Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:27

Ik werk in een kantoor langs de A27 in Hilversum. Kan niet bevatten dat de lichamen straks redelijk bij mij in de buurt komen. Het is allemaal zo heftig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:27

Ah, vind het ook zo zielig... die dieren ook.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:29

Karin schreef:
Geen prettig woord vind ik, lijkwagen. Maar in het nieuws wordt het ook zo genoemd.

Ik vind het ook altijd maar een luguber woord, maar dat is nu eenmaal de benaming ervan.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:29

Gisteren was er op het nieuws dat er nog delen van menselijke resten waren gevonden en aanwezig waren. Ik neem toch aan dat ze daar nog steeds mee verder zullen gaan om ook de laatste resten te vinden en te bergen?
http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/383 ... gramp.html

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:30

Ik denk dat dat direct de eerstvolgende actie wordt daar, voor zover ze op het terrein kunnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:32

Pff die auto's , wat moet dat indrukwekkend zijn op ee snelweg als de eerste slachtoffers aangekomen zijn..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:34

fargo schreef:
Gisteren was er op het nieuws dat er nog delen van menselijke resten waren gevonden en aanwezig waren. Ik neem toch aan dat ze daar nog steeds mee verder zullen gaan om ook de laatste resten te vinden en te bergen?

Daar werd net ook over gesproken op de NOS livestream. De zoektocht gaat door, alle nabestaanden hebben daar recht op.

NathalietjeB

Hier staat teletubbies op voor mijn zoontje kan er zelf ff niet meer tegen al die nare beelden
Ik vind t gewoon nog steeds zo onwerkelijk.
T lijkt net een vreselijke droom.
Kan gewoon niet beseffen dat men maar gewoon passagiers vliegtuigen uit de lucht schiet ook al zeggen ze van t was een fout...

Bijna 300 levens in een paar luttele seconden weg gevaagd..
Families, vrienden etc die in 1 klap mensen kwijt zijn.
Dan al die overledenen al dan niet nog stukjes mens die verspreid liggen over 11 km..
Of er gewoon compleet niet meer zijn.
En die je maar als gewoon individu moet gaan zoeken.
En reken maar dat het gaat stinken in die warmte
Ondertussen word bagage geplundert(en nee ik praat het niet goed maar ik heb zelf een tijd gezien wat oorlog doet met mensen en dat men dan niks meer heeft.
Dan kan ik mij wel voorstellen dat men op zoek gaat naar geld of dingen die geld opbrengen.
Want hun zeggen ook die mensen zijn dood die hebben er niks meer aan)

Dan zijn ze dingen aan t kapot zagen om zo mensen te kunnen weg halen omdat die klem zitten.

En zo kan ik nog wel ff door gaan t is gewoon allemaal niet te bevatten wat er allemaal gebeurd.
T lijkt allemaal zo onwerkelijk

coldsummers

takkie_muis schreef:
Pff die auto's , wat moet dat indrukwekkend zijn op ee snelweg als de eerste slachtoffers aangekomen zijn..

Gaat dit over dat filmpje dat onlangs op Facebook verscheen? Ik heb dat filmpje gezien, ik kon het niet bevatten. Hoe dat vliegtuig ook onderhand in slow motion naar beneden stortte en dan die enorme klap, de vuurzee die erna volgde. De auto reed zelfs nog achteruit, meende ik. Echt verschrikkelijk!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:35

De eerste slachtoffers zijn al aangekomen op het Vliegveld van Charkov.
(Een uur geleden)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:36

Heimdallr schreef:
takkie_muis schreef:

Gaat dit over dat filmpje dat onlangs op Facebook verscheen? Ik heb dat filmpje gezien, ik kon het niet bevatten. Hoe dat vliegtuig ook onderhand in slow motion naar beneden stortte en dan die enorme klap, de vuurzee die erna volgde. De auto reed zelfs nog achteruit, meende ik. Echt verschrikkelijk!

Dit is niet het juiste filmpje, er zijn geen filmpjes van t neerstorten. Takke_muis praat over de lijkwagens die straks in een rij gaan rijden.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:36

Heimdallr schreef:
takkie_muis schreef:

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was dat niet het filmpje van de crash in Oekraïne, maar een ouder filmpje.
Edit: Zie bovenstaand..

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:37

Wat indrukwekkend, die laatste kisten die in het vliegtuig gedragen worden...
Ongelofelijk dat daar gewoon een Nederlander/se inligt.
Enorm respectvolle ceremonie.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:38

Oh oke. Er stond volgens mij dat het wel dat vliegtuig was, maar iedereen kan er bijzetten wat hij of zij wilt natuurlijk.
Alsnog was dat filmpje ook echt naar om naar te kijken. Het leek zo onwerkelijk, hoe langzaam dat vliegtuig naar beneden kwam en ineens een vuurzee bij de "landing".

Afschuwelijk! Wat zullen de nabestaanden het enorm moeilijk krijgen nu de lichamen terug keren. Ik krijg het er gewoon koud van.

Ik heb dit topic ook een tijdje niet gevolgd, kon het zelf even niet meer aan. Ik kan me niet voorstellen hoe het dan moet zijn voor de nabestaanden, vreselijk gewoon!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:38

Mjetterd schreef:
[quote="fargo">>>
[quote="Siggislief">>
Ik kwam net dit stukje tegen op Facebook.
Klik hier.
[/quote>>.

Ja dat is al eerder vermeld. Ik heb op een van de foto's de hond ook zien liggen ;(
[/quote>>>

http://nicolenootebos.m.reislogger.nl/quinta.105348

Een blog van de eigenaar.

Iemand heeft ook vermeld dat er een foto van de hond te vinden is. Inderdaad lijkt het alsof de hond slaapt op de foto, hij ziet er heel en vredig uit.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:39

stefje schreef:

Een Nederlander. Of een Maleisiër. Of een Australiër. Of een Brit...

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:40

Karin schreef:

Aannemelijk en duidelijke uitleg .... denk dat we met z'n allen hopen dat mens en dier zich inderdaad nauwelijks of niets bewust zijn geweest ....

Zit ook naar de ceremonie te kijken, gemengde gevoelens ... iets te veel blabla naar mijn mening; respectvol uitgeleide doen okee, maar laat in vredesnaam al die mooie maar eigenlijk niets zeggende woorden achterwege en laat de lichamen vertrekken naar betere oorden ..

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:40

Karin schreef:
stefje schreef:

of een Canadees...

Er ligt gewoon iemand in die kist die nog een heel leven voor zich had. Allen wilden op vakantie gaan, familie bezoeken en gewoon plezier hebben. Wie had ooit gedacht dat hun leven zo abrupt ten einde werd gebracht...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:41

Karin schreef:
fargo schreef:

Daar werd net ook over gesproken op de NOS livestream. De zoektocht gaat door, alle nabestaanden hebben daar recht op.

Oh gelukkig maar, dacht het ook wel, maar het werd gisteren nog vaag en onduidelijk gehouden..

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:42

Karin schreef:
stefje schreef:

Sorry ja dat bedoelde ik ook.

Karin

Een week geleden was iedereen z'n koffers aan het pakken. Een bizarre gedachte waar ik weer koude rillingen van krijg.
Laatst bijgewerkt door Karin op 23-07-14 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

HappyBuddha

De twee toestellen die in enkele ogenblikken gaan vertrekken vanuit Charkov, vervoeren in totaal veertig kisten met slachtoffers van de vliegramp. Eerder werd gemeld dat het om vijftig kisten zou gaan.

Het Nederlandse Hercules transportvliegtuig brengt 16 kisten naar Eindhoven. Een Australische militaire toestel brengt nog eens 24 kisten naar Nederland.
nu.nl

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:43

Karin schreef:
Een week geleden was iedereen z'n koffers aan het pakken. Een bizarre gedachte waar ik weer koude rillingen van krijg.

Hier zat ik ook aan te denken. Heel rare gedachte!

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:43

Moet zeggen dat ik t shot vat toestel op de stream nu op een of andere manier wel fijn vind. Het wachten geeft ook kans om er over na te denken. Na alle chaos van de afgelopen dagen is het eindelijk weer rustig.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:45

Wanderers schreef:
Zit ook naar de ceremonie te kijken, gemengde gevoelens ... iets te veel blabla naar mijn mening; respectvol uitgeleide doen okee, maar laat in vredesnaam al die mooie maar eigenlijk niets zeggende woorden achterwege en laat de lichamen vertrekken naar betere oorden ..

Ik denk dat de Oekrainers ook behoefte hebben aan iets van een ceremonie, op hun grondgebied gebeurd...