Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:46

bruintje123 schreef:
Mixje op je eerdere bericht.
Dat had ik gelezen maar zie nog steeds het verband niet.

Het is gewoon niet te vergelijken en op welke manier ook in verband te brengen wat haar is gebeurd en in Keulen.

Vergelijk je nu een willekeurige vrouw de bosjes in getrokken met Keulen komt dat meer overeen.

Onderstaande is wel iets wat toepassing heeft op de achtergrond van de daders in Keulen:

Citaat:
Als ik verkracht word door een autochtoon dan is het mijn eigen schuld, heb ik het uitgelokt, had ik niet zo veel moeten drinken, en allemaal andere smoezen die het goed praten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:48

Als ik de deur niet sluit keert de verzekering ook niet uit en zegt dan ook niet maar ze hadden toch je laptop moeten laten staan.
Helaas trekt dat door op meer vlakken in onze samenleving.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:49

Mixje90 schreef:
bruintje123 schreef:

Het is gewoon niet te vergelijken en op welke manier ook in verband te brengen wat haar is gebeurd en in Keulen.

Vergelijk je nu een willekeurige vrouw de bosjes in getrokken met Keulen komt dat meer overeen.

Onderstaande is wel iets wat toepassing heeft op de achtergrond van de daders in Keulen:

Citaat:
Als ik verkracht word door een autochtoon dan is het mijn eigen schuld, heb ik het uitgelokt, had ik niet zo veel moeten drinken, en allemaal andere smoezen die het goed praten.

Als je willekeurig de bosjes ingetrokken wordt vanuit school of werk zegt ook niemand dat.

Maar dat vergelijk wordt niet gemaakt.
Daarom klopt het niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:55

purny schreef:
grensoverschrijdend gedrag

No pun intended? :D :')

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:55

Mixje90 schreef:
bruintje123 schreef:

Citaat:

Het gaat wel om de situatie. Word je op dezelfde manier aangevallen door een groep autochtonen, dan kun je vergelijken, nu dus niet.

We leggen wel uit dat er risicogedrag is, dat moet je imo zien te voorkomen. Niet dat het dan de schuld van de vrouw is, dat nooit. Alleen was het misschien nog wel te voorkomen geweest. Al blijft het de schuld van de man die niet de grens van de vrouw respecteert.

De massa aanranding/verkrachting is voor europa nieuw. Ik geloof best dat er nu vrouwen zijn die dat risico ook gaan verkleinen door hun gedrag aan te passen. Menig vrouw loopt nu met pepperspray bijv.

bruintje123

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:58

Helaas is pepperspray verboden.
Busje haarlak en een aansteker niet.
1 armlengte gegarandeerd ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:02

sneeuwpop schreef:
Sammie schreef:
Vrouwen zitten daarentegen inderdaad wel in een verdom hoekje. Hier komt het ook al -stilletjes- voorbij... Als vrouw kun je het er naar maken dat je verkracht wordt. Knip

Het zou mooi zijn als de wereld zo was, zoals jij dat wil.
Helaas is het risico groter wanneer je bijv snachts alleen over straat loopt in een donker steegje.
Dan kun je zeggen, dat dat niet zou moeten....daar ben ik het mee eens....toch ga ik daar niet lopen.
Niet dat je het als vrouw uit lokt, alleen helaas spreken de feiten voor zich dat het risico groter is, dus dat je dat beter niet kunt doen. Tijd voor meer aktie vanuit de overheid om dat tegen te gaan
(Oh ja, armlengte afstand toch?!)

Ik snap je reactie eigenlijk niet helemaal. Ik heb geen illusie dat de wereld is als ik wil dat ie is. En die opmerking snap ik eigenlijk al helemaal niet met het stukje dat je quote. Voor je eigen veiligheid zorgen is belangrijk, altijd alert blijven dus, maar dat maakt niet dat je er ooit naar kunt maken dat je verkracht wordt.

En die armlengte slaat natuurlijk nergens op. Werkte dat maar zo :+
Laatst bijgewerkt door Sammie op 18-01-16 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:02

bruintje123 schreef:
Als je willekeurig de bosjes ingetrokken wordt vanuit school of werk zegt ook niemand dat.

Daarom klopt het niet.

Het gaat erom dat het "nieuws" is als je de bosjes in wordt getrokken door een allochtoon. Wordt je de bosjes ingetrokken door een autochtoon zal dit minder nieuws zijn.

Dat vind ik wel kloppen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:03

Ach, je krijgt alleen een boete voor het bezit indien je het hebt gebruikt. Voir de verdediging mag je het gebruiken ;-)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:04

Mixje90 schreef:
bruintje123 schreef:

Daarom klopt het niet.

Het gaat erom dat het "nieuws" is als je de bosjes in wordt getrokken door een allochtoon. Wordt je de bosjes ingetrokken door een autochtoon zal dit minder nieuws zijn.

Dat vind ik wel kloppen.

Nou dat vind ik dus niet en is ook niet mijn ervaring

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:06

Sammie schreef:
Ik snap je reactie eigenlijk niet helemaal. Ik heb geen illusie dat de wereld is als ik wil dat ie is. En die opmerking snap ik eigenlijk al helemaal niet met het stukje dat je quote. Voor je eigen veiligheid zorgen is belangrijk, altijd alert blijven dus, maar dat maakt niet dat je er ooit naar kunt maken dat je verkracht wordt.

Precies!
Als ik mn mobiel op een bar in Amsterdam laat liggen als ik ff naar t toilet ga zal deze waarschijnlijk gepikt worden door iemand. Is dat dan mn eigen schuld? Of is het eigenlijk gewoon belagelijk dat we in een maatschappij leven waarin mensen maar al te graag met hun poten aan andermans spullen zitten?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:12

Sammie schreef:

Maar zorgen voor je eigen veiligheid is wat hier nu steeds wordt bedoeld. Als vrouw kun je het er zeker naar maken om de kans te vergroten dat je verkracht wordt.. Dan is het nog niet de schuld van de vrouw, terwijl jij dat blijkbaar wel steeds begreep.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:15

Mixje
Helaas is dat tegenwoordig je eigen schuld als die telefoon dan weg is.

Daarom gaf ik eerder het voorbeeld aan van de verzekering.

Nu kun je wel zeggen het mag niet.
Nee klopt.
Maar bind je de kat op het spek zal het toch eerder gebeuren dan wanneer je zelf voorzichtiger bent.

De ideale wereld bestaat niet.
En met internet tegenwoordig hoeven we ook niet te zeggen ik wist het niet

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:18

Zou de overheid wat beter zijn best voor kunnen doen!
Zou echt eens fijn zijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:19

Die doen alleen de best om de werkende mens en de pension gerechtigde nog wat meer te pakken.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:26

bruintje123 schreef:
Mixje
Helaas is dat tegenwoordig je eigen schuld als die telefoon dan weg is.
Daarom gaf ik eerder het voorbeeld aan van de verzekering.

Nu kun je wel zeggen het mag niet.
Nee klopt.
Maar bind je de kat op het spek zal het toch eerder gebeuren dan wanneer je zelf voorzichtiger bent.

De ideale wereld bestaat niet.
En met internet tegenwoordig hoeven we ook niet te zeggen ik wist het niet

Wij zijn geen katten :) En dat jij het vind dat het mn eigen schuld zou zijn prima. Maar dat zou niet zo moeten zijn. Als ik iemand iets zie meenemen, zeg ik er wat van en dat zou iedereen moeten doen.
Alleen boeit het tegenwoordig weinig wat er gebeurt bij iemand die ze niet kennen.

Nu is een mobiel wel een extreem voorbeeld, maar blijkbaar zijn er grenzen voor wat je wel kunt doen en niet kunt doen. Jij vind dat ik niet mijn telefoon onbewaakt moet laten liggen, maar mag ik m wel op een bar leggen en even omkijken? Of in een tas zonder rits stoppen?

Op jouw grens wat de telefoon betreft hoef je geen antwoord te geven. Maar het lijkt erop dat jij een grens stelt voor hoe het gedrag van een vrouw zou moeten zijn zodat zij minder kans heeft om aangerand te worden. En volgens mij zijn er andere van mening dat daarin geen/nauwelijks een grens is.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:28

sneeuwpop schreef:
Zou echt eens fijn zijn.

De overheid kan niet alles. Het volk zelf zou ook daarvoor zijn best moeten doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:42

Mixje90 schreef:
Maar dat zou niet zo moeten zijn. Als ik iemand iets zie meenemen, zeg ik er wat van en dat zou iedereen moeten doen.
Zo ook eens een situatie op school. Iemand eens een antwoordenboek geleend van iemand om dat te kopiëren, maar die was het vergeten onder het apparaat. Volgende persoon heeft t blijkbaar aan de kant gelegd. Maar op een gegeven moment was dat boek weg. Ik had het zien liggen en met mij meerderen. Diegenen van wie dat boek was was het kwijt en baalde daarvan. Diegene die het boek kwijt was geraakt ging een nieuwe kopen. Dat kwam zo ter sprake dus ik zeg oh dat boek heb ik zien liggen. Volgt de opmerking ja iedereen, blijkbaar. Waarom heb je dat niet meegenomen..? Euh ja.. omdat ie niet van mij was (en geen idee op dat moment van wie het wel was).

Blijkbaar vinden we het in deze maatschappij ‘normaal’ dat dingen meegenomen worden.. Gestolen worden.. Dat is geen taak van de overheid om dat te veranderen. Dat is onze taak.. Als wij het normaal vinden en accepteren dat spullen meegenomen worden en dat je een verkrachting kan opzoeken dan wordt het ook normaal. Wij moeten dat nooit normaal gaan vinden of met een vinger naar een ander gaan wijzen dat je het op kan zoeken of dat je er ‘om vraagt’. Gezond verstand is één ding, maar het normaal vinden dat zoiets gebeurt.. Nee.

En de grens tussen een verkrachting opzoeken en schuld hebben aan een verkrachting is echt echt heel dun… Als je denkt dat je een verkrachting kan op zoeken en uit kan lokken wat is dan het verschil tussen er wel en geen schuld aan hebben?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:43

Ik denk dat er bij veel dingen uitlokking bestaat.
Of dat nu gaat om een telefoon of een verkeerd geïnterpreteerde date.

In een mooie wereld zou er geen onrecht plaats vinden.
Maar helaas weten we dat de mooie wereld niet bestaat.
Dus zullen we inderdaad moeten proberen het te voorkomen. En heel vaak kan dat ook.

En het volk zijn best doen.
Een groot deel van het volk is tegen asielzoekers. Maar de staat luistert niet. Durft ook geen referendum te houden en stoppen belangrijke zaken in de doofpot of doen het af als incident.
Wat moet het volk daar tegen doen?

Praten werkt niet. Bij rellen zoals Geldermalsen worden ze als uitschot weggezet.
En wordt er in Keulen verkracht komen de termen als autochtone doen dat ook.

Alles om het maar goed te praten.

Ipv aanpakken vanuit de regering want volk kan en mag dat niet. Aanpakken en daarbij het signaal afgeven dat bij slecht gedrag zonder verdere uitleg je een enkeltje Syriër hebt.
Dat draagt misschien uit dat vluchtelingen welkom zijn. Relschoppers niet.
Laat ze dat maar aan elkaar door appen ipv alles kan hier zonder consequenties.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:46

Er zijn al aardig wat mensen die terug willen, maar niet terug mogen. Omdat het paspoort bij het COA ligt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:48

Dat is natuurlijk net zo belachelijk.
Geef het paspoort terug en geef ze betaald een enkeltje thuisland.
Dat is goedkoper dan hier onderhouden.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:00

bruintje123 schreef:
En het volk zijn best doen.
Een groot deel van het volk is tegen asielzoekers. Maar de staat luistert niet.

Dat is niet zo, wie noem jij het volk? En ik vind dat alssss het zo zou zijn dat "het volk" dat vind, dat de regering zeker niet moet luisteren naar ze.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:11

Mixje90 schreef:
sneeuwpop schreef:
Zou echt eens fijn zijn.

De overheid kan niet alles. Het volk zelf zou ook daarvoor zijn best moeten doen.

Recht in eigen hand nemen????
Slechte moe en toch gepakt en vestraft worden toch. Alleen dan zal het minder worden.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:14

sneeuwpop schreef:
Recht in eigen hand nemen????
Slechte moe en toch gepakt en vestraft worden toch. Alleen dan zal het minder worden.

Ja recht in eigen hand nemen en de dader in je kelder in een cel stoppen...... :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:20

66% was in oktober tegen nog meer vluchtelingen.
En laat ik vermoeden dat dat zeker niet minder geworden is sinds toen.

97%
Vind dat ze na enkele maanden of jaren weer terug moeten.

Gewoon zelf terug te vinden via Google.

Waarom zou er niet naar het volk geluisterd moeten worden?
Uiteindelijk zijn ze wel de betalers van het hele circus.

Het blijft mij ook verbazen dat het gaat over verblijfs vergunningen.
Hoezo dat?
Als vluchteling wil je toch weer terug als het veiliger is om je thuisland weer op te bouwen?