wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jade15

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 01:27

Wow met je vriend paardrijden. Altijd een droom van me geweest maar kan maar nooit paardrijdende vrienden vinden. Een stoeterij lijkt me helemaal geweldig.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 01:29

Het is heel leuk, inderdaad. Maar soms heb ik wel genoeg van die jonge paarden. Hier is het zo dat als ze een beetje beginnen te lopen zoals het hoort dat ze ook vlug verkocht worden.
Maar ik ga slapen want morgen heb ik geen vrij, en moet er weer gewerkt worden. Welterusten mensen.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 01:31

weltrusten!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:37

Dussss... Iets met Wilders :P
Ziet er naar uit dat ze tóch in de oppositie terecht komen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:39

Ja? maar die kans is erg klein volgens mij?
Het laatste nieuws wat ik hoorde was dat ze niet in de oppositie kwamen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:42

Zoals het er nu naar uitziet is er geen coalitie mogelijk met de PVV, dus komen ze vanzelf in de oppositie terecht :)

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:56

Misschien is dat ook waar ze het beste in zijn.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:03

precies zoals verwacht heeft het niet willen onderhandelen met de PVV, de VVD en CDA wederom stemmen gekost die overgelopen zijn naar de PVV. Als er nu verkiezingen zouden zijn kwam de PVV op 28 zetels, VVD op 29 , PVDA op 27 en CDA op 19. Ze doen van alles om de PVV maar klein te krijgen en het publiek antwoordt op dezelfde manier als ze al voor de verkiezingen deden. Hoe kan het toch dat politici geen lering trekken uit de geschiedenis, want dit is precies wat er gebeurde in België enkele jaren geleden. Daar werd het Vlaams Belang (voorheen Vlaams Blok) op den duur de grootste. Zelf vind ik dat het de goede kant op gaat op deze manier, maar verbaas me wel over de hardleers- en domheid van Den Haag.
En dan moeten we er ook nog van uit gaan dat steevast in de peilingen de PVV minder zetels krijgt toebedeeld dan dat ze in werkelijkheid krijgen!
PVV bijna de grootste in Nederland

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:08

De VVD de schuld geven van het feit dat het CDA conclusies trekt uit het verlies en voorlopig regeren even afwijst is wat kort door de bocht.
Andere partijen hebben vooraf aangegeven niet met de PVV te willen regeren, dus geen kiezersbedrog, in tegendeel.
De verdeling van de stemmen zorgt voor deze moeilijke onderhandelingen, niet de politiek.
Vlaams Belang is ook sterk ingekrompen dus ik zeg geef de PVV even de tijd zoals de geschiedenis leert, maar het zou idd sneller gaan als ze in de regering zouden komen :D

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:09

Ja ze spelen Wilders mooi in de kaart zo. Men begrijpt niet dat het volk iets veranderd wil zien en niet meer blindelings in de mooie praatjes van de politiek geloven.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:12

Ach, ik denk niet dat de PVV (of welke partij dan ook) ooit nog boven de 40/50 stemmen uit zal komen. Nederland versplintert. En daardoor is het nu zo lastig een coalitie te vormen. En zeker wanneer je zulke onrealistische partijpunten hebt kan je op je vingers natellen dat het verdomde lastig is om een partij te vinden die überhaupt met je wil regeren.

Jade15

sarabande schreef:
De VVD de schuld geven van het feit dat het CDA conclusies trekt uit het verlies en voorlopig regeren even afwijst is wat kort door de bocht.
Andere partijen hebben vooraf aangegeven niet met de PVV te willen regeren, dus geen kiezersbedrog, in tegendeel.
De verdeling van de stemmen zorgt voor deze moeilijke onderhandelingen, niet de politiek.
Vlaams Belang is ook sterk ingekrompen dus ik zeg geef de PVV even de tijd zoals de geschiedenis leert, maar het zou idd sneller gaan als ze in de regering zouden komen :D

Denk juist dat de vooringenomenheid van deze politieke partijen ze nu parten speelt.

sarabande

Jade15 schreef:
Ja ze spelen Wilders mooi in de kaart zo. Men begrijpt niet dat het volk iets veranderd wil zien en niet meer blindelings in de mooie praatjes van de politiek geloven.

Als het volk iets wil veranderen moeten ze massaler op een partij stemmen en niet zo verdeeld zodat er bijna niet te regeren valt. Op deze manier heeft het volk (wie is dat eigenlijk zijn alleen Wilders stemmers Het Volk???) niet duidelijk gekozen.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:13

Versplintering is er toch altijd al geweest? Waarom zou dat nu ineens een probleem zijn.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:14

jantergouw schreef:
precies zoals verwacht heeft het niet willen onderhandelen met de PVV, de VVD en CDA wederom stemmen gekost die overgelopen zijn naar de PVV. Als er nu verkiezingen zouden zijn kwam de PVV op 28 zetels, VVD op 29 , PVDA op 27 en CDA op 19. Ze doen van alles om de PVV maar klein te krijgen en het publiek antwoordt op dezelfde manier als ze al voor de verkiezingen deden. Hoe kan het toch dat politici geen lering trekken uit de geschiedenis, want dit is precies wat er gebeurde in België enkele jaren geleden. Daar werd het Vlaams Belang (voorheen Vlaams Blok) op den duur de grootste. Zelf vind ik dat het de goede kant op gaat op deze manier, maar verbaas me wel over de hardleers- en domheid van Den Haag.
En dan moeten we er ook nog van uit gaan dat steevast in de peilingen de PVV minder zetels krijgt toebedeeld dan dat ze in werkelijkheid krijgen!

Als die kiezers zo graag de PVV in de regering hadden gewild, dan hadden ze er op moeten stemmen. Je stemt niet op de VVD omdat je graag een coalitie met VVD/PVV wilt, lijkt mij dan toch....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:14

Jade15 schreef:
Denk juist dat de vooringenomenheid van deze politieke partijen ze nu parten speelt.

Als je met afschuw al 5 jaar lang Wilders zijn vulles hebt zien spuiten en je stemt op een partij waarvan je weet dat die je niet zal verraden door toch met hem in zee te gaan, is dat geen voor ingenomenheid maar standvastigheid

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:15

sarabande schreef:
Jade15 schreef:

Als het volk iets wil veranderen moeten ze massaler op een partij stemmen en niet zo verdeeld zodat er bijna niet te regeren valt. Op deze manier heeft het volk (wie is dat eigenlijk zijn alleen Wilders stemmers Het Volk???) niet duidelijk gekozen.

Dat is jouw interpretatie dat het volk alleen Wildersstemmers zijn. Ik vind dat het volk heel duidelijk gekozen heeft.
Die willen een regering met Rutte, Cohen en Wilders.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:16

Jade15 schreef:
Versplintering is er toch altijd al geweest? Waarom zou dat nu ineens een probleem zijn.

Omdat het nu erger wordt en je daardoor nooit een grote meerderheid van een partij zal krijgen. Waardoor samenwerking zo'n beetje onmogelijk wordt en het land dus slecht bestuurd zal worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:16

Jade15 schreef:

Er is voor Pim Fortuyn nooit zon grote versplintering geweest. Er zaten altijd 2 partijen in de regering soms aangevuld met een kleintje zoals D66. Nu moeten ze ongeveer 4 partijen bijelkaar harken om een kleine meerderheid te krijgen.
Dat is nogal onwerkbaar.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:17

sarabande schreef:
Jade15 schreef:

De groep wordt steeds groter, heb geduld en ze zijn de grootste. Des te meer onze multi-culti maatschappij uitbreidt, des te groter zullen ze worden. Dat heeft tijd nodig, alhoewel het tempo vrij hoog is. Voorlopig is het de enige partij die constant stemmen wint, dat kan geen enkele andere partij zeggen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:18

Jade15 schreef:
Dat is jouw interpretatie dat het volk alleen Wildersstemmers zijn. Ik vind dat het volk heel duidelijk gekozen heeft.
Die willen een regering met Rutte, Cohen en Wilders.

Nou nee hoor ik ben PVDA stemmer, en in jouw ogen dus ook het volk, en ik wil absoluut niet dat Cohen met Wilders in een regering gaat zitten, gezien de vuile campagne van Wilders die bijna alleen op Cohen gericht was en de manier waarop hij die verschrikkelijke partij omschrijft lijkt me dat zelfs Wilders niet zo ver gaat dat hij dat wil.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:19

jantergouw schreef:
De groep wordt steeds groter, heb geduld en ze zijn de grootste.

Denk je dat of hoop je dat?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:20

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:21

PattyOosten schreef:
jantergouw schreef:

Als die kiezers zo graag de PVV in de regering hadden gewild, dan hadden ze er op moeten stemmen. Je stemt niet op de VVD omdat je graag een coalitie met VVD/PVV wilt, lijkt mij dan toch....

Dat begint het volk ook in de gaten te krijgen, dus zijn het CDA, PVDA en de VVD wederom stemmen kwijtgeraakt aan ze in de jongste peilingen. Ik weet wel dat er altijd lieden zijn die zeggen dat de peilingen niks zeggen, maar 1 ding zeggen ze wel, de PVV heeft tot nog toe steeds minder zetels in de peilingen gekregen dan ze daadwerkelijk gekregen hebben. Dat was zo bij de Europese Verkiezingen, de Gemeente verkiezingen en afgelopen Kamer verkiezingen. :-)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:23