Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 08:11

Het grotere publiek is toch voor beheer van de wolf.
In elke peiling zie je dat. Zelfs als nu.nl hem doet.

En als je dan ziet hoe dingen in de media komen, je weet wel de media in handen van die hele rij lui die al eens eerder zijn benoemd en banden hebben met Koffeman.

Dan moet annemiek wel uitwijken naar een kanaal die daar niks mee heeft.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 08:11

tienus63 schreef:
Er zit een knop op de tv, zong Doe Maar al.
Dus of je spoelt tot spreker die je wil horen of je kijkt en luistert het niet.
Kan simpel zijn.

Dan begrijp je niet wat ik zeg denk ik.

Behalende dat dit volgens mij geen tv programma is. Is dit een complotdenkersplatform.

Dus de anti-wolf beweging zet zichzelf daarmee in een bepaalde hoek.

Als men een groter publiek wil bereiken is dit absoluut niet slim.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 08:13

DuoPenotti schreef:
Het grotere publiek is toch voor beheer van de wolf.
In elke peiling zie je dat. Zelfs als nu.nl hem doet.

En als je dan ziet hoe dingen in de media komen, je weet wel de media in handen van die hele rij lui die al eens eerder zijn benoemd en banden hebben met Koffeman.

Dan moet annemiek wel uitwijken naar een kanaal die daar niks mee heeft.

Dat komt ook omdat een nulstand van de wolf waarschijnlijk absoluut onmogelijk is. Dus dat is best wel een heel goed streven vergeleken bij de huidige situatie (namelijk niks doen).

En ook in dit topic en onder de mensen die het niet eens zijn met het wolvenbeleid zitten héél veel mensen die willen beheren en geen nulstand eisen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-25 08:17

Ik begrijp je heel goed.
Maar ze wordt niet uitgenodigd voor een talkshow om haar punt duidelijk te maken.
En als ze dan bij zoiets wel gehoord wordt, dan kijk ik wel.

Ik vind het ook jammer dat ze dan daar wel gehoord wordt en niet bij de reguliere media.

Ik was blij dat ik aanvang fragment in de video kon duiden.
Zodat met kan spoelen of helemaal niet kan kijken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 08:17

Klopt, de meeste mensen zijn ook niet voor een Nul stand.
Inderdaad in dit topic ook niet.

Dus vraag me ook af waarom je daar dan over begint?

Maar extremistische pro wolvers houden zelfs beheer tegen.
Elke poging die ze kunnen grijpen ze aan.
Nu ook weer met de aangereden wolvin.

MarlindeRooz

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 08:21

Ik snap dat jullie het niet met mij eens zijn. En ze moet gaan zitten waar ze wil. Alleen marketingtechnisch is dit niet echt handig. Zeker nadat er contact geweest was met de Telegraaf etc. Is dit een stap “terug” op de ladder van geloofwaardigheid.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 08:23

Iedereen kan van Annemieke zeggen wat ze willen.
Maar ze is de enige die dit soort zaken aanpakt.
Net als de Oostvaardersplassen toen, ze kreeg ook wel veel BN-ners mee destijds .
Ze praat niet alleen, ze dóet ook wat.

En niet alleen met donaties maar ook genoeg geld uit eigen zak en de tijd die ze erin stopt.
Ik ken haar al ruim 30 jaar, en ze is een superlieve vrouw, die iedereen altijd helpt en alles voor mensen doet die haar dierbaar zijn.
En ja, het is een pitbull !!!! maar wel een met het hart op de juiste plek!

En ze weet donders goed waar ze mee bezig is, je hoeft haar echt niet te vertellen wat "handig" is of niet. Ze heeft mensen achter zich die haar ook helpen/adviseren hierin

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 08:35

Volgens mij ben ik hartstikke vrij om mijn mening hierover te geven. Bokt zou leeg zijn…

Dat hier in dit topic een andere mening niet gewaardeerd wordt was al wel bekend.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 08:46

Ik snap wat jullie van beide kanten zeggen. Maar ik zei al eerder dat het mijn stijl niet zou zijn. Zou voor mij Faustiaans aanvoelen om met dergelijke gemarginaliseerde clubjes in zee te gaan. Bovendien nogal nutteloos.

Maar ik heb er wel bewondering voor dat ze zich zo vastbijt en vast blijft houden. Een mens met een missie kennelijk.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 08:50

MarlindeRooz schreef:
Captain schreef:
Tsja het is ook gewoon een groot complot. Als je ziet hoe eenzijdig de media is, wat er allemaal stil gehouden wordt en wat die geheime agenda van de PvdD is..

Dat mag jij vinden maar het grotere publiek denkt dat niet. Dus het is niet strategisch om jezelf in te laten met een complotdenkerskanaal.

Komt vanzelf wel..

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 09:07

MarlindeRooz schreef:
Ik snap dat jullie het niet met mij eens zijn. En ze moet gaan zitten waar ze wil. Alleen marketingtechnisch is dit niet echt handig. Zeker nadat er contact geweest was met de Telegraaf etc. Is dit een stap “terug” op de ladder van geloofwaardigheid.

Ik lees nu pas bij en snap wel wat je bedoelt.

Het is niet de handigste plek om te gaan zitten als je eigenlijk vooral heel graag serieus genomen wil worden in de reguliere media en politiek.

Dus snappen dat Annemiek de kans aangrijpt die ze krijgt van dat platform, ja dat wel,

Of het voor haar eigenlijke wens, namelijk serieus genomen worden, verstandig is, is een tweede.
En daar volg ik Marlinde heel goed, het antwoord kan wel eens nee zijn.

Ok heb het nog niet gekeken overigens, en ik twijfel omdat ik persoonlijk nu net blckbx niet zo graag zie.

____ niet specifiek wolf, algemeen in gepolariseerde kwesties ____

In 'hot issues' kun je soms iemands mening respecteren en zelfs echt ondersteunen, dezelfde mening hebben op hoofdlijnen,

En dan toch twijfelen of vraagtekens bij diens aanpak.

Je valt de persoon daar ook niet mee aan, je valt diens standpunten ook niet af.
De vraag zit dan over de geschiktheid van de gekozen methoden

_

Dus ik zie het in gepolariseerde zaken als volgt

- je kunt het volledig met iemand eens zijn
-je kunt het deels eens deels oneens zijn
-je kunt het volledig met iemand oneens zijn

Los daarvan staat wat je vindt van de methoden om de standpunten over te brengen

En dat kan dan op twee of meer manieren.
Misschien vind iemand de standpunten oke, maar de manier om de standpunten over te brengen niet ethisch, Of wellicht zelfs nog wel ethisch maar mogelijk onverstandig voor het gewenste uiteindelijke doel.
Of je vind de methodes wel prima, handig etc.

Dan is ee nog een volgend punt,
Zelfs als je methodiek niet zo wat vindt,
Kun je mogelijk wel begrip hebben waarom iemand die methode kiest...

---

Los van de wolven maar gewoon algemeen,

Ik kan het 100% met iemand oneens zijn, maar wel vinden dat die persoon netjes is in een discussie of netjes met overbrengen standpunten

Èn andersom ik kan het echt volkomen met iemand eens zijn, en toch diens methoden zelf niet waarderen.

Denk aan mensen die uit de basis voor een goed doel ergens huizen gaan bekladden, of een politicus neerschieten, of, of

En soms kan ik begrip opbrengen voor methode, soms niet (met name bij echt vandalisme of geweld bijvoorbeeld kan ik persoonlijk dat niet zo goed, ook als ik de standpunten wel oke vind)

_
Ik vind het persoonlijk jammer als er niet de ruimte is om te zeggen dat een gekozen methode wellicht niet de handigste is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 10:19

ElCamino schreef:
Iedereen kan van Annemieke zeggen wat ze willen.
Maar ze is de enige die dit soort zaken aanpakt.
Net als de Oostvaardersplassen toen, ze kreeg ook wel veel BN-ners mee destijds .
Ze praat niet alleen, ze dóet ook wat.

En niet alleen met donaties maar ook genoeg geld uit eigen zak en de tijd die ze erin stopt.
Ik ken haar al ruim 30 jaar, en ze is een superlieve vrouw, die iedereen altijd helpt en alles voor mensen doet die haar dierbaar zijn.
En ja, het is een pitbull !!!! maar wel een met het hart op de juiste plek!

En ze weet donders goed waar ze mee bezig is, je hoeft haar echt niet te vertellen wat "handig" is of niet. Ze heeft mensen achter zich die haar ook helpen/adviseren hierin

Iemand mag vinden wat hij of zij wil.
Als Annemieke dat mag, mag Marlinde dat ook. Het moet toch niet gekker worden zeg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 10:22

Ik ben geen fan van Annemieke. Idd ook omdat ze dit soort podia pakt. Het is goed dat mensen proberen om de onderste steen boven te krijgen. Maar imo heb je meer impact als je zoals de stichting Wijs met Wolven invloed probeert uit te oefenen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 10:30

MarlindeRooz schreef:
Volgens mij ben ik hartstikke vrij om mijn mening hierover te geven. Bokt zou leeg zijn…

Dat hier in dit topic een andere mening niet gewaardeerd wordt was al wel bekend.

Een andere mening is geen probleem volgens mij. Dat is juist goed voor discussies. Op de man spelen ipv op de bal is wel een algemeen maatschappelijk probleem.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 10:36

SusanH schreef:
Ik ben geen fan van Annemieke. Idd ook omdat ze dit soort podia pakt. Het is goed dat mensen proberen om de onderste steen boven te krijgen. Maar imo heb je meer impact als je zoals de stichting Wijs met Wolven invloed probeert uit te oefenen.

Ik zie haar manier van communiceren op social media en ik vind dat ook geen prettige manier.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 10:39

Ik vind het in die zin 'prettig' of 'nuttig' dat er wel stoom op de ketel gehouden wordt.

Mensen zoals zij zorgen er voor dat de wolvenkwestie niet stilletjes ongemerkt voorbij gaat in media en politiek.
En in die zin ben ik absoluut blij met wat ze doet.
Want dat dit actueel blijft en er geen ruimte is dat dingen wegzakken in de media, dat vind ik zeer nuttig.
(Alleen vind ik blkbx dus wel jammer)

Persoonlijk voor mij passen bij mij andere methoden beter.

En zo zie je maar hoe genuanceerd iets kan liggen ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 10:43

FT daarom zeg ik ook wat ik vind. Niet dat het "de waarheid is". Manieren van communiceren is gewoon afhankelijk van hoe je in elkaar steekt.
Wat ik lastig vind over het algemeen, niet alleen bij Annemieke, is mensen van alles verwijten maar zelf precies zo doen. Dus "hij spreekt lelijk over mij" neerzetten als "die wolven knuffelaars die in sprookjes geloven spreken lelijk over mij". Dan verlies je denk ik heel veel credits en dat is zonde. Ze doet goed werk.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 26-09-25 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 10:43

Hier nog iemand die geen fan is van Annemieke.
Ik snap haar punten en het is fijn dat ze in sommige gevallen wat doet, maar haar manier van communiceren en doen vind ik ook niet fijn.

Edit: Precies wat Rien10 zegt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 10:47

Ik denk dat zowel wijs met wolven als Annemieke heel hard nodig zijn.
Allebei een totaal andere werkwijze en manier van uiten.
Maar als je ziet dat Annemieke wel mensen boos krijgt omdat ze hekelen in wat ze boven brengt, heeft het ook zeker nut het op die manier te doen.
Want met altijd braafjes je ding zeggen word je ook onder gesneeuwd.
In een media vol leugens moet je eens hard aan de boom schudden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 10:48

rien10 schreef:
FT daarom zeg ik ook wat ik vind. Niet dat het "de waarheid is". Manieren van communiceren is gewoon afhankelijk van hoe je in elkaar steekt.
Wat ik lastig vind over het algemeen, niet alleen bij Annemieke, is mensen van alles verwijten maar zelf precies zo doen. Dus "hij spreekt lelijk over mij" neerzetten als "die wolven knuffelaars die in sprookjes geloven spreken lelijk over mij". Dan verlies je denk ik heel veel credits en dat is zonde. Ze doet goed werk.

Eens. Mensen uitschelden omdat ze een andere mening hebben dan jij is onmacht. Helaas gebeurt dat veel in de wolvendiscussie.

Het is wel menselijk. Iedereen doet het wel eens. Maar het is niet echt sterk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 10:55

Die onmacht begrijp ik heel goed. Soms moet je schreeuwen tussen de schreeuwers om gehoord te worden. Dat maakt het zo bliksems moeilijk.
Waardoor ik me afvraag, waarom wordt er niet veel meer met foto's "geschreeuwd". Laat maar zien wat de wolven aanrichten. Inclusief doodgereden dieren, dieren verstrikt in wolfwerende rasters, half aangevreten kadavers, dieren die nog leven met verschrikkelijke wonden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 10:56

Daar is onderzoek naar gedaan, dat schijnt juist averechts te werken. Ik weet de bron helaas niet meer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 10:57

rien10 schreef:
Die onmacht begrijp ik heel goed. Soms moet je schreeuwen tussen de schreeuwers om gehoord te worden. Dat maakt het zo bliksems moeilijk.
Waardoor ik me afvraag, waarom wordt er niet veel meer met foto's "geschreeuwd". Laat maar zien wat de wolven aanrichten. Inclusief doodgereden dieren, dieren verstrikt in wolfwerende rasters, half aangevreten kadavers, dieren die nog leven met verschrikkelijke wonden.

Dat helpt niet. Dat maakt de mensen alleen maar bozer.

Kijk maar naar Wakker Dier. Die plaatst ook zielige foto’s uit de vee-industrie. Dan krijg je tegengeluid als “het zijn uitzonderingen” en “ze dikken het aan”. En dan gaan mensen reageren met dingen als “ik eet vanavond wel een extra stuk vlees”.

Los van de inhoud / mening over Wakker Dier vrees ik dat je hetzelfde effect gaat krijgen bij de wolvenkwestie. :)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:01

Ik denk ook dat het averechts werkt. Wat misschien wel werkt: je eigen onmacht en gevoel van onveiligheid onder woorden brengen. Dat probeer ik al een hele tijd op sociale media te doen. En ja, ik word regelmatig uitgemaakt voor Roodkapje maar daar trek ik me niets van aan. Ik weet wat ik weet en ken helaas genoeg nare ervaringen met wolven uit de eerste hand.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:03

Gewoon uit nieuwsgierigheid,

Stel Nederland komt uiteindelijk uit op 10 roedels, die door wijze van beheer super schuw blijven.

Hoeveel mensen zouden daar nog problemen mee hebben?

Ik denk dat daar véél meer mensen achter zouden kunnen staan dan dat nu gedacht wordt.
Ik denk serieus dat maar heel weinig mensen aan de extreme absoluut never nooit een wolf kant staan, zolang er geen overlast of gevaar is.

Ben wel benieuwd hoe mensen in dit topic dat zien?