Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:00

jantergouw schreef:
Als hij de straten gaat terroriseren, dan mag hij wat mij betreft de grens over gezet worden. Gedraagt hij zich, dan is hij van harte welkom.

De cruciale vraag is nu natuurlijk, wat is terrorisme.
Zonder licht fietsen? Zwaaien met een gebalde vuist? Hangoudere zijn? Tsja, je moet dat niet onderschatten hoor. De mogelijkheden voor ouderen om zich te misdragen zijn schier eindeloos.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:02

Over dat opgeven van je Nederlanderschap: sinds 2003 zijn er nogal wat uitzonderingen mogelijk.
http://www.minbuza.nl/nl/Producten_en_D ... verkrijgen

Een enorme uitzondering is bijvoorbeeld dat je de nationaliteit van je partner aan kunt nemen zonder je Nederlanderschap op te geven.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:02

Shadow0 schreef:
jantergouw schreef:
Als hij de straten gaat terroriseren, dan mag hij wat mij betreft de grens over gezet worden. Gedraagt hij zich, dan is hij van harte welkom.

De cruciale vraag is nu natuurlijk, wat is terrorisme.
Zonder licht fietsen? Zwaaien met een gebalde vuist? Hangoudere zijn? Tsja, je moet dat niet onderschatten hoor. De mogelijkheden voor ouderen om zich te misdragen zijn schier eindeloos.

We kunnen gewoon afspraken maken welke gedragingen wel of niet vallen onder het uitzetbeleid. Maar ik denk dat het wetboek van strafrecht een mooie leidraad is.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:07

kanniet schreef:
Alet74 schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar wat is er mis met het hebben van twee nationaliteiten. Dat is niet het probleem, maar een bijzaak in mijn ogen. En net wat Ann zegt, dat heeft niets met links, recht, boven of onder te maken.

Een van de dingen die mis zijn met het hebben van twee nationaliteiten:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/ben-ik-dienstplichtig-in-mijn-land-van-herkomst-als-ik-een-dubbele-nationaliteit-bezit.html

Wat nog meer mis kan gaan met het hebben van een dubbele nationaliteit
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=2795

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 15:12

Dat gaat ook aangepakt worden met deze regering. Geen cent meer voor kinderbijslag de grens over. Je krijgt alleen geld als je in Nederland woont en de kinderen ook. Nul geld meer voor kinderen in het buitenland. En dat geldt voor iedereen!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:17

Ik kwam hier een best treffend stukje over tegen van die Marokkaan Moussi el Kandoussi ofzo in gesprek met Martin Simek:

Maargoed in mijn eigen ervaring word ik ongeveer hetzelfde bejegend als de gemiddelde PVV-stemmer dus dat maakt de tegenstander van de PVV net zo erg als de PVV-stemmer in mijn beleving.

Een tijdje geleden stond Tante in Marokko aan op tv, en toen was er een Marokkaan, die erover dacht om terug te gaan omdat Nederland niet leuk meer was.
Hij zat een partij af te geven op Nederlanders die "altijd die Marokkanen de schuld geven maar het verschil nieteens kunnen zien tussen een Marokkaan, Turk of Algerijn en wie zegt dat het een Marokkaan is geweest he, die het doet, als je nieteens de Marokkaan kan aanwijzen"

Dat vond ik nou typisch dat omdraaigedrag: geef de Nederlanders maar weer de schuld.

Ik vind dat raar.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 29-08-10 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:19

Maargoed ik heb ervaren dat dit zwart-witte denken blijkbaar soms nodig is om een standpunt te maken anders blijf je namelijk drijven in dat jamaar neemaar en watals.

Ik ben geen politicus, ik kan dat niet. Waarschijnlijk ben ik daarom geen politicus.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:41

janderegelaa schreef:
Electra63 schreef:
Maar wat doen we dan met alle sociale verzekeringen die hij betaald heeft?

Het is de keus van een ieder om zich te gedragen of niet in een land waar hij of zij te gast is. Als je je gedraagt pluk je de vruchten van ons sociaal stelsel. Doe je dat niet dan ben je dat kwijt. Ook al heb je er voor betaald. Als ik in Amerika ga zitten en mijn Nederlanderschap opgeef krijg ik ook geen AOW op mijn 65. Al heb ik er wel voor betaald.

Kijk, en dat is ook het probleem dat mijn schoonvader op een gegeven moment had.
Je bent altijd te GAST, je wordt niet als volwaardige Nederlander beschouwd.
Je hebt je genaturaliseerd, spreekt en schrijft Nederlands (en dat zonder inburgeringscursus), werkt tot je 65ste, dus betaalt belasting/premies, maar je blijft te gast, je bent geen Nederlander, want je ziet er toch iets anders uit en je hebt een buitenlandse naam.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:45

Electra63 schreef:
Kijk, en dat is ook het probleem dat mijn schoonvader op een gegeven moment had.
Je hebt je genaturaliseerd, spreekt en schrijft Nederlands (en dat zonder inburgeringscursus), werkt tot je 65ste, dus betaalt belasting/premies, maar je blijft te gast, je bent geen Nederlander, want je ziet er toch iets anders uit en je hebt een buitenlandse naam.

En denk jij dan dat dat voor een hollandse griek in Griekenland anders is? (als die combinatie mogelijk is, en anders: stel dat dat mogelijk is).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:48

kanniet schreef:
Electra63 schreef:

En denk jij dan dat dat voor een hollandse griek in Griekenland anders is? (als die combinatie mogelijk is, en anders: stel dat dat mogelijk is).

Dat weet ik niet, ik ken wel een nederlandse vrouw die met een griek getrouwd is en zij wordt wel volwaardig gezien daar.
Maar dat is maar één persoon, dus kan ik verder niet over oordelen.

Maar jij vindt het dus wel normaal? Dus ben je alleen Nederlander als je hier geboren bent uit 2 Nederlandse ouders?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:55

kanniet schreef:
Electra63 schreef:

Dat weet ik niet, ik ken wel een nederlandse vrouw die met een griek getrouwd is en zij wordt wel volwaardig gezien daar.
Maar dat is maar één persoon, dus kan ik verder niet over oordelen.

Maar jij vindt het dus wel normaal? Dus ben je alleen Nederlander als je hier geboren bent uit 2 Nederlandse ouders?

Nee, dat vind ik absoluut niet. Maar als ik als hollander in guatamala ga wonen blijf ik "anders" en dat hoeft niet meteen negatief te zijn.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:56

Quoten blijft moeilijk vooor mij......de vorige quotes zijn niet goed.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:58

Ik breek mijn hoofd erover hoe het komt dat sommige Nederlanders zo zijn.
Het is mij ook overkomen hoor, in Brabant als randstadse, maar ik weet wel dat het óók aan mijn eigen niet-thuisgevoel in Brabant heeft gelegen.
Ik wilde er niet wonen, dus ben er weer weggegaan zodra ik de kans kreeg.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:00

Nee, ik moet toegeven, het is een heel verschil (voor nederlanders) of je met een griek of marokkaan getrouwd bent.
Voor de crisis vonden de meeste Nederlanders een geweldig land ;)
Maar dat veel mensen vooroordelen hebben, dat heb ik zelf (en mijn schoonvader) al veel meegemaakt.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:01

Mijn zus woont in Costa Rica en spreekt vloeiend Spaans, maar ze blijft een Gringo voor de locals daar. En dat uit zich bijvoorbeeld ook in een hogere huur, en hogere onderwijs kosten voor haar dochter.

Ik vind dat jammer. Het zou fijn zijn als iedereen hetzelfde werd behandeld, ongeacht ras, geslacht, afkomst, sexuele voorkeur of religie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:01

Nicolletje schreef:
Het is mij ook overkomen hoor, in Brabant als randstadse, maar ik weet wel dat het óók aan mijn eigen niet-thuisgevoel in Brabant heeft gelegen.

Wat bedoel je daarmee? Dat het aan mijn schoonvader lag?
Ach, als je je helemaal aanpast aan de Nederlandse cultuur, maar je nog niet volledig geaccepteerd wordt, door sommigen.....

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:02

Nicolletje schreef:

Dat heeft mi niets met nederlander-zijn maar met mens-zijn te maken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:06

Electra63 schreef:
Wat bedoel je daarmee? Dat het aan mijn schoonvader lag?
Ach, als je je helemaal aanpast aan de Nederlandse cultuur, maar je nog niet volledig geaccepteerd wordt, door sommigen.....

Nee? Aan Nederlanders?
Of zoals Patty als voorbeeld noemt: misschien wel gewoon aan mensen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:07

Kanniet: dat zeg ik! Gamma! :D

Electra63

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:10

Ok, maar ik erger me wel eens aan bepaalde vooroordelen.
Ik ken niemand die netter en keuriger is als mijn schoonvader.
Ik had sommige dingen nooit gepikt.

En daarom vind ik al die vooroordelen over moslims ook erg.
Ik ken zat moslims die wel werken en het beste willen voor hun kinderen. Het enige verschil is dan het geloof. Dat vind ik prima, laat iedereen in hun waarde en veroordeel niemand alleen op zijn kleurtje of geloof.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:14

Electra63 schreef:
Ok, maar ik erger me wel eens aan bepaalde vooroordelen.
Ik ken niemand die netter en keuriger is als mijn schoonvader.
Ik had sommige dingen nooit gepikt.

En daarom vind ik al die vooroordelen over moslims ook erg.
Ik ken zat moslims die wel werken en het beste willen voor hun kinderen. Het enige verschil is dan het geloof. Dat vind ik prima, laat iedereen in hun waarde en veroordeel niemand alleen op zijn kleurtje of geloof.

Die nederlandse moslims zijn dan ook van harte welkom hier, ook volgens de PVV.

Vind jij het dan ook zo vreselijk dat "hollanders" als gierig bekend staan?

Electra63

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:16

Ik vind het niet vreselijk omdat ik weet dat ik niet gierig ben.

En ik weet niet of de nederlandse moslims welkom zijn volgens de PVV. Als je de hoofddoek en koran wil verbieden, klinkt mij dat niet als welkom?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:26

Electra63 schreef:
Ik vind het niet vreselijk omdat ik weet dat ik niet gierig ben.

En ik weet niet of de nederlandse moslims welkom zijn volgens de PVV. Als je de hoofddoek en koran wil verbieden, klinkt mij dat niet als welkom?

En nu komen we bij het ingewikkelde verhaal. Islam is een politieke ideologie, en wel om het feit dat het islamitische geloof geen andere wetgeving accepteert dan de islamitische. Doel is, zoals beschreven in de koran, iedereen islamiet maken of zeker onder islamitische wetgeving te laten vallen. En dát kan in nederland niet.

Zodra je een hoofddoekje draagt omdat de islam dat voorschrijft (schijnt niet zo te zijn) kun je veel functies niet vervullen. Katholieken mogen ook geen tekenen van hun geloof dragen in bepaalde functies, maar daar hoor je niemand over klagen. Wilders had het over een tax, en dát is terug te voeren naar het feit dat in alle "goede" islamitische samenlevingen andersgelovigen die mogen leven daar "beschermgeld" moeten betalen. Persoonlijk ben ik niet voor een tax, maar als je dan een hofddoek wil dragen moet je de consequenties daarvan aanvaarden en niet denken dat je bv politieagente-met-hoofdoek kan worden.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:28

[quote="Electra63"]Ik vind het niet vreselijk omdat ik weet dat ik niet gierig ben.

quote]

Toch aceepteer je met deze uitspraak een (voor)oordeel. Maar het maakt je niet uit bij nederlanders maar wel bij anderlanders?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:31

Nicolletje schreef:
Ik kwam hier een best treffend stukje over tegen van die Marokkaan Moussi el Kandoussi ofzo in gesprek met Martin Simek:

Dit stukje is zo ontzettend goed. Simek legt zo treffend de vinger op de zere plek en biedt tegelijkertijd ook de oplossing aan dat Moussi niets meer te zeggen weet. Om vervolgens net zo hard te discrimineren als waar wij van beticht worden :D

Ook heel leuk filmpje voor de anti- Wilders lobby trouwens. Kunnen jullie gerust kijken.