Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:26

geerke schreef:
Heimdallr schreef:
Ik word helemaal naar van mijn Facebook newsfeed, alleen maar over de ramp. Ik kan gewoon niet op Facebook kijken zonder dat ik mijn maag voel omdraaien. Ik word er zo naar van.

Bij ons heeft niemand iets staan zoals een kaarsje of vlag halfstok. Ik wil graag mijn medeleven uiten op ene andere manier. Het heeft weinig zin om een je profielfoto te veranderen naar een zwart vlak. Althans voor mij. Ik wil er liever bij stil staan en bidden voor de mensen die zijn omgekomen dat zij veilig thuis komen.

gewoon er over denken is genoeg,dan leef je ook mee.Ik word ook een beetje draaierig van alle kaarsjes en bloemen op FB....wat een onzin.Je kun ook meeleven zonder dat 5 miljoen anderen daar van weten.
Vraag mij ook af in hoeverre je de nabestaanden daar mee helpt.

Helemaal mee eens!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:27

Weet iemand waar de vliegtuigen vanuit Eindhoven naar toe uitwijken? Mijn vriend zou namelijk aankomen vanmiddag om 10 voor 4 en vanaf kwart voor mag er dus niet meer geland worden. Op de site van Ryanair, vliegveld Eindhoven en het vliegveld waar ie vandaan komt kan ik niks vinden en als ik de Ryanair klantenservice bel dan is er een stem dat ze de hoge stroom telefoontjes op het moment niet aankunnen en dat ik later moet terugbellen. Mijn vriend kan geen Nederlands en is hier dus ook niet zo bekend dus ik ben bang dat ie gaat verdwalen ofzo. :=

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:27

de nabestaande die ik allemaal heb gesproken ervaren hier zeer zeker steun van. Het is een teken dan men mee leeft. Net zoals de moeite nemen om de vlag half stok te hangen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:30

Hier in de buurt hangen ook best veel vlaggen halfstok. :j Wij zelf hebben geen vlag.

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:31

Nsky86 schreef:
Sommige tranen zullen nooit drogen..
Sommige wonden zullen nooit helen..
Sommige vragen zullen nooit worden beantwoord..

Er zijn geen woorden die kunnen omschrijven hoeveel pijn, verdriet en gemis jullie verlies te weeg heeft gebracht..
...
Te vroeg uit het leven gerukt, zoveel toekomst verspild, zoveel liefde vernietigd, zoveel geluk in rook opgegaan...

R.i.p
Jeroen& Nicole
Brett, Jinte, Amèl, Solenn

'Beyond the door,
There's a peace I'm sure..
And there'll be no more tears in heaven..' Eric Clapton- Tears in heaven Meer weergeven

Naar ik uit je post begrepen heb een compleet gezin uit jullie buurt/straat ?
Het verdriet en de onmacht die wij als verre buitenstaanders al voelen, moet voor jullie vele malen erger zijn en nog bewuster meegemaakt worden ...
Sterkte!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:32

Loose schreef:
Weet iemand waar de vliegtuigen vanuit Eindhoven naar toe uitwijken? Mijn vriend zou namelijk aankomen vanmiddag om 10 voor 4 en vanaf kwart voor mag er dus niet meer geland worden. Op de site van Ryanair, vliegveld Eindhoven en het vliegveld waar ie vandaan komt kan ik niks vinden en als ik de Ryanair klantenservice bel dan is er een stem dat ze de hoge stroom telefoontjes op het moment niet aankunnen en dat ik later moet terugbellen. Mijn vriend kan geen Nederlands en is hier dus ook niet zo bekend dus ik ben bang dat ie gaat verdwalen ofzo. :=

Dit kwam ik op de site van de airport tegen.
Weet niet of je daar iets uit kunt halen?!
http://www.omroepbrabant.nl/?news/21444 ... +MH17.aspx

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:32

Loose schreef:

Een hoop mensen spreken hier gelukkig Engels, in ieder geval op vliegvelden, dus hij zal vast niet in 7 sloten tegelijk lopen. :)
Grote kans dat het vliegtuig eerder of later landt. Kan je via de website van Ryanair het vluchtnummer niet invoeren?

leonie87

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:34

Vandaag, de dag van (inter)nationale rouw.

Wat ik er van vind vraagt iemand mij net.

Hoe moet dat zijn als het je kind is? Je zus? Je vrouw?
Zomaar uit de lucht geschoten in een oorlog die niet de onze is,
waar wij onze ogen voor gesloten houden omdat wij niet weten wat het leed van deze mensen dagelijks is?
Op zoveel plaatsen ter wereld…

Nu krijgen wij, Nederlanders, een goed beeld
Al die beelden van lichamen die daar zwaar verminkt liggen,
mensen bezittingen van jou geliefde stelen,
of de knuffelbeer van jou overleden kind omhoog houden als statement?
Lichaam van jou geliefde in de meest gruwelijke staat op de foto tegenkomen op twitter?
Ik kan dat niet begrijpen
Ik wil dat niet begrijpen,
maar duizenden Nederlanders zijn wel in dit pakket beland,
hun geliefde liggen daar.
Ik had daar ook kunnen liggen,
jij ook,
wij allemaal!

Alle nabestaande wil ik enorm veel sterkte wensen in deze tijden van een onmogelijk verlies.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:35

Nsky86 schreef:
de nabestaande die ik allemaal heb gesproken ervaren hier zeer zeker steun van. Het is een teken dan men mee leeft. Net zoals de moeite nemen om de vlag half stok te hangen

Jij ook.ontzettend veel sterkte!
Wat komt dit zo.dichtbij!!

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:35

Wanderers schreef:
Nsky86 schreef:
Sommige tranen zullen nooit drogen..
Sommige wonden zullen nooit helen..
Sommige vragen zullen nooit worden beantwoord..

Er zijn geen woorden die kunnen omschrijven hoeveel pijn, verdriet en gemis jullie verlies te weeg heeft gebracht..
...
Te vroeg uit het leven gerukt, zoveel toekomst verspild, zoveel liefde vernietigd, zoveel geluk in rook opgegaan...

R.i.p
Jeroen& Nicole
Brett, Jinte, Amèl, Solenn

'Beyond the door,
There's a peace I'm sure..
And there'll be no more tears in heaven..' Eric Clapton- Tears in heaven Meer weergeven

Naar ik uit je post begrepen heb een compleet gezin uit jullie buurt/straat ?
Het verdriet en de onmacht die wij als verre buitenstaanders al voelen, moet voor jullie vele malen erger zijn en nog bewuster meegemaakt worden ...
Sterkte!

klopt. Dankjewel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:37

geerke schreef:
Heimdallr schreef:
Ik word helemaal naar van mijn Facebook newsfeed, alleen maar over de ramp. Ik kan gewoon niet op Facebook kijken zonder dat ik mijn maag voel omdraaien. Ik word er zo naar van.

Bij ons heeft niemand iets staan zoals een kaarsje of vlag halfstok. Ik wil graag mijn medeleven uiten op ene andere manier. Het heeft weinig zin om een je profielfoto te veranderen naar een zwart vlak. Althans voor mij. Ik wil er liever bij stil staan en bidden voor de mensen die zijn omgekomen dat zij veilig thuis komen.

gewoon er over denken is genoeg,dan leef je ook mee.Ik word ook een beetje draaierig van alle kaarsjes en bloemen op FB....wat een onzin.Je kun ook meeleven zonder dat 5 miljoen anderen daar van weten.
Vraag mij ook af in hoeverre je de nabestaanden daar mee helpt.

Ik snap werkelijk niet waarom je over zoiets zo'n oordeel klaar hebt.... :n Iedereen doet het op zijn eigen manier, laat iedereen dat lekker voor zich bepalen? Zo heb ik helemaal niets met bidden, maar wie ben ik om te zeggen dat dat nabestaanden niet helpt en dat het onzin is? :?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:38

Ik heb even getwijfeld over m'n Facebook maar heb m'n profielfoto toch veranderd naar een zwart lintje. Ik hoef er geen aandacht mee, voor mij is het een teken van solidariteit.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:39

MarrieLeen schreef:
Loose schreef:

Een hoop mensen spreken hier gelukkig Engels, in ieder geval op vliegvelden, dus hij zal vast niet in 7 sloten tegelijk lopen. :)
Grote kans dat het vliegtuig eerder of later landt. Kan je via de website van Ryanair het vluchtnummer niet invoeren?

Hij kan niet echt Engels. := Maar ik heb het vliegtuignummer ook ingevoerd en daar komt niks uit, ook nog niet uitgeweken ofzo.
Nouja, we zullen zien. Vaak komt Ryanair wat eerder aan dus dat hoop ik dan en anders denk ik dat ze naar Brussel uitwijken, daar ben ik ook een keer geland toen Eindhoven niet kon. Ik heb hem al 2 maanden niet gezien en wil hem gewoon snel zien. :P
Maarja, de slachtoffers en hun familieleden/vrienden gaan natuurlijk voor! :(:)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:39

Laat inderdaad iedereen op zijn of haar eigen manier medeleven tonen. Of dat nou puur en alleen in gedachten is of door een bepaalde avatar te kiezen.

Jij hoeft het niet op hun manier te doen, zij hoeven het niet op jouw manier te doen. :)*

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:41

Ik zat steeds met m'n gedachten bij al de mensen die hun kinderen/kleinkinderen zijn verloren. Maar zojuist vroeg iemand een liedje aan i.v.m. zijn ouders die hij bij de crash verloren was....... In 1 klap beide ouders verliezen.... ;(

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:41

@loose Ze zullen ook niet uitwijken. Het hele Nederlandse luchtruim is afgesloten. Die toestellen die vertrekken of wat later of wat eerder of blijven even cirkelen buiten het luchtruim. Ook schiphol is compleet afgesloten voor 30 minuten.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:44

Kentaro schreef:
Ik zat steeds met m'n gedachten bij al de mensen die hun kinderen/kleinkinderen zijn verloren. Maar zojuist vroeg iemand een liedje aan i.v.m. zijn ouders die hij bij de crash verloren was....... In 1 klap beide ouders verliezen.... ;(

Pff dat lijkt me echt een nachtmerrie...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:46

Kentaro schreef:

qmusic aan? bij het horen van dat zit k te snotteren als een klein kind.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:47

Nils_010 schreef:
@loose Ze zullen ook niet uitwijken. Het hele Nederlandse luchtruim is afgesloten. Die toestellen die vertrekken of wat later of wat eerder of blijven even cirkelen buiten het luchtruim. Ook schiphol is compleet afgesloten voor 30 minuten.

Maat Eindhoven is tot 19.00 dicht dus ik denk niet dat ze dan 3u blijven cirkelen. :P Nouja we zullen zien!

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:47

Loose schreef:
Nils_010 schreef:

Maat Eindhoven is tot 19.00 dicht dus ik denk niet dat ze dan 3u blijven cirkelen. :P Nouja we zullen zien!

nja je heb kans dat ze dan uitwijken naar schiphol of maastricht. Dat weet ik ook niet zeker. waar moet je vriend vandaan komen? even kijken of ik iets kan zien.
Laatst bijgewerkt door Nils_010 op 23-07-14 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:48

Daks schreef:
Kentaro schreef:

qmusic aan? bij het horen van dat zit k te snotteren als een klein kind.

:j
En nu kippevel bij 'we are coming home now'.....................

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:49

Mooie waardige ceremonie :j heftig alleen voor de piloten lijkt me om met een dergelijke lading te moeten vliegen. Pfff

Onderweg naar hopelijk op termijn hereniging met nabestaanden en geliefden. ;(

Radio 3 is ook erg gepast, goede muziek ook. En idd het nummer coming home now hoe passend.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:49

Kentaro schreef:
:j
En nu kippevel bij 'we are coming home now'.....................

Heb de hele dat dat nummer al in mijn hoofd.

deze ook heef heel andere betekenis opeens.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:51

kentaro ik moet zeggen q doet het erg goed. erg netjes en ontzettend indrukwekkend.
Heb de radio een uurtje op 538 gehad maar kwam soms nog dance etc. tussendoor.

inderdaad kippenvel. laat mij maar lekker snotteren.

Ik moet straks in de auto langs de kazerne in Hilversum, ben echt benieuwd wat ik daar aan tref.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:52

Je ouders verliezen, je grootouders, je broer, je zus... Je buurgezin met vier kinderen dat nooit meer thuiskomt, die plek in de klas of op kantoor die leeg blijft.

Verstandelijk kan ik het allemaal heel goed beredeneren. En er gaan nu eenmaal mensen dood, dat hoort bij het leven. Maar toch raakt dit mij en vele anderen. Omdat ik me kan voorstellen hoe intens het verdriet moet zijn wanneer een dierbare zo onverwacht overlijdt, of dat nou bij een auto-ongeluk om de hoek is of bij een vliegtuigcrash ver weg.

Het zou fijn zijn als je het 'uit' kon zetten. Nee, niet zozeer fijn: gewoon makkelijk. Doen alsof het niet is gebeurd, je ervoor afsluiten. Je kunt er toch niets aan doen, gebeurd is gebeurd en je draait het niet terug, je krijgt die mensen er niet mee terug. Maar het minste wat ik persoonlijk kan doen is meeleven, vind ik.