Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:De VVD de schuld geven van het feit dat het CDA conclusies trekt uit het verlies en voorlopig regeren even afwijst is wat kort door de bocht.
Andere partijen hebben vooraf aangegeven niet met de PVV te willen regeren, dus geen kiezersbedrog, in tegendeel.
De verdeling van de stemmen zorgt voor deze moeilijke onderhandelingen, niet de politiek.
Vlaams Belang is ook sterk ingekrompen dus ik zeg geef de PVV even de tijd zoals de geschiedenis leert, maar het zou idd sneller gaan als ze in de regering zouden komen
Jade15 schreef:Ja ze spelen Wilders mooi in de kaart zo. Men begrijpt niet dat het volk iets veranderd wil zien en niet meer blindelings in de mooie praatjes van de politiek geloven.
jantergouw schreef:precies zoals verwacht heeft het niet willen onderhandelen met de PVV, de VVD en CDA wederom stemmen gekost die overgelopen zijn naar de PVV. Als er nu verkiezingen zouden zijn kwam de PVV op 28 zetels, VVD op 29 , PVDA op 27 en CDA op 19. Ze doen van alles om de PVV maar klein te krijgen en het publiek antwoordt op dezelfde manier als ze al voor de verkiezingen deden. Hoe kan het toch dat politici geen lering trekken uit de geschiedenis, want dit is precies wat er gebeurde in België enkele jaren geleden. Daar werd het Vlaams Belang (voorheen Vlaams Blok) op den duur de grootste. Zelf vind ik dat het de goede kant op gaat op deze manier, maar verbaas me wel over de hardleers- en domheid van Den Haag.
En dan moeten we er ook nog van uit gaan dat steevast in de peilingen de PVV minder zetels krijgt toebedeeld dan dat ze in werkelijkheid krijgen!
PVV bijna de grootste in Nederland
Jade15 schreef:Denk juist dat de vooringenomenheid van deze politieke partijen ze nu parten speelt.
sarabande schreef:Jade15 schreef:Ja ze spelen Wilders mooi in de kaart zo. Men begrijpt niet dat het volk iets veranderd wil zien en niet meer blindelings in de mooie praatjes van de politiek geloven.
Als het volk iets wil veranderen moeten ze massaler op een partij stemmen en niet zo verdeeld zodat er bijna niet te regeren valt. Op deze manier heeft het volk (wie is dat eigenlijk zijn alleen Wilders stemmers Het Volk???) niet duidelijk gekozen.
Jade15 schreef:Versplintering is er toch altijd al geweest? Waarom zou dat nu ineens een probleem zijn.
sarabande schreef:Jade15 schreef:Ja ze spelen Wilders mooi in de kaart zo. Men begrijpt niet dat het volk iets veranderd wil zien en niet meer blindelings in de mooie praatjes van de politiek geloven.
Als het volk iets wil veranderen moeten ze massaler op een partij stemmen en niet zo verdeeld zodat er bijna niet te regeren valt. Op deze manier heeft het volk (wie is dat eigenlijk zijn alleen Wilders stemmers Het Volk???) niet duidelijk gekozen.
Jade15 schreef:Dat is jouw interpretatie dat het volk alleen Wildersstemmers zijn. Ik vind dat het volk heel duidelijk gekozen heeft.
Die willen een regering met Rutte, Cohen en Wilders.
PattyOosten schreef:jantergouw schreef:precies zoals verwacht heeft het niet willen onderhandelen met de PVV, de VVD en CDA wederom stemmen gekost die overgelopen zijn naar de PVV. Als er nu verkiezingen zouden zijn kwam de PVV op 28 zetels, VVD op 29 , PVDA op 27 en CDA op 19. Ze doen van alles om de PVV maar klein te krijgen en het publiek antwoordt op dezelfde manier als ze al voor de verkiezingen deden. Hoe kan het toch dat politici geen lering trekken uit de geschiedenis, want dit is precies wat er gebeurde in België enkele jaren geleden. Daar werd het Vlaams Belang (voorheen Vlaams Blok) op den duur de grootste. Zelf vind ik dat het de goede kant op gaat op deze manier, maar verbaas me wel over de hardleers- en domheid van Den Haag.
En dan moeten we er ook nog van uit gaan dat steevast in de peilingen de PVV minder zetels krijgt toebedeeld dan dat ze in werkelijkheid krijgen!
PVV bijna de grootste in Nederland
Als die kiezers zo graag de PVV in de regering hadden gewild, dan hadden ze er op moeten stemmen. Je stemt niet op de VVD omdat je graag een coalitie met VVD/PVV wilt, lijkt mij dan toch....