Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:14

sneeuwpop schreef:
Ik lees nergens dat bruintje123 het goed keurt.

Als je zegt dat iets 'eigen schuld' is van het slachtoffer, dan komt het neer op goedkeuring - 'het mag wel, als...'
Als je het niet goedkeurt, dan moet je ook niet doen alsof de verantwoording bij iemand anders ligt dan degene die het werkelijk doet. Dat doet bruintje wel.

Citaat:
Vind het wel raar om haar zo aan te vallen daarin.

Ik vind het raar om te zeggen dat iemand het eigen schuld is om verkracht te worden, en dat je naief en dom* bent als je uitgaat van een normale manier van omgaan met elkaar.

(Het woord 'dom' werd geloof ik niet gebruikt, maar wel de omkering: vrouwen die slim zijn zouden nooit zoiets doen. Dat is natuurlijk wel degelijk alsnog de slachtoffers van verkrachting voor dom uitmaken.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:15

sneeuwpop schreef:
Ik lees nergens dat bruintje123 het goed keurt.
Nergens!

Vind het wel raar om haar zo aan te vallen daarin.
Soms misschien wat minder duidelijk/ handig gebracht, maar snap haar daarin wel.

[naam] was degene met het vergelijk volgens mij.
En daar ging bruintje123 op in.

Dan lees je toch echt wat je wilt, aangezien ik nooit een wezenlijke vergelijking heb gemaakt tussen de twee situaties. Ik haal een heel ander probleem aan, en vermeld daarbij dat de toon van het Keulen-debat me niet aan staat.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:20

Shadow

Jij hakt stukken doormidden en dan maak je er een hele andere context van.

Emma
Als je niet Wilt vergelijken waarom dan wel dat krantenartikel?
Met die titel?
En de naar mijn idee zwaar overtrokken tekst over veel mannen.

Dan ben je wel aan het vergelijken.

Anoniem

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:25

En de dingen die over vluchtelingen in de media zijn te lezen zijn niet zwaar overtrokken? Kom op zeg.

Als je het artikel uberhaupt had gelezen was het wellicht duidelijk voor je geweest dat er in het artikel totaal geen vergelijking gemaakt wordt. Het is voor veel mensen heel erg makkelijk om met het vingertje te wijzen naar anderen, maar zodra het over de eigen samenleving en haar problemen gaat is er ineens niks aan de hand. Er wordt maar geroepen 'eigen volk eerst', maar ik ben toch eigen volk? Waarom word ik dan uitgemaakt voor aansteller en krijg ik doodsbedreigingen toegestuurd? Ik vind het een onbegrijpelijke tendens. Maar goed, dat zal mijn linkse naïeve bril zijn, heb ondertussen ook al gelezen dat ik 20 jaar meer levenservaring moet hebben voordat ik mijn mening over zaken mag geven.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:32

Jij maakt de aanname dat ik niet heb gelezen.

Jij hebt het over de tinder verkrachting op de bank door 1 persoon en Keulen door honderde mannen.
Maar toch is Keulen overtrokken?

Dat het jou persoonlijk meer doet die tinder ervaring geloof ik direct.
Ik denk alleen dat de Keulen vrouwen ook hun persoonlijke lot meer vervelend vinden.

Iemand doodsbedreigingen sturen hoort niet.
Maar ook dan weer wat heeft dat met dit te maken?
Dat doen buitenlanders niet alleen blanke of zo?

Nooit op straat nageroepen maak je kapot meisje als je ze negeert?

Je linkse bril heeft er duidelijk wel mee te maken. Fijn dat je dat ook even aanhaalt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:33

Waar haal je vandaan dat ik Keulen overtrokken vind? :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:35

"En de dingen die over vluchtelingen in de media zijn te lezen zijn niet zwaar overtrokken? Kom op zeg"

Ooh daar hoort Keulen dan weer niet bij?

Ik ontstip ook weer.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:35

bruintje123 schreef:
Shadow

Jij hakt stukken doormidden en dan maak je er een hele andere context van.

Dat valt allemaal reuze mee, zoveel context heb ik beslist niet weggehaald. De essentie is glashelder: jij vindt dat veel vrouwen die verkracht worden dat deels aan zichzelf te danken hebben, en dat 'slimme' vrouwen zich niet opvallend moeten kleden en niet zomaar bij mannen over de vloer moeten komen.

Dat heb je nu echt in allerlei bewoordingen meerdere keren gezegd en bevestigd.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:40

Afbeelding

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:23

is het niet zo dat de echte ( nee die kunnen niet vluchten ) nog in Syrie zitten te verhongeren ??? wat nu gemiddeld deze kant op komt roeien zijn allemaal ( of over het algemeen ) jonge en goed gevoerde kerels. is het niet zo dat als ze een flinke vent waren dat ze hadden gezorgd dat vrouwen en kinderen eerst uit de ellende weg konden.

mijn moeder woont naast een christelijke Syrier, twee huizen verder inmiddels een gezin ( moslim ) en aan de overkant in een eengezinswoning een alleenstaande man uit Erithra, buurman 1 is bang, waarvoor hij gevlucht is komt nu massaal deze kant op . dat is toch niet wat je wilt ??? je kan toch niet heel Afrika opvangen hier.

Het gros van deze kerels komt uit de rimboe, die zijn niet opgevoed als een naar mijn inziens dan normaal denkend mens. En zullen zich ook niet zo gaan gedragen. Ellende dat is wat het over het algemeen is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:45

In het vluchtelingen kamp in Calais is een Nederlandse fotografe overvallen en beroofd door drie vluchtelingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:59

Sorry, maar ik vind het verhaal van Emma even erg als het verhaal van eender welke andere vrouw die door eender welke andere man, van welke kleur ook, lastig gevallen wordt. Al blijf ik bij mijn standpunt dat ik banger ben van de tendens dat mannen zich in een bende organiseren om vrouwen te bepotelen, dan van de individuele dronkaard (of macho) die denkt dat hij kan scoren.

Wat kleding of dansmoves van een vrouw betreft, ook dat is geen excuus om haar te bepotelen. Niet dat kleding een verschil maakt trouwen, of ik nu in een lange broek uit ging of met een rok, het effect was hetzelfde en ik ben niet eens aantrekkelijk. Ik dans zoals ik dans en sommige mannen vinden dat uitdagend, anderen keken niet eens, dus zal het nog wel meevallen zeker. Maar wat er ook van aan is, hoe ik of een ander danst, hoe ik of een ander zich kleedt, het mag allemaal geen verschil uit maken. Nee is nee en stop is stop, we noemen onszelf beschaafder als de dieren, dan is de uitvlucht "laat zich leiden door hormonen" helemaal van de pot gerukt!

Ik vind trouwens ook dat mensen die Emma nu zo via pb benaderen, kompleet fout zitten. Deel ik haar visie? Nee, maar we hebben hier nog allemaal het recht op vrije meningsuiting en we reageren hier allemaal vanuit ons eigen wereldbeeld en onze eigen mensvisie. Hoe kunnen we debatteren over een middenweg over vluchtelingen, die we toch zullen moeten vinden, als we nieteens iemand zoals Emma in haar waarde kunnen laten.

Ja, ik heb negatieve ervaringen met mensen die niet blank zijn, meer als dat ik er met blanken heb (alhoewel, als ik er het pesten op school bij tel), maar ik zal en wil nooit een hele gemeenschap daarvoor afschrijven. Soms vind ik dat moeilijk, zeker als ik te maken krijgen met agressie of valse rascisme beschuldigingen, maar voor elke idioot, krijg ik 2 keer te maken met super lieve en fijne mensen. Vandaar dat ik van mening ben dat we het krapul eruit moeten halen, stuur die terug zodat men duidelijk merkt dat men deze ongein hier niet duldt en zorg voor een veilige maatschappij voor degenen die hier wonen en degenen die hier komen wonen en zich wel aan de regels houden.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:24

sassefras schreef:
is het niet zo dat de echte ( nee die kunnen niet vluchten ) nog in Syrie zitten te verhongeren ??? wat nu gemiddeld deze kant op komt roeien zijn allemaal ( of over het algemeen ) jonge en goed gevoerde kerels. is het niet zo dat als ze een flinke vent waren dat ze hadden gezorgd dat vrouwen en kinderen eerst uit de ellende weg konden.

mijn moeder woont naast een christelijke Syrier, twee huizen verder inmiddels een gezin ( moslim ) en aan de overkant in een eengezinswoning een alleenstaande man uit Erithra, buurman 1 is bang, waarvoor hij gevlucht is komt nu massaal deze kant op . dat is toch niet wat je wilt ??? je kan toch niet heel Afrika opvangen hier.

Het gros van deze kerels komt uit de rimboe, die zijn niet opgevoed als een naar mijn inziens dan normaal denkend mens. En zullen zich ook niet zo gaan gedragen. Ellende dat is wat het over het algemeen is.

Jouw moeder woont nu aardig Multi culti sassefras.
Hopen maar dat deze mensen ( waarschijnlijk allen met trauma) de juiste hulp geboden krijgen.
Het is idd een feit dat het overgrote deel moslim is, iets wat ik ook geen prettige ontwikkeling vind.
Maar wat nauwelijks nog te stoppen lijkt.
Sterker nog, verwachtingen zijn dat er nog veel meer de oversteek gaan maken.
En de marokanen zijn nu ook op het idee gekomen om de oversteek te maken.

Tijd om een bepaald verdrag te gaan stoppen :(
En graag een regering die staat voor zijn volk en niet alleen conflict mijdend is en niet zoals nu alleen kan hakkelen dat ..'het afschuwelijk is allemaal'.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 09:01

De overval in Calais en het gedoe (zwartmaken van..) eromheen meegekregen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 09:25

Sammie schreef:
De overval in Calais en het gedoe (zwartmaken van..) eromheen meegekregen?

Zwart maken? hoe kom je daar nu bij? ze vertelden juist hoe ze geholpen werden door de andere vluchtelingen.Dat noem ik niet zwart maken hoor.Alleen dat tuig werd niet positief over gepraat,lijkt me logisch niet?
Ze hadden liever niet gehad dat ze dit filmpje naar buiten hadden gebracht.Positieve filmpjes mag wel,maar negatieve liever niet.Slaat helemaal nergens op.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 09:47

Nou dat dus.. De video had niet naar buiten gebracht mogen worden want op die manier worden vluchtelingen zwart gemaakt. Als die vluchtelingen nou eens niet iemand met een mes zouden aanvallen hoeft er ook geen video van gemaakt te worden. Ik vind het echt de omgekeerde wereld.. Sowieso is dat hele kamp en de situatie daar belachelijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:09

Ik ben gewoon voor een gedragscode die men moet ondertekenen. Indien u zich schuldig maakt aan grensoverschrijdend gedrag in dit land zult u teruggestuurd worden naar land van herkomst. Ook ben ik voor bonnen waarmee men eten en drinken kan aanschaffen.
Over de nieuwe kamervoorzitter vind ik alleen maar goed. Eindelijk iemand in de politiek aan het hoofd als vrouw zijnde. En stiekem vind ik het wel een goede les voor de pvv

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:09

Sammie schreef:
Nou dat dus.. De video had niet naar buiten gebracht mogen worden want op die manier worden vluchtelingen zwart gemaakt. Als die vluchtelingen nou eens niet iemand met een mes zouden aanvallen hoeft er ook geen video van gemaakt te worden. Ik vind het echt de omgekeerde wereld.. Sowieso is dat hele kamp en de situatie daar belachelijk.

Je bedoelt dat die criminele vluchtelingen beschermd worden door de overheid?
Zou dat kamp vandaag niet onruimd worden? ze zouden er toch container units neer zetten?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:28

Purny schreef:
Over de nieuwe kamervoorzitter vind ik alleen maar goed. Eindelijk iemand in de politiek aan het hoofd als vrouw zijnde. En stiekem vind ik het wel een goede les voor de pvv

Helemaal prima om de PVV het hoofd te bieden, maar wat je met 'eindelijk een vrouw aan het hoofd' bedoelt snap ik niet helemaal. Van de afgelopen 5 kamervoorzitters waren er 4 vrouw.

1998 - 2002 mevr. J. van Nieuwenhoven PvdA
2002 - 2006 drs. F.W. Weisglas VVD
2006 - 2012 mevr. G.A. Verbeet PvdA
2012 - 2015 mevr. A. van Miltenburg VVD
2016 - heden mevr. drs. K. Arib

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:32

Ik bedoel niet dat ik voor de pvv ben. Ik snap je zin ook niet Shadow.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:43

Wat bedoel je met "Eindelijk iemand in de politiek aan het hoofd als vrouw zijnde"?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:47

Shadow0 schreef:
Wat bedoel je met "Eindelijk iemand in de politiek aan het hoofd als vrouw zijnde"?

Ja ik was de vorige vrouwelijke voorzitters vergeten. Excuus. Tis nog vroeg
Maar wat bedoel jij met je reactie op de pvv

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:49

Nog even en dan krijgen we het bekende kalf en de put...

Overigens wil ik nu wel eens beelden zien van Jezidis, Joden, Christenen die Syrie moeten ontvluchten....waar zijn die?

Dan vraag ik mij af hoe ons zo lekkemandjesoverheid gaat controleren of al die jonge gasten die leuke foto's op facebook van kids laten zien, ook wel degelijk een gezin hebben? Net als met de fraude van kinderbijslag 20 jaar geleden? Deze knullen krijgen groot huis, dito uitkering, toeslagen, maar zijn we wel een gezin?

Dan vond ik het bizar dat een asielsoeker die aankomt in Griekenland weet wat er in Keulen us gebeurd...

Overigens snap ik wel dat je je boeltje pakt uit een land met terreurdreiging, ook al woon je uiterst veilig in dat land wat 5 x groter is dan Nederland en je een baan met inkomen hebt, spaargeld etc...maar toch vertrekt....maar waar ik problemen mee heb is om te spelen dat je uit het oorlogcentrum komt.

Mager, versleten kleding, gewond...maar toch dat bootje weten te halen...zijn voor mij andere vluchtelingen, zij redden het ook niet om weken te wandelen tot Nederland, die stranden...
Is dit niet een groep waar we ons om moeten bekommeren?

Moet er niet eens echt geschift gaan worden?

Dat je komt, ok, maar redt jezelf ipv amk schoppen, heb je die energie dan heb je nog niks meegemaakt en verpest je het voor een ander...

Om je afwachtend en onderdanig naar een christenhond te richten valt niet mee als deze groep in je land een onderdrukte minderheid is die als enige dik belasting moet betalen voor zijn vrijheid te waarborgen. Mannen in de kracht van hun leven die niet de doodsangst in de ogen heeft gezien en nederig wacht op hulp die gaat komen wanneer hij aan de beurt is, maar gaat lopen rellen in een AzC en wederom doet wat er in eigen land ook gebeurt en normaal is... En dat vinden wij goed, daar gaan we met zijn allen over debatteren! Jawel de tv staat er bol, maar er is nog niks ondernomen..

Wat een mooi beeld moet dat scheppen over onze wetten en normen en waarden als alles met macht en eisen omgebogen kan worden en men er mee weg komt...en wij gaan praten met elkaar....

Als de bom ontploft gaan we lachen...dan sta je tegenover een groep die geweld niet schuwt, omdat dat nu eenmaal volksvermaak op het dorpsplein is...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:50

Purny: ja, dat was niet zo handig verwoord. Ik bedoelde eigenlijk dat ik het met je eens ben dat het wel een goede zaak is dat de PVV hierop heeft verloren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:53

Shadow0 schreef:
Purny: ja, dat was niet zo handig verwoord. Ik bedoelde eigenlijk dat ik het met je eens ben dat het wel een goede zaak is dat de PVV hierop heeft verloren.

O ok. Ja ik heb vaak communicatieproblemen. Dus soms snap ik het gewoon niet in een keer