Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 15:29

Heel eerlijk, Maduro is een dictator die is blijven zitten na het verliezen van de verkiezingen. Ook geloof ik dat hij banden heeft met minder frisse types.
Maar om nou die man op déze manier af te zetten??

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 15:31

Natuurlijk is Rusland het er niet mee eens (heeft belangen in Venezuela), maar kan weinig anders dan het veroordelen. Ze hebben het druk met Oekraine.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 15:57

Poetin ziet zijn olie-leveranties kelderen en Trump geeft op deze manier ook China een schop (als olie-ontvanger).

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 16:16

Mooi, dat zijn twee landen die maar mooi druk op strump gaan zetten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 16:23

Sintara schreef:
Heel eerlijk, Maduro is een dictator die is blijven zitten na het verliezen van de verkiezingen. Ook geloof ik dat hij banden heeft met minder frisse types.
Maar om nou die man op déze manier af te zetten??

Wie er regeert is een interne aangelegenheid, de VS heeft ongeacht de uitslag van de verkiezingen in Venezuela 0,niks recht om hier in te grijpen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 16:29

Aan de andere kant geeft het alle buitenlanders wel het recht om Trump uit het ambt te zetten ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 16:39

Nee, legaal aan de macht. Althans, volgens de uitslagen die we kennen. Er zijn verdenkingen, maar zonder bewijs is Trump legaal verkozen ...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 16:53

Als Trump zich het recht toe-eigent om in te grijpen in een ander land (of die president nu wel of niet daar rechtmatig zit) maakt ie zich -iig wat mij betreft- rechtenloos. En ik denk dat minstens 50% of de Amerikanen er achter staan :)

Overigens is het economisch/militair wel een goed doordachte daad (en daarom denk ik niet dat ie bij hem vandaan komt).
Immers Trump laat het land achter in handen van de militairen (hoeven ze geen coup te plegen, want leider is verwijderd), de vice-president Delcy Rodríguez is ook al gevlucht, dus daar hebben ze ook geen last meer van.
De militairen kunnen nu voorlopig het land runnen en al dan niet verkiezingen uitschrijven. Dus het zou mij niets verbazen als die van de aktie wisten en met Trump een leuke olie/grondstoffen-deal hebben getroffen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 16:59

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:19

Wij hebben idd CNN opstaan nu, ben benieuwd. Trump is er iig nog niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:22

Hier de NOS aan.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:26

De Amerikaanse president Donald Trump heeft even na de aanval op Venezuela bekendgemaakt dat de VS zich "sterk gaat bemoeien met de olie-industrie" van het land. Hij vertelde ook dat de VS zich gaat bezighouden met het leiderschap van Venezuela.
https://www.nu.nl/buitenland/6381471/tr ... aduro.html

Niets meer over de oorlog tegen drugs ...
Laatst bijgewerkt door Lieser op 03-01-26 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:27

Lieser schreef:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft even na de aanval op Venezuela bekendgemaakt dat de VS zich "sterk gaat bemoeien met de olie-industrie" van het land. Hij vertelde ook dat de VS zich gaat bezighouden met het leiderschap van Venezuela.
https://www.nu.nl/buitenland/6381471/tr ... aduro.html

Och toch, ging toch om de drugs ?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:28

BigOne schreef:
Och toch, ging toch om de drugs ?

Psies _/-\o_

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:29

Het is natuurlijk geen slechte zaak dat die Maduro nu weg is. Maar de manier waarop... En de reden waarom de VS dit doen is natuurlijk discutabel.
Ben benieuwd wie natuurlijk nu de macht krijgt in Venezuela. Daar zal veel vanaf hangen.
Edmundo Gonzales (degene die bij de vorige verkiezingen de grote winst haalde) zou de meest logische zijn, maar Trump wil natuurlijk een VS gezinde kandidaat.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 03-01-26 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:29

Duurt wel lang. Nou snap ik dat de hele wereld hier op wacht en dat Trump alle touwtjes in handen heeft met hoe hij deze informatie gaat geven. Maar moet het nu zo lang duren?

Je kan toch niet zo maar een land aanvallen en die leider meenemen en dan zeggen vanaf nu gaan wij die olie winning overnemen. Wat voor beeld geef je dan af aan de rest van de wereld?

Is er dan helemaal niemand die trump tot de orde roept. Ergens moet iemand toch hier iets tegen kunnen doen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:32

Babootje schreef:
Het is natuurlijk geen slechte zaak dat die Maduro nu weg is. Maar de manier waarop... En de reden waarom de VS dit doen is natuurlijk discutabel.
Ben benieuwd wie natuurlijk nu de macht krijgt in Venezuela. Daar zal veel vanaf hangen.
Edmundo Gonzales (degene die bij de vorige verkiezingen de grote winst haalde) zou de meest logische zijn, maar Trump wil natuurlijk een VS gezinde kandidaat.

Delcy Rodríguez is vice dus die wordt in principe nu president.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:32

Babootje schreef:

Zou me niks verbazen dat wat DubbelFun zegt waar is.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:34

America moet stoppen zich met interne zaken van andere landen te bemoeien voor eigen gewin.

En sowieso moesten ze zich niet ongevraagd bemoeien met andere landen.

Het feit dat mensen dit nog goed praten onder het mom van die Venezuelaan was geen lieverdje baart mij zeer ernstig zorgen.

Zo krijgt fascisme dus weer opnieuw een kans, goedgepraat door mooie verhaaltjes en doen alsof het in ieders voordeel is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:34

Wel heel opmerkelijk dat het zo makkelijk is om een president te ontvoeren. Maar ook beangstigend.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:35

Juan Guaidó (oppositie) zou logisch zijn, de Verenigde Staten vinden hem ook niks.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:36

Afbeelding

Als dit waar is... :=.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:37

F_T schreef:
Het feit dat mensen dit nog goed praten onder het mom van die Venezuelaan was geen lieverdje baart mij zeer ernstig zorgen.

Zo krijgt fascisme dus weer opnieuw een kans, goedgepraat door mooie verhaaltjes en doen alsof het in ieders voordeel is.

Dit is denk ik het meest ernstige wat ik er van vind.
Helaas heb ik niet genoeg kennis om de Zuid Amerikaanse politiek werkt.

Maar alleen al het feit dat USA een politiek leider niets vind, deze maar oppakt, daar kan ik met mijn kop niet bij. Vooral ook hoe andere wereldleiders hierop gaan reageren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:41

Europa durft niks te zeggen net als bij Israël. Want oh jee er mocht eens iemand boos worden. Lafbekken. Poetin doet hetzelfde iedereen boos. China wil het doen iedereen boos. Maar nu net als bij Israël zwijgen en wegkijken? Oh nee foei zeggen en wegkijken. Onbegrijpelijk

Ik krijg zo n lagere school pestkop gevoel. De pestkop durft niemand wat tegen te doen want deze mocht eens gaan slaan

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:43

Ook met de idioterie van Trump is het amerikaanse leger nog veel te sterk voor andere landen om echt wat tegen te doen. En de cohesie + nodige snelheid is er stomweg niet. Europa heeft geen leger die dit kan, bevolking wil niet en wat er verder rondloopt doet of niet mee of verrraad een ander voor eigen agenda.