Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:11

Jolien87 schreef:
En daar gaan ze.
Mijn vriend en ik zeiden net tegen elkaar: je moet er niet aan denken dat er tijdens deze vluchten ook nog iets gebeurt.

Die gedachten gingen er ook al door mijn hoofd heen. Maar als ook deze bijvoorbeeld neergeschoten zou worden dan breekt er wel degelijk een 3e wereld oorlog uit.

Enige wat nu nog telt is dat onze mensen snel weer thuis zijn, zodat we ze samen een laatste rustplek kunnen geven.. Y;(

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:11

Jolliegirl schreef:
Heimdallr schreef:
Er moeten altijd meerdere dingen gebeuren voordat er verandering in komt, kijk maar naar Aircrash Investigation, hoe vaak wordt daar wel niet verteld dat er enkele jaren later weer zo'n zelfde ongeluk gebeurt en er dan pas wordt ingegrepen?

Gaat vaak ook om het financiele plaatje..

Ja dat snap ik. Maar het is gewoon niet eerlijk. Dit zijn bijna 300 onschuldige mensen die hun leven hebben verloren... En waarvoor? Voor helemaal niets! Het toestel had makkelijk anders kunnen vliegen, met een omweg desnoods. Dan waren zij nog in leven.

Hoe meer ik er over na ga denken hoe bozer ik word. Het klinkt gek maar ik voel me tevens naar omdat dit gebeurd is. Het komt ineens heel dichtbij...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:12

zit hier de hele dag al met tranen op mijn werk.
Wat een emotionele dag.
En dan ook nog die muziek op alle radio zenders.

Sterkte voor de nabestaanden

Tillie20

Pfff, op de NOS. Eerst wordt gezegd dat het waarschijnlijk de pro-russische separatisten zijn, daarna wordt gezegd door zo'n contactpersoon dat daar helemaal geen bewijs voor is geleverd door Amerika. Vind het triest voor hun -of ze nou uiteindelijk schuldig worden bevonden of niet- dat meteen alle blaam op hun wordt gericht. Vind het immers heel verdacht dat Amerika niet naar buiten treed met het bewijs, maar enkel met roddels. In feite zeggen ze "Het is zo". Maar er wordt vervolgens geen bewijs geleverd. Op de vraag of ze dat nog zouden doen werd "May be" geantwoord.

Als je na gaat dat Amerika al zo lang in een diplomatieke oorlog is met Rusland, en niet kan wachten met hun zwart te maken, dan snap ik niet dat -als ze dat bewijs dus hebben- niet ermee naar buiten treden.

Sammie

Ben ik het toch niet helemaal mee eens hoor. Ik heb ook uitzendingen gezien waarbij er direct na die crash maatregelen zijn genomen. Verplichting grondradar, verplichting notering reparaties, verplichte protocollen en procedures, bepaalde onderdelen die in elk vliegtuig gecontroleerd moesten worden :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:13

Betreft laksheid van de overheid, ze achtten een hoogte van ruim 10 kilometer 'veilig' Dit blijkt dus helaas niet het geval.
En er zijn in de luchtvaart ook zeker wel maatregelen genomen!

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:14

Kentaro schreef:
Betreft laksheid van de overheid, ze achtten een hoogte van ruim 10 kilometer 'veilig' Dit blijkt dus helaas niet het geval.

Tuurlijk zijn deze genomen, maar bij elke vliegtuigramp betekend het dat er niet genoeg maatregelen zijn genomen. Dit is makkelijk gezegd, maar het is wel de waarheid. Maar ook kan niet iedereen alles weten, en hoe konden de mensen nou weten dat er een raket op dat vliegtuig zou worden afgevuurd?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:15

Kentaro schreef:

Dat is niet een overheidsregel die 10 km maar luchtvaartvoorschriften die rondom dit soort gebieden wordt afgesproken..
En eigenlijk moesten ze nog wat hoger vliegen dan ze uiteindelijk deden - dat was weer op instructie dat ze toch weer wat lager zijn gaan vliegen las ik ergens.
Laatst bijgewerkt door fargo op 23-07-14 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:16

Weten jullie of die verhalen van de Telegraaf allemaal waar zijn? Nou weer over die Oost-Europeaan die een telefoon op nam? Vind het zo vreselijk die verhalen :n

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:16

Daks schreef:
zit hier de hele dag al met tranen op mijn werk.
Wat een emotionele dag.
En dan ook nog die muziek op alle radio zenders.

Sterkte voor de nabestaanden

Ik ben blij dat ik thuis zit en kan kiezen of ik naar de radio wil luisteren. Ik zou het na 1 nummer al niet meer droog houden.
Ik blijf ook constant maar aan die arme hond denken, Quinta. Wat zouden ze daarmee doen? Hopelijk wordt die ook op een waardige manier "thuis" gebracht.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:17

Sommige tranen zullen nooit drogen..
Sommige wonden zullen nooit helen..
Sommige vragen zullen nooit worden beantwoord..

Er zijn geen woorden die kunnen omschrijven hoeveel pijn, verdriet en gemis jullie verlies te weeg heeft gebracht..
...
Te vroeg uit het leven gerukt, zoveel toekomst verspild, zoveel liefde vernietigd, zoveel geluk in rook opgegaan...

R.i.p
Jeroen& Nicole
Brett, Jinte, Amèl, Solenn

'Beyond the door,
There's a peace I'm sure..
And there'll be no more tears in heaven..' Eric Clapton- Tears in heaven Meer weergeven

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:18

xMercury schreef:
Weten jullie of die verhalen van de Telegraaf allemaal waar zijn? Nou weer over die Oost-Europeaan die een telefoon op nam? Vind het zo vreselijk die verhalen :n

Telegraaf neem ik altijd met een korrel zout. Maar ik heb het op meerdere nieuwssites gelezen.

fargo

xMercury schreef:

Punt 1, de Telegraaf is niet de meest betrouwbare krant van NL, punt 2, de Telegraaf houdt vaak van stemmingmakerij... punt 3 Ik zou me niet laten leiden door informatie die (alleen) op de Telegraaf wordt gemeld.

Anoniem

http://www.flightradar24.com/NAF22/3e27566 Daar gaan ze.. Naar huis...

Vind het best moeilijk vandaag, aan alles merk je dat er veel is gebeurd en nog gaat gebeuren.. TV, radio, filmpjes op internet van een stoet lijkwagens op weg naar Eindhoven....

Wanderers

Ben even benieuwd hoeveel mensen de vlag halfstok hebben hangen ?
In mijn omgeving (en ik kan ver zien, Friesland hé ..) ben ik de enige ... niet dat we dat wat kan schelen, al zou ik de enige in het land zijn: wil op deze manier mijn respect voor de overledenen en hun nabestaanden tonen, maar ook mijn verontwaardiging over het hele gebeuren en vooral/bovenal ook over alle gebeurtenissen ná de ramp ..

xMercury

Jolien87 schreef:
xMercury schreef:

Telegraaf neem ik altijd met een korrel zout. Maar ik heb het op meerdere nieuwssites gelezen.

Oh oke, dat wist ik niet. Ze zijn aan het haatzaaien zo.. :(

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:19

xMercury schreef:

De recherche is volop bezig met het inzamelen van identificatie en tevens verzamelen ze alle telefoonnummers. Daarna wordt er onderzoek gedaan naar het gebruik hiervan in het buitenland.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:19

Wij wonen in een flat met helaas geen vlaggenposten. :n

Nsky86

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:20

onze straat is zwaar getroffen door de ramp, hele wijk heeft vlag halfstok

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:20

Ik word helemaal naar van mijn Facebook newsfeed, alleen maar over de ramp. Ik kan gewoon niet op Facebook kijken zonder dat ik mijn maag voel omdraaien. Ik word er zo naar van.

Bij ons heeft niemand iets staan zoals een kaarsje of vlag halfstok. Ik wil graag mijn medeleven uiten op ene andere manier. Het heeft weinig zin om een je profielfoto te veranderen naar een zwart vlak. Althans voor mij. Ik wil er liever bij stil staan en bidden voor de mensen die zijn omgekomen dat zij veilig thuis komen.

berdien85

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:23

Wij hebben op het werk 1 minuut stilte vanmiddag..

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:24

Jolien87 schreef:
xMercury schreef:

Dit bericht is waar. Collega vertelde dit, hij kent degene die gebeld heeft.
Hebben een Russisch sprekende tolk ingeschakeld en weer gebeld en die man heeft beloofd de spullen die hij heeft gevonden op te sturen.
Of dat ook gaat gebeuren (maar waarom zou hij anders opnemen) is afwachten.
Maar het is jammer dat de media maar een stukje naar buiten brengt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:25

Heimdallr schreef:
Ik word helemaal naar van mijn Facebook newsfeed, alleen maar over de ramp. Ik kan gewoon niet op Facebook kijken zonder dat ik mijn maag voel omdraaien. Ik word er zo naar van.

Bij ons heeft niemand iets staan zoals een kaarsje of vlag halfstok. Ik wil graag mijn medeleven uiten op ene andere manier. Het heeft weinig zin om een je profielfoto te veranderen naar een zwart vlak. Althans voor mij. Ik wil er liever bij stil staan en bidden voor de mensen die zijn omgekomen dat zij veilig thuis komen.

gewoon er over denken is genoeg,dan leef je ook mee.Ik word ook een beetje draaierig van alle kaarsjes en bloemen op FB....wat een onzin.Je kun ook meeleven zonder dat 5 miljoen anderen daar van weten.
Vraag mij ook af in hoeverre je de nabestaanden daar mee helpt.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:26

xMercury schreef:

Heb het artikel gelezen, maar de meeste telefoons tegenwoordig overleven nog niet eens een val van een meter, laat staan 10 kilometer. Denk dus eerder dat het gaat om de sim-kaart die in het toestel zit, of Nokia kan me weer eens laten verbazen.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:26

de media is vermoeiend, net aasgieren. Snap dat het belangrijk is dat men weet wat er speelt, maar er wordt niet gedacht aan de nabestaande