Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Levita schreef:HorseTimeXL schreef:O dat zou fantastisch zijn! En even een vraag voor de kenners, ik blijf het lastig vinden. Stel Biden wint Georgia en verlies Pennsylvania, wint hij dan in principe als nog?
Als ik CNN moet geloven wel. Trump heeft Georgia nodig.
soesita schreef:Roodvos schreef:Ik hoor net op het journaal (radio) dat de veiligheidsdienst onderweg is naar Biden om hem te beschermen. En dat Biden zich opmaakt om zich tot winnaar van deze verkiezingen uit te roepen.
Misschien zou hij daar toch beter even mee wachten tot alle stemmen geteld zijn.
Loretta schreef:IMANDRA schreef:Probleem is dat wij er wel nuchter (gekleurd, maar nuchter) instaan. Trump-supporters zijn zo overtuigd van zijn populariteit dat ze het gewoon niet kunnen geloven dat hij dus niet een meerderheid van de stemmen krijgt. Dus moet er dus wel fraude zijn.
Persoonlijk denk ik toch dat wij veel en veel te ver van de VS af staan om het land echt te begrijpen. In ieder geval heb ik zelf niet het idee dat ik de VS maar ook enigzins begrijp met hier en daar een paar losse eindjes aan informatie.
SimoneeM schreef:Klopt, want de kans is momenteel klein dat Nevada of Arizona naar Trump gaan. Al kan het natuurlijk altijd nog.
Shiloh schreef:SimoneeM schreef:Klopt, want de kans is momenteel klein dat Nevada of Arizona naar Trump gaan. Al kan het natuurlijk altijd nog.
Arizona schommelt nog wel heel erg hoor. Die cijfers van Pennsylvania van die site (ik heb zelf ook mee zitten rekenen) die kloppen niet helemaal, dus dat zal dan voor Arizona ook wel niet helemaal kloppen.
In Pennsylvania, ja, in de laatste batch had hij 80%, maar als je naar de laatste 200k kijkt, zit die stabiel rond de 73%. Als Arizona ook zo’n verschil heeft en wat fluctueert, kan die zomaar nog naar Trump gaan. Marges zijn daar heel klein.
HorseTimeXL schreef:Ik lees dit trouwens in het AD:
Als Biden de winst pakt in Georgia, kan Trump maximaal uitkomen op 269 kiesmannen, één te weinig voor het presidentschap.
Bedoelen ze dan als Trump de rest dan pakt? En wat als dat gebeurd en Trump blijft met 1 kiesman te weinig over? Wat zou er dan gebeuren. of kan dat in principe niet.
Als Biden de winst pakt in Georgia, kan Trump maximaal uitkomen op 269 kiesmannen, één te weinig voor het presidentschap.
Bedoelen ze dan als Trump de rest dan pakt? En wat als dat gebeurd en Trump blijft met 1 kiesman te weinig over? Wat zou er dan gebeuren. of kan dat in principe niet.