IMANDRA schreef:Volgens mij ging het erover dat als je nu een huis wil kopen je gewoon consessies moet doen. Dus niet verwachten dat je bijv. binnen 5km van vrienden en werk zit, maar dat je voor je budget misschien juist 20-30km van werk ofwel vrienden zit (dat is een half uur rijden dus prima te doen ook). Als je hoognodig een huis moet hebben en niet bijv jarenlang rustig kan zoeken tot er iets op je pad komt.
Natuurlijk gun ik het iedereen om te wonen waar ze willen wonen, maar dat is nu gewoon niet een realistische verwachting.
Ik had mij mijn eerste koopwoning ook dichter bij werk willen wonen, en een huis ipv appartement, maar dat was gewoon niet realistisch, dus eindigde ik 20km verderop in een appartement. En 90km va de dichtstbijzijnde vrienden af overigens. En dat was nog voor de huizenprijzen zo gruwelijk zijn gestegen
Hier ook. Eerst gekeken in een driehoek die niet te betalen is, dus daarna zoekgebied uitgebreid. Meer dan een naar op zoek geweest ook wel. Nu op +- 25 mins rijden van 2 grote steden, en 5km op dichtsbijzijnde dorpen. Onze vrienden woonden toch al in dezelfde regio, maakte qua afstand niet veel uit. We wisten dat we veel de auto nodig zouden hebben, vonden dat allebei prima. Nu met elektrische fiets erbij dorpen ook goed te fietsen. Het is maar net wat je acceptabel vind en of je bereid bent concessies te doen.