verootjoo schreef:mvdende schreef:Nu merk ik dat je gedwongen wordt een bepaalde richting op, bijvoorbeeld naar meer vega, doordat vlees steeds duurder wordt en vega steeds meer gepromoot en goedkoper.
Ik wil daarin een eigen keuze kunnen maken. Dat er vega aangeboden wordt, prima, maar ik wol niet die richting op gepused worden.
Vegetarisch was altijd al goedkoper, want vlees kost geld en geen vlees niet.
Dat vlees duurder wordt zou ik alleen maar toejuichen, eindelijk een goede prijs voor zo’n mooi maar ook zo’n kostbaar te produceren product.
Dat is overigens geen dwingen. En een beetje voorlichten (promotie) over wat gezond en tevens goed voor de aarde is om te eten lijkt me juist heel goed in het belang van de volksgezondheid.
Dat de vega balletjes bij de Ikea vroeger duurder waren en nu ineens goedkoper en de "normale" balletjes ineens 2x zo duur, met de advertentie 'lekker vega' erbij, valt voor mij onder dwingen.
Dat je bij de Efteling een happymeal/ kindermenu uitsluitend met vega frikadel kan bestellen valt voor mij onder dwingen.
Als ze nou 2 opties gaven: én vlees én vega, is iets anders, maar uitsluitend vega aanbieden gaat mij véél te ver! Kids hebben dus geen happymeal gekregen maar gewoon een losse normale frikadel.
Ik heb een schijthekel aan vega en zeker de (publieke) dwang erachter.
Niet dat ik nooit vega eet: toevallig was mijn Real Turmat zakje buitensport voeding die ik gisteren uit de voorraad had meegenomen wél vega en prima te eten. Maar dat was eigen keuze... ooit ingekocht en moet toch een keertje opgegeten worden.