Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:53

Volgens mij is het zo dat als geen van de kandidaten de meerderheid van de 538 electoral votes krijgt, de verkiezing beslist wordt in het Huis van Afgevaardigden, waarbij elke delegate één stem heeft.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:54

HorseTimeXL schreef:
[ [url=m/zzw2J6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Klein beetje een 'offtopic' maar was even aan het googlen op Georgia, maar dat is ook wel een mooie staat :D

Is dat niet het land Georgia? :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:54

Yvank_ schreef:
Met Georgia en Nevada is die er toch gewoon?

Ja, sorry, ik maak een denkfout.

Georgie alleen is niet genoeg, maar met Nevada erbij wel. Alleen duurt die nog wel even voor een zekere uitslag.

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:55

Nevada kan er niks aan doen, die staan bijna helemaal onderaan de lijst als het om educatie gaat, ze kunnen gewoon niet zo snel tellen :(:) Denk dat niemand had verwacht dat er zo veel aan Nevada zou hangen.

Overigens hebben AP en Politico AZ wel al gecalled voor Biden. Technisch gezien zou het dus kunnen dat Biden zichzelf al als winnaar uitroept als Georgia klaar is met tellen, want bij oa Politico staat hij nu al op 264.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:57

Urbiezira schreef:
HorseTimeXL schreef:
Klein beetje een 'offtopic' maar was even aan het googlen op Georgia, maar dat is ook wel een mooie staat :D

Is dat niet de grap? :P

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:58

Ja het lijkt me ook best moeilijk om je geduld te behouden met zo lang wachten, man. Ben benieuwd hoeveel uur beiden slapen en of ze dat überhaupt wel doen. Maar het zou toch het mooiste zijn als Biden gewoon netjes wacht, maatja gezien de huidige situatie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:00

HorseTimeXL schreef:
Ja het lijkt me ook best moeilijk om je geduld te behouden met zo lang wachten, man. Ben benieuwd hoeveel uur beiden slapen en of ze dat überhaupt wel doen. Maar het zou toch het mooiste zijn als Biden gewoon netjes wacht, maatja gezien de huidige situatie..

Puur naar mezelf kijkende, ik slaap al sinds woensdagochtend 6 uur in intervals van hooguit anderhalf uur, word tussendoor constant wakker en check dan automatisch. Ik denk niet dat een Trump of een Biden de afgelopen dagen geslapen heeft (dat zag je vannacht ook wel in de speech van Trump, heb hem nog nooit zo hypnotiserend rustig gezien, of misschien heeft een campagnemedewerker wat xanax in z'n thee gemikt), al denk ik dat Biden ondertussen een stuk rustiger is. De kans dat Trump nog gaat winnen begint echt aanzienlijk klein te worden.

f4bjheu

Wat gebeurd er eigenlijk als Biden ga houdt maar rest naar trump gaat (dan dus beide geen 270 halen (?))

Urbiezira

Rinske schreef:
Urbiezira schreef:

Is dat niet de grap? :P

Dan ben ik er zojuist vol ingestonken :')

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:01

HorseTimeXL schreef:

O sorry mensen, ik voel me dom deze ochtend :+
Het is inderdaad het land Georgia, vond het al zo verbazingwekkend dat USA zulke historische kastelen had :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:02

HorseTimeXL schreef:

Dat is Georgië in de Kaukasus. Prachtig land inderdaad! Maar ook een beruchte verkiezings- historie in de vrij recente geschiedenis.
Laatst bijgewerkt door mysa op 06-11-20 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

f4bjheu schreef:
Wat gebeurd er eigenlijk als Biden ga houdt maar rest naar trump gaat (dan dus beide geen 270 halen (?))

Dat is echt net hierboven beschreven. Dan moet het Huis van Afgevaardigden stemmen (1 persoon = 1 stem). Die is op dit moment overwegend Democrat.

Amyyy

HorseTimeXL schreef:
HorseTimeXL schreef:

O sorry mensen, ik voel me dom deze ochtend :+
Het is inderdaad het land Georgia, vond het al zo verbazingwekkend dat USA zulke historische kastelen had :')

:') :') Ik dacht dat je ook gewoon een sarcastische grap maakte

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:04

@Amyyy nee geef toe dat ik er even heilig van overtuigd was dat dit plaatje van Georgia in Amerika was haha :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:05

HorseTimeXL schreef:

Nee joh, zulke mooie sprookjesachtige landschappen heb je alleen maar in Europa. LOL

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:06

HorseTimeXL schreef:
@Amyyy nee geef toe dat ik er even heilig van overtuigd was dat dit plaatje van Georgia in Amerika was haha :')

:(:)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:07

Had Georgia wel een stuk aantrekkelijker gemaakt als vakantieoord :D In ieder geval lekker optimistisch, hahaha :))

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:08

Oh my, het lijkt wel Pasen }:0 :

Citaat:
USPS: nog 1700 stembiljetten gevonden in sorteercentra Pennsylvania
Het postbedrijf USPS zegt nog ongeveer 1700 stembiljetten te bezorgen die zijn geïdentificeerd bij sorteercentra. De meeste biljetten werden tussen andere post gevonden in Philadelphia (1070) en Pittsburgh (300).

Stembiljetten moeten in Pennsylvania vanavond binnen zijn om mee te kunnen tellen.
https://nos.nl/collectie/13849/liveblog ... nnsylvania

En met zulke flinterdunne marges kan dit net de doorslag geven.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:09

Roodvos schreef:

Citaat:
Het postbedrijf USPS zegt nog ongeveer 1700 stembiljetten te bezorgen die zijn geïdentificeerd bij sorteercentra. De meeste biljetten werden tussen andere post gevonden in Philadelphia (1070) en Pittsburgh (300).

Stembiljetten moeten in Pennsylvania vanavond binnen zijn om mee te kunnen tellen.

Hier zal Trump wel van smullen ... hij spreekt al heel de tijd over 'vinden' :+

Amyyy

Loretta

Roodvos schreef:

Citaat:

Ik vind het toch wel merkwaardig dat bijna alle poststemmen democratisch zijn

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:11

Mijn god wat een zooitje daar bij de post. En wij maar klagen over postnl... Ik hoe kun je nou überhaupt 1.700 biljetten kwijtraken?!?! Dat zijn echt stapels.

@loretta, meen je dat? Trump heeft opgeroepen om niet via de post te stemmen, Biden juist wel. Niks merkwaardigs aan

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:13

Amyyy schreef:
@loretta, meen je dat? Trump heeft opgeroepen om niet via de post te stemmen, Biden juist wel. Niks merkwaardigs aan

Dat maakt wel weer dingen duidelijk ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:13

Loretta schreef:
Ik vind het toch wel merkwaardig dat bijna alle poststemmen democratisch zijn

Zo voelt het ook wel, maar het is echt heel goed te verklaren. Ten eerste zijn niet bijna alle poststemmen democratisch, maar een heel groot deel. Democraten zijn van oorsprong al eerder geneigd om via post te stemmen in staten waar het ook buiten COVID kon, omdat stemmen voor hen een minder patriottistische gelegenheid is. Republikeinen willen juist heel graag dat groepsgevoel hebben. Daar komt nog eens bij dat Democraten COVID veel hoger hebben zitten en dus meer geneigd zijn om grote groepen (zoals bij stemmen) te vermijden.

Historisch gezien is election day altijd een enorme oliebol in de VS. Er staan regelmatig rijen van hier tot tokio en het gebeurt echt zeer regelmatig dat stembureau's langer open moeten blijven omdat er nog te lange rijen buiten staan op het moment van sluiten. Gewoon echt urenlang wachten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:14

Amyyy schreef:
Mijn god wat een zooitje daar bij de post. En wij maar klagen over postnl... Ik hoe kun je nou überhaupt 1.700 biljetten kwijtraken?!?! Dat zijn echt stapels.

Ik gok dat ze niet "kwijt" waren maar aangezien er zoveel bezuinigd is op de postdienst liep het sorteerproces gewoon enorm achter. Vermoedelijk zijn ze nu doelgericht die enveloppen in de achterstallige postzakken gaan zoeken