Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 13:01

Spenk schreef:
Ik denk dat ik je snap, je bedoelt dus dat stel je doet werk aan de lopende band voor een laag salaris dan zeggen ze oh maar u kunt dat nog wel voor 20 uur receptioniste zijn.

Maar een advocaat die hetzelfde heeft daarvan kan je dan zeggen u kunt inderdaad geen advocaat meer zijn maar receptioniste kunt u best doen want hij is immers hoog opgeleid. Maar als hij dat doet gaat die ipv 6000 bruto 2000 bruto verdienen. Omdat dat een verlies van 4000 is keurt uwv die persoon af.

Maar degene aan de lopende band niet omdat die dan in de ogen van uwv best nog receptioniste kan zijn maar daar niet voor in aanmerking komt omdat je daar de diploma's niet voor hebt maar die 20 uur in de fabriek kan je eigenlijk ook niet aan.

precies :j

En ook nog vaak niet alleen omdat je diploma's niet hebt, maar ook dat het UWV net Lourdes is die vinden dat je nog wel fysieke/mentale dingen kunt die echt niet meer gaan.
zoals bij mij met hersenletsel leerlingenvervoer.

Daar heb je geen diploma voor nodig dus dat kun je zeggen ze dan.

Ze nemen in hun oordeel zoals ik eerder al aangaf niet mee dat ik 15 dagen migraine heb, daarnaast sumatriptan op die dagen slik, daarmee kan ik op zijn en hoef ik niet in bed te liggen, met een zonnebril op en bokken lukt. (daarom ben ik er oa zoveel)
Maar op de weg letten nee niet veilig. Daarnaast mag ik elke keer als ik die slik minimaal 4 uur geen voertuig besturen volgens de wet.
Daarnaast hebben de concentratie van een goudvis en na max 30 min rijden is mijn hoofd vol mist.
ook dat nemen ze niet mee in mijn beoordeling

Welk bedrijf neemt je dan aan?
En ik wil ook geen ongeluk veroorzaken met 8 kindjes...

En ik kan natuurlijk alleen maar voorbeelden geven uit mijn positie. Dat is niet op zielig te doen, maar om duidelijk te maken hoe ons vangnet werkt.
En was ik nu de enige die buiten de boot valt...maar dat is niet. heel veel met mij.
Maar die mensen kan ik niet gebruiken als voorbeeld, dat vind ik niet netjes, maar ik ken er wel enkele.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 13:04

Het uwv weet zelf niet eens waar ze mee bezig zijn....
Maar goed, dat is een andere discussie
Laatst bijgewerkt door purny op 05-08-22 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 13:06

Dan begrijp ik het beter ja. Ik weet niet of je wel administratief werk zou kunnen doen? Zeker als je dat grotendeels vanuit huis zou mogen?

Ik zie op dit moment om mij heen dan bedrijven zowat wanhopig zijn in het aannemen van mensen dus daarom ook vrij goed meegaan in eisen die mensen stellen. Maar ik weet natuurlijk niet of dat in jouw regio ook zo is...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 13:10

Ellende daarvan is bedrijven willen terecht continuiteit. En daar gaat het meest mis bij diegene die ziek thuis zitten. Even lukt wel maar langere tijd achter elkaar moeten dan gaat het mis. Bedrijven willen geen mensen die soms of regelmatig ziek uitvallen. Dat is te lastig. Ze hebben liever mensen te kort dan mensen aannemen die iets mankeren lichamelijk of geestelijk.

Ik heb het steeds geprobeert, steeds minder uren en steeds ging het een periode goed om daarna weer gruwelijk in te storten. Uwv werd er gek van. Weken werken, weken ziek, maanden werken maanden ziek. Enz. En de ellende nu is al zou ik gaan werken vanuit huis dan krijg ik geen toestemming van de uwv omdat ik mijn gezondheid in gevaar breng dan.

Zou ik toch doen dan raak ik mijn wao kwijt bij weer ziek worden heb ik dan geen recht meer. En elke euro die ik zou verdienen moet ik meteen weer inleveren. Ik mag er geen % van houden zelf. Oftewel ik ga er fysiek slechter van worden, financieel levert het me niks op en bij weer uitval ben ik ontzettend de pineut. ik zou dan terugvallen op de bijstand met nog ellendigere regels en wetten waardoor je vrijheid helemaal verdwijnt.

Zou dat aangepast worden dan denk ik dat meer mensen wel iets willen gaan doen. Laat een % houden en geef mensen het vangnet dat als het niet lukt je terug kunt vallen op je wao.
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-08-22 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 13:14

Naar die banen , ook dichtbij op locatie solliciteer ik ook.
Maar, wel een leuke, UWV heeft wel erkend dus dat ik iets mankeer, ik mag dus niet meer dan 4 uur op een dag werken. Daarvoor in ruil krijgt de werkgever de no-risk polis voor mij, val ik uit kost het ze niks.
Ik moet UWV gelijk geven, meer gaat ook niet.
Maar banen voor max 4 uur zijn er heel erg weinig. Ja schoonmaak of horeca.
Maar geen administratie. Of bij een rustige receptie. Ik was namelijk beveiliger en een groot deel van mijn taken was receptie werk dus heb daar ook ervaring in.
Maar die banen zijn er erg weinig, tijd terug kreeg ik binnen een dag al een afwijzing, vacature was er ook al af binnen 2 dagen.
Ik heb na gebeld waarom, ze hadden zoveel kandidaten al in 2 dagen dat ze de vacature er al af gehaald hadden.

2 maanden terug kreeg ik een standaard mail met dat ze 83 kandidaten hadden.
Ja dan hoeven ze geen halve die niet de precieze diploma's heeft, dat is logisch.

Zo ook diverse keren gesolliciteerd voor de afspraken lijn van het GGD
nee alleen maar hele dagen.
Aan gegeven dat ze me toch ook op piektijden kunnen plaatsen.
Mijn part 2 uur in de ochtend en 2 uur in de avond als er dan pieken zijn. Nee doen ze niet.
Maar wel doorlopend zoeken ze mensen....
Dan vraag ik me ook weer af, hoe wanhopig zijn bedrijven?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 13:18

Spenk schreef:
Dan begrijp ik het beter ja. Ik weet niet of je wel administratief werk zou kunnen doen? Zeker als je dat grotendeels vanuit huis zou mogen?

Ik zie op dit moment om mij heen dan bedrijven zowat wanhopig zijn in het aannemen van mensen dus daarom ook vrij goed meegaan in eisen die mensen stellen. Maar ik weet natuurlijk niet of dat in jouw regio ook zo is...

Administratief ben alsnog opleiding voor nodig anders neemt niemand je aan.

Zoals het nu is ga ik terug financiële administratie in ook omdat ik cijfermatig HBO niveau heb. Alleen de rest is mbo3 helaas. Maar ben nog in afwachting van Uwv die aan het uitzoeken was wie de opleiding zou gaan betalen (ik niet in ieder geval).

Bedrijven doen voor een deel wanhopig, want dat geeft een goede uitstraling dat het goed gaat met het bedrijf.

Mungbean

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:33

VN secretaris-generaal António Guterres:
„De gecombineerde winst van de grootste energiebedrijven in het eerste kwartaal van dit jaar bedraagt bijna 100 miljard dollar.
Deze groteske hebzucht van de fossiele-brandstofindustrie en hun financiers straft de armste en meest kwetsbare mensen, terwijl ze ons enige thuis vernietigen.“

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:59

MyWishMax schreef:
En ik heb gewerkt, viel ziek uit maar omdat ik geen hoog salaris had werd ik niet afgekeurd. (Even buiten beschouwing laten dat wat zij aangaven dat ik kon niet klopte) Kennis verdiende meer, viel ziek uit en werd afgekeurd. Ondertussen heeft diegene een uitkering, hoeft niet te werken maar kan dat makkelijk in ander vakgebied en heeft dat een tijd ook gedaan. Alleen maar omdat hij een hoger salaris had dan ik, maar nu wel nog steeds belastbaar is voor werk en ik niet. Dus zo goed is dat niet geregeld hier. Ja, fantastisch dat er een vangnet is maar er mankeert echt heel wat aan nog.

Ik wil met alle liefde ruilen. Thuis zitten is niet leuk en geldzorgen al helemaal niet. Vooral niet als je weet dat er nooit verbetering in komt. Ik snap die jaloezie oid niet zo. Het grootste gedeelte van die mensen wil helemaal niet thuis zitten en helemaal geen toeslagen nodig hebben wat alsnog niet genoeg is nu. Maar dat hoor je heel vaak, dat mensen ook wel geld willen krijgen zonder iets te doen. Alleen geen idee hebben hoe naar dat is.

Dat is mijn man ook overkomen, door chronische ziekte uitvallen, hij werkte fulltime, maar slechts 9% afgekeurd en zou zogenaamd nog ander, fysiek minder zwaar werk kunnen doen.(Duh, heeft bovenop zijn ziekte oa dyslexie en een super slechte motoriek, zitten werkgevers op te wachten...) Bovendien werd in de berekening zijn ploegentoeslag niet meegenomen, anders was het afkeuringspercentage hoger geweest.
Hij krijgt verder helemaal geen uitkering, omdat ik nog werk, en spaargeld heb, maar dat laatste raakt al aardig op...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:27

Ook voor jou :knuffel: zoolgangster.
Dit moet zo toch niet kunnen?
Mensen die ziek zijn zo aan de kant zetten en dan maar kijken hoe rond te komen. Dat was al moeilijk laat staan nu met alles extra duur.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:37

Kan ook andersom, ik ben al uitgevallen tijdens studie, lang geleden. Honderd procent afgekeurd. Maar ik heb anderhalf jaar moeten zeuren om die uitkering en dat stempel ongedaan te maken. En toen is dat gelukt maar eigenlijk waren ze het er absoluut niet mee eens. (voorloper van uwv).

(En nee, het was niet verstandig van me maar ik begrijp mijn keuze nog steeds)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:39

Maar begrijp ik het goed dat jullie wel ander werk kunnen doen? Want ik lees veel van dat willen werkgevers toch niet. Terwijl ik toch regelmatig mensen aangenomen zie worden voor 3/4 uur per dag, mensen met beperkingen etc omdat ze gewoon heel hard mensen nodig zijn.

Dit is ábsoluut geen aanval maar ik vroeg mij af of mensen dan nog recent gesolliciteerd hebben echt zegmaar de laatste 2 maanden? Want inderdaad een half jaar geleden kwam je niet aan de bak. Maar nu zie ik werkelijk iedereen die iets kan doen aangenomen worden ook voor weinig uren. Doodgewoon omdat er over een zwaar personeels tekort is overal.

Mijn vader bijvoorbeeld heeft geen diploma's en nadat zijn vaste baan 10 jaar geleden ophield was het altijd hoppen van het 1 naar het ander via het uitzendbureau en daarna steeds hele periodes thuis want niemand wou hem... te oud... geen opleidingen. Nu staan ze voor hem in rij := dus zo kan het tij keren.

Zeker op een tijdelijk contract loopt een werkgever nou ook weer niet enorm veel risico...

Dat staat natuurlijk los van hoe het UWV keurt he of dat wel of niet goed is... Maar voor als je wel wat wil en kan denk ik dat de markt nu echt een heel stuk gunstiger is dan een half jaar geleden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:44

UWV vind dat...dat is anders dan de werkelijkheid

Maar ik solliciteer 2 tot 4 keer in de maand ongeveer...

deze had ik toevallig van de week nog staan in het waar word je blij van topic
DuoPenotti schreef:
Blij, ja en nee.
Maar in het geërgerd topic past het ook niet.

net telefonisch afgewezen op een sollicitatie. Daar werd ik uiteraard niet blij van.
Maar dat ze de moeite namen te bellen, de manier waarop, zo menselijk. Ja daar werd ik wel blij van.
Zo kan het dus ook nog, ipv standaard briefje.

Kun je nagaan, je word voortaan blij als je menselijk behandeld word na afwijzing 3002

Nee de markt is niet gunstiger... ja voor als je zwaar werk als horeca kunt doen wel.
Maar stel ik word wel eens aangenomen, de 15 dagen die ik eerst onverantwoord en zelfs niet mocht vanuit de wet rijden met medicijnen op, daar kunnen werkgevers niet van je op aan als ik nu besluit die wel thuis te blijven.
Hoe ga je een baan houden?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:46

Ben nog niet gekeurd bij een arts. Zit wel in de ziektewet wat moest. Zodra het met de bijscholing geregeld is ga ik zo snel mogelijk weer werken (ja ook al kan het niet).

Hier trouwens van de week 4 geschaafde spitskolen kapot laten gaan. Niet expres maar mijn handen en lijf wilde even niet meer. :o -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:48

DuoPenotti schreef:
UWV vind dat...dat is anders dan de werkelijkheid

Maar ik solliciteer 2 tot 4 keer in de maand ongeveer...

deze had ik toevallig van de week nog staan in het waar word je blij van topic
DuoPenotti schreef:
Blij, ja en nee.
Maar in het geërgerd topic past het ook niet.

net telefonisch afgewezen op een sollicitatie. Daar werd ik uiteraard niet blij van.
Maar dat ze de moeite namen te bellen, de manier waarop, zo menselijk. Ja daar werd ik wel blij van.
Zo kan het dus ook nog, ipv standaard briefje.

Kun je nagaan, je word voortaan blij als je menselijk behandeld word na afwijzing 3002

Nee de markt is niet gunstiger... ja voor als je zwaar werk als horeca kunt doen wel.
Maar stel ik word wel eens aangenomen, de 15 dagen die ik eerst onverantwoord en zelfs niet mocht vanuit de wet rijden met medicijnen op, daar kunnen werkgevers niet van je op aan als ik nu besluit die wel thuis te blijven.
Hoe ga je een baan houden?

Ja dat lijkt me inderdaad heel lastig.

Maar je hebt neem ik aan een arts? Die schrijft dat jij niet werken kan en 15 dagen onverantwoord? Als je dat zwart op wit hebt dan kan het uwv daar niet omheen?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:51

Spenk dat zou je idd denken, maar zo werkt het UWV niet :n

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:52

Nee dat is het net, dat doen de meeste artsen niet, UWV nee daar zetten wij niets voor op papier.
Dat gaf mijn neuroloog aan.

Wel schrijft ze naar de huisarts waarom ik ben geweest, gewoon de huisarts informeren zoals dat altijd gaat.
Daarin staat wel dat ik 15 dagen migraine heb, en geenbaat bij de afgelopen behandeling met medicijn x. Maar dat is een bericht van de neuroloog naar de HA, dat geldt niet volgens het UWV.

Mijn huisarts en klinisch neuropsycholoog hebben dat wel gedaan op papier zetten dat het niet verantwoord is, dat legt het uwv naast zich neer, ze hoeven zich niets aan te trekken van wat de artsen en behandelaren zeggen, dat is ook weer zoiets kroms.
UWV arts staat boven alles.

Echt als je in de mallemolen zit verbaas je je elke keer meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:53

Poosje81 schreef:

Dat is wel heel bizar.

Maar ik bedoel ook meer ik hoor ook wel dat mensen die verklaring van de arts niet krijgen omdat die wel vinden je ziek bent maar niet hun hand in het vuur er voor willen steken om het zwart op wit te zetten dat je dat niet kan.

Want dan gaat het eigenlijk daar al mis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:00

Helaas. Ik heb het bij herkeuring nummer drie gehad. Alleen daar was de discussie tussen de keuringsarts van de uwv en de arbeidskundige van ze. Dik medisch dossier, en ik was al uitgevallen met 4 uur per week met zittend administratief werk. Veel minder en lichter is er niet zou je zeggen. Wat zei de arts oh maar dan kunt u dus werk vinden voor twee uur per week. :list: .

Hun eigen arbeidskundige is daarop uit zijn vel gesprongen en heeft de arts op zeer duidelijke wijze duidelijk gemaakt dat dat een onmogelijke utopie is. Daarna is er een grote stempel in mijn dossier gekomen en snappen ze eindelijk wat ik heb gewoon nooit stabiel zal worden en ik geen continuiteit kan leveren.

En ja ook ik heb de ggd toen benadert jongens bellen vanuit huis in jullie piektijden kan ik wel. Maar nee minstens 20 uur per week. En ik heb het van dichtbij meegemaakt. Iemand vers vanaf schoevers met zeer goede cijfers. Maar helaas ook wajong. Ze kwam niet aan het werk. Bazen wilde haar niet hebben

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:22

Hoort niet in dit topic, maar;

Mijn artsen, revalidatie en onafhankelijke keuringarts geven aan dat ik absoluut niet kan werken. Invaliderende hoofdpijn, niet geschikt voor 4 uur per dag en zeker niet dagelijks en daarbij dat de dingen die ik moet doen om niet verder achteruit te gaan al te veel energie kosten en er niks overblijft daarnaast. Zwart op wit, ingeleverd bij uwv.
Uwv negeert die verslagen volledig. Die roepen dat ik bepaalde dingen niet kan, maar wel 4 uur per dag, terwijl een uur achter elkaar concentreren voor mij echt de max is. Dan kan ik de rest van de dag niks meer. Uwv roept dat ik dan uur moet werken, uur pauze, uur werken en zo door tot ik 4 uur heb. Dat ik dan niet meer thuis kan komen en dat 1 dag op wilskracht doe, maar daarna instort nemen ze niet mee in beoordelingen.

Dus ja, zij vonden dat ik nog bepaalde dingen kon, maar waren geen realistische dingen die dus ook niet vindbaar waren. Ik viel uit toen ik 24 uur werkte, gedeeltelijk administratie, receptioniste en gewoon klusjes. Maar dan moest ik maar 40 uur aan de lopende band werken met lichaam die geen fysieke dingen aan kan en niet lang kan staan of zitten en handen die niet goed werken. :+ of 2e baan was dingen inscannen, ondanks de verslagen dat een scherm of concentratie maar een kwartier achter elkaar kan om geen overbelasting te krijgen. Naast dat het een verzonnen baan is. Geen klantcontact, enkel scannen of kopiëren zonder pc werk of tillen. En dan ook nog geen 4 uur achter elkaar, maar verdeeld over hele dag :+ zonder rekening te houden met het rustmoment dat ik zelfs op dagen zonder inspannende dingen heb. Elke dag, het hele jaar moet ik overdag een aantal uur slapen. Sla ik dat over lig ik binnen no time met enorme hoofdpijn aanval en 40 graden koorts op bed.
Zelfs opleiding niet af kunnen maken, wat 2 uur per week! Was. Vertraging opgelopen, speciaal rooster en hulp, maar lukte gewoon niet meer.

Even verduidelijken; als ik naar de fysio ga voor behandeling alleen lig ik daarna 2 uur te slapen voordat ik weer überhaupt kan op staan. Die dag moet ik geen boodschappen gaan doen, want die 2 dingen per dag zijn te veel en krijg ik een terugval. Te vaak een terugval en ik kom niet meer op oude niveau. Ik heb huishoudelijke hulp vanuit de gemeente. Dan moet je verplicht thuis zijn. Ze komen 3 uur waarbij ik gewoon op de bank zit, maar alsnog is dat zo vermoeiend dat ik daarna klaar ben voor die dag, koken kan niet eens meer.
Het uwv houdt er geen rekening mee dat je bijvoorbeeld thuis nog iets moet zoals voor jezelf zorgen door te douchen, koken of zulke basis taken. Of thuis komen na werk zonder een gevaar te zijn. Als je dat zonder werk al amper kan. Sowieso elke dag een hoofdpijnaanval die alleen te 'remmen' is door te gaan slapen. Wat ook de hoofdreden vab ziekmelding was. En die worden erger, komen sneller en duren langer door overbelasting. Bij revalidatie uitgezocht wat overbelasting is en eigenlijk is een dag thuis al op het randje van overbelasting. De dingen die ik nodig heb voor gezondheid kosten meteen al energie die ik eigenlijk niet over heb, dus ik heb een aantal dagen per week waarbij ik alleen maar in bed lig. Bokken is al geen goed tijdverdrijf vanwege beeldscherm en concentratie, maar het is iets om te doen waarbij de rest van het lijf rust heeft. Paardrijden is eigenlijk helemaal een no go, daar moet ik echt wel aantal dagen van bijkomen, maar wel goed voor een beetje spieren trainen en vooral voor mijn geestelijke gezondheid. En ik heb de vreselijke mazzel dat paard van mijn ouders is, dus ik kan makkelijk niet gaan en zij doen alles voor me := (en nee, paardrijden zorgt er niet voor dat ik jiet kan werken, want toen ik uitviel reed ik al tijden niet meer en daarna jaren niet gereden. Dat verwijt kreeg ik ook regelmatig)

Naast dat het voor mij dus echt roofbouw is, zijn het ook geen realistische banen die zij verzonnen hebben. Gelukkig denkt mijn gemeente er hetzelfde over en mag ik geen eens vrijwilligerswerk doen. Je voelt je er enorm nutteloos door, maar het hele proces met uwv heeft me echt een enorme klap gegeven. Door hun ben ik ook maar doorgegaan tot ik echt niks meer kon. En zit ik nu in een uitkering waar ik niet hoor, dat telkens hoor van hen en met een toekomstbeeld dat niet goed is. Mocht ik ooit weer een relatie krijgen ben ik de sjaak. Kan beter rijke vent zoeken, want nergens meer recht op dan.

En dan heb ik verplicht een zorgverzekering van 185 euro per maand en moet ik alsnog veel zelf betalen om gezondheid maar op dit niveau te houden. Want voor ziektekosten geen bijzondere bijstand meer. Naast aantal andere kosten die voor mij hoger zijn door ziekte.

De frustratie zit torenhoog :') sorry voor de enorme post, mijn hoofd loopt over dus misschien klopt er weinig van maar hoofd werkt niet mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:25

Spenk schreef:
Poosje81 schreef:

Dat is wel heel bizar.

Maar ik bedoel ook meer ik hoor ook wel dat mensen die verklaring van de arts niet krijgen omdat die wel vinden je ziek bent maar niet hun hand in het vuur er voor willen steken om het zwart op wit te zetten dat je dat niet kan.

Want dan gaat het eigenlijk daar al mis.

Als ze dat wel doen krijg je te horen dat artsen niet mogen of kunnen oordelen en alleen uwv dat kan. Regel je een onafhankelijke verzekeringsarts en arbeidsdeskundige (die bij uwv gewerkt hebben en precies dezelfde manier keuren) worden ze niet serieus genomen, want het is 2 tegen 1. 2 artsen in dienst van uwv die dossier niet lezen tegenover 1 onafhankelijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:28

Zou dat niet ook komen omdat er in het verleden veel misbruik van gemaakt is? Dat er mensen afgekeurd werden met verklaringen die eigenlijk nog best konden werken. En dat daarom de uwv helemaal doorgeslagen is nu de anderen kant op?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:29

MWM
Er klopt idd een heleboel niet...maar niet door jou volle hoofd. Je verteld het heel duidelijk zoals het dus gaat.
Het is echt een schande!!

Die frustratie herken ik ook en ventileer ik dan ook vaak op bokt, want dat bij mijn vriend of bij familie doen vind ik ook niet fijn. Dus dan maar hier waar mensen het weg kunnen klikken.

Ik heb enkele jaren SP gestemd, de enige die dit op de agenda heeft staan.
Maar uiteindelijk is dat ook maar zieltjes trekken want ze doen er ook geen fuc.k mee.
Niemand doet er wat mee en het treft zo enorm veel mensen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:32

DuoPenotti schreef:
Nee dat is het net, dat doen de meeste artsen niet, UWV nee daar zetten wij niets voor op papier.
Dat gaf mijn neuroloog aan.

Wel schrijft ze naar de huisarts waarom ik ben geweest, gewoon de huisarts informeren zoals dat altijd gaat.
Daarin staat wel dat ik 15 dagen migraine heb, en geenbaat bij de afgelopen behandeling met medicijn x. Maar dat is een bericht van de neuroloog naar de HA, dat geldt niet volgens het UWV.

Mijn huisarts en klinisch neuropsycholoog hebben dat wel gedaan op papier zetten dat het niet verantwoord is, dat legt het uwv naast zich neer, ze hoeven zich niets aan te trekken van wat de artsen en behandelaren zeggen, dat is ook weer zoiets kroms.
UWV arts staat boven alles.

Echt als je in de mallemolen zit verbaas je je elke keer meer...

Bij mij hielp een brief van mijn psych gelukkig wél. Hoe meer behandelaars, hoe meer kracht het bij kan zetten volgens mij. Of ik had mazzel, dat kan natuurlijk ook....

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:33

Spenk schreef:
Zou dat niet ook komen omdat er in het verleden veel misbruik van gemaakt is? Dat er mensen afgekeurd werden met verklaringen die eigenlijk nog best konden werken. En dat daarom de uwv helemaal doorgeslagen is nu de anderen kant op?

waarschijnlijk wel :j

maar de manier waarop er überhaupt gekeken word met het loon en de percentages dat moet sowieso al eens snel anders.
Dat is gewoon de rijkste hebben het voor het zeggen.... die verzinnen ook de regels, dus de mensen met al weinig loon zijn gewoon de l.l en zijzelf komen een stuk minder snel in de problemen.

Maar als je dan kijkt dat veel Polen "grote vakantie" gaan houden met hun ww uitkering.
Elke regel aan de laars lappen, UWV er van weet maar er niets aan doet. Dan denk ik ook, het geld is er dus wel, maar gaat nog steeds naar de profiteurs, niet naar waar het moet zijn.
Zo denk ik bij wel meer dingen..ooh er is dus wel geld...maar dat mag je niet hardop zeggen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:34

DuoPenotti schreef:
MWM
Er klopt idd een heleboel niet...maar niet door jou volle hoofd. Je verteld het heel duidelijk zoals het dus gaat.
Het is echt een schande!!

Die frustratie herken ik ook en ventileer ik dan ook vaak op bokt, want dat bij mijn vriend of bij familie doen vind ik ook niet fijn. Dus dan maar hier waar mensen het weg kunnen klikken.

Ik heb enkele jaren SP gestemd, de enige die dit op de agenda heeft staan.
Maar uiteindelijk is dat ook maar zieltjes trekken want ze doen er ook geen fuc.k mee.
Niemand doet er wat mee en het treft zo enorm veel mensen.

Ik denk dat dat het hele probleem is. Het treft vrees ik niet enorm veel mensen. Of nouja hoe zeg ik dit. Als het 6 miljoen nederlanders trof dan stond iedereen op de banken.

Maar ik verwacht dat het percentage die hier mee te maken heeft ten opzichte van de rest van de bevolking dan weer niet zo hoog is. Begrijp me niet verkeerd als het 100.000 mensen zouden zijn is dat nog 100.000 te veel. Maar dat is een getal waar de overige 17 miljoen nederlanders zich waarschijnlijk 0,0 voor intereseert.

En daarom maakt de rest zich er ook compleet niet druk om en komt het bij partijen niet op de agenda hooguit om zieltjes te winnen.