Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:06

gohya schreef:
Je bedoelt dat die criminele vluchtelingen beschermd worden door de overheid?
Zou dat kamp vandaag niet onruimd worden? ze zouden er toch container units neer zetten?

Delen van het kamp worden idd ontruimd en er staan al units. Maar daar willen de meeste vluchtelingen niet in. Ze mogen er daar s nachts niet uit en ze vinden dat ze dan beknot worden in hun pogingen om Engeland te bereiken. Ze worden niet beschermd door de overheid. De overheid doet daar al jaren niks, helemaal niks. Nu komen ze met containers.. waar de meesten niet in willen.. Alleen de lokale overheid verzorgt water, maar dat een dergelijk kamp daar überhaupt bestaat is iets waar de overheid zich kapot voor moet schamen. Anderzijds haal er 10 weg de volgende dag staan er weer 20..

Indestal

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:08

Is ontmoedigingsbeleid...is ook over nagedacht.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:17

Over dat ontmoedigingsbeleid is niet over nagedacht dat is gewoon het gevolg van 'we weten het niet'... En bovendien ontzettend storend voor het vrachtverkeer (en iedereen in die sector) en de omwonenden die hun huisdieren vooral niet onbewaakt buiten kunnen laten.. De kans is vrij groot dat er niks meer thuis komt. Ook winkels zoals bouwmarkten en supermarkten hebben al jaren last van deze groep mensen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:17

Men weet wel, ze komen niet uit de lucht vallen...is taktiek...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:26

Ik geloof er werkelijk niks van. De overheid had hele andere dingen aan hun hoofd dan een groepje mensen in Calais. Immers struinen die er al jaren en jaren rond.. Maar nooit zo groot als recent. Ze begonnen pas serieus wat te doen toen Engeland zich er mee ging bemoeien. Die groep is 9000 man groot geweest. Pas toen Merkel riep dat vluchtelingen in Duitsland gewoon welkom waren kwam er stagnatie in de groei.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:31

Tcm62 schreef:
Is ontmoedigingsbeleid...is ook over nagedacht.

Ze blijven toch wel komen. Ontmoedigen of niet.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:33

Shadow0 schreef:
sneeuwpop schreef:
Ik lees nergens dat bruintje123 het goed keurt.

Als je zegt dat iets 'eigen schuld' is van het slachtoffer, dan komt het neer op goedkeuring - 'het mag wel, als...'
Als je het niet goedkeurt, dan moet je ook niet doen alsof de verantwoording bij iemand anders ligt dan degene die het werkelijk doet. Dat doet bruintje wel.

Citaat:
Vind het wel raar om haar zo aan te vallen daarin.

Ik vind het raar om te zeggen dat iemand het eigen schuld is om verkracht te worden, en dat je naief en dom* bent als je uitgaat van een normale manier van omgaan met elkaar.

(Het woord 'dom' werd geloof ik niet gebruikt, maar wel de omkering: vrouwen die slim zijn zouden nooit zoiets doen. Dat is natuurlijk wel degelijk alsnog de slachtoffers van verkrachting voor dom uitmaken.)

Ik las zonder dat het in stukjes was geknipt, dat het neer komt op het risico vergroten.
Dat is niet goedkeuren, maar het minder rooskleurig/naief zien. Hoe het zou moeten zijn en hoe het is, zijn 2 verschillende dingen.
Daarbij heeft ze al gezegd dat "eigen schuld" de verkeerde woordkeuze was.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:42

Ik ben van mening dat de straffen van asielzoekers hoger moeten zijn dat voor de rest van het volk.
Ze moeten wat te verliezen hebben en dat is nu niet of nauwelijks het geval.
Sterker nog, ze worden beschermd en alles wordt betaald.
Logisch dat je een hoop economische vluchtelingen trekt. Maar het zijn de criminele waar ik me het meest zorgen over maak.
Dubbel paspoort vind ik trouwens ook nergens voor nodig. Uitkering en vooral kinderbijslag in het buitenland ook niet.
Het geld moet in nederland blijven en kan de controle ook beter worden uitgevoerd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:46

Citaat:
Ik las zonder dat het in stukjes was geknipt, dat het neer komt op het risico vergroten.
Dat is niet goedkeuren, maar het minder rooskleurig/naief zien. Hoe het zou moeten zijn en hoe het is, zijn 2 verschillende dingen.
Daarbij heeft ze al gezegd dat "eigen schuld" de verkeerde woordkeuze was.

Dank je!

Iemand die tenminste alles leest. Ipv tekst hakt en het hele verband er dan uit haalt en zelf er een verhaal van maakt.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:56

Shadow, dus het is niet naif en dom om met een wildvreemde vanaf een plaatje op je telefoon thuis af te spreken? Worden de meiden tegenwoordig niet meer opgevoed met de slogan "niet met vreemde mannen mee gaan"?

Je kunt wel willen dat vrouwen vrij zijn, maar er zijn nog steeds mannen die juist dit soort social media uitzoeken om gratis sex te willen en denken dat vrouwen daar ook op zoek naar zijn.

Zo een blind date, wat is het uitgangspunt? Sex toch? Zoek je een nette fatsoenlijke vent, dan is daar een andere weg voor nodig.

Je vraagt er nooit om om verkracht te worden, sex tegen je wil dus...maar je kunt het wel opzoeken..
Als je tegen de lamp loopt, kan je moord en brand schreeuwen, maar verkracht worden door een bekende wat veel vaker voorkomt, is veel moeilijker te voorkomen, dan een wildvreemde goedogende gladjanus via internet.

Vrouwen in Europa zijn nog steeds vogelvrij hoor, alleen zijn ze bij wet beschermd, maar dat betekend nog niet dat ze zomaar alles kunnen doen zonder n gevaar te komen..gelukkig is de meerderheid van de man zo mee geevolueerd dat ze hier mee om kunnen gaan.

Een groot gedeelte van de Tinderbezoekers zijn nl wel op zoek naar anonieme sex...
Kom zeg, hoor die verhalen toch van die kerels...de meiden ervan spreek ik niet, die groep zit niet in mijn kennissenkring....maar op het werk is er genoeg over te horen hoor...

Het is een beroerde ervaring, hoop dat er aangifte is gedaan...

De volgende keer klein busje haarlak mee en in je tas als je het niet vertrouwd..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:01

Er moet gewoon een eenduidig asielbeleid komen ipv al die verschillende regeltjes per land..een centraal punt waar ze opgevangen worden en random per percentage verdeeld per land voor een tijdelijke duur van max 5 jaar..
Ga je kinderen fokken in die tijd van onzekerheid ipv wachten tot na de 5 jaar is dat je eigen wil ipv een pressiemiddel om een permanente verblijfsvergunning af te dwingen..

Alles wat wil blijven zal een officieel immigratieproces in moeten gaan met minimaal een vaste baan wat genoeg is voor zelfstandig onderhoid gezin.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:02

Het uitgangspunt van een blind date is seks? Oh.. nou dat hoor ik voor het eerst... ik maar denken dat het een avondje uit was met iemand die je verder totaal nog niet kent. Date dan wel opgezet via internet dan wel via vrienden...

En dat meiden worden opgevoed niet met vreemde mannen meegaan is ook nieuw... Volgens mij leer je als kind niet met vreemde mensen mee te gaan. Meiden (en jongens) horen sowieso niet zomaar met mannen of vrouwen mee te gaan.

Vrouwen zitten daarentegen inderdaad wel in een verdom hoekje. Hier komt het ook al -stilletjes- voorbij... Als vrouw kun je het er naar maken dat je verkracht wordt. Hoezo kun je het er naar maken? Poten af is poten af! En een man die verkracht wordt die wordt nog net niet uitgelachen.. Want hoe kan dat in hemelsnaam??

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:08

Ja Sammie, duidelijk een behoorlijke generatiekloof...kennelijk krijgen de meiden vrije teugel, maar de mannen lopen daar nog mijlenver op achter...

En ja het gros van de kerels op Tinder gaan voor gratis sexdates, was je daar nog niet achter? Dat is niet iets nieuws hoor, mannen veranderen niet zo snel als het op sexbeleving gaat en beschaving is maar een dun vernisje hoor.
Ik dacht juist dat de jonge generatie zo bijdehand was.. Maar vergis mij dus.

Ik ben een groot voorstander van emancipatie en handen af, jazeker...maar dat is nog een flinke weg om dat over heel de wereld zo ver tr krijgen...dan zou het fenomeen maxht ook passe moeten zijn..

Alles heeft met macht te maken..zeker de spanningen tussen mannen en vrouwen.

En het is heel vervelend om als vrije geest te moeten aanhoren, maar ja, de verantwoording ligt helaas nog steeds bij de vrouw en toch mogen we heeeeel erg blij zijn dat we zeker zoveel vrijheden al hebben. En hlaas zijn er nog steeds holbewoners die daar anders over denken en daar moet je je als vrouw tegen beschermen....en daar is de lijn zo dun dat er vrouwen ongewild naif overheen gaan....

Weetje ... Mijn moeder bv moest stoppen met werken toen ze ging trouwen, daar zouden we nu hard over lachen...is nog maar kort hoor.
Laatst bijgewerkt door Indestal op 18-01-16 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:09

"hoor die verhalen toch van die kerels...de meiden ervan spreek ik niet, die groep zit niet in mijn kennissenkring....maar op het werk is er genoeg over te horen hoor..."

Ik heb dus mannelijke collega's die op tinder zitten. Allemaal 50+
Opzoek naar een serieuze relatie.
Die laten mij regelmatig foto's zien van hoe de dames zich voorstellen.
Verbazen zich dat ze dus om 23:00 een berichtje krijgen met de koffie staat klaar terwijl ze die nooit ontmoet hebben.
Die vroegen dus ook echt aan mij
Zijn die vrouwen niet bang? Of gaat het puur om de seks.

Hun willen dat niet.
Maar genoeg mannen willen dat wel.
En dan ineens interpreteren xe zulk berichtje om 23:00 uur met veel te laag decolleté verkeerd....?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:11

Tcm62 schreef:
En ja het gros van de kerels op Tinder gaan voor gratis sexdates, was je daar nog niet achter? Dat is niet iets nieuws hoor, mannen veranderen niet zo snel als het op sexbeleving gaat en beschaving is maar een dun vernisje hoor.
Ik dacht juist dat de jonge generatie zo bijdehand was.. Maar vergis mij dus.

Ik had het niet over Tinder, want daar heb ik inderdaad geen hoge pet van op :') Ik had het echt over blind dates. Gewoon ergens met iemand afspreken die je totaal niet kent in een restaurant of bar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:14

Het punt is niet dat er op die manier afgesproken wordt, het punt is dat nee altijd nee is, of het nou om een autochtoon gaat of een allochtoon. Zelfs al zeg ik tegen een jongen op Tinder 'kom langs want ik wil seks met je', heb ik het recht om van gedachte te veranderen. Ongeacht mijn decollete, hoe veel ik gedronken heb, waar ik hem van ken. Als ik nee zeg dan hoort het nee te zijn, en dat is nou eenmaal niet zo in de samenleving.

Het hele punt van het stuk was niet dat wat er in Keulen gebeurt vergeten moet worden, het punt was dat er een soort selectief medelijden is. Als ik verkracht word door een autochtoon dan is het mijn eigen schuld, heb ik het uitgelokt, had ik niet zo veel moeten drinken, en allemaal andere smoezen die het goed praten. Het komt erop neer dat het mijn eigen schuld is. Als een vrouw wordt verkracht door een allochtoon dan is het de schuld van de allochtonen. Dat vind ik een beetje krom. De discussie heeft precies bewezen wat ik ermee wou bereiken. Het is zo makkelijk voor mensen om te zeggen dat het mijn eigen schuld is, totdat het om hun eigen dochter gaat. Er wordt tegen mij gezegd dat ik voorzichtiger had moeten doen, en die vrouwen in Keulen dan? Hadden die dan maar niet over straat moeten gaan? Want dat is wel wat er tegen mij gezegd wordt. Dan moet je maar niet uitgaan in Almere en afspreken via Tinder. Dat is toch niet logisch?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:15

Bruintje, ik spreek over een doelgroep 20 jarigen, de studentes, waar het nu over gaat...en die meiden spteken ook af met de 30ers, de sexueelaktieve groep mannen en zeker de 50plussers zitten er ook op, en ook bij dze groep zitten echte griezels en ook bij deze groep ga je niet meteen op de bank thuis zitten!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:16

Tcm62 schreef:
Overigens snap ik wel dat je je boeltje pakt uit een land met terreurdreiging, ook al woon je uiterst veilig in dat land wat 5 x groter is dan Nederland en je een baan met inkomen hebt, spaargeld etc...maar toch vertrekt....maar waar ik problemen mee heb is om te spelen dat je uit het oorlogcentrum komt.

Op welk land doel je?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:17

Emaa, natuurlijk! Maar die discussie gaat nog een paar generaties duren en tot zo ver is het helaas nog niet...dus bescherm je zelf ertegen!

We mogen als vrouw enorm veel, maar toch juist dat ene, het fysieke ...je weet toch okk dat de macht door werkgevers uitgespeelt wordt...en zolang er nog steeds vrouwen zijn die hun vrouwelijkheid uitspelen bij mannen is de emancipatie totaal mislukt!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:27

Emma
Ik blijf het een verschil vinden of je openbaar iemand afspreekt of thuis.
Mag ik het naïef vinden dat thuis af te spreken?
Ik dacht ook dat meiden tegenwoordig meer wijs waren voor de gevaren.
Misschien was het slim geweest daar een krantenartikel van te maken voor leeftijdsgenoten die ook thuis willen afspreken dat echt niet alle mannen zo'n fijne bedoelingen hebben.

Ik zie echt nog steeds het verband niet met die lui in Keulen die georganiseerd elke vrouw die voorbij kwam pakte.
En blijf je artikel daarom vreemd vinden.

Niet dat ik niet erg vind wat je is overkomen.
Maar het georganiseerde van die groep tegen willekeurig elke vrouw vind ik beangstigend.
Door een groep waar niet tegen opgetreden wordt want stel dat het woord discriminatie eens valt.
Of deportatie als alleen relschoppers opgepakt worden.
Dus wordt er maar niets gedaan en wordt het erger en erger.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:36

bruintje123 schreef:
Ik zie echt nog steeds het verband niet met die lui in Keulen die georganiseerd elke vrouw die voorbij kwam pakte.
En blijf je artikel daarom vreemd vinden.

Emma schreef:
Het hele punt van het stuk was niet dat wat er in Keulen gebeurt vergeten moet worden, het punt was dat er een soort selectief medelijden is. Als ik verkracht word door een autochtoon dan is het mijn eigen schuld, heb ik het uitgelokt, had ik niet zo veel moeten drinken, en allemaal andere smoezen die het goed praten.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:37

bruintje123 schreef:
Emma

Zegt iemand ergens dat jij dat niet mag vinden?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:38

Mixje90 schreef:
bruintje123 schreef:
Emma

Zegt iemand ergens dat jij dat niet mag vinden?

Zeg ik dat een ander dat zegt?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:40

Mixje op je eerdere bericht.
Dat had ik gelezen maar zie nog steeds het verband niet.

Het is gewoon niet te vergelijken en op welke manier ook in verband te brengen wat haar is gebeurd en in Keulen.

Vergelijk je nu een willekeurige vrouw de bosjes in getrokken met Keulen komt dat meer overeen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:45

Sammie schreef:
Vrouwen zitten daarentegen inderdaad wel in een verdom hoekje. Hier komt het ook al -stilletjes- voorbij... Als vrouw kun je het er naar maken dat je verkracht wordt. Knip

Het zou mooi zijn als de wereld zo was, zoals jij dat wil.
Helaas is het risico groter wanneer je bijv snachts alleen over straat loopt in een donker steegje.
Dan kun je zeggen, dat dat niet zou moeten....daar ben ik het mee eens....toch ga ik daar niet lopen.
Niet dat je het als vrouw uit lokt, alleen helaas spreken de feiten voor zich dat het risico groter is, dus dat je dat beter niet kunt doen. Tijd voor meer aktie vanuit de overheid om dat tegen te gaan
(Oh ja, armlengte afstand toch?!)