Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cer schreef:Grotendeels zeker eens met je post hoor.
Alhoewel ik op bokt las dat verder reizen of buiten je gewenste woonplaats wonen, wel een overweging moet zijn onder het mom van je moet er dan maar wat voor over hebben..
En, je kunt niet altijd het huis betalen wat je graag wil (4 kamers met voor en achtertuin bijvoorbeeld)
Cer schreef:Grotendeels zeker eens met je post hoor.
Alhoewel ik op bokt las dat verder reizen of buiten je gewenste woonplaats wonen, wel een overweging moet zijn onder het mom van je moet er dan maar wat voor over hebben..
En, je kunt niet altijd het huis betalen wat je graag wil (4 kamers met voor en achtertuin bijvoorbeeld)
Cer schreef:MarlindeRooz schreef:Mensen willen graag bij hun vrienden / familie / werk in de buurt blijven wonen.
Grappig, dat is precies wat ik toen schreefook bijv in relatie tot mantelzorg.. maar toen zag ik het verkeerd
Gnome schreef:Misschien kunnen we in dit kleine landje met zoveel mensen ook niet altijd meer wonen waar we willen. Steden zijn ook een keer vol toch als je er ook nog wat groen in wilt en ademruimte..?
Zou al een hoop schelen als we het oosten en noorden van dit land eens fatsoenlijk verbinden met de rest van het land met ov etc.
fransje23 schreef:Gnome schreef:Misschien kunnen we in dit kleine landje met zoveel mensen ook niet altijd meer wonen waar we willen. Steden zijn ook een keer vol toch als je er ook nog wat groen in wilt en ademruimte..?
Zou al een hoop schelen als we het oosten en noorden van dit land eens fatsoenlijk verbinden met de rest van het land met ov etc.
Fatsoenlijke verbindingen met het ov ben ik voor!
Sowieso is openbaar vervoer momenteel geen alternatief voor de auto mede door de hoge kosten.
Het is, denk ik, voor natuur en de agrarische sector juist beter als er plekken met minder mensen zijn.
De bevolking wat gecentreerd bij de plekken waar veel werkgelegenheid is, ook handig qua woon- werkverkeer.

Cer schreef:Fransje, hoe is dit nou weer op de persoon??
Ik mag toch aangeven dat ik hetzelfde schreef? Maar dat ik het toen blijkbaar verkeerd zag? Personen die gewoon nog meedoen hier hoor, maar het gaat mij niet om de personen, het gaat mij om het principe

Citaat:Ik kan je vertellen dat als je verder bij je familie vandaan gaat wonen (want blijkbaar is het heel gek om het liefst ergens naar je zin te wonen tegenwoordig, ik ben benieuwd wie van de mensen hier die al een poosje een huis heeft, echt ergens is gaan wonen waar ze dat liever niet deden maar dat terzijde) dat het op latere leeftijd ingewikkeld wordt als bijv je ouders hulpbehoevend worden en de maatschappij steeds meer verwacht dat familie gaat zorgen… dan is een half uur (of verder blijkbaar) toch best ver hoor. Helemaal als je een volle werkweek hebt en ook nog zelf wil leven.. dus ja ik snap wel dat mensen in de buurt van hun sociale leven / familie willen blijven wonen .. ik vind dat zelf geen vergelijk met vrienden waar je zo af en toe langs gaat als je er zin in hebt ..
fransje23 schreef:De vraagprijs van een woning is niet alleen aanbod gestuurd maar wordt ook gestuurd door het bedrag wat mensen kunnen lenen en daardoor betalen.
fransje23 schreef:De vraagprijs van een woning is niet alleen aanbod gestuurd maar wordt ook gestuurd door het bedrag wat mensen kunnen lenen en daardoor betalen.
1 daarvan was een bezichtiging zowat onmogelijk te maken omdat de bewoonster dat liever niet had. 1 huis in Rhenen met enorme scheuren en dan het huisje dat we gekocht hebben in Veenendaal toen, 1 gaskachel. Geen isolatie, enkel glas en in mwa staat maar een fijne diep tuin.