ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:59

Ik kan me herinneren dat de McCanns zichzelf wereldnieuws gemaakt hebben.
Toen iemand hier na enige tijd opperde dat ze wellicht zelf de hand ergens in hadden vond ik dat een schandelijke gedachte en met mij de meeste mensen en zeker zelfs nu nog het overgrote deel van de Britse pers.
Het is juist te wijten aan het gedrag van de McCanns en hun vrienden, de tegengestelde berichten, het wegvluchten tegen de afspraak in, al die zaken hebben met name de publieke opinie doen omslaan, terwijl juist een groot deel van de Britse pers, voorbeelden hier te over, nog steeds pal achter de McCanns en hun illustere pleitbezorgers staan.

Maar er is al een hele tijd geen beweging in de zaak en ik zie dat eigenlijk ook niet zomaar weer gebeuren.

Alhoewel de zaak Hollaway is ook opeens na 2 jaar in een stroomversnelling geraakt na vinden van bewijsmateriaal, dus alles kan.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:57

russel schreef:
. Maar als een jury een grote vinger in de pap heeft, denk ik dat de McCann's al geen schijn van kans meer hebben met zulke een slechte media schetsen over hun. Niemand weet nog hoe het zit, maar de McCann's worden op persoonlijke titel erg afgebrand.

Ik denk dat ze uberhaupt voor een jury al zo goed als veroordeeld zijn, zal ook niet makkelijk zijn om een onbevooroordeelde jury te hebben.

Ik kan nu steeds beter begrijpen waarom ze er zo een mediahype van hebben gemaakt. Als ze in Portugal al duidelijk het gevoel hadden gekregen dat ze als de daders van de dood van hun dochter worden gezien, ze dan in Engeland al snel aan de galg zouden hangen met zo een rechtssysteem. Om zoveel mogelijk het licht niet op je te laten schijnen, kan je nog een evenwicht proberen te creëren, waardoor er toch mensen hun de twijfel van de voordeel geven.

Hoho!!!! Je slaat op hol. Het media circus is gestart nog voordat er ook maar enige vinger naar ze ging. En in Portugal werden ze door de bevolking niet als daders van de dood van hun dochter gezien en ontzettend gesteund! En in de eerste plaats werden niet eens door de politie gezien als dader van wat dan ook.
Wat de Portugezen hen kwalijk namen, en dat is hetzelfde in Engeland, is dat de kinderen alleen werden gelaten om zelf uit eten te gaan. Maar de McCanns hebben geen kwaad woord gehoord van de bevolking tot ze vertrokken.
De media heeft wat dat betreft de bevolking helemaal niet zo bëinvloed zoals de buitenlandse, en met name de Britse pers, dat zo graag doet.
En, over afbranden, ik lees alleen heel negatief over Portugal, Portugese politie, maar nog steeds dat men wil geloven dat ze ontvoerd is. Dus wie brandt ze nu eigenlijk af en hoe? Het is de Britse pers die schreef dat ze beschuldigd worden van MURDER. Terwijl dat hier NOOIT aan de orde is gekomen, hier is geschreven over "mogelijke dood in het appartement" "verduistering van lijk", en men gaat nog steeds uit van een onopzettelijke dood. Dat later "vervoer van lijk" aan de orde kwam is natuurlijk niet gunstig voor ze maar gewoon deel van het onderzoek....en dus nieuws, niks persoonlijks tegen hen.
Het is de Britse pers die af en toe komt met het verleden in negatieve zin (maar ook verdedigingen), de Portugese pers neemt die artikelen over (met bronvermelding, meestal the Sun of Daily Mail).
Natuurlijk zijn er ook kranten in Portugal die er meer tekst aan wijden dan strikt noodzakelijk, zoals de 24Horas (de krant die de McCanns dagelijks laten vertalen), een krant voor het grootste gedeelte gevuld wordt met dingen over celebs, omdat ze daarvoor pagina's gereserveerd hebben die ze vol moeten krijgen. Maar die is helemaal pro McCann.
Er zijn wat kleinere krantjes die de smeuige details opdiepen (en verzinnen, verdraaien) maar er zijn er maar weinig die dat serieus nemen, wegens de naam die die krantjes al hebben.

Ik denk dat het feit dat ze de kinderen alleen hebben gelaten veel zwaarder weegt en meer leeft en bestraft gaat worden.
Voor de rest hoeven ze niet zo bang te zijn zonder bewijzen, lijkt mij.
Ze doen al erg hun best om tegen alle bewijzen wat te vinden om zich te verdedigen en doen ze nog erg hun best om in de media het kidnapverhaal geloofwaardig te houden.

En niet om het een of ander, maar volgens mij moeten ze gewoon hier voorkomen, hoewel ik niet goed weet hoe dat binnen de Europese Unie verder werkt.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 23-11-07 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:00

Die media hype kan zoveel verschillende verklaringen hebben, als ze het gedaan hebben kan het voor aandacht zijn wat veel voorkomend is, en als ze het niet gedaan ehbben om hun hypotheek alsnog te kunnen af te betalen zeker Sigaar vind dat nog altijd verschrikkelijk

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:04

Het meest logische, maar pas op dit is voor de verandering mijn persoonlijke mening, is dat ze een rookgordijn opwierpen. Als iedereen maar denkt dat ze ontvoerd is en zij naar haar zoeken met man en macht, zouden we niet zo snel en hopenlijk helemaal niet, achter de waarheid (dat ze dood is) komen. Daarom proberen ze dat kidnap verhaal ook levend te houden.
Ik denk niet dat ze hebben kunnen voorzien dat er zoveel geld voor zou komen, pas na het binnenkomen van het geld is het fonds opgesteld. Ze hebben nooit om geld gevraagd. Wel sluizen ze het nu natuurlijk slim weg voor henzelf.
Wil er nog maar eens op wijzen dat de politie het ze heeft afgeraden en al helemaal om dat merkteken in het oog bekend te maken. Dit snapte de Britse politie weer niet, die altijd de hulp van de bevolking verwacht en zoveel mogelijk details geeft. Ze vergeten de nadelen ervan.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:15

Er is in Zwitserland een inmiddels jongeman (21) gesignaleerd die als 8 jarige hier ontvoerd is. Hij is nu al een paar keer gezien, hij heeft een Portugese vrachtwagenchauffeur ook snel toegefluisterd dat hij die jongen was, een paar jaar geleden. Nu is er een foto van in een discotheek en het is hem wel duidelijk, alleen blijft hij nog steeds onvindbaar. Duidelijk is dus dat hij nog leeft en er verder goed uit ziet, maar door twee mannen wordt "gehouden".
Ook een ander joch dat jaren geleden ontvoerd is, is teruggezien op internet, maar ook niet te vinden. Maar leeft dus nog wel. De moeder er van vecht al jaren (in haar eentje) om de politie toch meer hun best te doen om hem te vinden. Ze was dan ook verschrikkelijk van streek door het hele Maddie gebeuren waar zoveel mankracht en geld (en dan bedoel ik van de staat/politie, niet van het fonds) is ingestoken. Wat hebben de McCanns vóór op de Portugeze moeders die radeloos zijn, was de vraag...... waarom die voorkeursbehandeling, waarom niet zo hard hun best doen voor de nationale vermisten?
Het goede wat dus uit het hele Maddie gebeuren is gekomen, is dat de politie idd wat harder rent nu omdat ze natuurlijk niet gezien willen worden als discriminerend naar Portugese moeders...
Er zijn zaken heropend.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:44

jeetje als 8 jarige ontvoerd en dan nu 13 jaar later gevonden....
ongelooflijk dat zoiets kan gebeuren zeg !

maar idd wel beter dat er nu nog naar andere zaken gekeken word, hoewel dat natuurlijk eigenlijk meteen had moeten gebeuren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:54

Al die vragen die jij steeds opwerpt Lusitana, bevreemd mij dan dat er nog steeds geen rechter is geweest die ze gesteld heeft bij de McCann's. Zoals jij het steeds naar voren brengt, lijkt het wel een ronde zaak, iig genoeg om redelijk vermoeden van schuld te hebben om ze officieel in staat van beschuldiging te stellen en aan de rechter voor te geleiden voor een uitgebreid verhoor.

Ik vind het dan zo apart dat dat niet gebeurd. Iedereen zit er bovenop en zolang er nog steeds geen zaak tegen Kate is, heb ik nog steeds het idee dat er cruciale dingetjes zijn die óf niet worden genoemd of niet bekend zijn, waardoor ze kennelijk gewoon nog zonder enige vorm van verhoor zijn gebleven of in voorarrest zitten. Het stellen van vragen is geen verhoor, is altijd op vrijwillige basis, zeker als een rechtsysteem het artikel kent dat men niet aan zijn eigen strafproces hoeft mee te werken. Dan hoef je niet eens te verschijnen.

(Maar ik ga even Holloway bijlezen, vind ik toch wel heel erg interessant Knipoog )

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:31

24 horas meld dat het appartement waar ze in zaten van een Ruth mcCann is, maar dat ze elkaar niet kennen, ze is verder ook nooit verhoord.
Het kan stom toeval zijn, volgens mij gaan boekingen voor de appartementen in de Ocean Club gewoon via een bureau.
Ze hadden nog meer te melden, maar zonder bril zie ik heel weinig en ik had 'm niet bij me.
Heb inmiddels link gevonden, ik weet niet of hij overal werkt?
http://www.24horasnewspaper.com/total.p ... 98&link=27

En hier uitleg waarom die brieven met de vragen er zo lang over doen.
http://www.24horasnewspaper.com/total.p ... 98&link=28

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:48

Citaat:
Het deel A, lot 5, aan de Rua Dr. Agostinho Silva, Urbanização Montes da Luz, Praia da
Luz, staat geregistreerd onder nummer 3666. In 2001, werd de woning gekocht door een soort vennootschap samengesteld door Daniel John Aldred, Michael William McCann, en de dochter daarvan (uit het eerste huwelijk) Donna Michelle Aldred en zijn vrouw Ruth Margaret McCann.
Michael McCann, geboren in Devonport, Plymouth, was weduwnaar toen hij met Ruth Margaret
Pittaway trouwde die nu 53 jaar is. In 2005 kochten Michael en Ruth het deel van het echtpaar Aldred op waardoor ze elk 50% van het apartement hadden.
In Juli de 2006 stierf Michael McCann in Liverpool en in november van dat jaar erfde Ruth McCann zijn deel, waardoor ze de enige eigenaar is. Ruth is nooit verhoord door de Portugese autoriteiten. De woordvoerder van Kate en Gerry, Clarence
Mitchell, zegt dat het d eeerste keer is dat het staal naar Portugal kwam (wat is daar het belang eigenlijk van?) Toen de autoriteiten het huis bezovchten om sporen te zoeken, werd er geen enkel teken van inbraak gevonden. “Het is moeilijk voor een vreemde om een huis in te komen zonder sporen achter te laten. De versies van het echtpaar mcCann en de vrienden waarmee ze aten aan de
Tapas Bar kloppen niet met elkaar. "Sommigen zeggen dat de deur los was en het raam van de kamer waar Maddie sliep, open, anderen zeggen dat ze beiden dicht waren”, verteld een onderzoeker.
Het appartement is vanf 4 Mei verzegeld.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:02

Citaat:
De brief van de PJ met een honderd vragen aan het echtpaar mcCann en hun familie die in Mei in Praia da Luz, em Lagos, Algarve, verbleven gaan een aantal burocratische stappen doorlopen die nog 6 maanden kunnen duren.
Volgens bronnen bij justitie begint zoiets met de aanvraag van de verantwoordelijken voor het onderzoek, in dit geval de PJ, aan de procurator die op het proces zit, bij het publieke ministerie in Portimão. Dat is gedaan, maar nu wacht de procurator Magalhães e Menezes op het eindrapport van het Britse lab. Vervolgens moet de brief naar de rechter, die hem opstuurt naar de que depois
procurator-generaal van de Republiek. Die stuurt hem naar het gerechtsministerie vanwaar hij naar buitenlandse zaken gaat. Maar daar blijft het niet bij. Dan gaat hij naar het Britse ministerie van buitenlandse zaken, die hem doorstuurt naar het Britse gerechtsministerie, waarna hij bij de Lord Chanceler terecht komt. Daarvandaan gaat het document naar het gerechtshof in Birmingham, die een rechter en procurator moet aanwijzen. Het wordt deze procurator die gaat beslissen welk politiekorps het gaat ontvangen om de personen te ondervragen.
“Gemiddeld duurt het 6 maanden voordat dergelijke brieven een antwoord hebben”, bevestigd
João Pedroso, advokaat en ex lid van de Superieure Raad van Magistraat

(sorry als ik die termen niet helemaal goed heb in Nederlands)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:07

zes maanden :s zo gaat een onderzoek ook vooruit Clown

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:12

Alle internationale zaken gaan gewoon zo langzaam als het over zoveel schijven moet, maar normaal gesproken zit niet half Europa ongeduldig te wachten op een uitkomst Clown
Een en ander was denk ik wel een stuk sneller gegaan als de McCanns gewoon hier waren gebleven...
Overigens spreekt men over "gemiddeld" en niet over deze zaak specifiek, wat die tijd betreft. Wel was van te voren al gezegd dat het lang ging duren.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:17

Waarom tot nu toe voorarrest is weggebeleven:

Ze waren wél in voorarrest gegaan voor verwaarlozing (onnodig in gevaar brengen - er was creche tot 10 uur en kinderoppas beschikbaar) als ze niet vertrokken waren.

Vooralsnog worden ze nog steeds niet officieel gezien als schuldig aan wat anders, ze zijn geen verdachten, dus er is verder (buiten de verwaarlozing) helemaal geen reden tot voorarrest, maar wel tot onderzoek omdat dingen gewoon niet kloppen. En daar zijn ze dus gewoon mee bezig, met onderzoek, waarin zo mogelijk bewijzen verzameld worden waaruit blijkt dat ze iets met de verdwijning te maken hebben.
Overigens is het niet alleen de Portugese politie die de zaak afhandeld. Men blijft vergeten dat Europol en de Britse politie op de zaak zitten, sterker nog, sinds ze in Engeland zijn kunnen de Portugezen niet zoveel meer. Ze kunnen bv niet zelf even overvliegen om ze de vragen te stellen, of ze sommeren hier te komen.
Dus WIE zou ze eigenlijk in voorarrest moeten zetten? Waar ligt die verantwoording eigenlijk over dat soort beslissingen in een zaak als deze?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:53

De Mirror meldt vandaag (23 november) dat een hoge pief bij de rechterlijke macht in Portugal (Attorny General) Jose Pinto Monteiro zegt dat Maddeleine vrijwel zeker is gedood door haar ontvoerder (als er sprake is geweest van een ontvoering) als gevolg van de enorme publiciteitszucht van de McCanns.

"In een wrede slag richting deMcCanns zei hij: Stel je voor, zou een ontvoerder met al deze publiciteit en met de hele wereld in het bezit van Maddies foto nog losgeld gaan eisen. Als ze is gekidnapped is het het meest logisch dat haar ontvoerder haar al heeft gedood.

Mr Monteiro uitte zijn ongevoelige uitspraken daags na het nieuws dat de politie zich voorbereid op sluiting van het onderzoek en toegeeft dat het mysterie waarschijnlijk nooit wordt opgelost.
Hij vertelde tegen het Portugese blad Visao: er is een grotere mogelijkheid dat he meisje dood is dan dat ze levend is. Als je het mij op dit moment vraagt, of ik nog iets ga ontdekken moet ik zeggen dat ik dat niet weet. Dit soort misdaden zijn moeilijk op te lossen.
Bronnen zeggen dat de rechercheurs ervan overtuigd zijn dat Kate en Gerry per ongeluk hun 3 jarige dochtertje hebben gedood en zich daarna van haar lijkje hebben ontdaan.
Maar alle onderzoekslijnen worden nog steeds gevolgd. Het ene sluit het ander niet uit.
Deze Monteiro ontkend dat het onderzoek niet goed is gefundeerd. Hij zegt: Er is meer onderzocht en heronderzocht dan ooit in een dergelijke zaak.
De Portugese politie wordt beschuldigd van blunders inclusief de besmetting van sleutel DNA bewijs.
Gevraagd naar zijn verzekering of zij binnen de wet opereren, zegt hij. Ik heb geen controle over hen.

Monteiro's uitlatingen komen als een slag in het gezicht van de McCanns.
Hun woordvoerder zegt: dit soort uitlatingen zijn volkomen onbruikbaar.
Bij gebrek aan het bewijs voor het tegendeel gaan de McCanns er nog steeds van uit dat Madeleine leeft en vastgehouden wordt.
Onze detectives werken met dit als uitgangspunt. Ook zij hebben er vertrouwen in, dat we haar snel zullen vinden.
De leider van de politiebond, Carlos Anjos dat Kate en Gerrys gedrevenheid om de aandacht op Maddies verdwijnen te vestigen, haar in gevaar heeft gebracht. Hij zegt, ze hebben een monster gecreeerd en hebben de controle erop verloren.
De politie zei recent al dat het publiek er inmiddels ziek van was de jacht door hun strot geduwd te krijgen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:05

Correio da Manha, 23 november 2007

Kate en Gerry zullen antwoorden op de vragen die door de Britse autoriteiten zullen worden gesteld, maar de PJ zal aanwezig zijn.
De PJ zal aanwezig zijn wanneer de McCanns en hun vrienden opnieuw worden verhoord. Ondanks het feit dat de PJ geen autoriteit heeft om onafhankelijke ondervragingen te doen op Britse grond, zal het wel zo zijn dat de inspecteurs die betrokken zijn bij het onderzoek naar de verdwijning van Maddie persoonlijk alle antwoorden zullen horen.

Inspecteurs van de PJ zijn aanwezig om de Britse autoriteiten te assisteren en hen te attenderen als vragen over het hoofd gezien worden.
Nu is het wachten op de datum waarop de verhoren zullen worde afgenomen. Dit hangt ervan af wanneer de rogatory letters zullen worden afgezonden,hetgeen weer afhankelijk is van de resultaten van de eindtests (expert examinations) die nu nog worden uitgevoerd in het Lab in Birmingham.
Een bron dicht bij het onderzoek bevestigde gisteren opnieuw dat de resultaten nog niet zijn ontvangen. Maar de PJ weet de reden voor de vertraging en dit is geen probleem. De resultaten van de analyses die gevoegd worden bij de resultaten die al bij de Portugese politie liggen zijn niet cruciaal voor de verhoren, maar zouden van invloed kunnen zijn op enkele vragen die de PJ aan de McCanns of hun vrienden wil stellen.

Ten aanzien van het door Correio gisteren gemelde vervolgonderzoek, is gemeld dat de PJ de onderzoekslijn niet wijzigt, d.w.z. dat dit nog steeds wijst naar de dood van het meisje dat op 3 mei dit jaar verdween. Deze vervolgstappen zullen in de komende dagen plaatsvinden maar wat dit inhoud is vooralsnog absoluut geheim.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:13

Verder meldt This is London, dat Kate zichzelf op medicijnen heeft getest om te bewijzen dat ze geen antidepressiva slikte in de tijd dat haar dochter verdween.
De testresultaten bewijzen dat Kate in de laatste 8 maanden geen medicijnen heeft genomen.
Eerder heeft de Evening Standard al gemeld dat ook de twee jaar oude tweeling is getest en dat bewijs is dat zij nooit slaapmiddelen hebben gekregen.
Dit in antwoord op beschuldigingen dat Maddie wellicht was overleden aan een overdosis. De drug tests zijn onderdeel van het dossier waarin bewijsvoering door de McCanns wordt verzameld, omdat zij menen dat het de zaak van de Potugese politie tegen hen onderuithaalt.
De theorie van de Portugese politie is dat Kate haar dochter doodde omdat de opvoeding te zwaar was.
De tests zijn gedaan in september kort nadat de McCanns officieel als verdachte zijn aangemerkt door de Portugese politie.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:28

Lusitana schreef:
Alle internationale zaken gaan gewoon zo langzaam als het over zoveel schijven moet, maar normaal gesproken zit niet half Europa ongeduldig te wachten op een uitkomst Clown
Een en ander was denk ik wel een stuk sneller gegaan als de McCanns gewoon hier waren gebleven...
Overigens spreekt men over "gemiddeld" en niet over deze zaak specifiek, wat die tijd betreft. Wel was van te voren al gezegd dat het lang ging duren.

En de advocaten zulle ook wat achterstand brengen, als ze het gedaan hebben ben ik bang dat het een dream team zaak gaat worden zoals bij oj

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:37

Babootje schreef:
Verder meldt This is London, dat Kate zichzelf op medicijnen heeft getest om te bewijzen dat ze geen antidepressiva slikte in de tijd dat haar dochter verdween.
De testresultaten bewijzen dat Kate in de laatste 8 maanden geen medicijnen heeft genomen.
Eerder heeft de Evening Standard al gemeld dat ook de twee jaar oude tweeling is getest en dat bewijs is dat zij nooit slaapmiddelen hebben gekregen.
Dit in antwoord op beschuldigingen dat Maddie wellicht was overleden aan een overdosis. De drug tests zijn onderdeel van het dossier waarin bewijsvoering door de McCanns wordt verzameld, omdat zij menen dat het de zaak van de Potugese politie tegen hen onderuithaalt.
De theorie van de Portugese politie is dat Kate haar dochter doodde omdat de opvoeding te zwaar was.
De tests zijn gedaan in september kort nadat de McCanns officieel als verdachte zijn aangemerkt door de Portugese politie.

Nou gezien de vondst van de spuit met resten slaapmiddel, en dat de tweeling en zij niets hebben gebruikt dan, is het ofwel ingespoten geweest bij Gerry of dan toch Maddie Clown
Wie heeft die tetsts uitgevoerd, was dat niet gewoon door mensen die zij ingehuurd hebben gedaan? Daar is toch niks officieels aan? En wat bewijst het naar Maddie?

Die overgevoeligheid van de McCanns (zoooo Brits, word ik regelmatig mee geconfronteerd, ik ben nl zoals jullie hebben gemerkt, totaal gevoelloos Tong uitsteken ) Zucht. Waarom zou een rechercheur niet gewoon theoriën kunnen uiten over een zaak? Het is gewoon een zaak. Men mag praten over Madonna die van d'r knol dondert, over Britney Spears zonder onderbroek, maar o-o als het over Maddie-zou-wel- eens-dood-kunnen-zijn gaat. Ze kunnen toch niet verlangen dat iedereen in hun geloof dat ze nog leeft, mee gaat?????? Het is heel mooi dat zij die hoop houden en mensen met hen, maar wat deze man uit, behoort zeker tot de mogelijkheden, waarom zou hij dat niet hardop mogen zeggen?

Moet even een fout verbeteren, niet dat het belangrijk is, maar die terugevonden jongen is 8 jaar geleden verdwenen toen hij 13 was.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 23-11-07 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:39

Babootje schreef:
.

Vraag me af waar ze dat vandaan halen?
Zie je wat de Britse pers doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 10:54

Waarom moet een ontvoerder altijd losgeld hebben? Soms worden kinderen en ik denk juist vaak, ontvoerd omdat ze voor een middel nodig zijn. Heel gruwelijk, maar kinderporno kidnappers vragen geen geld, en in die wereld is het gruwelijk hoor, niet alleen sex is daar een kick, het daarna vermoorden hoort bij de ultieme kick.

Ik zou ook in eerste instantie denken als moeder dat het kind is gekidnapt en niet voor geld, maar voor pedofiele of kinderporno activiteiten. Misschien zou kinderlokker een betere omschrijving zijn geweest. Maddie is wel een kindje dat opvalt voor enge mannetjes met vieze gedachtes. Je weet niet wat voor opmerkingen ze wellicht wel eens hebben gekregen. Een kennis van mij heeft 2 meiden, allebei met grote blauwe ogen en lang stijl helblond haar, ze schelen 2 jaar met elkaar en tijdens een vakantie 2 jaar geleden kwam er wel een donkere kerel op de kinderen af die ze wilde kopen Verward . Ik zou voor zulke meiden ook best bang zijn dat ze weggehaald worden.

Dan even niet de discussie voeren over het wel of geen oppas inhuren, maar gewoon de gedachte dat kidnapping bij ons meteen losgeld inhoudt, maar bij een ander alleen maar kinderroof...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:19

Het gaat niet om of er nu losgeld wordt gevraagd of niet. De Portugese hoofdofficier heeft denk ik wel gelijk te zeggen dat het hoogstonwaarschijnlijk is dat Maddie nog zou leven als ze gekidnapt zou zijn. Door de continue aandacht voor Maddie en de steeds maar weer verspreide beeltenissen is zo'n kind een blok aan het been van een ontvoerder en zal hij/zij er zo snel mogelijk vanaf willen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:21

Babootje schreef:
Het gaat niet om of er nu losgeld wordt gevraagd of niet. De Portugese hoofdofficier heeft denk ik wel gelijk te zeggen dat het hoogstonwaarschijnlijk is dat Maddie nog zou leven als ze gekidnapt zou zijn. Door de continue aandacht voor Maddie en de steeds maar weer verspreide beeltenissen is zo'n kind een blok aan het been van een ontvoerder en zal hij/zij er zo snel mogelijk vanaf willen.

bwah die netwerken zijn zo dicht, en die kinderen leven heel hun leven in een kast dat dit eigenlijk geen probleem is denk ik

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:54

http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... dCanal=181

Er worden meer sporen naar het lab in Birmingham gestuurd. Meer wordt nog niet losgelaten op de site, ik ga zo de krant zelf lezen.

24Horas komt met op de voorpagina dat de PJ begint te denken dat de McCanns Maddie verkocht hebben....

Dan ben ik wel benieuwd waar dat op gebaseerd is, ga ik ook lezen.
Maar het is de 24horas, dus gelieve met een schep zout te nemen. Het is echt een roddelblad. Britse pers kan meteen weer smullen, want dat is dus de krant die de McCanns zelf dagelijks lezen, dus die zullen wel ontploffen...
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 24-11-07 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:02

Hoe vond je het boek eigenlijk lusitana

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:07

Moet dat in een topic (wat ik van een boek vind)? Wil je weten of het de moeite waard is om te kopen?