kanniet schreef:En nu komen we bij het ingewikkelde verhaal. Islam is een politieke ideologie, en wel om het feit dat het islamitische geloof geen andere wetgeving accepteert dan de islamitische. Doel is, zoals beschreven in de koran, iedereen islamiet maken of zeker onder islamitische wetgeving te laten vallen. En dát kan in nederland niet.
So? dat is ook het doel van het evangelie. De christenen hebben ondanks een boek waarin beslist dubieze dingen staan toch een vorm gevonden om in de westerse wereld samen te kunnen leven. En dan zouden we de moslims vertellen dat ze dat niet kunnen, ongeacht wat een moslim daar verder zelf van vindt.
("JIJ wilt de wereld veroveren en iedereen dwingen moslim te worden."
"Dat wil ik niet."
"Dat wil jij wel en ik weet beter wat jij wilt dan jij dus hou je mond.")
Citaat:Zodra je een hoofddoekje draagt omdat de islam dat voorschrijft (schijnt niet zo te zijn) kun je veel functies niet vervullen. Katholieken mogen ook geen tekenen van hun geloof dragen in bepaalde functies, maar daar hoor je niemand over klagen.
Dat is 1. niet waar (dat katholieken geen tekenen van hun geloof mogen dragen*) en 2 niet waar (dat je daar niemand over hoort klagen.)
Citaat:Wilders had het over een tax, en dát is terug te voeren naar het feit dat in alle "goede" islamitische samenlevingen andersgelovigen die mogen leven daar "beschermgeld" moeten betalen. Persoonlijk ben ik niet voor een tax, maar als je dan een hofddoek wil dragen moet je de consequenties daarvan aanvaarden en niet denken dat je bv politieagente-met-hoofdoek kan worden.
Komt op mij toch weer erg over als 'boehoe, hunnie doen het ook'. Wonderlijk dat Wilders zijn voorbeelden vooral uit diezelfde islamitische landen haalt die hij zo veroordeelt. Je zou zeggen dat als je dat zo onwenselijk vindt, je het zelf ook niet moet done.
Waarbij wij er eigenhandig voor zorgen dat die consequenties wel vervelend genoeg zijn door in situaties waarin tekenen van geloof (zij het een kruisje, een pentagram, een rok of een hoofddoek) al tientallen jaren voor geen enkel probleem heeft gezorgd nu ineens toch tot probleem te verklaren

* Je bedoelt volgens mij dat je in sommige functies representatief moet zijn en dat zichtbare uitingen van geloof of politieke voorkeur daar niet onder vallen. Wat niet specifiek met het katholicisme te maken heeft verder.