Trump of Clinton

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380


Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:36

Comey luid en duidelijk: Rusland heeft de verkiezingen beinvloed, het was doelbewust, het was geraffineerd, het was overwelmend wat betreft technische inspanningen. Het was een actieve campagne dat kwam vanuit de top van Rusland leiderschap. Er is geen "fuzz" daarover.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:26

Hoop goede vragen, maar helaas kan Comey de meest dringende natuurlijk niet beantwoorden in een open hearing.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:02

Interessant. Dit gaat nog een staartje krijgen denk ik. Tot wanneer is dit bezig?

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:09

Het is afgelopen, of overgegaan in de closed hearing.

De afsluiter was McCain, die zo verward was dat hij niet eens snapte dat de Clinton investigation niets te maken had met de Rusland investigation.

" But she was a candidate in this election, and you had the investigation, but then you say the investigation is still open because this is so concerning.. yet you already cleared Clinton. I'm seeing a complete different standard here."
En dat ben ik die zijn hele 7 minuten verwarring in een zin uitdruk...

even een editje.. hij wist zelfs het verschil tussen Comey en Trump niet meer, tot 3 keer toe zei hij Comey in plaats van Trump, een keer zelfs "President Comey"...

Berdien

Berichten: 64660
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:13

Wat een statement van Comey zeg, heel sterk. Ben ontzettend benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:19

Yep, hij was heel sterk, het is altijd jammer dat de meeste belangrijke vragen niet beantwoord kunnen worden in een open hearing, maar ik heb het idee/gevoel dat zelfs sommige Republikeinen zich nu toch achter de oren krabben. Misschien nog niet in het openbaar, maar de twijfel of ze Trump nog wel volledig moeten supporten en vrijpraten is er.

Ook heel sterk is dat Trump een tijd geleden een tweet stuurde in de context van "Comey better hope no one taped our meeting." en dat gebruikt wordt door de alt-right als "Uiteindelijk komen die tapes uit en kunnen we allemaal horen dat Comey heeft gelogen."

Comey zei vandaag meerdere keren dat hij absoluut hoopt dat er tapes zijn, en dat hij nu al publikelijk toestemming geeft om die vrij te geven, aangezien hij er een deel van uitmaakte, omdat het dan eindelijk niet meer zijn woord tegen dat van Trump is.

Overigens komt er een statement van de advokaat van Trump over de hearing, blijkbaar hier te zien zodra het begint: https://www.youtube.com/watch?v=puGY5JmWqUU
De berichten zijn dat Trump samen met zijn legal team de hearing heeft bekeken, waarschijnlijk daardoor geen tweets...

Cowboy55
Berichten: 8593
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:51

Leuk, na 44 jaar gaat het weer over tapes. _O- nou nog een onderzoekscommissie die de tapes gaat opvragen bij de POTUS en een POTUS die ze niet wil vrijgeven of moet toegeven dat ie (ook) over het bestaan van die tapes gelogen heeft......

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:58

Cowboy55 schreef:
Leuk, na 44 jaar gaat het weer over tapes. _O- nou nog een onderzoekscommissie die de tapes gaat opvragen bij de POTUS en een POTUS die ze niet wil vrijgeven of moet toegeven dat ie (ook) over het bestaan van die tapes gelogen heeft......


En dan dat er als de tapes er eindelijk zijn er blijkt dat er 18 minuten missen? :P

Maar inderdaad, ook de persconferentie van de advocaat was een mix van "hier moet je Comey wel geloven, maar hierover dan weer niet." Hij zegt dat bepaalde dingen in Comey's memo's over de gesprekken niet gebeurd zijn.
Nou, kom op met die tapes, zeg ik!

Cowboy55
Berichten: 8593
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:06

Drifter schreef:
Cowboy55 schreef:
Leuk, na 44 jaar gaat het weer over tapes. _O- nou nog een onderzoekscommissie die de tapes gaat opvragen bij de POTUS en een POTUS die ze niet wil vrijgeven of moet toegeven dat ie (ook) over het bestaan van die tapes gelogen heeft......


En dan dat er als de tapes er eindelijk zijn er blijkt dat er 18 minuten missen? :P

<KNIP>


In het geval van Trump zijn de 18 minuten tape vervangen door 18 tweets.... en alle 18 zijn bullshit.....

Foaly

Berichten: 5031
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:39

Watergate, finally facing my Watergate :)ddd :)ddd

Foaly

Berichten: 5031
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:26

Afbeelding

En daar is het getwitter dan... ik vraag me oprecht af hoe Trump op die vindication komt :? Ik vond de verklaring van Comey juist behoorlijk heftig en ik zou me als ik Trump was toch echt wel wat meer zorgen gaan maken :=

Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:40

Daarbuiten is liegen voor een senaatscommissie een felony... Comey weet echt wel beter.

Cubone

Berichten: 6239
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:25



Deze video legt heel simpel uit wat nu eigenlijk de gevolgen zijn van dit hele gebeuren met Comey. Dit is echt een geweldig YouTube kanaal! Ze hebben nog veel meer of Trump, destijds ook over de verkiezingen etc. Erg handig voor de mensen die het wel interessant vinden, maar niet de tijd hebben om alles op de voet te volgen.

Ze worden overigens wel naar made Trump zijn tijd verstrijkt steeds meer anti-Trump, waar ze in oudere filmpjes heel erg neutraal zijn :') Maar dat kan ik ze niet kwalijk nemen.

Foaly

Berichten: 5031
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 23:25

Ik lees net dat Trump ook onder ede dingen wil zeggen... denk je dat hij weet dat liegen onder ede een felony is? :D

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 00:32

Foaly schreef:
Ik lees net dat Trump ook onder ede dingen wil zeggen... denk je dat hij weet dat liegen onder ede een felony is? :D


Haha ik ben net ingelogd om hetzelfde te plaatsen!
Link naar CNN artikel erover: http://edition.cnn.com/2017/06/09/polit ... index.html

Ohhh.. ok ik weet dat hij dat toch niet waar gaat maken maar.. ik gaf mezelf even 5 minuten om te dromen:
In mijn hoofd gaat die hearing zo:
Trump krijgt de vraag: "Mr. President, were the crowds at your inauguration bigger than the ones at Obama's?"
Resultaat: Instant-meineed! :')

Foaly

Berichten: 5031
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 09:36

_O- _O- _O-

Het gaat idd waarschijnlijk niet gebeuren, maar hey. You can always dream :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:03

Ja of Trump denkt daadwerkelijk dat wat hij zegt de waarheid is. I de geval is het allemaal nog erger :\

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 12:43

Magrathea schreef:
Ja of Trump denkt daadwerkelijk dat wat hij zegt de waarheid is. I de geval is het allemaal nog erger :\

Dat kan hè.Ik had een buurjongen die zo loog.Hij is hier voor in behandeling raakte zo verstrikt in zijn eigen leugens dat hij zijn werk kwijt is.Dit soort mensen zien hun leugens ook als waarheid.
Misschien heeft Trump dat ook en durft niemand hem het te zeggen.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:39

Ik denk absoluut dat hij denkt dat het waar is, of gedeeltelijk. Het is of dat, of dat hij gewoon enorm gewend is aan het personificeren van het vergulde merk "Trump" dat hij de realiteit een beetje kwijt is.

Weet niet meer waar ik het las, maar een van de verhalen over dat hij zijn hotel bij een organisatie aan wilde sluiten, en die zouden komen kijken naar de bouw. Maar hij had hun geld nodig om te bouwen, dus om de illusie te maken dat het al onderweg was, huurde hij een stel graafmachines en mensen om gaten te graven en ze weer dicht gooiden, etc. Alleen maar om machines en mensen aan de gang te zien zodat het eruit zag als "work in progress" om de deal te kunnen sluiten.
In zekere zin is dat eigenlijk ook een goede analogie voor hoe hij het Presidentschap uitvoert.

Anyway: Het laatste nieuws:
- Trump heeft zijn staatsbezoek aan Engeland uitgesteld, hij wacht liever tot de Engelse bevolking hem aardiger gaan vinden -O- :
https://www.theguardian.com/us-news/201 ... ut-on-hold

Trump tweet nog ff door over Comey:
Citaat:
I believe the James Comey leaks will be far more prevalent than anyone ever thought possible. Totally illegal? Very 'cowardly!'
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) June 11, 2017

- Jeff Sessions komt dinsdag getuigen voor het Intelligence Committee.

- Grassley, voorzitter van de Judiciary Comitee is boos op Trump en heeft hem een brief geschreven. De Trump administratie wilde dat ze nu alleen antwoord hoefde geven aan voorzitters van dit soort comissies en niet aan leden. Dat idee zou er dus effectief voor zorgen dat ze de democraten konden negeren.
Daar is Grassley het niet mee eens, hij is hier mee een van de wienige Republikeinen die nu toch tegengs geven. Link naar brief in dit artikel http://theweek.com/speedreads/704830/re ... s-nonsense

Trump Jr. heeft in een interview zijn vader tegengesproken, Trump zegt dat hij niet heeft gevraagd om de Flynn kwestie te laten gaan, Comey wel, en nu Trump Jr. ook.
https://www.washingtonpost.com/news/pos ... stigation/
In zijn verdediging, Trump zijn zonen hebben duidelijk het diepe bord niet uitgevonden.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:17

Senate Intelligence Committee, open, met Session begint om half zeven als ik de tijd goed heb.
Hij gaat vragen krijgen over Comey zijn getuigenis en aangezien Sessions zelf ook al eerder op 't randje van meineed zat, zoniet meineed gepleegd heeft, wordt 't misschien interessant.
Livestreams:
http://www.cbsnews.com/live/?ftag=CNMe94798
https://www.c-span.org/video/?429875-1/ ... -testimony

Daarnaast gaan er nu tweets in de rondte dat de pers daar net te horen heeft gekregen dat ze niet, zoals gewoonlijk, senatoren mogen interviewen in de gangpaden daar voor/na horingen, tenzij ze van tevoren toestemming hebben gevraagd aan desbetreffende senator.
https://twitter.com/frankthorp/status/8 ... 7976811520

Dat is nadat dat altijd wel mocht, en is een heel duidelijke aanval op vrije pers, en ook heel duidelijk een poging om de informatiestroom een vertraging te geven. Dat gaat waarschijnlijk ook een staartje krijgen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:30

Thanks voor deze update :D
Vraagje, wat bedoel je met 'hebben het diepe bord niet uitgevonden' ? :o Klinkt als een uitdrukking maar ik ken hem niet

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:39

Haha das een uitdrukking van m'n man, in dezelfde lijn als "one short of a sixpack" of "not the sharpest tool in the shed".

Ik had het helemaal verkeerd over de tijd van de hearing, blijkbaar 2.3 EDT dus als ik het deze keer wel goed heb pas over 2-2,5 uur.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:44

Aha, zoiets vermoedde ik al :=

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:52

Slaap ik? Is dit een nachtmerrie?

Achterlijke gladiool

http://www.volkskrant.nl/buitenland/min ... ~a4500609/

Kabinetsberaad draait uit op bizar tafereel

Na 138 dagen vol kritiek en mislukte plannen, kan Donald Trump wel wat lofuitingen gebruiken. Op de eerste vergadering van zijn voltallige ministersploeg kreeg hij die ook. Zoveel zelfs, dat meteen de vergelijking werd getrokken met Noord-Korea. Chef-staf Priebus dankte Trump 'voor uw zegen' en minister Price vond het 'een ongelooflijke eer' om voor de president te werken.


http://s.vk.nl/s-a4500609/?_sp=c0ccc70a ... 7376420633

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:56

Arabesk schreef:
Slaap ik? Is dit een nachtmerrie?

Achterlijke gladiool

http://www.volkskrant.nl/buitenland/min ... ~a4500609/

Kabinetsberaad draait uit op bizar tafereel

Na 138 dagen vol kritiek en mislukte plannen, kan Donald Trump wel wat lofuitingen gebruiken. Op de eerste vergadering van zijn voltallige ministersploeg kreeg hij die ook. Zoveel zelfs, dat meteen de vergelijking werd getrokken met Noord-Korea. Chef-staf Priebus dankte Trump 'voor uw zegen' en minister Price vond het 'een ongelooflijke eer' om voor de president te werken.


http://s.vk.nl/s-a4500609/?_sp=c0ccc70a ... 7376420633

Wauw... Erg Noord-Koreaans inderdaad :') Straks gaan ze nog zeggen dat 99% van de VS-inwoners op Trump heeft gestemd