dems75 schreef:Noem het hoe je wilt. Je zegt eigenlijk dat het je teveel moeite of geld kost om een milieuvriendelijke optie te kiezen, vervolgens vraag ik of je je dan geen zorgen maakt. (Hier geef je overigens geen antwoord op). Ik vind daar inderdaad iets van, dat klopt. Jij noemt het een veroordeling, ik geef gewoon mijn mening
Luisteren naar een ander kan het beste als het je ook echt interesseert wat de ander te vertellen heeft. Als je toch al je mening klaar hebt, heeft het dan nut dat ik antwoord geef?
Maargoed, zoals de eerdere vergelijkingen die ik gaf: ik doe heel veel waarvan ik weet dat het slecht is voor het milieu.
Ik vlieg, ik eet niet volledig biologisch, ik rij niet elektrisch, ik zou mijn afval beter kunnen scheiden spoel mijn doekjes door, ik heb kinderen... nouja er zijn vast nog 100 dingen die ik niet goed ( genoeg) doe.
Er zijn dan weer andere dingen die ik wel goed doe, ik heb zonnepanelen op mijn bedrijf en heb nooit stroom van het net nodig terwijl een groot deel van ons dagelijks werk met ekectrische karren gaat, ons land heeft het hoogste aantal weidevogels van de hele polder, ik koop heel veel eten lokaal en bij de boer, doe veel op het gebied van dierenwelzijn... nouja, er is vast ook nog wel meer wat ik goed doe.
Ik heb geen 100% score en ga ook niet leven om dat te behalen.
Ik vraag mij af of iedereen die wat vind van mijn doekjes, zelf kan zeggen dat ze wel op alles waarvan ze weten dat het slecht is voor het milieu nee zeggen.
Dan mag je misschien wat van mij vinden

. Maar anders doet iedereen toch op bepaalde vlakken zijn best denk ik dan?