Ja, denk het ook wel!

Het is natuurlijk geen alles of niks gelukkig!
Hoe ik dat doe... Met hangen en wurgen, momenteel

Klinkt overdreven, is het niet. Wat er nu allemaal gaande is in de wereld is, is best een groot aandeel van de oververmoeidheid en burnout signalen die ik momenteel ervaar (geskyrocket sinds de inauguratie van Trump, denk ik). Er is zó veel sh*t gaande nu natuurlijk, het is gewoon bizar en niet bij te houden. Het helpt gelukkig wel enigzins om zo min mogelijk nieuws te volgen. Ik mag van mezelf bijvoorbeeld alleen naar de site van de NOS via een incognito tabblad zodat ie niet onder mijn geschiedenis komt en ik geen NOS-suggestie van Google krijg op het moment dat ik de 'n' intype. Want ik ken mezelf: dan wordt die 'n' een automatisme als ik me verveel en dan zit ik dus rustig 20x per dag op de site van de NOS
Het zou nog beter zijn om dit topic en het topic over Trump ook helemaal te ontwijken, maar ik word ook onrustig van helemáál niks meer meekrijgen want ik vind het (zelf) ook een kwestie van burgerlijke verantwoordelijkheid. Als je niks afweet van Russische propaganda die hier wordt verspreid kun je ook geen bijdrage leveren om het tegen te gaan en daarmee een teruggang naar de jaren '50 te helpen voorkomen, om maar wat te noemen.
De natuur in helpt ook! De wereld ziet er tussen de bomen écht positiever uit, bizar wat een invloed al die schermen op je gemoed hebben.
Mijn leven zou wel echt significant relaxter zijn als ik me er gewoon voor af kon sluiten ja, zeker. Het is voor mij, en voor veel mensen in mijn omgeving, alleen écht geen keuze. Misschien dat het dat wel kan worden in een andere fase van mijn leven, maar nu helaas niet. Want het is inderdaad niet chill om zoveel stress te hebben de hele tijd, denk dat weinig mensen daar bewust voor zouden kiezen

Het zit in je of het zit niet in je, denk ik, ook door bijvoorbeeld opvoeding. En natuurlijk zijn er wel gradaties! Ik ken naar buiten afgestelde mensen die nog véél meer gebukt gaan onder alles wat er nu gebeurt dan ik, en ik ken ook naar buiten afgestelde mensen die paal en perk hebben kunnen stellen waardoor ze dus wel dingen meekrijgen, maar dat sneller van zich af kunnen laten glijden. Ik kan dat dus niet goed. Niet mijn keuze, wel mijn probleem

Dus ik ga stug door met mijn quest om meer bewustzijn te verspreiden en sommige mensen haken erop aan en anderen niet