Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toffeltje

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 23:16

Zou het misschien ook zijn om dat hij de geur echt wil gebruiken in combinatie met de stroomschok. De wolven moeten eigenlijk zo veel mogelijk direct een stroomschok krijgen als ze die geur ruiken, anders worden ze niet geconditioneerd. Als mensen die geur dan verkeerd gaan gebruiken bij slecht beveiligde schapen werkt het voor hem ook niet goed meer.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 00:07

Zichtmelding Rouveen Ov
Citaat:
Rouveen, Overijssel
4-11-2024
17.30

Zichtmelding wolf

Zojuist een wolf de Munnikeweg te Rouveen zien oversteken. Kwam uit een weiland, sprong over sloot van bijna 2 meter breed zo’n 25 meter voor auto en verdween snel in het struikgewas aan andere kant van de weg. Was om 17.30 uur, 4 november.

Betrouwbaarheid gemiddeld

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

Afbeelding
Bron geen wolf

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 01:35

Misschien kun je iedere geur wel gebruiken die niet standaard voorkomt in de natuur. Bijvoorbeeld vanillestokjes/suiker. Als ze dat om je omheining gaan conditioneren met een stroomschok… of koffie.. of een bepaald parfum.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 04:19

Hannanas schreef:
Misschien kun je iedere geur wel gebruiken die niet standaard voorkomt in de natuur. Bijvoorbeeld vanillestokjes/suiker. Als ze dat om je omheining gaan conditioneren met een stroomschok… of koffie.. of een bepaald parfum.

Doe maar koffie...kunnen we met bak koffie de hond uitlaten :D :o

Idd fijn dat het nu al zo'n tijd goed werkt voor zijn kudde. Tuurlijk zal het het probleem verleggen maar anderen staan vrij in ook dingen uit te proberen natuurlijk. Blijf het enkel triest vinden dat dit het 'nieuwe normaal ' moet zijn.
Wil komend voorjaar naar de loonse en Drunense duinen met de paarden. De goede hoop dat het daar komend vroege voorjaar nog kan. De veluwe is afgeschreven. Als de jongen van dit jaar het half overleven qua aantal dan is het mij daar veel te eng om relaxt vakantie te kunnen vieren. Afgelopen jaar nog geprobeerd en niets gedurft dan midden op de dag paar 100 meter het bos in. Ga daar geen 100den euro's meer voor geven. Gigantisch balen want het is er zoooooo mooi zonder wolven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 08:28

Het is de vraag hoe lang zoiets werkt. Heb je een wolf type labrador die heel erg gericht is op eten zal de ene keer dat ie een rotklap kreeg als hij honger heeft snel vergeten zijn. Plus hij gebruikt nu verschillende dingen. Dan weet je nooit wat nu hetgeen is dat werkt.

Dierenfan mijn man wilde ook weer graag met de paarden op vakantie. Ik durf het niet meer. Hadden een plekje in Drenthe gevonden ( niet in de hotspot waar heel veel zichtmeldingen en aanvallen zijn) maar de stallen waren maatje kleine pony. Daar gaan we onze kwpn en Haflinger van dik over de 1.55 geen plezier mee doen. Andere plek die leuk leek in Overijssel was al volgeboekt. We hebben besloten dat we niet verder gaan zoeken. Geeft mij een hoop rust.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 08:40

SusanH schreef:
Dierenfan mijn man wilde ook weer graag met de paarden op vakantie. Ik durf het niet meer. Hadden een plekje in Drenthe gevonden ( niet in de hotspot waar heel veel zichtmeldingen en aanvallen zijn) maar de stallen waren maatje kleine pony. Daar gaan we onze kwpn en Haflinger van dik over de 1.55 geen plezier mee doen. Andere plek die leuk leek in Overijssel was al volgeboekt. We hebben besloten dat we niet verder gaan zoeken. Geeft mij een hoop rust.

West-Brabant en Zeeland kun je gerust naar toe hoor en is het ook prachtig :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 08:43

Absoluut maar wij wonen in Zeeland op de grens van West Brabant dus tja dan is veluwe natuurlijk DE plaats. Echter als ik BE rijbewijs heb kunnen we met paarden en nieuwe menwagen makkelijk weg. Dan hebben we net in Brabant (Huybergen/Bergen op zoom) onwijs veel bos om te ontdekken en in te genieten! De loonse en Drunense duinen durf ik momenteel ook nog wel. Zoek wel plaats waar ze gewoon buiten staan. Dat is indien wolf vrij toch de beste optie.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 08:45

Op naar een Waddeneiland dan maar!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 08:53

Wij hebben 3 weken geleden in epe gezeten.
Was prima te doen ook met rijden.
De meiden hebben echt goede rondjes gemaakt.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:51

Vannacht ezels aangevallen in Wekerom :-(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 09:59

Citaat:
Wekerom/ De valk Gelderland
05-11-2024
02.00 uur

Vannacht hier een wolvenaanval gehad op onze ezels

Om 2:00 werd ik wakker van gebalk van 3 ezels, ben er gelijk uitgegaan en zag met warmtebeeld 3 wolven, 1 op de weg, 1 naast het land en 1 was al aan het eten.

Ik moest dichtbij komen en heel hard schreeuwen om ze weg te krijgen, ze liepen gewoon langzaam weg, ze zijn absoluut niet bang.

Helaas was 1 merrie van 2,5 jaar al zo verwond dat de dierenarts hem een spuitje moest geven.

De andere 2 zijn gelukkig ongedeerd.

Betrouwbaarheid hoog

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/193b498z4d/?

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 10:21

Zo naar en verdrietig...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 11:20

Ach zo triest.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 11:33

Je zou verwachten dat mensen die regelmatig in gebieden wandelen waar wolven zich frequent op houden, dat ze dat weten.

Nou niet dus, net iemand aan de telefoon die me voor zakelijk iets moest spreken.
Komt die er achter dat ik vandaag jarig ben.
Oh, sorry dat ik je stoor, gefeliciteerd, nog wat gekregen?
Dus ik zeg bos bloemen en dat ik mezelf die zaklantaarn cadeau had gedaan.

Blijkt die persoon regelmatig in DFW te lopen, geen flauw idee dat er daar veel wolven zitten en dat ze ook weleens in Darp, rand Havelte, rond en op de erven in Oude Willem, Vledder, Vledderveen of noem het maar lopen.
Vertelde die persoon over de aanval op de ezels.
Maar ezels worden toch niet gepakt, was het antwoord.

Mijn reactie dat is het sprookje dat verteld wordt in de media.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 11:48

Bijzonder hè.
Hier kwam iemand hooi halen 2 jaar terug. Even wat aan het kletsen en ging ook over de wolf.
Hij pakte geen grote dieren zei die man.
Toen ik zei dat er op 1,5 km van zijn huis een volwassen melkkoe was gegrepen stond hij met de oren te klapperen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:05

Mellow schreef:
Volgens mij zoals ik het begreep is het gewoon de geur van een schaap. En doordat de wolf ruikt aan die wol en dan vervolgens een schok krijgt associeert hij dus die geur met stroom.

En dan gaat hij op zoek naar een andere prooi zoals een koe of paard?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:07

Sassy4barrel schreef:
Mellow schreef:
Volgens mij zoals ik het begreep is het gewoon de geur van een schaap. En doordat de wolf ruikt aan die wol en dan vervolgens een schok krijgt associeert hij dus die geur met stroom.

En dan gaat hij op zoek naar een andere prooi zoals een koe of paard?

ja

dat zei die man ook in 1 van die filmpjes, dat het gewoon verplaatst.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:34

Die ezels is zo triest, ben er vanmorgen langs gereden en dan ligt er zo'n aangevreten kadaver in de wei. Het erge is dat mensen echt denken dat ezels nooit aangevallen worden.

Ben benieuwd wat ze nu met de rest gaan doen, er lopen er minstens nog een stuk of 7.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:01

Schijnt dat Ezels in de USA coyotes wegjagen of vertrappen, mensen denken dan dat dit met de wolf hetzelfde is maar een coyote kan in een wolf wonen qua grootte en heeft hele andere manier van aanvallen en heel ander gebit dus kun je niet vergelijken. Ik zag laatst ook in een topic op fb dat iemand deelde ; kijk moet je ezels nemen om de wolf te verjagen en je paarden zijn veilig met een filmpje erbij van een coyote die aangevallen werd door een ezel... mensen zien het verschil niet

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:44

Verschrikkelijk, helemaal als je dan 's nachts wakker wordt van het gebalk en dat aantreft. Bah. :n

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:57

MarrieLeen schreef:
Verschrikkelijk, helemaal als je dan 's nachts wakker wordt van het gebalk en dat aantreft. Bah. :n

Verhaal is dat ze wakker geworden zijn er er vol op af gegaan zijn , de wolf die de ezel aan het aanvreten was liet zich lastig wegjagen.... en er liepen er nog 2 rond . Lijkt me een hele nare en vooral eng en gevaarlijke situatie om mee te maken !

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 15:05

Laatst bijgewerkt door Hannanas op 05-11-24 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 15:05

3 schapen gedood achter wolfwerend raster Kootwijkerbroek
Citaat:
Kootwijkerbroek Gelderland
05-11-2024

Aanval op schapen in Kootwijkerbroek. 3 schapen gedood. Stonden achter wolfwerend raster.

Betrouwbaarheid hoog

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/15GqcHyt88/?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 15:27

pff weer achter wolfwerend hekwerk. Allemaal schijnveiligheid :(

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 15:31

Sassy4barrel schreef:
Schijnt dat Ezels in de USA coyotes wegjagen of vertrappen, mensen denken dan dat dit met de wolf hetzelfde is maar een coyote kan in een wolf wonen qua grootte en heeft hele andere manier van aanvallen en heel ander gebit dus kun je niet vergelijken. Ik zag laatst ook in een topic op fb dat iemand deelde ; kijk moet je ezels nemen om de wolf te verjagen en je paarden zijn veilig met een filmpje erbij van een coyote die aangevallen werd door een ezel... mensen zien het verschil niet

en de ezels zijn daar iets wilder, feller, groter en gehaaider dan de kinderboerderij ezeltjes die wij hier kennen