Kinke schreef:ik begrijp iets niet, waarom is dan dat kalverliefde concept zo geweldig?
marketing
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juval schreef:Kinke schreef:ik begrijp iets niet, waarom is dan dat kalverliefde concept zo geweldig?
marketing
996981 schreef:Nikass schreef:Ik spreek voor mezelf en de mensen die ik ken. (dat zouden meer mensen moeten doen)
Ik heb het over het individu. Was je misschien niet opgevallen.
Als meerdere individuen bepaalde keuzes maken gaat het natuurlijk wel invloed hebben.
Als 1 boer tegen beleid/het systeem ingaat zet dat ook geen zoden aan de dijk.
Er moet aan alle kanten iets gebeuren. Het systeem, de boeren, maar ook zeker bij de consument. Er is ontzettend veel vraag naar zuivel en vlees. Als die vraag daalt (doordat heel veel individuen minder gaan consumeren) verandert er zeker wel wat.
Niemand rekent hier anderen af. In tegendeel. Het is echter een feit dat de consument invloed heeft op beleid en systeem. Je kan heel hard roepen dat alles anders moet, maar dat is een beetje hypocriet als je ondertussen volop consumeert. Daar ging het hier over. De vraag naar wat iemand dan consumeert geldt meer als spiegel, dan als afrekenen. Heel veel mensen hebben hun mond vol over van alles, maar willen zelf vooral geen verantwoordelijkheid nemen. Nu zeg ik niet dat dit voor jou geldt (noch heeft iemand anders hier dat volgens mij gedaan) maar ik snap dat de vraag kwam, zeker ook omdat jij héél stellig bent over boeren.
juval schreef:Biteback .. tja.
De stierkalfjes gaan sowieso niet 3 maanden bij de moeder blijven, die moeten binnen 28 dagen worden afgevoerd naar de kalverbedrijven.
De kuiskalfjes die kunnen blijven zullen waarschijnlijk bij een pleegmoeder worden gezet. Niet de eigen moeder. Zodat 1 koe voor meerdere kalveren 'zorgt'. Dat lijkt me het best werkbaar.
Er zijn nog geen cijfers bekend over de resultaten, qua uitval, ziektes en infecties, uierproblemen, groei, melkgift etc.
maar goed, het klinkt hartstikke mooi voor de consument, dus ik zeg, het is een marketingding.
BigOne schreef:Waarom moet de overheid hier weer voor zorgen?
pien_2010 schreef:Hier nog een filmpje.
https://youtu.be/7CXIPm57xgM?si=127JRGPt6_vkHKNB
Ik vind het meer als een marketing ding Juval. Ik vind het begrijpelijk als boeren dit niet willen of kunnen, maar om dit concept zo onrespectvol weg te wuiven vind ik ook nogal wat. Daar klopt voor mij iets niet in.
Jullie bedrijf wordt door deze mensen ook totaal niet aangevallen of bekritiseerd. Integendeel eigenlijk.
Kinke schreef:de kalfjes worden inderdaad steeds onafhankelijker, en als ze rond de 6 maanden zijn dan zijn de koeien dat geram in hun uier wel zat. Maar...als ze potentieel gevaar zien dan is het moederinstinct weer volledig terug hoor. En als je ze gaat scheiden dan kost het wel een dag of 3 a 4 voor de koeien rustig zijn en bij de kalveren duurt het nog een paar dagen langer. Je hoeft ze dan ook niet in de wei terug te zetten, want ze zullen hun kalveren gaan zoeken. Persoonlijk vind ik 2 a 3 maanden bij de koe en dan scheiden zieliger dan direct weghalen.
996981 schreef:Jij leest echt heel andere dingen dan ik Nikass…. Wellicht kun je aangeven wie die dingen precies gezegd heeft en wanneer?
Ik vind jou ontzettend zwart-wit. Als mensen vervolgens nuanceren of vragen stellen reageer je in mijn ogen verongelijkt…
Wij leven in een andere bubbel zullen we maar zeggen….