Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:26

Mixje90 schreef:
sneeuwpop schreef:
Recht in eigen hand nemen????
Slechte moe en toch gepakt en vestraft worden toch. Alleen dan zal het minder worden.

Ja recht in eigen hand nemen en de dader in je kelder in een cel stoppen...... :+

Ophangen :o

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:42

bruintje123 schreef:
66% was in oktober tegen nog meer vluchtelingen.
En laat ik vermoeden dat dat zeker niet minder geworden is sinds toen.

97%
Vind dat ze na enkele maanden of jaren weer terug moeten.

Gewoon zelf terug te vinden via Google.

Waarom zou er niet naar het volk geluisterd moeten worden?
Uiteindelijk zijn ze wel de betalers van het hele circus.

Het blijft mij ook verbazen dat het gaat over verblijfs vergunningen.
Hoezo dat?
Als vluchteling wil je toch weer terug als het veiliger is om je thuisland weer op te bouwen?

66% vind ik niet het volk. En waarom ze dan niet naar het volk moeten luisteren? Omdat er mensenrechten bestaan en omdat de regering minderheden moet beschermen.
Als 80% van t land bang is voor moslims en vind dat ze een herkenbare halve maan op hun kleding moeten hebben, vind je dan ook nog dat de regering daar een wet voor moet maken?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:42

Mixje90 schreef:
bruintje123 schreef:
Als je willekeurig de bosjes ingetrokken wordt vanuit school of werk zegt ook niemand dat.

Maar dat vergelijk wordt niet gemaakt.
Daarom klopt het niet.

Het gaat erom dat het "nieuws" is als je de bosjes in wordt getrokken door een allochtoon. Wordt je de bosjes ingetrokken door een autochtoon zal dit minder nieuws zijn.

Dat vind ik wel kloppen.

Ik vind dat wel kloppen.
Autochtoon komt eveneens vrijwel wekelijks aan bod bij bijv 'Opsporing verzocht'.
En nu blijkt dus dat veel autochtonen zich schuldig maken aan intimidatie en verkrachtig.
Direct op een schip terug met die lui!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:43

bruintje123 schreef:
Hoezo dat?
Als vluchteling wil je toch weer terug als het veiliger is om je thuisland weer op te bouwen?

Als je hier een paar jaar bent en wil werken en belasting wil betalen, hoe doe je dat dan zonder verblijfsvergunning?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:06

Mixje90 schreef:
Precies!
Als ik mn mobiel op een bar in Amsterdam laat liggen als ik ff naar t toilet ga zal deze waarschijnlijk gepikt worden door iemand. Is dat dan mn eigen schuld? Of is het eigenlijk gewoon belagelijk dat we in een maatschappij leven waarin mensen maar al te graag met hun poten aan andermans spullen zitten?

Terwijl je in Japan je laptop in de trein kunt vergeten - en als de trein dan terugkomt, die laptop nog gewoon op zijn plek staat.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:13

Mixje90 schreef:
bruintje123 schreef:
Als je willekeurig de bosjes ingetrokken wordt vanuit school of werk zegt ook niemand dat.

Maar dat vergelijk wordt niet gemaakt.
Daarom klopt het niet.

Het gaat erom dat het "nieuws" is als je de bosjes in wordt getrokken door een allochtoon. Wordt je de bosjes ingetrokken door een autochtoon zal dit minder nieuws zijn.

Dat vind ik wel kloppen.

Trouwens bij opsporing verzocht moesten er meer blanke daders in de uitzending komen.... Hoe bedoel je sturen van het nieuws??? Eigenlijk is het vanuit de overheid dus andersom. Net als het slechte nieuws uit de azc's waarbij dat niet naar buiten mocht komen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:04

Mixje90 schreef:
bruintje123 schreef:
66% was in oktober tegen nog meer vluchtelingen.
En laat ik vermoeden dat dat zeker niet minder geworden is sinds toen.

97%
Vind dat ze na enkele maanden of jaren weer terug moeten.

Gewoon zelf terug te vinden via Google.

Waarom zou er niet naar het volk geluisterd moeten worden?
Uiteindelijk zijn ze wel de betalers van het hele circus.

Hoezo dat?

66% vind ik niet het volk. En waarom ze dan niet naar het volk moeten luisteren? Omdat er mensenrechten bestaan en omdat de regering minderheden moet beschermen.
Als 80% van t land bang is voor moslims en vind dat ze een herkenbare halve maan op hun kleding moeten hebben, vind je dan ook nog dat de regering daar een wet voor moet maken?

Als 66% van het volk (welke de belasting betaald) vind dat we die mensen moeten opnemen en de regering doet dat niet, vraag me af of jij het dan nog zo goed vind?

bruintje123

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:34

Een joden ster vergelijking maken is best wel walgelijk eigenlijk.
Zeker ook nog eens omdat het gewoon om inwoners van een land ging waar ze al jaren woonden.
En niet om vluchtelingen waarvan niets bekend is.

Maar als je met dergelijke vergelijkingen gelijk wilt halen zegt dat wel erg veel vind ik.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:41

sneeuwpop schreef:
Als 66% van het volk (welke de belasting betaald) vind dat we die mensen moeten opnemen en de regering doet dat niet, vraag me af of jij het dan nog zo goed vind?
precies

En die 66% was voordat er bekend was dat in Parijs vluchtelingen tot de daders hoorde en het Keulen "incident".

Ga er maar vanuit dat het getal nu hoger is.
Ik vind het nogal wat om een ruime meerderheid te negeren.
En zich vervolgens wel helemaal verbazen dat demonstraties tegen azc's feller worden.
Dan hebben gemeentes en regering toch wel een enorm grote plaat voor de kop als ze niet begrijpen waarom dat gebeurt.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:50

bruintje123 schreef:
sneeuwpop schreef:
precies

En die 66% was voordat er bekend was dat in Parijs vluchtelingen tot de daders hoorde en het Keulen "incident".

Ga er maar vanuit dat het getal nu hoger is.
Ik vind het nogal wat om een ruime meerderheid te negeren.
En zich vervolgens wel helemaal verbazen dat demonstraties tegen azc's feller worden.
Dan hebben gemeentes en regering toch wel een enorm grote plaat voor de kop als ze niet begrijpen waarom dat gebeurt.

Eens.
En de demonstraties worden feller omdat de Nederlandse bevolking ( het gros dan , even niet van de raddraaiers uitgaande) het gevoel krijgen niet gehoord te worden.
Is er al een informatie avond, dan is het meestal zo dat je al voor een voldongen feit geplaatst word.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:53

Precies. En waar eerst geen problemen werden gemaakt door de mensen dat er 100 kwamen maar wel als et 500 komen snapt de pvda burgemeester ook steeds maar niet.
Maar dat is dan wel de schuld van die rechtse bevolking hoor als er dan opstand komt. :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:00

En wat er dan nu in Heesch gebeurt? Dat je tegen een AZC bent, oke, maar spreken van een ongecultiveerd volk dat alles hier gaat verpesten terwijl je net een vuurwerkbom naar de ME hebt gegooid? Je kinderen van vier meenemen naar zo'n demonstratie en met een bord in zijn hand door laten lopen terwijl hij waarschijnlijk niet eens kan lezen wat erop staat?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:16

bruintje123 schreef:
Een joden ster vergelijking maken is best wel walgelijk eigenlijk.
Zeker ook nog eens omdat het gewoon om inwoners van een land ging waar ze al jaren woonden.
En niet om vluchtelingen waarvan niets bekend is.

Maar als je met dergelijke vergelijkingen gelijk wilt halen zegt dat wel erg veel vind ik.

Vertel, wat zegt het?

Jij bent degene die zegt dat als 66% van het volk iets wil dat het moet gebeuren toch? Waar is bij jou de grens? Want blijkbaar vind je het wel oké om al die vrouwen en kinderen die de oorlog ontvluchten in de steek te laten, want dat is wat je doet als je zegt dat 66% van de bevolking tegen asielzoekers is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:21

Je bedoeld het grote deel stoere mannen die hun vrouw en kinderen niet meer beschermen maar hier de boel op stelten komen zetten.
Want al die vrouwen en kinderen zijn niet hier. Maar verhongeren ginds terwijl die geweldige mannen en vaders hier klagen over het eten.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:24

bruintje123 schreef:
Je bedoeld het grote deel stoere mannen die hun vrouw en kinderen niet meer beschermen maar hier de boel op stelten komen zetten.
Want al die vrouwen en kinderen zijn niet hier. Maar verhongeren ginds terwijl die geweldige mannen en vaders hier klagen over het eten.

Oké grappig, jij beweert dus dat als je nu alle azc's langsgaat dat je da voor het grootste deel "stoere" mannen ziet en maar een klein deel vrouwen en kinderen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:25

Dat klopt.
En als jij het nieuws een beetje gevolgd hebt weet je ook dat het grootste deel vluchtelingen goed gevoede jonge mannen zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:30

bruintje123 schreef:
Dat klopt.
En als jij het nieuws een beetje gevolgd hebt weet je ook dat het grootste deel vluchtelingen goed gevoede jonge mannen zijn.

het moge duidelijk zijn dat sommige mensen het nieuws helemaal niet volgen :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:35

Dat is heel duidelijk ja.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:53

Aha, en jullie zijn beide naar een azc geweest? Waar dan?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:55

Ik heb er zelfs gewerkt.
Oeps..

En sindsdien is mijn roze bril af.

2/3 is man dat Europa binnen komt.
Ook te vinden op de linkse sites.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:59

Dat is dan wel veel ja als dat zo is ... Had niet verwacht dat 2/3 bestond uit volwassenen mannen.
Maar... Vertel... Mogen die 1/3 vrouwen en kinderen dan wel blijven? Is ook een aanzienlijk aantal.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:03

Dat t meerendeel man is toch al heel lang bekend? Is regelmatig in t nieuws geweest. Wat overigens niet betekent dat er geen magere, arme vrouwen en kinderen bijzitten hoor.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:11

Sammie schreef:
Dat t meerendeel man is toch al heel lang bekend? Is regelmatig in t nieuws geweest. Wat overigens niet betekent dat er geen magere, arme vrouwen en kinderen bijzitten hoor.

Ik had niet verwacht dat het 2/3 was. Niet dat het verder veel uitmaakt...

Tenzij de 66% procent van de Nederlanders die tegen asielzoekers zijn geen probleem hebben met vrouwen en kinderen, maar dat heb ik ze nog niet horen zeggen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:18

Ik denk ook niet dat die vaag ooit zo opgesplitst is gevraagd.. Als dat al van belang is.. Wel interessant is nu een item bij nieuwsuur over Geldermalsen.. Een vrouw die geen geld heeft om d'r dochter op zwemles te krijgen, bij de gemeente is het antwoord nee kunnen we niet aan beginnen. Asielzoekersgezin met status krijgt gratis zwemles, want Nederland is wel een gevaarlijk land met veel water. Verder ook commentaar over de gang van zaken. Geen informatie, geen duidelijkheid...

Als dat zwemverhaal echt zo is gegaan ja dan snap ik wel dat dat enorm steekt..

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:20

Duh steekt dat. Reageer dat af op de politiek en niet op de asielzoekers zou ik dan zeggen...