Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Bulck, er waren ook steeds beschuldigingen dat Hamas hulpkonvooien beroofde . Ik vond het al zo vreemd dat veel van die aanvallen zonder dode hamasstrijders plaatsvonden.
Nu blijkt Netanyahu zijn eigens gangs te hebben opgericht om voor Hamas te spelen. En nee, geen verzinsel, hij heeft het openlijk toegegeven.
bulck schreef:Ik praat Israël zeker niet helemaal goed, maar alleen anti-Israël retoriek in dit conflict lijkt me ook wel heel verkeerd(en zeker als ook veel onwaarheden als waarheid verkocht en geloofd worden). Verder kom ik zeker niet alleen te staan, dat is mss een bubbel die jullie zelf willen geloven.
En wat ga je met die cijfers doen?! In Irak zijn er 300 journalisten gedood. Syrie quasi idem. In Yemen ook al een hondertal. De journalistiek monddood, ga aub toch eens rapporten lezen wat er gebeurt met journalisten in Gaza en dat was dan nog voor dit laatste conflict van 10/23. Soms vraag ik me echt af of mensen bewust onwetend zijn of zomaar ergens hun verhaal doen laten starten. Net zoals Hamas de eigen burgers afschiet, doen ze dat ook met journalisten en andere critici die het verhaal niet schrijven zoals zij het willen.
Ik ben er zeker van dat als Israel (en ik ben ook voor vrije journalistiek) dit zou toestaan en er moest iets gebeuren met die mensen, dan zouden ze het ook weer gedaan hebben (effectief weer harder dan in elk ander conflict waar dit ook gebeurt). Die dubbele standaard is echt te belachelijk voor woorden aan het worden. Dus nee, voor Hamas, Hezbollah, IS, de Moslimbroeders etc ga ik echt niet juichen hoe ingepakt het ook mag komen, willen jullie dat wel, doe dat dan gerust.
mysa schreef:Amen
Electra63 schreef:Nee tegen Hamas, Hezbolla, IS en je vergeet er 1: de rechts-extremistische regering Netanyahu van Israël. Ik vind dat nog erger, omdat zij een westerse democratie vertegenwoordigen en een bondgenoot van ons was.
Mijn respect hebben ze verloren.
En je kunt er allerlei andere landen (dictaturen) bijhalen, maar dit topic gaat over Israël en de oorlogsmisdaden die zijn begaan tegen onschuldige kinderen en burgers.
De Christenen voor Israel noemen het bijkomende schade, ik noem het genocide en oorlogsmisdaden.
De weerstand tegen Israël wordt steeds groter.
BigOne schreef:Effectief te betreuren, ik merk aan je woorden dat je zeer pro Israël bent, je doet hetzelfde als alle zionisten op sociale media. Een woord over het genocide beleid van de Knesset en meteen mensen kleineren. Hamas en alle andere terroristen organisaties zijn gif , dat ze de burgers van Gaza gebruiken om in onder te duiken is bekend. Maar hoeveel Hamas strijders zijn er ? En staat dat ook maar enigszins in verhouding met wat er tot nu toe gebeurt is? You can’t commit genocide hiding behind the holocaust!! En dat is wat zionisten doen.
bulck schreef:BigOne schreef:Effectief te betreuren, ik merk aan je woorden dat je zeer pro Israël bent, je doet hetzelfde als alle zionisten op sociale media. Een woord over het genocide beleid van de Knesset en meteen mensen kleineren. Hamas en alle andere terroristen organisaties zijn gif , dat ze de burgers van Gaza gebruiken om in onder te duiken is bekend. Maar hoeveel Hamas strijders zijn er ? En staat dat ook maar enigszins in verhouding met wat er tot nu toe gebeurt is? You can’t commit genocide hiding behind the holocaust!! En dat is wat zionisten doen.
Nee, jullie zijn hier vooral aanhangers van het andere en leggen me vooral woorden in de mond die ik niet getypt hebt. Ik heb nergens Knesset zelf aangehaald, dus je praat gewoon maar wat om toch maar hetzelfde te herhalen.
Ik ben zeker niet pro-Israel, als het gaat over het huidige politieke bestuur (maar bon dat ben ik ook niet van dat van Belgie en ik vermoed jullie ook niet geheel in Nederland met een land zonder regering)
Wel sta ik voor de staat van Israel en al helemaal in deze strijd tegen terrorisme en vooral fundamentalisme gevoerd uit religie. Dus ja pro-Israel en anti-terreur, dat steek ik zeker niet onder stoelen of banken.
Jullie voeren altijd dat spel op van genocide en dat zogezegd verschuilen achter de holocaust. Maar effectief zit daar ook wel geschiedkundig de oorsprong van dit conflict. Maar ja daar mag ook niet naar verwezen worden. De Palestijnen, zoals wij ze nu kennen, zijn niet de oorspronkelijke bewoners uit dat gebied, maar hebben meer te maken met Egypte en Jordanie en hoe zij mensen wilden wegsteken (wat we nu nog steeds zien als het aankomt op het hulp bieden van die landen aan die groep mensen. Niet te vergeten dat met dat Brits Mandaat ook Joden uit de gebieden zijn verdreven die toegewezen waren islamitische landen (en ja dan heeft de holocaust zeker ook verhaal, net als de invloed van het Ottomaanse rijk en de islamisering die zij al doorgevoerd hadden)
Genocide is het niet, again, dan had dat al lang kunnen gebeuren. Het is niet dat Israel de middelen niet heeft, dus dan mogen jullie dat verhaaltje blijven afspelen, dan is dat nog niet van toepassing op dit conflict (wel eerder in yemen, als je toevallig een soeniet bent, maar we mogen geen vergelijkingen maken)
Als ik media opendoe zie ik vooral veel van die domme lefties die denken de wereld te gaan verbeteren. Of mensen die gebruikt worden met dit conflict om een heel andere agenda aan te sturen. Opnieuw, ga naar de betogingen en kijk zelf. Vredelievend zijn ze niet, en spreek je Arabisch dan zal je versteld staan wat daar geroepen wordt (inclusief hoe er dan zelf bespottelijk wordt gedaan op jullie blanken en afvalligen). Dus nee, ik respecteer jullle mening, maar dit is gewoon een topic, dus kan ook mijn mening geven. Heb ik verder geen goedkeuring voor nodig, maar hopelijk zijn er een paar die mss eens dingen gaan vastpakken, bestuderen en dan pas wat gaan verkondigen. Dit is geen conflict over land, nooit geweest en zal het nooit worden.
bulck schreef:Wanneer er wederom met stenen en vuurwerk naar de politie wordt gegooid, verdient dat een striktere aanpak. Louter arrestaties volstaan niet als dergelijk gedrag keer op keer terugkeert. Willen we in een samenleving leven waarin dergelijk geweld getolereerd wordt? Als dat uw idee is, dan zou dat een ernstige aantasting van onze maatschappelijke normen betekenen en maak ik me daar toch grotere zorgen over.
De protesten aan de Beurs worden niet langer gezien als vreedzaam. Steeds meer omwonenden uiten hun ongenoegen over de dagelijkse verstoringen, de vernielingen en de troep. Dit laat zien dat de situatie volledig uit de hand loopt.
Ik passeer er regelmatig en kan alleen maar aanraden Arabisch te leren om de gesprekken te begrijpen. Tijdens de demonstraties worden leuzen geroepen die niets te maken hebben met vreedzaam protest. Er wordt opgeroepen tot een "intifada tegen het Westen," terwijl sommigen naiëve sympathisanten ongeïnformeerd meeslepen in deze strijd. Dit is uiterst zorgwekkend en toont aan hoe het protest wordt misbruikt voor andere agenda's.
De demonstraties hebben geen vergunning om heel Brussel te ontwrichten. De politie treedt op, wat logisch is gezien het herhaaldelijke geweld door bepaalde groepen demonstranten. Demonstraties krijgen een podium, maar dat recht mag niet misbruikt worden. Het geweld tegen ordediensten is onacceptabel, zeker omdat ook zij mensen zijn met gezinnen.
bulck schreef:Nee, jullie zijn hier vooral aanhangers van het andere en leggen me vooral woorden in de mond die ik niet getypt hebt. Ik heb nergens Knesset zelf aangehaald, dus je praat gewoon maar wat om toch maar hetzelfde te herhalen.
Ik ben zeker niet pro-Israel, als het gaat over het huidige politieke bestuur (maar bon dat ben ik ook niet van dat van Belgie en ik vermoed jullie ook niet geheel in Nederland met een land zonder regering)
Wel sta ik voor de staat van Israel en al helemaal in deze strijd tegen terrorisme en vooral fundamentalisme gevoerd uit religie. Dus ja pro-Israel en anti-terreur, dat steek ik zeker niet onder stoelen of banken.
Jullie voeren altijd dat spel op van genocide en dat zogezegd verschuilen achter de holocaust. Maar effectief zit daar ook wel geschiedkundig de oorsprong van dit conflict. Maar ja daar mag ook niet naar verwezen worden. De Palestijnen, zoals wij ze nu kennen, zijn niet de oorspronkelijke bewoners uit dat gebied, maar hebben meer te maken met Egypte en Jordanie en hoe zij mensen wilden wegsteken (wat we nu nog steeds zien als het aankomt op het hulp bieden van die landen aan die groep mensen. Niet te vergeten dat met dat Brits Mandaat ook Joden uit de gebieden zijn verdreven die toegewezen waren islamitische landen (en ja dan heeft de holocaust zeker ook verhaal, net als de invloed van het Ottomaanse rijk en de islamisering die zij al doorgevoerd hadden)
bulck schreef:Genocide is het niet, again, dan had dat al lang kunnen gebeuren. Het is niet dat Israel de middelen niet heeft, dus dan mogen jullie dat verhaaltje blijven afspelen, dan is dat nog niet van toepassing op dit conflict (wel eerder in yemen, als je toevallig een soeniet bent, maar we mogen geen vergelijkingen maken)
Als ik media opendoe zie ik vooral veel van die domme lefties die denken de wereld te gaan verbeteren. Of mensen die gebruikt worden met dit conflict om een heel andere agenda aan te sturen. Opnieuw, ga naar de betogingen en kijk zelf. Vredelievend zijn ze niet, en spreek je Arabisch dan zal je versteld staan wat daar geroepen wordt (inclusief hoe er dan zelf bespottelijk wordt gedaan op jullie blanken en afvalligen). Dus nee, ik respecteer jullle mening, maar dit is gewoon een topic, dus kan ook mijn mening geven. Heb ik verder geen goedkeuring voor nodig, maar hopelijk zijn er een paar die mss eens dingen gaan vastpakken, bestuderen en dan pas wat gaan verkondigen. Dit is geen conflict over land, nooit geweest en zal het nooit worden.
Raineri schreef:Assimilatie is echt "heftig" als we het hebben over vormen van integratie.
Ik ben wel benieuwd naar zijn verdere argumenten? Joden blijven vaak erg bij zichzelf, was dat ook de kern van zijn argument? Het is wel heel reflectief van hem, dat hij op die manier naar zijn eigen mensen durft te kijken. En dat na zo'n traumatische gebeurtenis.
In zekere zin was Israel gedoemd te mislukken. We hebben allemaal zwaar getraumatiseerde mensen op een stukje land gegooid en fingers crossed. Met onze huidige kennis kunnen we wel beredeneren dat daar stront van komt.
Raineri schreef:Assimilatie is echt "heftig" als we het hebben over vormen van integratie.
Ik ben wel benieuwd naar zijn verdere argumenten? Joden blijven vaak erg bij zichzelf, was dat ook de kern van zijn argument? Het is wel heel reflectief van hem, dat hij op die manier naar zijn eigen mensen durft te kijken. En dat na zo'n traumatische gebeurtenis.
In zekere zin was Israel gedoemd te mislukken. We hebben allemaal zwaar getraumatiseerde mensen op een stukje land gegooid en fingers crossed. Met onze huidige kennis kunnen we wel beredeneren dat daar stront van komt.
hwn schreef:bulck schreef:Wanneer er wederom met stenen en vuurwerk naar de politie wordt gegooid, verdient dat een striktere aanpak. Louter arrestaties volstaan niet als dergelijk gedrag keer op keer terugkeert. Willen we in een samenleving leven waarin dergelijk geweld getolereerd wordt? Als dat uw idee is, dan zou dat een ernstige aantasting van onze maatschappelijke normen betekenen en maak ik me daar toch grotere zorgen over.
De protesten aan de Beurs worden niet langer gezien als vreedzaam. Steeds meer omwonenden uiten hun ongenoegen over de dagelijkse verstoringen, de vernielingen en de troep. Dit laat zien dat de situatie volledig uit de hand loopt.
Ik passeer er regelmatig en kan alleen maar aanraden Arabisch te leren om de gesprekken te begrijpen. Tijdens de demonstraties worden leuzen geroepen die niets te maken hebben met vreedzaam protest. Er wordt opgeroepen tot een "intifada tegen het Westen," terwijl sommigen naiëve sympathisanten ongeïnformeerd meeslepen in deze strijd. Dit is uiterst zorgwekkend en toont aan hoe het protest wordt misbruikt voor andere agenda's.
De demonstraties hebben geen vergunning om heel Brussel te ontwrichten. De politie treedt op, wat logisch is gezien het herhaaldelijke geweld door bepaalde groepen demonstranten. Demonstraties krijgen een podium, maar dat recht mag niet misbruikt worden. Het geweld tegen ordediensten is onacceptabel, zeker omdat ook zij mensen zijn met gezinnen.
Edit: net nog interessant artikel gelezen van iemand op de eerste rij (ik stond iets verderaf dus kon zijn dat ik niet alles gezien had):
https://www.kifkif.be/bijdragen/de-brus ... 8-6IMJfKPg
Die protesten zijn altijd vreedzaam (ik ga er 2x per week heen), er wordt geen vuurwerk naar de politie gegooid, en de stenen (weet niet of ze gegooid werden, heb nog iemand aangesproken erop die een steen in zijn hand had) waren die van gemaskerde mannen in het zwart die ik nog nooit op die betogingen gezien had. Die slogans heb ik geen problemen mee, ik schreeuw ze keihard mee, en zelfs al zit er eens eentje bij waar ik het niet mee eens ben: so what? Eén van de meest gebruikte slogans is "tutti antifascisti", daar gaat de term "intifada" (verzet tegen onderdrukking) in onze westerse wereld over, en het feit dat ze willen dat het westen de banden verbreekt met het crapuleuze zionisme, en dat ze willen dat de Israëlische ambassadrice uitgezet wordt. En tja, de westerse wereld is ook niet bepaald waar ik trots op ben, daar mag best één en ander aan bestreden worden.
Het enige wat ik onze mannen verwijt is dat ze misschien iets teveel lef en ballen hebben dan goed voor hen is, maar dat is tegelijk waar ik hen om bewonder. Als je als asielzoeker al zoveel om je volk geeft dat je je eigen toekomst ervoor op het spel zet, dan ben je voor mij een held. Integratie (vind ik trouwens een lelijk woord, teveel white supremacy logica, ik hou meer van inclusie) mag voor mijn part even on hold gezet worden als je wekelijks dode familieleden te betreuren hebt, denk dat ik me ook niet al te best zou kunnen concentreren in een taalles.
Ik ben dolblij dat ze weer vrij zijn, nog geen info of ze alweer aanwezig waren of dat ze spreekverbod gekregen hebben, maar ik hoop heel hard dat ze hen nu met rust zullen laten, en zo niet, dat de solidariteit het opnieuw zal halen van de repressie zoals al enkele keren gebeurd is. Morgen ga ik er weer heen.