2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dito

Re: 2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:59

ik heb het ook gekeken en moet zeggen dat ik het een uitzending vond met respect! ze hebben ons een kijkje achter de schermen laten nemen, ook omdat het heel nederland in de ban heeft gehouden. Ik vond het mooi om te zien hoe de politiemannen aangaven dat het ook hun in hun functie zo onwijs heeft geraakt, je merkte dit ook aan hun praten. Het laatste gedeelte waarin ze gevonden zijn heb ik niet gezien, ik wilde dat even niet horen voor ik ging slapen........

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:09

OOk het laatste gedeelte gaf veel opheldering, bv waarom het zolang duurde voordat er gezegd kon worden: We hebben ze helaas gevonden...

Overigens, er was een eenheid die speciaal was opgeleid om met de familie te spreken (niet alleen in deze zaak maar ook in andere) was voor het eerst dat ik van hun bestaan hoorde. Tjee die hebben ook een retezware job... Poeh lijkt me vreselijk moeilijk om zo met familie om te gaan. Die hadden de meeste contacten met de moeder en ouders van jeroen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:13

*gaat zo dus even laatste gedeelte terug kijken*

ja echt he hoe zwaar pfff ik zag ook de emotie bij die man ik dacht dat moet je toch echt kunnen hoor je zo blokken van je eigen emoties op dat moment

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:35

chocobroodje schreef:
OOk het laatste gedeelte gaf veel opheldering, bv waarom het zolang duurde voordat er gezegd kon worden: We hebben ze helaas gevonden...

Overigens, er was een eenheid die speciaal was opgeleid om met de familie te spreken (niet alleen in deze zaak maar ook in andere) was voor het eerst dat ik van hun bestaan hoorde. Tjee die hebben ook een retezware job... Poeh lijkt me vreselijk moeilijk om zo met familie om te gaan. Die hadden de meeste contacten met de moeder en ouders van jeroen.

Familierechercheurs toevallig?

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:49

Rianneke schreef:
Vond het toch verhelderend en blijf het afschuwelijk vinden. Ook dat vader dit zo lang van te voren heeft kunnen plannen en moeder die met "niks" achterblijft!

Inderdaad, als je daar over nadenkt... Dat idee moet voor de moeder ook vreselijk zijn. Terugdenkend terwijl zij nog van niets wist, beraamde de vader dus zijn plan, vreselijk!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:34

Wat een ontroerende documentaire zeg :j!
Het blijft afschuwelijk.. en hopelijk vinden ze gauw de doodsoorzaak, zodat het rust geeft aan de nabestaanden!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:35

JA ik geloof het wel :j Ik kende die term niet.

gekvanfleur schreef:
chocobroodje schreef:

Familierechercheurs toevallig?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:47

nu weer zo iets he, een vader die vanwege echtscheidingsproblemen zichzelf en zijn 3 kinderen vermoord heeft

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:02

Ja vreselijk... :n

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:03

kun je je niet voorstellen toch, dat zo'n echtscheiding zo'n puinhoop in je hoofd maakt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:05

Waar kijken jullie het terug? Ik vind alleen dat 1 minuuts ding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:16

Na dat een minuut ding begon het voor mij.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:18

het was daarnet nog bij RTL, heftig hoor!
Dikke Volvo voor de deur, die man was echt niet gek hoor, maar ondanks alles toch dit, onbegrijpelijk

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:20

zou die man van gisteren nou die docu hebben gezien vraag ik me af...

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:13

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:15

als mensen zo'n hekel hebben aan hun ex prima maar je kinderen iets aan doen
echt verschrikkelijk
en nu weer die vader die zijn kids ombrengt echt niet normaal

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:03

Gezien, mooie respectvolle docu!

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:20

Knakker schreef:
kun je je niet voorstellen toch, dat zo'n echtscheiding zo'n puinhoop in je hoofd maakt

Ligt natuurlijk niet (alleen) aan de echtscheiding maar aan de persoon zelf - zou wat zijn als iedereen die scheidt in staat zou zijn zijn kinderen te vermoorden (notabene van twee verschillende vrouwen)...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:41

Ik kan me wel voorstellen dat iemand zich zo enorm diep in de ellende voelt zitten dat "dood" de beste uitweg lijkt...en dat ze dan echt uit liefde bedenken dat hun kinderen ook maar mee moeten omdat ze die niet kunnen beschermen tegen de boze buitenwereld ofzo.

Maar gelukkig zit er bij de meeste mensen dan nog een heel groot rood stoplicht dat voorkomt dat ze dat ook echt doen :=

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:10

De reden van scheiding komt dan wel duidelijk naar boven. Zo´n man heeft een stoornis waar niet mee te leven valt, punt.
Het gaat nooit om mensen die op dat moment nog in een relatie zitten.

Als stellen over kinderen vechten is het is dan meteen al duidelijk dat zo´n vader (of moeder- er zijn ook moeders die hun kinderen doden en zelfmoord plegen) niet okay is.
Anders is co ouderschap helemaal geen punt.

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:02

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:16

Weet iemand of en waar je de documentaire van hart van nederland nog kunt zien?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:14

Nou k vind het niks weghebben van liefde als je je kinderen meeneemt de dood in.

Een zelfmoord is nog te begrijpen als iemand in zn hoofd compleet de weg kwijt is. En dat besef zal bij een kind ook komen als hij groter wordt. Neemt niet weg dat het een vreselijk iets is als een ouder zelfmoord pleegt ... maar dan nog .. je moet gewoon niet aan je kinderen zitten. Echt heel triest

Ben benieuwd naar de docu dus ik ga zo zeker ff terug kijken als ik thuis ben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:12

Als je zo ver heen bent dat je er een eind aan maakt dan is het blijkbaar in een aantal gevallen zo dat iemands liefde voor zijn kinderen (als in: niet willen dat ze nare dingen overkomt) zich uit in het meenemen ervan zodat alle ellende van het leven ze verder bespaart blijft. :(:)

Die gedachtegang staat dan vaak in afscheidsbrieven :\

Tja... je bent niet voor niets ver heen als je zoiets doet, zullen we maar zeggen -O-

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:08

pmarena schreef:
Als je zo ver heen bent dat je er een eind aan maakt dan is het blijkbaar in een aantal gevallen zo dat iemands liefde voor zijn kinderen (als in: niet willen dat ze nare dingen overkomt) zich uit in het meenemen ervan zodat alle ellende van het leven ze verder bespaart blijft. :(:)

Hoewel dat soort gevallen bestaan, vind ik dat in dit geval een wel heel romantische kijk op deze kindermoorden. De vader "nam ze niet mee", hield ze niet bij zich, maar ontdeed zich van de lichamen, en niet zomaar, hij verstopte ze op een mensonwaardige manier en plaats. Alles wijst erop dat hij dit zo had gepland om te zorgen dat ze niet op een fatsoenlijke manier begraven konden worden en de rest van de familie niet eens op een waardige manier afscheid van ze kon nemen, zo wou hij het lijden van de moeder maximaal vergroten. Dat ze uberhaupt gevonden zijn is eerder toeval (maar het water had zijn werk toch al gedaan). Een walgelijke, koelbloedige daad die imo dus niet afgedaan kan worden door simpelweg "ver heen zijn".