ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:58

Babootje schreef:
russel schreef:
Ik vind het raar dat jij vind dat het raar is dat Kate denkt dat haar kind is ontvoerd. Hoe vaak gebeurd dat? Nou veel te vaak hoor.

Het gebeurt, maar niet heel vaak. (zie een paar posts van Lusitana geleden) Maar stel, als het heel vaak zou gebeuren, zo vaak dat je - als je kind niet in bed blijkt te zijn - meteen denkt aan ontvoering, zou je dan de deur van het appartement niet op slot gedaan hebben?

Dit zijn natuurlijk britten en geen portugesen. Dus de cijfers zijn in deze niet relevant. Ook ga je er van uit dat men op voorhand rekening heeft gehouden met een ontvoering. Dat lijkt me niet, anders had je wel een oppas genomen. Als je kind niet meer in bed ligt kan ik mij, zeker in het buitenland, wel voorstellen dat je dan direct aan ontvoering denkt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:01

russel schreef:
Ik kom nog even terug op dat lijkengeur. BV een PD is verkeerd afgezet, er zijn dienders ter plaatse geweest die eigenlijk niet nodig waren, maar ook even kwamen kijken, immers sensatie ( Knipoog echt hoor!! anders hou je niet van je vak) Daar zal toch maar een diender tussen hebben gezeten die met een lijk heeft lopen slepen. Niet zozeer een lijk van een misdrijf, maar bv een overleden persoon die wellicht al 1 of 2 dagen dood in zijn woning heeft gelegen. Als je de schouwarts moet helpen dat moet je ook zo een lijk vast houden, zo een geur gaat overal inzitten, ook in je kleren. Ook in je broek, jas die je wellicht diezelfde week nog aan hebt zal je maar de volgende dag bij de McCann's op de stoep hebben gestaan, ergens tegen aan geleund hebben gestaan. Een hond pikt die geur op. Dan zijn de poppen aan het dansen. Hoe ver gaan ze de gangen van hun eigen mensen na??? Ik verzin niet zomaar wat hoor, dit zijn hele reële voorbeelden.

Die diender die met een lijk heeft gesleept, heeft meteen maar even Kate omarmd en de kuffel gepakt en langs zijn kleding gestreken ofzo? Want daar zat de lucht aan. Wat is er voor sensatie aan een kind dat gewoon op straat kan lopen? En hoeveel politie denk je dat er hier beschikbaar is en rondloopt? Dat zal je vies tegenvallen! Dus met die voor de lol even komen kijken zal het wel meevallen. Je kunt de sitiuatie niet evregelijken met iets dat in Nederland in een stad gebeurd!!!! Hoe vaak denk je dat hier iemand dood in huis ligt en hoe ze daar mee omgaan? Ook daar zijn procedures voor. De kans dat iemand in dezelfde kleren van het een naar het ander gaat is miniem. Ik heb al gezegd dat er supervisie was en is, dus de gangen van eigen mensen worden heus wel nagegaan.

Klein detail, alles concentreerde zich op de slaapkamer, maar het bloed is toch onder een tegeltje in de kamer vandaan gehaald dus zo achterlijk is de politie nou ook weer niet.

En in verband met dat bloed wil ik nog maar een keer herhalen hoe de McCanns reageerden op de simpele vraag of Maddie zich eens bezeerd had... met iets van "ons is niet verteld dat er bloed is gevonden en als ze ERNSTIG GEWOND was geweest hadden we het wel geweten, maar haar is niets overkomen": of iets in die strekking, maar ze kwamen dus zelf meteen met ernstig gewond. Waarom?
Iemand enige verklaring?

(Sorry ik ben pas op 144 met bijlezen, vandaar dat ik op oudere posts reageer)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:07

faye schreef:
Ook ga je er van uit dat men op voorhand rekening heeft gehouden met een ontvoering. Dat lijkt me niet, anders had je wel een oppas genomen. Als je kind niet meer in bed ligt kan ik mij, zeker in het buitenland, wel voorstellen dat je dan direct aan ontvoering denkt.

Nee, maar door meteen ONTVOERING te roepen en dat het eerste is dat in je opkomt, houdt je dus blijkbaar ernstig rekening met dat risico en zou je verwachten dat je de deur op slot doet als je je kind alleen laat. Lees: Ik zeg dus niet dat ze op voorhand rekening heeft gehouden met een ontvoering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:12

Ik denk dat je de fout ingaat met de veronderstelling dat je ernstig rekening houdt met het feit dat het kan gebeuren. Zoals ik al zei, als dat het geval was hadden ze de kinderen nooit alleen gelaten. Als ze niet in het appartement is is het toch niet raar dat ze daaraan denken? Ik snap werkelijk niet wat daar nou zo vreemd aan is.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:17

Ontvoering ZONDER LOSGELD nog wel, daar zit het hem in. Dát is uitermate vreemd dat ze dat riep.

Wat betreft of die uitslagen er wel of niet zijn:
Er zijn bepaalde uitslagen wel, maar het eindrapoport nog niet en er zijn nog wat dingen aangevraagd (zoals de lijst van telefoontjes) die gewoon nog niet binnen zijn. Dan heb je het dus niet over echt forensisch onderzoek van het lab, maar ander dingen, die wel kunnen helpen bij het onderzoek.

Verder heeft de politie duidelijk aangegeven dat ze nergens meer mee naar buiten zouden komen, dat wil niet zeggen dat ze niets hebben, het is alleen om tegen te gaan dat die gegevens gebruikt worden. Bv door de McCanns die daar dan weer iets tegenin zoeken, of die detectives die daar dan weer heen rennen.

Ook het ontmantelen van een zeer groot en duur team is logisch als er weinig vooruitgang is. Wat er nog binnenkomt kan opnieuw opgepakt worden. Er kan altijd weer opnieuw een team gevormd, maar feitelijk ligt het nu bij de Britse politie.

Ook als de zaak gearchiveerd wordt, kan hij weer geopend als er weer nieuwe bewijzen zijn.

Dit is allemaal door de politie zelf bekend gemaakt, voor die mijn woorden altijd in twijfel trekken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:20

faye schreef:
Ik denk dat je de fout ingaat met de veronderstelling dat je ernstig rekening houdt met het feit dat het kan gebeuren. Zoals ik al zei, als dat het geval was hadden ze de kinderen nooit alleen gelaten. Als ze niet in het appartement is is het toch niet raar dat ze daaraan denken? Ik snap werkelijk niet wat daar nou zo vreemd aan is.

Je slaat de spijker op zijn kop Faye, snap het nou. Als je dus niet ernstig rekening houdt met dit risico, waarom is DAT dan wel hetgeen dat het eerste in je opkomt? Dan moet dat toch in je hoofd zitten of niet soms?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:48

Nee dat hoeft helemaal niet. Pas op het moment dat je kind weg is komt zoiets in je op. Lijkt mij een hele logische gedachte. Spijkers zoeken op laag water vind ik de veronderstelling dat het een vreemde gedachte is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:11

Diario de Noticias - 22 de Novembro de 2007

Rogatory letters are not ready yet

Date for PJ's trip to England is not known yet

The rogatory letters that the Policia Judiciaria (PJ) is preparing, with the purpose of questioning again the parents of Madeleine McCann and the friends that were on holidays with them when the child disappeared, have not been concluded yet. As DN heard from a source with the Republic's General Attorney, those letters "are being finished. The final text has not yet been delivered to the Public Ministery".

According to the same source, "nothing has been decided yet, concerning the travels" that are to be made by members of the Judiciaria and the prosecutor of Portimao's Public Ministery, Magalhaes e Menezes, to England, where they will only be able to watch the questionigs, which will be performed by the English police. The latter will simply ask the inquired persons the questions that are formulated in the Portuguese rogatory letters.

This means that the PJ, and namely the team that is now led by chief inspector Paulo Rebelo, still has plenty of work to do concerning the inquiry process about the disappearance of Maddie, contrary to news that were reported in the Portuguese press yesterday, according to whom the investigation's coordinator had his suitcase packed to return to Lisbon. About this situation, the PJ's press cabinet just stated, once more, that there is "nothing to say".

Apart from the interrogations that are being prepared to be performed in the United Kingdom and the final report, which has not arrived yet, on the results of the tests that were done in the Birmingham lab, and the listing of the calls that have been registered on the mobile phones of the McCanns and their friends at the time that Maddie disappeared, in Praia da Luz, the investigators are effectively remaining on location, in a very discrete way, listening to Ocean Club members of staff, in an apartment within the resort that was lent to them for that purpose.

The goal, according to what DN was able to establish, is to detect possible contradictions in the initial statements, and to confirm situations that are related to the McCanns' presence in the resort. One thing is certain: the staff insist, just as DN has recently reported, that Kate McCann yelled from the apartment's balcony: "They've taken her, they've taken our girl". A version that contradicts the testimonies that were given at a certain time, which reported that Maddie's mother entered the Tapas restaurant screaming "They've taken her". An expression that has always intrigued the PJ, anyway.

http://dn.sapo.pt/2007/11/22/socieda...ao_pronta.html

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:13

wat is rogatory

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:29

katiavl schreef:
wat is rogatory

De rogatory letters is de lijst met onderzoeksvragen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:31

Investigation: Maddie case may advance

Judiciaria places bets on new diligences

Correio da Manha - 22 de Novembro de 2007

Meer dan 6 maanden na de verdwijning van Maddie bereid de PJ zich voor op nieuwe onderzoeken. Correio da Manha (CM) heeft via een bron bij de PJ ontdekt dat de onderzoekslijn die wijst naar de dood van het Britse meisje behouden blijft en dat nieuw onderzoek in de komende dagen zal aanvangen
Het onderzoek gaat door in de Algarve, waar Paulo Rebelo de Media-frenzied Maddie zaak coördineert. De meest recente voortgang in het onderzoek bevat nieuwe ondervragingen van de Ocean Club staf die de avond van Maddies verdwijning in de Tapas bar werkte.

Het appartement waar de McCanns hun eerste dagen van hun vakantie verbleven en van waaruit Maddie verdween, is opnieuw grondig onderzocht in een poging nog sporen te vinden die zijn achtergebleven. In de laatste 1,5 maanden heeft het team van Rebelo eveneens de kerk bezocht waar zij naast het onderzoek van de ruimte ook gesproken heeft met twee priesters de Portugese Jose Pacheco en de Engelse Haynes Hubbard.

Tot slot en binnen de reconstructie van sommige vroeger getroffen maatregelen wilde Paulo Rebelo spreken met de GNR officers (volgens mij is dit de moord afdeling) die pas in Praia da Luz arriveerden na de verdwijning.
Verder is gisteren duidelijk geworden dat Michaela Walcuk de avond van de verdwijning van Madeleine en bijeenkomst bezocht van Jehovah's Getuigen in Lagos. Michaela gaat net als haar man Luis Antionio regelmatig naar deze bijeenkomsten.

Volgens een bron binnen de PJ zal het team dat op de Maddie zaak zit voorlopig nog in de Algave blijven, in ieder geval voor de komende weken. Dezelfde bron garandeert dat het team dat door Paulo Rebelo wordt geleid nergens heen gaat, niet naar Engeland of naar Lissabon. Verwacht wordt het onderzoek begin januari pas te kunnen beëindigen, als het proces openbaar wordt.

Een weddenschap gehouden door de Britse krant Daily Star, laat zien dat 86% van de mensen Madeleines ouders aangeklaagd willen zien voor verwaarlozing. De deelnemers aan deze weddenschap verklaarden niet te kunnen begrijpen waarom de McCans hun kinderen alleen heeft gelaten op de avond van 3 mei.

De Engelse advocaat, Anthony Bennet, 60 jaar, heeft geprobeerd een proces tegen de McCanns te starten met het doel hen te beschuldigen van verwaarlozing, maar een rechter van de rechtbank in Loughborough heeft de zaak geweigerd, en geoordeeld dat de advocaat geen bevoegdheden heeft deze zaak te beginnen.

http://www.correiodamanha.pt/noticia... ... idCanal=10

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:32

Babootje schreef:
katiavl schreef:
wat is rogatory

De rogatory letters is de lijst met onderzoeksvragen

Ow ok, daar waren al eerdere berichten over, waarom word er zo moeilijk over gedaan?

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:44

Een weddenschap gehouden door de Britse krant Daily Star, laat zien dat 86% van de mensen Madeleines ouders aangeklaagd willen zien voor verwaarlozing. De deelnemers aan deze weddenschap verklaarden niet te kunnen begrijpen waarom de McCans hun kinderen alleen heeft gelaten op de avond van 3 mei.

Zijn ze nu helemaal van de ratten besnuffeld daar op dat eiland ? Weddenschappen afsluiten over zo'n zaak, ik ben echt sprakeloos .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:47

ik denk dat het gewoon een vertaling fout is, dat het een opiniepeiling is

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:16

katiavl schreef:

Van de Engelsen is bekend dat zij dol zijn op weddenschappen over alles en nog wat maar ik vond dit toch alle grenzen van het fatsoen overschrijden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:23

katiavl schreef:

sorry, ja een poll (opiniepeiling)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:53

Uphill schreef:
katiavl schreef:

Van de Engelsen is bekend dat zij dol zijn op weddenschappen over alles en nog wat maar ik vond dit toch alle grenzen van het fatsoen overschrijden.

Het barbarisme in de Engelsman komt weer boven Clown Ik heb Ierse kennissen, die moet je eens horen over Engelsen. Zij zeggen ook dat het nog steeds barbaren zijn en dat excessen (die wij niet horen of lezen in Nederland, maar daar natuurlijk wel) ook weer alleen bij Engelsen voorkomen, iig bedoelen ze, het zal weer eens niet...

Dat hun land zo op hun reageert, lijkenpikkerij vind ik het meer, is misschien ook wel de reden dat de mcCann's zich zo opstellen wat zich weer door andere landsaarden weer totaal in het verkeerde keelgat schiedt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:44

Het was gewoon verkeerd vertaald Lachen heeft dus niks met de engelse te maken want voor een wedenschap klopte de zin niet

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:13

Tja, de Engelsen zullen voor de Ieren wel zijn, wat de Duitsers voor ons zijn...

Volgens mij waren de engelsen anders een hele tijd aardig pro-McCann, wat meteen al de grote fout in het hele gebeuren aantoont.
Ik bedoel maar, voor of tegen de McCanns? Rolleyes
Vóór het vinden van de waarheid, of nog beter, Maddie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:20

Misschien weten ze wel wie de ontvoerders zijn en durven ze dat niet te zeggen. Ze zitten toch in een bepaald soort kerkgenootschap? "They have taken her", zou je bijna denken dat het om een beweging gaat die haar dochter hebben meegenomen, iets waar ze al eerder bang voor is geweest. Je zou dan bijna denken dat ze vermoeden hebben of gehoord hebben over een groep die het vanuit privé of relaterend aan privé is. Dan kan je ook de hechtheid van de vriendenkring begrijpen.

Ik denk dan weer zoiets als geheime genootschappen als vrijmetselaars, tempeliers, etc, maar misschien ook wel zoiets als scientology, of ander soort magische verbondschappen. Wellicht wel eentje waar een normaal mens het bestaan niet van af weet en als je uit de school klapt heb je een groot probleem..Ik hoorde trouwens dat zwarte kerken erg in opmars zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:39

Ja, als ze dan zo zeker wist dat "ze" haar meegenomen hadden, dan had ze het misschien toch verwacht? Aan de andere kant is "ze" heel algemeen, hoor. "Ze hebben het gedaan" is iets wat snel geroepen wordt, zonder te weten of het wel meer dan 1 was. Ik riep gisteren ook "ze hebben mijn mobieltje meegenomen", terwijl ik weet dat maar 1 joch 'm heeft....
Dat "zonder losgeld te vragen" is veel aparter.

Even duidelijkheid over die brieven met 100 vragen voor de getuigen: Die moesten vertaald. De PJ heeft geen vertalers in dienst, dus dat moet via een bureau. Er was van te voren al voorspeld dat het maanden zou duren. Maar ze lagen nu al een tijdje klaar, maar omdat een en ander in volgorde moet afgewerkt, werd er gewacht tot het eindrapport van het forensisch lab binnen was. Dat is er nog niet, naar mijn weten, er zijn wel resultaten opgestuurd naar de PJ, maar het wachten is op het eindrapport.

Diaro de Noticias spreekt de andere kranten tegen die zeggen dat er geen mensen van de PJ afreizen naar Engeland, en dat de brieven al tijden klaar liggen (dat was meerdere keren gemeld).
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 22-11-07 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:41

Ter info (scheelt weer zoekwerk):

De Engelse advocaat, Anthony Bennet, 60 jaar, heeft geprobeerd een proces tegen de McCanns te starten met het doel hen te beschuldigen van verwaarlozing, maar een rechter van de rechtbank in Loughborough heeft de zaak geweigerd, en geoordeeld dat de advocaat geen bevoegdheden heeft deze zaak te beginnen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:42

Heb het al gewist, ik zag dat het in hetzelfde stuk van de CM stond wat hier geplaatst was.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:52

Voor de duidelijkheid: De GNR is niet de moord afdeling, moord is homocídio.
De GNR is de Guarda Nacional Republicana Dus de nationale wacht. Dit is een militaire instelling, in tegenstelling tot de PSP, die te vergelijken is met "gewone" politie. Een belangrijk deel van de GNR is politie (nou ja, wacht dus) te paard.
De meeste plaatsen hebben GNR en geen politie, wat meer is weggelegd voor steden. Verder bestaat er nog gemeente politie (policia municipal) die haast geen bevoegdheden heeft en alleen binnen hun eigen gemeente opereert.
Er is ook nog verkeerspolitie natuurlijk, en de afdelingen die jullie verder ook wel kennen.
De PJ is weer de gerechtspolitie.

Het politie apparaat zit hier even anders in elkaar dan in Nederland.

Praia da Luz heeft geen politie, vandaar dat eerst de GNR op de stoep stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:03

Dat kan Ann, dat een advokaat niet bevoegd is en dat het niet ontvankelijk verklaard wordt, dat wist hij vast wel, maar zo heeft hij het wel onder de aandacht kunnen brengen, nu afwachten of er een officier van justitie deze zaak op zich neemt. Maar het Engelse gerechtshof zit zo anders in elkaar met hun jury etc. Maar als een jury een grote vinger in de pap heeft, denk ik dat de McCann's al geen schijn van kans meer hebben met zulke een slechte media schetsen over hun. Niemand weet nog hoe het zit, maar de McCann's worden op persoonlijke titel erg afgebrand.

Ik denk dat ze uberhaupt voor een jury al zo goed als veroordeeld zijn, zal ook niet makkelijk zijn om een onbevooroordeelde jury te hebben.

BV een stukje gecopieerd uit een studiereis:

Strafrecht, zoals de meeste dat kennen, is een zeer nationaal georiënteerde aangelegenheid. Het rechtsvergelijkende aspect stond als vanzelfsprekend voorop. Nu dit besloten was, was de keus voor Engeland snel gemaakt. Welk land kent immers - een enkele bananenrepubliek daargelaten -een systeem dat zo verschilt van dat van ons. Engeland, een 'commonlaw-land' met een adversair systeem, lekenrechtspraak en barristers, om maar eens wat te noemen.

Ik kan nu steeds beter begrijpen waarom ze er zo een mediahype van hebben gemaakt. Als ze in Portugal al duidelijk het gevoel hadden gekregen dat ze als de daders van de dood van hun dochter worden gezien, ze dan in Engeland al snel aan de galg zouden hangen met zo een rechtssysteem. Om zoveel mogelijk het licht niet op je te laten schijnen, kan je nog een evenwicht proberen te creëren, waardoor er toch mensen hun de twijfel van de voordeel geven.