Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:32

Ah die kinderen wat helemaal zijn aan het huilen vreselijk...

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:33

nee, het is net pas op het nieuws bekend gemaakt

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:33

helaas is de dader overleden had gehoopt dat hij het overleefd had en echt een genadige straf kreeg,, hij is er makkelijk afgekomen zo

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:34

dicenbalt schreef:
Hebben jullie ook niet dat je je super kwetsbaar voelt na zoiets? Jijzelf of de mensen van wie je houdt kunnen zomaar weggeveegd worden opeens.... Er lopen zulke gekken rond, je weet nooit wanneer en waar ze toeslaan. Bah, vreselijk voor de betrokkenen. Ik heb mn vriend gisteren nog maar eens stevig geknuffeld en dan besef je hoe goed je het hebt en hoe snel dat weg kan zijn. Ik ben er naar van ;(

Ja dat heb ik ook. Zo sta je heel gelukkig feest te vieren, een ander moment is je leven helemaal weg geslagen onder je voeten.
Voor de mensen die iemand zijn verloren of gewond zijn.
Maar ook voor de mensen die in het echt staan te kijken.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:35

Cyntje schreef:
Vanochtend op het nieuws is de dood van de dader anders niet gemeld?

Op teletekst staat het in ieder geval wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:36

een zwangere vrouw....

arme man verliest hij zijn vrouw en ongeboren kind.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:36

Pikeur schreef:
Cyntje schreef:
Vanochtend op het nieuws is de dood van de dader anders niet gemeld?

Op teletekst staat het in ieder geval wel

Ok...

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:37

Wat een rare dag was het gister. Ik moest om 12u werken, vlak voor ik weg wou, belde mn oudtante. Of ik mn moeder al had gesproken, die was in Apeldoorn. Wist toen nog van niks, snel moeders gebeld, die smste later dat ze richting trein ging en me vanmiddag wel zou spreken. Toen aan het werk, moest gister in een biertent staan, dj erbij, supergezellig! Was lekker druk, tot ineens de muziek stopte. Uiteindelijk kwam iemand van de gemeente langs, met voor alle horecagelegenheden een brief, dat alle festiviteiten van die dag afgelast zouden worden. Zelfs de discotheek ging dicht! Heel stom, toen had ik pas zoiets van: Goh, het is ook wel heel erg! Had ik ook met 11 sept, had haast, mn moeder zei toen dat er een vliegtuig in een gebouw was gevlogen. Weet nog dat ik dacht: Wat erg, maar kan gebeuren. Stom, dat het dan toch zo'n nasleep heeft, die je pas later ziet.
Ik vind de beelden wel erg naar, dat meisje :(:) Ook erg dat de dader overleden is, nu zal nooit de achterliggende gedachte duidelijk worden. Bah, denk niet dat Koninginnedag ooit hetzelfde zal zijn. En dat door 1 zieke kerel!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:39

Tat_jana schreef:
helaas is de dader overleden had gehoopt dat hij het overleefd had en echt een genadige straf kreeg,, hij is er makkelijk afgekomen zo

ik vind het voor hem maar beter. Laat ik voorop stellen dat ik het echt verschikkelijk vind! ik leef zo met nabestaanden mee, maar toch voel ik ook iets van triestigheid voor die dader. Kan geen haatgevoel krijgen voor die man. Ik denk dan, hoe kom je tot zoiets...

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:39

Ik denk ook niet dat koninginnedag ooit het zelfde zou zijn, jammer dat die dader is overleden ik zou wel willen weten waarom hij het heeft gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:40

Vraag me af of de koningin ooit überhaupt nog wel koninginnedag komt vieren..

Barbara 28: Dat heb ik dus ook. Ik heb geen sympathie voor hem, maar toch wel medeleven op de een af andere manier..

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:41

Overigens word ik me door zoiets wel bewuster, hoe kwetsbaar ons leven eigenlijk is. Paar weken terug heeft t orkest waar ik bij speel, een concert gegeven met Ge Reinders. Hij heeft een liedje, Eine Gek. Dat heb ik gister de hele dag in mn kop gehad, heel stom. Hier vind je de songtekst: http://www.muzikum.eu/artiesten/ge_rein ... gek-31595/

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:42

Wat een toestand zeg.. Als die mensen dachten vrolijk naar de koningin te gaan zwaaien, gebeurd er zoiets, verschrikkelijk, waar moet dat heen zeg :\

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:42

Babico, gelukkig, ik dacht al dat ik raar was ;-) Heb ook absoluut geen sympathie, dit is niet te rechtvaardigen, maar toch een soort van meedeleven..

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:43

Hoe komt het echt in je hoofd op om andere mensen zo van het leven te beroven... :n
Maar als ik het goed begrijp is de dader een vader? Arm(e) kind(eren), het zal je vader maar zijn. Heb je ook niet een bepaald fijn beeld van je vader om aan terug te herinneren %)

Een ding is zeker, koninginnedag zal nooit meer het zelfde zijn..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:45

Babico3 schreef:
Vraag me af of de koningin ooit überhaupt nog wel koninginnedag komt vieren..

ze moet wel ....ze doet ook staatsbezoeken.. ze wil zich ook vrij kunnen bewegen... dit is haar werk..
koninginnedag gaat echt nogwel verder.. maarja op welke manier is dan de vraag.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:48

joostvangestel schreef:
Wanneer hij tot zijn wandaad heeft besloten? Het lijkt me sterk dat hij thuis is weggereden met de gedachte dat hij 5 mensen om zeep wilde helpen voor de ogen van de koningin. Ergens zijn de stoppen doorgeslagen, waarschijnlijk omdat hij andere plannen had, die niet meer lukten. Was dit een aanslag op het Nederlands staatsbestel? Jazeker, daar is geen twijfel aan. Om het tijdstip uit te zoeken zodat het voor de ogen van de camera gebeurt, waarbij je weet dat een groot deel van Nederland kijkt is keihard een roep tot aandacht met daarbij een statement dat hij niet blij is met de gang van zaken.

Wat mij betreft moeten we wel altijd koninginnedag vieren. Als we daarmee ophouden heeft dit triest persoon toch gewonnen.

Hier ben ik het absoluut mee eens.
Had net mijn zus in Duitsland aan de foon en precies dit zijn onze gedachten ook.
Deze gek heeft al zoveel op zijn geweten, hij verdient de credits niet om ook koninginnendag voor de toekomst nog om zeep te helpen.
Denk ook dat de nabestaande dat niet zouden willen.

femmiel

Re: Drama in Apeldoorn: 17 gewond, 5 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:48

Denk eens na als ze met paarden koetsen waren geweest...

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:49

Vriend van mijn moeder kende een slachtoffer..
Voorzitter van een voetbalclub is lichtgewond maar hij heeft zijn vrouw voor zijn neus zien overlijden..

Ik voel me ineens zooo kwetsbaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:50

koningendag wordt nooit meer hetzelfde :n

en ja wat als ze met paarden waren? groot probleem zou je kunnen krijgen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:50

femmiel schreef:

Zei mijn vriend dus ook...

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:51

Ik was er bij echt een groot drama.
ik ben nu wel benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:53

En ook maar beter dat hij is afgeremd door de Naald... stel dat ie nog verder door was gereden... die menigte had nooit op tijd weg kunnen komen.

Heb er slecht van geslapen en ga dan veel nadenken waarom zo iemand tot zoiets in staat is, in welke toestand die man zat voordat hij door de menigte ging en wat hij zelf op dat moment dacht...

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:54

Cyntje schreef:
femmiel schreef:

Zei mijn vriend dus ook...

Precies als die zich hadden verschrokken was er met de koninklijke familie mischien ook wat gebeurd.
Maar 5 doden zijn er 5 teveel ;(

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:55

ukje schreef:
Het zou wat al eerder gezegd is weer is niet dat de telegraaf shocking foto's heeft. sensatie krant hé

die moet je sowieso niet serieus nemen, net zoals de mensen die eronder reageren, het koninlijke huis aanklagen want het is hun schuld 8)7