Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:28

Ann schreef:
Nicolletje, als je geen huis kunt bouwen in het buitenland, kun je daar toch ook niet zwaarder voor worden bestraft? Of denk ik nu te simpel?

Nee als je het omdraait niet. Nederlanders kunnen zich wel achtergesteld voelen want wij kunnen onze oude dag niet stiekem veilig stellen in Marokko, terwijl Marokkanen die zowel Nederlander als Marokkaan (willen) zijn dat wel kunnen, zo bedoel ik het.
Ik vind dat eerlijk gezegd net zo oneerlijk als je geld op een Zwitserse rekening zetten en dat wordt wél aangepakt, althans geprobeerd.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:30

janderegelaa schreef:
Nee, maar die groep kan wel die ene dader aanspreken en dat doen ze dus niet. Daarom, wie zwijgt stemt toe.

Oké, dus jij spreekt alle mensen aan die iets doen wat tegen de wet is? Wel doen hoor, want anders keur je hun misdaden goed...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:30

Dan verkas je je centen gewoon naar de Kaaiman eilanden Nicolle :D

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:32

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 14:34

Shadow0 schreef:
janderegelaa schreef:
Daarom, wie zwijgt stemt toe.

Vreemd is dat - het topic begon juist met dat je pvv-stemmers niet zonder meer mag aanspreken op bepaalde ideeen van Wilders, omdat pvv-stemmers het echt niet in alle opzichten met Wilders eens zijn en dat wij dat onderscheid moesten kunnen maken?

Ik ben dit topic zelf gestart, en er staat helemaal nergens dat je pvv-stemmers niet zonder meer mag aanspreken op bepaalde ideeen van Wilders! Dat is iets dat je zelf maar verzint voor de vorm, maar kloppen doet het niet.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:35

PattyOosten schreef:
Dat is onzin. Een Marrokaanse man, die in Doetichem woont, kan toch moeilijk een club tuig aanspreken wat meisjes kliert in Amsterdam West? Maar die wordt net zo hard de dupe.

En daarnaast. Dan zijn alle katholieken net zo goed fout, want dan hadden ze die vieze priesters maar aan moeten spreken op hun gedrag. Kan niet dus.

Nogmaals: kerken lopen leeg, dat is een feit. En dat is niet omdat men het zo roerend eens is met wat daar mis ging. Bovendien worden ze juridisch aangepakt. Er wordt dus wel degelijk iets aan gedaan.

Electra63

En wanneer wordt er geknuppeld en door wie?
Ook als je zonder licht fietst? Of wordt er nog ergens een grens gesteld?
Toevallig heb ik aardig wat politiemensen in mijn familie/kennissenkring. Ik moet er toch niet aan denken, dat die gaan beslissen of ze iemand mogen neerknuppelen?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Electra63 schreef:
Mijn schoonvader is Grieks van geboorte. Heeft zijn Nederlandse vrouw hier ontmoet tijdens een reis. Is getrouwd met haar, heeft zich in de jaren 60 genaturaliseerd tot nederlander, maar heeft ook nog steeds de griekse nationaliteit. Daar kan hij namelijk nooit afstand van doen.
Is nu al jaren gepensioneerd, heeft hier in Nederland ruim 35 jaar gewerkt en belastingen/sociale verzekeringen betaald.
Maar stel, dat hij iets zou uithalen, moet hij Nederland maar uitgezet worden? Ondanks dat premies/belastingen heeft betaald? En nu is hij oud, maar als ik het goed begrijp, had hij als hij nu bijv. 50 was geweest, ook niet in de politiek mogen zitten? Omdat hij dubbele nationaliteit heeft?

Ik bedoel hier mee te zeggen, dat niet alleen marokkaanse straatschoffies dus een dubbele nationaliteit hebben, maar ook anderen.
En niet iedere buitenlander is hier ooit heen gekomen als gastarbeider.
Mijn schoonvader heeft zelf Nederlands geleerd, Nederlandse nationaliteit, zijn kinderen keurig opgevoed. Altijd gewerkt, maar hij heeft wel dubbele nationaliteit, waar hij dus niets aan kan doen. En zo zullen er vast veel meer Nederlanders zijn van buitenlandse afkomst.
Waar wordt dus de grens gelegd? Bij het geloof? Of bij de (dubbele) nationaliteit?

Het bijzondere is eigenlijk wel dat als ik in het buitenland ga wonen en daar de nationaliteit aanneem ik automatisch mijn Nederlanderschap verlies. Een Nederlander in het buitenland mag namelijk geen dubbele nationaliteit hebben van de Nederlandse overheid.

Wij als Nederlander worden het hardst gediscrimineerd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:37

janderegelaa schreef:
Het bijzondere is eigenlijk wel dat als ik in het buitenland ga wonen en daar de nationaliteit aanneem ik automatisch mijn Nederlanderschap verlies. Een Nederlander in het buitenland mag namelijk geen dubbele nationaliteit hebben van de Nederlandse overheid.

Dat schijnt niet meer zo te zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:37

Dat is mijn vraag niet Janderegelaar.
Wat kan mijn schoonvader (in dit geval) er aan doen dat hij de Griekse nationaliteit nog steeds heeft?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:38

Hoe vertel ik mijn paard dat we daarheen verhuizen als ik centjes genoeg heb gespaard Patty :=

Electra63: jouw voorbeeld is in mijn ogen dus het 'schrijnende' voorbeeld waar we naartoe zouden kunnen gaan als we er niet gauw iets aan doen: dat álle mensen gestraft worden om iets wat één groep stelselmatig verziekt.

Wat mij betreft ligt de grens, als ik er zo even kort over nadenk: schoolweigering + werkweigering en vervolgens criminaliteit = uitzetting of gedwongen naturalisatie(programma).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:40

kanniet schreef:
Nogmaals: kerken lopen leeg, dat is een feit. En dat is niet omdat men het zo roerend eens is met wat daar mis ging. Bovendien worden ze juridisch aangepakt. Er wordt dus wel degelijk iets aan gedaan.

Ja, maar dat doet er niet toe. Het gaat erom dat
1. elke katholiek zich bij elke gelegenheid uitdrukkelijk dient te distantieren van zulk handelen
2. dat elke katholiek bovendien z'n eigen steentje bijdraagt in het bestrijden hiervan en dit niet overlaat aan justitie.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 14:40

Electra63 schreef:
En wanneer wordt er geknuppeld en door wie?
Ook als je zonder licht fietst? Of wordt er nog ergens een grens gesteld?
Toevallig heb ik aardig wat politiemensen in mijn familie/kennissenkring. Ik moet er toch niet aan denken, dat die gaan beslissen of ze iemand mogen neerknuppelen?

Dan vraag maar eens aan die familieleden of ze niet wat harder in zouden willen grijpen.
Maar, om je gerust te stellen, dat beslist de minister binnenkort. Het is niet voor niets dat de VVD, PVV en het CDA een nationale politie willen.
Dat is om het gezag bij die slappe linkse burgemeesters weg te halen. Ik was nooit voor een politiestaat, maar nu zeg ik "Laat komen, laat komen. Ik verlang er naar!"

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:41

Electra63 schreef:
Wat kan mijn schoonvader (in dit geval) er aan doen dat hij de Griekse nationaliteit nog steeds heeft?

Helemaal niets en ik heb ook nooit gezegd dat hij hem op moet geven. Mocht de wet zo veranderd worden dat criminelen hun Nederlanderschap afgenomen wordt en een enkele reis thuisland krijgen dan kan jouw schoonvader dat makkelijk voorkomen. Namelijk door geen crimineel gedrag te hebben. Niets aan het handje en hij kan gewoon hier blijven, van harte welkom zelfs.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:42

Shadow0 schreef:
Oh, dat doet er niet toe Jan. Nicolletje heeft het namelijk wel gezegd, dat ze vond dat het niet helemaal terecht was dat zij werd aangesproken op alles wat Wilders zegt, of andere aanhangers van Wilders. En daar heb jij je niet van gedistantieerd, dus eh... :)

Nee maar ikzelf wel :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:42

Nicolletje schreef:
Hoe vertel ik mijn paard dat we daarheen verhuizen als ik centjes genoeg heb gespaard Patty :=

Electra63: jouw voorbeeld is in mijn ogen dus het 'schrijnende' voorbeeld waar we naartoe zouden kunnen gaan als we er niet gauw iets aan doen: dat álle mensen gestraft worden om iets wat één groep stelselmatig verziekt.

Wat mij betreft ligt de grens, als ik er zo even kort over nadenk: schoolweigering + werkweigering en vervolgens criminaliteit = uitzetting of gedwongen naturalisatie(programma).
Ik vind 't vetgedrukte behoorlijk generaliserend overkomen. Alsof alle overlast/ problemen door die specifieke groep veroorzaakt worden. Dat is echt te kort door de bocht denken in mijn ogen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:43

Shadow0 schreef:
janderegelaa schreef:

Dat schijnt niet meer zo te zijn.

De zon schijnt ook niet. Maar mijn info komt niet van het KNMI maar van de website van het IND. Het is dus wel zo.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:45

Ann schreef:
Ik vind 't vetgedrukte behoorlijk generaliserend overkomen. Alsof alle overlast/ problemen door die specifieke groep veroorzaakt worden. Dat is echt te kort door de bocht denken in mijn ogen.

Door wie wordt het dan veroorzaakt? En dan bedoel ik vooral de toestroom van kansarme mensen naar Nederland met alle gevolgen van dien.
Misschien denk ik dan bij deze te simpel.

kanniet

Shadow0 schreef:
kanniet schreef:

Ja, maar dat doet er niet toe. Het gaat erom dat
1. elke katholiek zich bij elke gelegenheid uitdrukkelijk dient te distantieren van zulk handelen
2. dat elke katholiek bovendien z'n eigen steentje bijdraagt in het bestrijden hiervan en dit niet overlaat aan justitie.

Waarom gelden bij katholieken nu weer veel strengere regels dan bij anderen? Doorzetting van een trend?

Electra63

Dat is heel erg aardig van je Janderegelaar. +:)+
De man is 78, dus hij zal niet zo snel iemand overvallen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:46

Oud-Nederlanders
Een Nederlander kan zijn nationaliteit kwijtraken of opgeven als hij of zij een andere nationaliteit aanneemt. Veel Nederlanders die in de jaren zestig naar de Verenigde Staten of Canada vertrokken, verloren zo het Nederlanderschap. Sommigen willen na hun 65e graag terugkeren naar Nederland. Onder bepaalde voorwaarden kunnen zij hun Nederlandse nationaliteit terugkrijgen. Dergelijke aanvragen worden door de IND of de gemeenten (bij optie) beoordeeld.

Bron: http://www.ind.nl/nl/inbedrijf/nederlan ... isatie.asp

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:47

Electra63 schreef:

Nederland kan daar niets aan doen. Jouw schoonvader ook niet. Griekenland wel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:48

kanniet schreef:
Electra63 schreef:

Nederland kan daar niets aan doen. Jouw schoonvader ook niet. Griekenland wel.

Dus, wij gooien hem maar het land uit? Hij heeft tenslotte dubbele nationaliteit?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 14:51

Die onzin dat het maar één klein groepje is die overlast veroorzaakt.
Nou, als dat echt zo is, dan is dat helemaal een brevet van onvermogen voor de politieke elite, want ze kunnen niet eens een klein groepje kwajongens aan. Wat als we een keer een echt probleem krijgen.
Opzouten dus, met die mislukkelingen. Tijd voor een nieuw kabinet met fris bloed.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:52

Ach, de arme man geniet lekker van zijn pensioen in Griekenland.
Dat zal hier ook wel niet gewaardeerd worden, maar ik geef hem groot gelijk. De sfeer in Nederland is tegen buitenlanders nou niet echt geweldig.