Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Rouveen, Overijssel
4-11-2024
17.30
Zichtmelding wolf
Zojuist een wolf de Munnikeweg te Rouveen zien oversteken. Kwam uit een weiland, sprong over sloot van bijna 2 meter breed zo’n 25 meter voor auto en verdween snel in het struikgewas aan andere kant van de weg. Was om 17.30 uur, 4 november.
Betrouwbaarheid gemiddeld
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
Hannanas schreef:Misschien kun je iedere geur wel gebruiken die niet standaard voorkomt in de natuur. Bijvoorbeeld vanillestokjes/suiker. Als ze dat om je omheining gaan conditioneren met een stroomschok… of koffie.. of een bepaald parfum.
SusanH schreef:Dierenfan mijn man wilde ook weer graag met de paarden op vakantie. Ik durf het niet meer. Hadden een plekje in Drenthe gevonden ( niet in de hotspot waar heel veel zichtmeldingen en aanvallen zijn) maar de stallen waren maatje kleine pony. Daar gaan we onze kwpn en Haflinger van dik over de 1.55 geen plezier mee doen. Andere plek die leuk leek in Overijssel was al volgeboekt. We hebben besloten dat we niet verder gaan zoeken. Geeft mij een hoop rust.
Citaat:Wekerom/ De valk Gelderland
05-11-2024
02.00 uur
Vannacht hier een wolvenaanval gehad op onze ezels
Om 2:00 werd ik wakker van gebalk van 3 ezels, ben er gelijk uitgegaan en zag met warmtebeeld 3 wolven, 1 op de weg, 1 naast het land en 1 was al aan het eten.
Ik moest dichtbij komen en heel hard schreeuwen om ze weg te krijgen, ze liepen gewoon langzaam weg, ze zijn absoluut niet bang.
Helaas was 1 merrie van 2,5 jaar al zo verwond dat de dierenarts hem een spuitje moest geven.
De andere 2 zijn gelukkig ongedeerd.
Betrouwbaarheid hoog
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Sassy4barrel schreef:Mellow schreef:Volgens mij zoals ik het begreep is het gewoon de geur van een schaap. En doordat de wolf ruikt aan die wol en dan vervolgens een schok krijgt associeert hij dus die geur met stroom.
En dan gaat hij op zoek naar een andere prooi zoals een koe of paard?
MarrieLeen schreef:Verschrikkelijk, helemaal als je dan 's nachts wakker wordt van het gebalk en dat aantreft. Bah.
Citaat:Kootwijkerbroek Gelderland
05-11-2024
Aanval op schapen in Kootwijkerbroek. 3 schapen gedood. Stonden achter wolfwerend raster.
Betrouwbaarheid hoog
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Sassy4barrel schreef:Schijnt dat Ezels in de USA coyotes wegjagen of vertrappen, mensen denken dan dat dit met de wolf hetzelfde is maar een coyote kan in een wolf wonen qua grootte en heeft hele andere manier van aanvallen en heel ander gebit dus kun je niet vergelijken. Ik zag laatst ook in een topic op fb dat iemand deelde ; kijk moet je ezels nemen om de wolf te verjagen en je paarden zijn veilig met een filmpje erbij van een coyote die aangevallen werd door een ezel... mensen zien het verschil niet