Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:22

Idd, die *** had eigenlijk in leven moeten blijven en zijn leven lang gehandicapt moeten zijn. Klinkt wel erg hard, maar hij komt er mooi vanaf zo. Niet wetend wat ie allemaal ECHT aangericht heeft :(

Het antwoord op de vraag zullen we waarsch nooit te weten komen :n

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:22

ik ga misschien vanavond bloemen leggen.. IK rijd er elke week langs..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:23

Het is vreselijk, en nu is de dader ook dood. Bah, waar gaat het heen? Mijn gedachten zijn bij de slachtoffers...

Anoniem

Re: Drama in Apeldoorn: 17 gewond, 5 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:24

ik woon te ver weg anders had ik wel een bos bloemen neergelegd.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:25

Ik ga ook nog bloemen brengen vanavond eind van de middag. Ben der zo vol van, vind het echt vreselijk :(

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:26

Nogmaals heel veel sterkte voor iedereen die er op één of andere manier bij betrokken was/is.

Hopelijk kan iedereen het verwerken, hier zal heel veel tijd over heen gaan.

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:26

toevallig moeten wij morgen een pony ophalen in Apeldoorn. Mischien dat we wel even langsgaan om een bloemetje te leggen!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:27

rowo schreef:
Idd, die *** had eigenlijk in leven moeten blijven en zijn leven lang gehandicapt moeten zijn. Klinkt wel erg hard, maar hij komt er mooi vanaf zo. Niet wetend wat ie allemaal ECHT aangericht heeft :(

als ie zwaar gehandicapt eruit kwam...dan hadden we met zijn allen zijn leven lang moeten betalen (wij zijn namelijk allemaal belastingsbetalers) voor de medische zorg die hij nodig heeft en zijn verblijf in een instelling mogen bekostigen...dus wat dat betreft misschien maar beter dat ie dood is...kost ie ook geen geld meer...

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:28

jazz-fan schreef:
imd schreef:
Ik moet ook zeggen dat ik een aantal fotografen en verslaggevers wel heel onrespectloos vindt hoor, gewoon proberen om de gewonden van dichtbij te fotograferen, en ook nooit luisteren als de politie zegt wegwezen he. Misselijk. Dat vind ik trouwens ook van de reactie van die vrouw in dat ene artikel: ik vind niet dat ze koniginnedag adam moeten aflassen, het leven gaat door :oo Mijn god wat een verschikkelijk mens moet dat zijn, hoe kún je dat nou zo bot zeggen?

Het klinkt hard en zeker nu maar die vrouw heeft in principe wel gelijk. Tuurlijk is het nu niet voor te stellen maar je kan hier niet altijd stil bij blijven staan. Ik bedoel daarmee, je kan bijvoorbeeld, over 3-4 maanden ook niet 24/7 bij stil blijven staan. je moet door met je leven.

Ben het met je eens imd! En wat betreft het feest in A'dam. Dat is op dezelfde dag, je gaat toch ook geen feest vieren als er net meerdere mensen overleden zijn door een achterlijk ongeluk? Dat is geen 3-4 maanden, maar op dezelfde dag :\

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:32

Ik vind het goed dat ze het niet geheel hebben afgelast, dat was qua beveiliging echt niet mogelijk.
Hoe verplaats je op een veilige manier 15000 man door de stad, juist niet, dus het is alleen maar beter zo. :)
Anders waren er alleen maar meer ongelukken ontstaan en dat hoort al helemaal niet, zeker niet op zo'n dag.
Laatst bijgewerkt door Blinnii op 01-05-09 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:32

538 kon niet al die mensen wegsturen. Vrijwel niemand had daar beelden gezien dus ze hadden het ernst van dhet ongeluk ook niet door. Bovendien hadden de meeste alcohol in het bloed en dan heb je er altijd van een stumpers bij zitten die het niet begrijpen en de binnenstad intrekken. Dat wouden ze voorkomen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:33

@ laura: maar als ze alles af zouden hebben gelast, zou het echt een mega chaos zijn geworden in A'dam. Er waren een paar honderd duizend man daar. Hoe wil je die veilig de stad uit krijgen?

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:34

_Laura schreef:
Ben het met je eens imd! En wat betreft het feest in A'dam. Dat is op dezelfde dag, je gaat toch ook geen feest vieren als er net meerdere mensen overleden zijn door een achterlijk ongeluk? Dat is geen 3-4 maanden, maar op dezelfde dag :\

Maar aan de andere kant, dagelijks overlijden er mensen aan ongelukken.
Hier word nauwelijks stil bij gestaan....
Daarbij komt nog dat het echt onmogelijk was om alle mensen die in a'dam waren veilig weer terug naar huis te krijgen. Weetje hoe veel werk daar in gaat zitten??

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:36

Vriendin smste ook al of ik mee ging kaarsje branden op de plek waar het gebeurd is..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:36

maar wat nou als dit in adam gebeurt was... ook zij hebben een evacuatie plan lijkt mij??
of het nou 100.000 mensen zijn of 150.000 mensen...

ik begrijp wel waarom ze dit gisteren niet hebben gedaan,... maar de mogelijk had was er geweest.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:37

Ik was gistere in Arnhem, toen ik het te horen kreeg. Gatver wat naar zeg. :(:) Heb net de beelden gezien, wat naar!
Ook mijn gedachtes gaan uit na de nabestaande!

Weet iemand toevallig al namen van de slachtoffers?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:37

lammie2701 schreef:
rowo schreef:

als ie zwaar gehandicapt eruit kwam...dan hadden we met zijn allen zijn leven lang moeten betalen (wij zijn namelijk allemaal belastingsbetalers) voor de medische zorg die hij nodig heeft en zijn verblijf in een instelling mogen bekostigen...dus wat dat betreft misschien maar beter dat ie dood is...kost ie ook geen geld meer...

Frapante opmerking := Dan denk je toch dat je lekker voor iets anders belasting betaald :+
Of het nu naar de JSF gaat of wat dan ook... die man had zijn motief moeten kunnen geven, onderzoeken hadden dan meer zin gehad!
Nu is het waarschijnlijk alleen maar gissen en dat vind ik erger dan de belastingcentjes! Hier zijn wel doden en nabestaanden mee gemoeid!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:39

Dat heb ik dus ook. Zoveel nabestaande en slachtoffers hebben wel een paar euro over voor zo iemand om ook maar te weten te komen WAAROM. Ik geloof dat de emotionele waarde hieraan vele malen erger is dan een paar cent meer of minder.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:40

Er waren 600.000 mensen gisteren op de been in A´dam. Stel dat de helft buiten de stad vandaan komt. Die krijg je niet zomaar even weg. Dan zouden we dezelfde chaos krijgen als een paar jaar geleden waar de ME er aan te pas moest komen omdat het CS muur en muur vast zat.

@ Moon, dit was geen ongeluk maar een bewuste actie. Dat is wel wat anders

Annet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:41

_Laura schreef:

Ik vind het juist goed dat ze het door hebben laten gaan. Als in één keer alle mensen naar huis zouden worden gestuurd, konde er gevaarlijke situaties ontstaan. Ik was op dat moment op het Museum Plein, de menigte was ongelofelijk groot. Als iedereen opeens naar huis gestuurd zou worden, zou het echt gevaarlijk zijn, iedereen gaat dringen, mensen kunnen gaan vechten, en er kunnen daardoor doden vallen.. Bovendien zou het ook op het treinstation een chaos worden: héél veel mensen zijn met de trein naar Amsterdam gereisd. Het was gisteravond al overvol in de trein naar Schiphol, we moesten wachten voor de roltrap omdat het perron overvol was.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:42

was aan het werk 3km verder toen het gebeurde, we schrokken ons dood!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:45

Ik had ook wel verwacht dat inderdaad Amsterdam en Eindhoven door zouden gaan. Amsterdam omdat het stinkend druk was zoals ieder jaar en Eindhoven omdat het (ja schrik niet) een ontzettend drugsfeest is, waarbij het ook een grote chaos zou worden als je het af zou lassen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:49

Musjes schreef:
Er waren 600.000 mensen gisteren op de been in A´dam. Stel dat de helft buiten de stad vandaan komt. Die krijg je niet zomaar even weg. Dan zouden we dezelfde chaos krijgen als een paar jaar geleden waar de ME er aan te pas moest komen omdat het CS muur en muur vast zat.

@ Moon, dit was geen ongeluk maar een bewuste actie. Dat is wel wat anders

dat is idd echt een gevaarlijke situatie, die mensen daar zullen ook vast al wat op hebben en dus niet helemaal helder zijn, met zo'n drukte ontstaan er dan rellen die nog meer levens konden opeisen als het feest afgelast werd.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:51

is er al wat beketn over de identiteit van de slachtoffers?
leeftijden enz? en weet iemand wat er met dat meisje is gebeurd dat over de weg schoot, kan dat beeld maar niet uit mijn hoofd zetten.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:52

Ik heb bijna de hele topic gelezen,maar had nog niet gereageerd, maar vind het zo vreselijk wat er gebeurt is. Heb er geen woorden voor, net als de rest van nederland.
30 april zal nooit meer het zelfde zijn.
Zoveel gewonden, zoveel getuige en nu staat de teller op 6 doden, waaronder ook de dader, wat ik betreur

Maar de nabestaande van dit drama zullen nooit antwoord krijgen op de vraag ,Waarom?

Ik wil de nabestaande, de slachtoffers en de ooggetuige , heel veel sterkte toe wensen met dit grote verdriet en de verwerking hier van.