Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:10

enzino schreef:
De verhalen over hoe Trump binnenkort afgezet zou worden zijn hier al behoorlijk afgenomen. En terecht, want het lijkt er eerder op dat hij mogelijk een tweede termijn zal moeten doen.

Denk je dat dat goed is voor de mensen in de VS? Of voor de wereld? Vind je dat Trump in zn driekwart jaar al iets positiefs heeft toegevoegd?

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:14

enzino schreef:
Mevrouw Clinton .....

Ik denk dat iedereen hier wel doorheeft dat een onderzoek heel lang duurt en een impeachment ook tijd kost, vooral omdat de Republikeinen blijkbaar al hun oude "law en order" en "but the constitution" waarden aan de kant hebben gezet.

Verder is het hele "haha Trump gaat nog een termijn krijgen want .. Clinton." niet serieus te nemen.

Maakt wel nog steeds heel duidelijk dat ik echt niet snap wat er nu nog voor redenen zijn om achter Trump te staan, van de meeste Republikeinen hoor ik nu alleen nog maar dat hele "maar Clinton" oh "haha snowflake liberal" gewauwel. Dan sta je dus alleen achter een partij om de tegenpartij op te fokken, mijns inziens nou niet bepaald de beste manier om de democratie en het stemreacht te gebruiken.

Indestal

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:59

Het is alleen aan de Amerikanen zelf om te beoordelen of ze Trump de moeite waard vinden, niet aan de mensen buiten de vs...ik denk dat je ook Amerikaan moet zijn om uberhaupt Trump te snappen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:03

De invloed van de VS strekt ver buiten hun eigen grenzen, dus het lijkt me prima om daar iets van te vinden. (Het simpelste voorbeeld is dat als Trump de situatie met Noord-Korea wil laten escaleren, de gevolgen ook voor ons zijn. Dat is echt niet iets wat alleen Amerikanen aangaat.)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:49

Nee, maar wij hebben helemaal niets in te brengen op het kiezen van hun president en ook niet op het afzetten ervan...en als Trump oorlog wil en verwacht dat de bondgenoten mee gaan doen, dan zal daar zeker een uitgebreide vergadering aan voor af gaan...daar heeft hij geen invloed op, maar politiek gezien weet niemand hoe alles in elkaar haakt en hoe de belangen verdeeld zijn, dat is juist politiek.....het domme volk heeft slechts te volgen..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 18:11

Nogal fatalistisch.

Maar niet helemaal terecht: we hoeven ons niet dom te laten houden, want veel informatie over wie waarover mag beslissne is gewoon beschikbaar. En we hoeven ook niet mee te gaan in het idee dat er echt heus wel uitgebreide vergaderingen zullen zijn, want we hebben ook genoeg informatie over welke checks and balances er niet zijn.

Een stelling dat Trump geen invloed heeft lijkt me in elk geval grote onzin - hij kan niet iedereen dicteren en hij is best wel incompetent als president, maar invloed heeft hij wel. In binnen- en buitenland. Doen alsof dat niet zo zou zijn is gewoon niet juist.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:24

Ik denk juist dat het belangrijk is om je in te lezen en een mening te vormen. Dat wij daar niet stemmen en niet meebeslissen over een impeachment of wat er dan ook gebeurt, betekent niet dat we er over na hoeven te denken of niet van kunnen leren. Je maakt jezelf enorm passief en afgesloten op het moment dat je alles wat buiten het eigen land gebeurt maar negeert.
Bovendien heeft alles inderdaad met elkaar te maken, elke leider is een schakel in het geheel en heeft een gedeelte invloed, negatief of positief, of dat nou veel of weinig invloed is.

Dat jij voelt (en je bent daarin zeker niet de enige) dat je geen mening hoeft te hebben en geen inspraak hebt omdat je een van de "domme gewone mensen" bent is wel een beetje wat ik teveel hoor tegenwoordig. Ik vind het enorm jammer dat er zo'n enorme wind van verandering door de democratie is gewaaid, vanuit zowel kiezers als politici, wat nu dit soort denkwijzen als resultaat heeft. Democratie betekent nou juist dat je wel wat te zeggen hebt.
Door sommige politici wordt dit ook als excuus gebruikt "we jagen deze wet er door en luisteren niet naar jullie, jullie snappen het niet." Dat is onacceptabel, en een hele schadelijke dooddoener. En dan een half jaar voor de verkiezingen gaan vertellen dat je wel een stem hebt en dat ze het grootste vertrouwen hebben dat je slim genoeg bent om die stem op de juiste manier te gebruiken.

Dat is ook een van de redenen dat er een Trump is nu, en dat er zoveel mensen op partijen kiezen waar ze eigenlijk niet achter staan, als proteststem. Omdat ze al de tijd dat er geen verkiezingen zijn te horen krijgen dat ze te dom zijn om mee te beslissen of uberhaupt een mening te hebben.

Daar kunnen we, en ik zou zelf willen zeggen, moeten we, van leren. Voor het fout gaat, voor we ook een nog sterkere polarisatie in de hand werken, voordat er een verkeerde persoon democratisch gekozen wordt alleen uit protest of om de "andere" partij te narren. Want het kan enorm fout lopen als deze tendens aangewakkerd wordt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:19

Ik hoop dat mensen als ze naar Trump kijken, dezelfde fout niet maken in Nederland.
Wat heb je aan populistisch gelul? De invloed van fake news en social media heeft tegenwoordig grote invloed op stemgedrag.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 09:58

Praatjes vullen geen gaatjes....meningen vormen doet iedereen en zij die volgers zijn, zijn dat....een kleinere groep blijft kritisch...maar he...zelfs een referendum wordt genegeerd....en kijk eens naar de vorming van het kabinet? Is toch ook niet met de meest gekozen na de verkiezing, is toch ook wat de grote partijen beslissen wie mee mag doen en wie niet?

Voor sommigen weer een uitkomst...maar ik ken genoeg mensen die duidelijke meningen hebben, als ze die mogen profileren om de situatie te proberen te veranderen, blijft er niemand over....zo ook in onze leefbuurt nav enorme overlast veroorzaakt door bedrijfsmatigheid en kijk van de buurt blijven er maar enkele over die daadwerkelijk zich durven in te zetten..

Crisis maakt mensen erg egoistisch en ons volk is niet dom en wordt niet dom gehouden. Maar landsaard is iets wat nu steeds duidelijker merkbaar gaat worden...en dat valt niet mee voor veel mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:48

Indestal schreef:
zelfs een referendum wordt genegeerd

Of om het meer betrekking op Trump/Hillary te laten hebben: als de democraten een interne verkiezing houden om te zien wie ze naar voren schuiven als presidents kandidaat en de meeste stemmen gaan naar Bernie Sanders, wat doen ze dan?

Juist, crooked Hillary naar voren schuiven.

(en dan maar blijven roepen dat ze liever zien dat elke stem evenveel waarde heeft in de verkiezing ipv het huidige systeem met districten en kiesmannen; laat me niet lachen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 06:21

En alweer een interessante week achter de rug.

Deze keer begon het met een tweet van Trump over NFL spelers die op een knie gaan zitten tijdens het spelen van het volkslied waarin hij aangaf dat spelers die geen respect tonen naar hun vlag (en vaderland) ontslagen of op non-actief gesteld zouden moeten worden.

Natuurlijk sprongen veel spelers hier op in door massaal op een knie te gaan zitten afgelopen weekend tijdens de wedstrijden. Ze waren misschien alleen vergeten dat:
1. het merendeel van de Amerikanen schande spreekt over mensen die geen respect voor de vlag op kunnen brengen
2. het merendeel van de Amerikanen die NFL kijken geen "special snowflakes" zijn die om iedereens gevoelens geven; ze kijken NFL voor de actie en het geweld
3. het merendeel van de Amerikanen er genoeg van heeft dat miljonairs en andere beroemde mensen ze vertellen wat ze moeten vinden
4. het merendeel van de Amerikanen vind dat sport en politiek gescheiden moeten zijn. Het mooie van sport is juist dat het politiek overstijgt.

En nu maar wachten tot de kijkcijfers en inkomsten kelderen en Trump weer een belangrijke overwinnen bij kan schrijven.

Afbeelding

http://www.foxnews.com/sports/2017/09/2 ... n-nfl.html

Verder nog wat "fake news". Waarbij het niet zozeer leugens zijn die worden verteld maar waar de media ook verhalen ontwijkt die niet goed passen in het grote plaatje wat ze hun lezers en kijkers voor willen houden. Het is niet wat ze je vertellen dat niet klopt, het is wat klopt maar wat ze je niet vertellen:
http://dailycaller.com/2017/09/22/five- ... this-week/
(5 voorbeelden van nieuwswaardige verhalen waar democraten schandalige uitspraken doen of verdenkingen van verdere misdrijven maar waar de "linkse" media geen aandacht aan wil besteden).

Het lijkt erop dat er niets veranderd is sinds Trump president is geworden. De media heeft niets van haar fouten geleerd en de democraten ook niet. Helaas...

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 06:59

Iemand die naar fox nieuws grijpt voor zijn of haar informatie, kan ik niet meer serieus nemen.
Over 'fake news' gesproken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:01

Babeth schreef:
Iemand die naar fox nieuws grijpt voor zijn of haar informatie, kan ik niet meer serieus nemen.
Over 'fake news' gesproken..

Hetzelfde met CNN, MSNBC, en The New York Times.

Blijft er weinig over... :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:34

enzino schreef:
3. het merendeel van de Amerikanen er genoeg van heeft dat miljonairs en andere beroemde mensen ze vertellen wat ze moeten vinden
4. het merendeel van de Amerikanen vind dat sport en politiek gescheiden moeten zijn. Het mooie van sport is juist dat het politiek overstijgt.

Dat is toch precies wat Trump doet.. als beroemde miljonair zijnde gaat hij politiek en sport verbinden :+

Ik vind het echt goed dat steeds meer beroemdheden zich zo duidelijk uitspreken tegen die kerel.
Wat een belachelijke vent is het toch, en dat er nog mensen in zijn praatjes trappen, in Nederland zelfs, daar kan ik echt met mijn verstand niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:06

8nnemiek schreef:
Dat is toch precies wat Trump doet.. als beroemde miljonair zijnde gaat hij politiek en sport verbinden :+

Je weet dat het in de NFL met Colin Kaepernick begon meer dan een jaar geleden?

8nnemiek schreef:
Ik vind het echt goed dat steeds meer beroemdheden zich zo duidelijk uitspreken tegen die kerel.

Ja, want beroemdheden (acteurs, NFL spelers, etc) hebben zoveel politiek inzicht.
Het werkte ook zo goed tijdens de verkiezingscampagnes toen zoveel beroemdheden anti-trump en pro-Hillary waren en er tijdens de Golden Globe uitreikingen mensen anti-Trump speeches gaven. Hoe eindigde dat ook alweer? Oh ja, Trump is nu president omdat veel mensen genoeg hadden van die arrogantie (democraten die Bernie Sanders wegschuiven, acteurs, sportlui, Jimmy Kimmel, John Oliver, etc).

Vooral lekker op Trump zijn niveau het gevecht aangaan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:13

En een wanna-be wereldleider die een uiterst gevaarlijke leider een "rocketman" noemt is wel een daad van politiek inzicht bedoel je?

Dat ie zulke taal gebruikt in het bedrijfsleven Is tot daar aan toe. Maar als president zoiets zeggen vind ik in de categorie "hij doet een beetje dom"

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:16

Als er íemand is zonder politiek inzicht dan is het Trump wel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:17

Rocamor schreef:
En een wanna-be wereldleider die een uiterst gevaarlijke leider een "rocketman" noemt is wel een daad van politiek inzicht bedoel je?

Dat ie zulke taal gebruikt in het bedrijfsleven Is tot daar aan toe. Maar als president zoiets zeggen vind ik in de categorie "hij doet een beetje dom"

Of het slim was of niet zou toch moeten blijken uit de nasleep, en niet uit je politieke voorkeur?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:19

enzino schreef:
Rocamor schreef:

Of het slim was of niet zou toch moeten blijken uit de nasleep, en niet uit je politieke voorkeur?

Wat heeft mijn politieke voorkeur met die domme opmerking van Trump te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:23

Rocamor schreef:

Volgens mij was mijn post daar wel duidelijk over, toch?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:26

enzino schreef:
En alweer een interessante week achter de rug.

Deze keer begon het met een tweet van Trump over NFL spelers die op een knie gaan zitten tijdens het spelen van het volkslied waarin hij aangaf dat spelers die geen respect tonen naar hun vlag (en vaderland) ontslagen of op non-actief gesteld zouden moeten worden.

Natuurlijk sprongen veel spelers hier op in door massaal op een knie te gaan zitten afgelopen weekend tijdens de wedstrijden. Ze waren misschien alleen vergeten dat:
1. het merendeel van de Amerikanen schande spreekt over mensen die geen respect voor de vlag op kunnen brengen

Als je denkt dat dit gaat over respect voor de vlag dan denk je waarschijnlijk ook dat Rosa Parks een probleem had met het plaatselijk busbedrijf.

enzino schreef:
2. het merendeel van de Amerikanen die NFL kijken geen "special snowflakes" zijn die om iedereens gevoelens geven; ze kijken NFL voor de actie en het geweld

En nu maar wachten tot de kijkcijfers en inkomsten kelderen en Trump weer een belangrijke overwinnen bij kan schrijven.
<KNIP>

_O- _O- _O- Blijf vooral niet staan tijdens het wachten en neem wat te eten en te drinken mee. Gonna be a long wait.......in elk geval tot 29 oktober. Dan zou het kunnen dat er een Game 5 in de World Series is en dat zou kunnen betekenen dat er een eenmalige daling in de belangstelling is........althans in de 2 steden die de teams voor de WS leveren.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:29

enzino schreef:
Rocamor schreef:

Volgens mij was mijn post daar wel duidelijk over, toch?

Ik stel mijn vraag voor pietsnot zeker...

Dus als straks noord Korea niets doet, dan Was het geen domme uitspraak bedoel je? En als er wel een kernbomding over japan vliegt dan Was het wel een domme uitspraak?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:24

Afbeelding

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:29

Het hele NFL gedoe was een typische Trump "Smoke and mirrors", vooral ook omdat als je echt naar de US flag code kijkt, Trump daar drie regels van breekt met een aantal van de produkten die hij op zijn website verkoopt.
Pot verwijt ketel dus, maar het valt heel goed bij een bepaald gedeelte van zijn base als je zwarte mensen vertelt dat jij als witte President bepaalt wannneer ze staan, en knielen.
Met NFL ratings valt het ook best mee, is inderdaad vooral de rechtse media die dit soort onzin volkomen omarmd alsof het geen onwaardig gedrag is van een president om te proberen een organisatie, en daarmee de baankans van een aantal spelers, te beinvloeden.

Het echt nieuws deze week:
- De nieuwe Obamacare repeal moet stemmen winnen. Moet, want deze nieuwe repeal, die liefkozend "repeal and go f* yourselves" genoemd wordt, is niet alleen een versie die mensen minder beschermd, het is ook een versie die een magische formule gebruikt. Er wordt namelijk 239 biljoen minder in het zorg potje gegooid, en de rest van het geld wordt onder de staten verdeeld die het maar op moeten lossen. Hoe ze dat gaan doen met zoveel minder? Geen Republikein die het uit kan leggen, behalve dat staten zoveel meer "effective and creative" zullen zijn.

Het is twijfelachtig of ze de stemmen wel gaan krijgen, ook al duwen ze deze poging erdoor via een reconcilliation optie, zodat ze maar 50 stemmen nodig hebben ipv 60, zonder er openlijk over te debatteren en zonder op de uitspraak van de Central Budget Office te wachten. Dit alles om het meer kans te geven want feiten, die heb je in 2017 niet meer nodig om te stemmen.
Probleempje is alleen dat Trump zijn tax cut plan de 239 biljoen die van de zorg afgeschaafd moet worden in de "repeal and go f yourselves" bill gebruikt, zonder dat geld klopt ook zijn nieuwe belastingplan niet dus, en er hang dus een hoop van deze vote af.

Vooral levens, want in deze nieuwe poging is de toekomst van mensen met een al bestaand gezondheidsprobleem heel onzeker. Bovendien legt het de weg wijd open voor een jaarlijkse "carecap", wat dus situaties als "sorry dat u dat knobbeltje in uw borst gevonden heeft mevrouw, maar het is Juni en u zit aan uw max wat zorg betreft, dus betaal uit eigen zak of wacht tot Januari" of zelfs een lifetime cap, wat zacht gezegd heel banketstaaf zou zijn voor kinderen die in de eerste jaren een aantal operaties nodig hadden of geboren zijn met een ziekte of handicap.

- De nieuwe travel ban. Want na een heel weekend gebitch over NFL spelers tweette hij dat dan ook weer even. Een travel ban die een eerdere Supreme Court uitspraak volledig naast zich neer legt door fijn weer mensen met een "credible claim" ook te bannen, wat dus van de Supreme Court in de vorige versie ook niet mocht.
Dus dan maar een nieuwe ban om dat te omzeilen, en weer wachten tot mensen dat gaan aanvechten, alle rechtbanken door, tot in de Supreme Court, want dat is geen geld en tijdverspilling.

- Dan het feit dat dreigementen eigenlijk al tegen de Twitter eula ingaan, laat staan als je 25 Miljoen mensen bedreigd via Twitter. Gaat ook een beetje buitten de normale diplomatische kanalen om en stookt alleen het vuur meer op, maar ... yolo? Kinderachtige namen verzinnen voor andere wereldleiders is zo 2017!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:35

enzino schreef:

Interessant dat. Hakenkruizen en KKK-vlaggen zijn 'freedom of speech' maar knielen voor de vlag moet verboden worden!

Volgens mij is de voornaamste conclusie dat de mensen die zogenaamd erg voor freedom of speech zouden zijn, dat vooral zijn als het hen uitkomt en hen de vrijheid geeft om white supremacy te promoten. (Dat die spelers bij de NFL voornamelijk zwart zijn heeft er uiteraard echt helemaal niets mee te maken. Puur toeval!)

Citaat:

Weer? Ik probeer een beetje op de hoogte te blijven maar heb blijkbaar die enorme stroom 'belangrijke overwinningen' gemist.

Citaat:
Het lijkt erop dat er niets veranderd is sinds Trump president is geworden. De media heeft niets van haar fouten geleerd en de democraten ook niet. Helaas...

Het lijkt alsof je daar een groot plezier uithaalt. Maar heb je dan zo'n hekel aan de mensen in Amerika? Hoe diep moet je haat zitten dat je vooral plezier haalt uit wanprestatie? Kun je geen empathie opbrengen voor de mensen die door het wanbestuur in de VS in de problemen komen? Het klinkt als een behoorlijk zorgwekkende manier van kijken naar mensen en de wereld.