urenlang wachten.
Loretta schreef:Ik vind het toch wel merkwaardig dat bijna alle poststemmen democratisch zijn
HorseTimeXL schreef:Nee klopt inderdaad. En toch kan, los van het feit dat Trump intens debiel aan het reageren is, wel inleven in Trump dat hij stemmen via de Post fraude gevoelig is. Het blijft best vaag natuurlijk..
Aan de andere kant las ik dat stemmen via de post ook weer niet iets nieuws is en dat het voorgaande verkiezingen ook werd gedaan door o.a. mensen in het buitenland.
Emmaa_ schreef:f4bjheu schreef:Wat gebeurd er eigenlijk als Biden ga houdt maar rest naar trump gaat (dan dus beide geen 270 halen (?))
Dat is echt net hierboven beschreven. Dan moet het Huis van Afgevaardigden stemmen (1 persoon = 1 stem). Die is op dit moment overwegend Democrat.
Emmaa_ schreef:HorseTimeXL schreef:Nee klopt inderdaad. En toch kan, los van het feit dat Trump intens debiel aan het reageren is, wel inleven in Trump dat hij stemmen via de Post fraude gevoelig is. Het blijft best vaag natuurlijk..
Aan de andere kant las ik dat stemmen via de post ook weer niet iets nieuws is en dat het voorgaande verkiezingen ook werd gedaan door o.a. mensen in het buitenland.
Zeker, ook door mensen die gewoon in de VS wonen hoor. Alleen het is nu wel op een veel grotere schaal, Trump bezuinigt al een tijdje flink op de post en door covid is gewoon alles iets ingewikkelder.
Overigens is het ook alles behalve ongebruikelijk dat het zo lang duurt voordat er een conclusieve uitslag is. Voorgaande verkiezingen ging het wel sneller, maar het is nu net de pech dat een aantal key states nog geen uitslag heeft. We wachten altijd wekenlang op staten als Alaska, maar die kan je van tevoren al invullen dus durven kandidaten die al te callen voordat ze daadwerkelijk alles binnen hebben.
Lieke schreef:Emmaa_ schreef:Dat is echt net hierboven beschreven. Dan moet het Huis van Afgevaardigden stemmen (1 persoon = 1 stem). Die is op dit moment overwegend Democrat.
Klopt niet helemaal, het huis moet dan inderdaad stemmen, maar elke staat delegatie krijgt 1 stem. Dan is een meerderheid van de staten nodig voor verkiezing. Uit de media haal ik dat het voordeel dan naar Trump lijkt te gaan.
Loretta schreef:Levita schreef:Voorsprong Biden is nog meer uitgelopen....
Hoe lang zal het nog duren dat er echt duidelijkheid is.
Magrathea schreef:996981 schreef:Had Trump begin dit jaar ook niet minder geld besteedt aan de post? Als er minder geld en capaciteit was dan is een logisch gevolgd dat het niet goed loopt...
Exactsnap je nu waarom het zo bizar is wat er nu gebeurt?
Citaat:
Magrathea schreef:996981 schreef:Had Trump begin dit jaar ook niet minder geld besteedt aan de post? Als er minder geld en capaciteit was dan is een logisch gevolgd dat het niet goed loopt...
Exactsnap je nu waarom het zo bizar is wat er nu gebeurt?
Emmaa_ schreef:En zelfs dan mag je rekening houden met nog twee maanden recounts, rechtszaken. Plus serieus nadenken over wat Trump de komende twee maanden de VS gaat aandoen omdat hij het niet pikt.