Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:33

O dat zou fantastisch zijn! En even een vraag voor de kenners, ik blijf het lastig vinden. Stel Biden wint Georgia en verlies Pennsylvania, wint hij dan in principe als nog? Want er zijn zoals ik dat overzicht bekijk ook nog andere staten die nog stemmen moeten tellen maar die zijn wel redelijk duidelijk al van te voren.
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 06-11-20 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:33

HorseTimeXL schreef:
O dat zou fantastisch zijn! En even een vraag voor de kenners, ik blijf het lastig vinden. Stel Biden wint Georgia en verlies Pennsylvania, wint hij dan in principe als nog?

Wel als hij ook Nevada of Arizona wint. Met Georgia komt hij net 1 electoral vote tekort.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:34

HorseTimeXL schreef:
O dat zou fantastisch zijn! En even een vraag voor de kenners, ik blijf het lastig vinden. Stel Biden wint Georgia en verlies Pennsylvania, wint hij dan in principe als nog?

Als ik CNN moet geloven wel. Trump heeft Georgia nodig.

Levita

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

En in Pennsylvania loopt Biden nu ook in.

Moon_light94

Levita schreef:
HorseTimeXL schreef:

Als ik CNN moet geloven wel. Trump heeft Georgia nodig.

Klopt, want de kans is momenteel klein dat Nevada of Arizona naar Trump gaan. Al kan het natuurlijk altijd nog.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:35

soesita schreef:
Roodvos schreef:
Ik hoor net op het journaal (radio) dat de veiligheidsdienst onderweg is naar Biden om hem te beschermen. En dat Biden zich opmaakt om zich tot winnaar van deze verkiezingen uit te roepen.

Misschien zou hij daar toch beter even mee wachten tot alle stemmen geteld zijn. :=

Ja, dat zou ik ook verstandiger vinden, ook al zegt de trend al heel veel. In ieder geval wachten tot het verschil niet meer goedgemaakt kán worden gezien het openstaande aantal stemmen, en niet eerder.

Hij heeft daar voor gepleit (geduld), dan geeft hij wel het beste signaal af door daar ook netjes op te wachten.

Loretta schreef:
IMANDRA schreef:
Probleem is dat wij er wel nuchter (gekleurd, maar nuchter) instaan. Trump-supporters zijn zo overtuigd van zijn populariteit dat ze het gewoon niet kunnen geloven dat hij dus niet een meerderheid van de stemmen krijgt. Dus moet er dus wel fraude zijn.

Persoonlijk denk ik toch dat wij veel en veel te ver van de VS af staan om het land echt te begrijpen. In ieder geval heb ik zelf niet het idee dat ik de VS maar ook enigzins begrijp met hier en daar een paar losse eindjes aan informatie.

Ik denk dat ik zo’n 50,5% kan begrijpen en zo’n 47,9% echt helemaal niet :+

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:37

A oke, ja in dat overzicht inderdaad zie ik dat Nevada ook op dit moment naar Biden gaan toch?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:37

SimoneeM schreef:
Klopt, want de kans is momenteel klein dat Nevada of Arizona naar Trump gaan. Al kan het natuurlijk altijd nog.

Arizona schommelt nog wel heel erg hoor. Die cijfers van Pennsylvania van die site (ik heb zelf ook mee zitten rekenen) die kloppen niet helemaal, dus dat zal dan voor Arizona ook wel niet helemaal kloppen.

In Pennsylvania, ja, in de laatste batch had hij 80%, maar als je naar de laatste 200k kijkt, zit die stabiel rond de 73%. Als Arizona ook zo’n verschil heeft en wat fluctueert, kan die zomaar nog naar Trump gaan. Marges zijn daar heel klein.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:41

Dit is mijn overzichtje voor Pennsylvania

Boven de “lege lijn” is wat ik nog kon oppikken uit een timelapse die ik op CNN zag, mijn eigen bijhouden en getallen zijn vanaf de lege lijn.

Bovenaan staat wat het betekend. Mocht iemand het niet snappen, maar het wel willen snappen, dan vraag maar dan leg ik het uit :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 06-11-20 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:41

Shiloh schreef:
SimoneeM schreef:

Arizona schommelt nog wel heel erg hoor. Die cijfers van Pennsylvania van die site (ik heb zelf ook mee zitten rekenen) die kloppen niet helemaal, dus dat zal dan voor Arizona ook wel niet helemaal kloppen.

In Pennsylvania, ja, in de laatste batch had hij 80%, maar als je naar de laatste 200k kijkt, zit die stabiel rond de 73%. Als Arizona ook zo’n verschil heeft en wat fluctueert, kan die zomaar nog naar Trump gaan. Marges zijn daar heel klein.

Ja ik vind Arizona ook wel een beetje eng nog hoor. Daarom hoop ik dat ie iig Georgia pakt, dan hoeft het nog maar of of te zijn (nevada of arizona). Of natuurlijk dat ie gewoon Pennsylvania pakt, nog mooier :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:42

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:43

Als ie Pennsylvania én Georgia heeft heeft ie Arizona of Nevada niet meer nodig. Het is wel beter voor de slagkracht / overtuiging.

Edit: sterker nog, zonder Arizona staat ie op 253 kiesmannen, toch? Dan is enkel Pennsylvania al genoeg.
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 06-11-20 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:44

Ik vind dit ZO gaaf om mee te maken, maar ben ook zo bang voor wat er straks gaat gebeuren als Biden ook idd wint..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:45

Sterker nog, aan Pennsylvania alleen heeft ie genoeg. Maar dat is minder relevant nu Georgia is geflipt. Probleem is alleen dat hij nu nog minimaal óf Arizona óf Pennsylvania móet hebben. Nevada is niet genoeg.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:46

Magrathea schreef:
Als ie Pennsylvania én Georgia heeft heeft ie Arizona of Nevada niet meer nodig. Het is wel beter voor de slagkracht / overtuiging.

Edit: sterker nog, zonder Arizona staat ie op 253 kiesmannen, toch? Dan is enkel Pennsylvania al genoeg.

Hij staat nu op 253

Anoniem

Met Georgia en Nevada is die er toch gewoon?

HorseTimeXL

Ik lees dit trouwens in het AD:
Als Biden de winst pakt in Georgia, kan Trump maximaal uitkomen op 269 kiesmannen, één te weinig voor het presidentschap.

Bedoelen ze dan als Trump de rest dan pakt? En wat als dat gebeurd en Trump blijft met 1 kiesman te weinig over? Wat zou er dan gebeuren. of kan dat in principe niet.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:47

Magrathea schreef:

Ja, of Georgia + Nevada

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:47

HorseTimeXL schreef:
Als Biden de winst pakt in Georgia, kan Trump maximaal uitkomen op 269 kiesmannen, één te weinig voor het presidentschap.

Bedoelen ze dan als Trump de rest dan pakt? En wat als dat gebeurd en Trump blijft met 1 kiesman te weinig over? Wat zou er dan gebeuren. of kan dat in principe niet.

Dan hebben ze toch beidde te weinig?

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:48

HorseTimeXL schreef:

Dat zeggen ze op CNN ook, ik heb het alleen zelf nog niet nagerekend....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:48

Yvank_ schreef:
Met Georgia en Nevada is die er toch gewoon?

Ja, maar Nevada telt langzaam en het kan nog wel even duren voor dat duidelijk is. Georgia en Penn zou nu de snelste weg naar de uitslag zijn. Tenzij AZ ineens met cijfers komt.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:51

Afbeelding
Klein beetje een 'offtopic' maar was even aan het googlen op Georgia, maar dat is ook wel een mooie staat :D
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 06-11-20 11:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:51

HorseTimeXL schreef:

Als geen van beide genoeg kiesmannen achter zich krijgt gaat het naar het House of Representatives, die moeten het dan bepalen. Die is op dit moment overwegend Democrat.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:52

Als Trump Georgia verliest en de rest wint komt die op niet meer dan 266 kiesmannen. Biden komt dan op 269 kiesmannen. Ze halen beide geen 270 kiesmannen, maar Biden heeft dan 3 kiesmannen meer.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:53

Oke, naja het mooiste blijft natuurlijk dat Biden gewoon overtuigend wint en niet net aan. Maar ja dat is nog even afwachten.

@Levita, dat zou dan alsnog wel gunstig zijn voor Biden, zeker met dat wat Emma zegt.
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 06-11-20 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt