Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Spenk schreef:Zou dat niet ook komen omdat er in het verleden veel misbruik van gemaakt is? Dat er mensen afgekeurd werden met verklaringen die eigenlijk nog best konden werken. En dat daarom de uwv helemaal doorgeslagen is nu de anderen kant op?
want mijn salaris was laag en minimum loon was geen 35 procent of meer lager. Die anderen zaten stuk hoger qua salaris dus als zij diezelfde baan zouden kunnen zaten ze richting de 50% of meer lager qua inkomen dus wel afgekeurd. Als ik nu een baan op niveau van mijn opleiding zou aannemen en weer binnen een maand uitvallen zoals alle andere keren zou ik wel afgekeurd worden. Gaven ze zelfs zelf aan. En dat alleen qua inkomen en dan gaat het niet iver het überhaupt niet kunnen, dat is weer een losse discussie.
''daar heb je er weer 1 die zegt die niks kan'' even plat door de bocht. Omdat ze ongetwijfeld ook genoeg zien waarbij dat wel van toepassing is en daardoor niet meer onafhankelijk kunnen kijken. En daar zijn mensen zwaar de dupe van.
Spenk schreef:Maar begrijp ik het goed dat jullie wel ander werk kunnen doen? Want ik lees veel van dat willen werkgevers toch niet. Terwijl ik toch regelmatig mensen aangenomen zie worden voor 3/4 uur per dag, mensen met beperkingen etc omdat ze gewoon heel hard mensen nodig zijn.
niet omdat ik te laat was of iets niet goed had ingevuld, maar omdat een medewerker iets niet goed had verwerkt. Zelf kwam ik daar helemaal niet meer uit... Dat ging om een bedrag richting duizend euro, wat ik gewoon echt, echt niet had, wat ik onterecht aan hun zou moeten terugbetalen door een fout. Ik stortte in, en liet het vervolgens even over aan iemand anders om mij ermee te helpen: mijn vader. Vervolgens kreeg hij de volle laag, want waar bemoeide hij zich mee, dit was tussen hen en mij, ze wilden mij spreken. Toen is mijn vader zo ontzettend kwaad geworden... '' ja, want tegen zo iemand die zich niet kan verdedigen kan je makkelijk zeggen dat ze het maar moeten slikken, en voor jouw fouten moeten opdraaien. '' en het kostte vervolgens nog dreigen met een rechtszaak om die mensen bij het UWV in beweging te krijgen dat ze nog eens naar mijn dossier zouden gaan kijken, om tot de conclusie te komen dat zij zelf een fout hadden gemaakt. Toen pas stopte het gezeik en gedreig van hun kant!
mijn collega's zijn echt super! elnienjo schreef:De verdubbelde energierekening treft nu miljoenen mensen, maar waar blijven de grote protesten?
Ik heb idd niet de energie om groots en opvallend te demonstreren, maar er moeten nu toch miljoenen (mentaal) gezonde mensen zijn die de straat op kunnen om belastingverlaging af te dwingen?
loriene schreef:https://www.facebook.com/watch/?ref=sav ... 9489598917
En er wordt aan gewerkt om de gewone mens nog meer aan banden te leggen ,tenminste wanneer deze mevrouw haar zin krijgt
mvdende schreef:Nu merk ik dat je gedwongen wordt een bepaalde richting op, bijvoorbeeld naar meer vega, doordat vlees steeds duurder wordt en vega steeds meer gepromoot en goedkoper.
Ik wil daarin een eigen keuze kunnen maken. Dat er vega aangeboden wordt, prima, maar ik wol niet die richting op gepused worden.
verootjoo schreef:Dat moet je ook niet eten, want het is niet te hachelen. Van valess en vegetarische slager etc.
Maar met vegetarisch als in ‘geen vlees’ is helemaal niks mis, en heel gezond![]()
Je kan namelijk prima ook alleen groenten eten, en pasta, brood, fruit, en alles wat geen vlees is.
De gemiddelde Nederlander eet veel meer vlees en vis dan goed voor hem is en het put ook de aarde uit als we dat met z’n allen blijven doen.