Dinopino schreef:Oeps ben ik oud. Kan me vroeger wel herinneren altijd die winkels af te fietsen. Het is de luxe van de 24 uurs maatschappij. Maar je kan toch prima zaterdag vrij plannen om je boodschappen voor een week binnen te halen. Hier hebben we ook veel kistjes van de plaatselijke boer met heerlijke groente die op dit moment groeien en overheerlijke recepten. Het is toch onzin dat we in de winter aardbeien kunnen kopen. En het is toch ook aantrekkelijk dat elk seizoen zijn eigen produkt heeft.
We kunnen de boeren niets over hun diermanagement veroordelen zolang wij voor weinig alles willen hebben. Bewuste keuzes maken in de supermarkt helpt. Steeds meer bewustwording wat voor rotzooi we dagelijks in die kant en klaar produkten in ons lichaam krijgen.
Nou, fijn dat jij daar tijd voor hebt
Ik dus niet.
Ok, vandaag heb ik inderdaad wat vrienden gezien die ik al een tijd niet gezien had, die tijd had ik ook kunnen besteden aan boodschappen doen. Mijn werkweken zijn in totaal met gemak 60-70+ uur per week, dus daar hou ik liefst mijn weekends wel een beeetje voor vrij als het even kan. (Als ik niet hoef te werken tenminste
)
Daarbij zit hier 'het Westland' en van wat ik kan zien vanaf de weg is dat grotendeels snijbloemen, die vind ik niet lekker om te eten 
Overigens vind ik het inderdaad ook idioot dat alles het hele jaar door verkrijgbaar moet zijn. Ingevroren of ingeblikt kan net zo goed en dan heb je toch je dingetjes in de winter. (Tuurlijk, eten van het seizoen is nog beter, maar ik zou dat al een hele verbetering vinden. Naar ik heb begrepen valt het energieverbruik van moderne koelinstallaties goed mee.)